Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Raksti › Google servisu izmantošana mājas lapās (1 daļa)
Klāt atkal jauns iedvesmu periods un ideāls laiks kādam rakstam. Tad nu šoreiz nolēmu veikt nelielu ieskatu, apskatu, ievadam par dažiem no populārākajiem un būtiskākajiem Google servisu izmantošanas paņēmieniem interneta mājas lapām.
Daudzkārt esmu sastapies ar cilvēkiem, kuriem nav skaidrs, kā darbojās Google Analytics sistēma, ko tā reāli dod, kādi ieguvumu mēs no šī servisa varam gūt.
Tad nu nedaudz sīkāk.
Google Analytics serviss, jeb tautas valodā „Statistikas sistēmaâ€, dod Jums lieliskas iespējas iegūt, apkopot, redzēt Jūsu mājas lapas apmeklētāju statistiku un ne tikai to. Analytics rīks Jums diezgan precīzi sniedz informāciju par Jūsu apmeklētājiem, no kurienes tie ir nākuši, cik daudz nākuši, cik ilgu laiku ir pavadījuši Jūsu mājas lapā, vai konkurenta lapā. Sistēma diezgan labi uzskaita, cik cilvēku Jūs ir apmeklējuši no citām adresēm (mājas lapām). Pateicoties šāda veida statistikas datiem, mēs varam arī ļoti vienkāršā veidā veikt savas atskaites, piemēram no kādas reklāmas kampaņas, kāda ir atdeve, cik cilvēku apmeklējuši, un vai tas ir būtisks pienesums Jūsu mājas lapai, Jūsu biznesam.
Lai veiksmīgi sāktu izmantot Google Analytics servisu, Jums ir vajadzīgs lietotāja konts Googlē. Pēc konta izveidošanas Jums tiks piedāvāti arī citi Google populārākie servisi, kā Gmail, Google Docs, Google Calendar, Google Adsence, Feedburner, Maps, Talk, iGoogle, Adwords, un citi.
Tad nu nedaudz par pašiem svarīgākajiem servisiem.
Tā kā jau Analytics servisu mēs nedaudz apskatījām, laiks ķerties pie nākošā – Google Webmaster tools
Google Webmaster toolsSitemaps
Sitemaps
Nākošā lieta varētu būt GmailGoogle Corporate Mail
Š is serviss no ierastā Gmail atšķiras ar to, ka Jūs variet izveidot korporatīvo kontu, jeb uzņēmuma kontu
1. Jāizveido korporatīvais konts šeit:
Izvēlamies Apps Editions – Free
Protams, bezmaksas variantam ir daži ierobežojumi, bet vidējam uzņēmumam ar tādu pilnībā pietiek.
2. Jāizveido lietotāji
3. Lai veiksmīgi pārietu uz jauno e-pasta sistēmu:
Jums ir jānomaina domēna MX ieraksti uz Googles MX ierakstiem. Kad tas ir izdarīts, Jūsu jaunais korporatīvais e-pasts ar Gmail ir darba kārtībā.
(Protams, aprakstīt visu sīki, smalki es nevaru, bet nu ja Jums rodas kādas grūtības, kas saistītas ar korporatīvā konta izveidošanu, droši jautājiet kādam speciālistam, vai arī šeit forumā: Foxsk8)
Google piedāvā vēl ļoti daudz citu servisu, zem kuriem apakšā atkal nāk citi servisi, bet šie apskatītie ir galvenie servisi, ar kuriem būtu jāsāk Googles piedāvāto iespēju izmantošanu.
Secinājumi:
Š āda pareizu servisu lietošana, var būtiski palielināt Jūsu darba spējas efektivitāti un sniegt vēlamo rezultātu. Ir gadījies strādāt ar cilvēkiem, kuriem itkā viss ir saslēgts, kā vajag, bet papētot tuvāk, nav kāds no šiem minētiem pamatservisiem, piemēram Webmaster Tools. Cerams, ka mans nelielais ieskats, jeb vairāk varētu to saukt par ieteikumiem, būs Jums noderīgs. Jāsaka uzreiz, ka internetā ir daudz mītu par Googli un tās piedāvātajiem servisiem, tāpēc bieži parastais lietotājs apjūk, ieraugot lielo piedāvājuma klāstu. Atgādināšu, ka ieskats ir vairāk domāts iesācējiem. Iespējams, šim ieskatam arī izveidošu 2 daļu, veltītu padziļinātai Google servisu izpētei.
Mails, webmaster, docs, analistics, utt…
Vairāk šie visi servisi ir saistīti ar SEO, un organizētu resursu pārvaldību.
I’m not a racist, but…
Pēc reģistrācijas ir jāizveido CNAME ieraksts vai jāaugšuplādē uz esošā weba fails pēc kura google pārliecinās ka jūs esat domeina īpašnieks.
Ja reiz runā par migrāciju uz googles mailserveri tad nevar paiet garām pašu epastu migrēšanai.. un ja nemaldos, tad bezmaksas versija šādu ekstru neparedz.
Bezmaksas variantā nav nekādu funkcionālu ierobežojumu.. ja neskaita epastu migrāciju no esošā konta uz googles serveriem.
Bezmaksas versijā var piereģistrēt līdz 50 lietotājiem katram pa ~ 7GB mailkaste.
Un pareizi te iepriekš pieminēja par google-analytics.com bloķēšanu.
Visi tie statistikas mēsli ir jābloķē jo “gudrie” webadmini sakrāmē savā sūda lapelē kaudzi ar kaunteriem un rezultāts ir tāds kā ir… lapa ielādējās 3x lēnāk kā varētu.
Nereti vispār iestājas pauze lapas ielādē, jo kaut kāds kaunteris nogļučījis.
Es arī ik pa laikam pārbaudu vai populārākajās lapās nav ielavījies kāds jauns kaunteris un momentā to bloķēju.
Preses relīzes