Ne jau velti Google gadiem ilgi visādos veidos krāj informāciju par katra interneta lietotāja interesēm. Tagad tas viss nāks atpakaļ par mūsu galvām. Kā izsakās Googles viceprezidents mediju reklāmas jautājumos Nils Moens (Neal Mohan), turpmākajos gados notiks pilna pāreja no konteksta reklāmas uz personificētu reklāmu.
Kas ir konteksta reklāma? Ja Jūs atrodaties IT portālā, tad protams, ka Jums reklamēs datorus un telefonus, bet ne krūšturus. Bet ja sērfojat pa lapām ar apakšveļas kolekcijām, Gigabyte mātesplates neviens tur nepiedāvās. Tiktāl saprotams.
Personificētā reklāma neatkarīgi no lapas, kur atrodaties, piedāvās tikai to, kas Jums visvairāk interesē. Un tas notiks, balstoties uz Googles rūpīgi saspiegoto kolekcionēto web-lapu apmeklējumu un Googles meklētājā meklēto jēdzienu vēsturi.
Līdz ar to, kā uzskata Moens, reklāmas daudzumu varēs samazināt (2015. gada prognoze: mīnus 25%), bet klikšķu skaits uz to dubultosies.
Paredzēti arī instrumenti, kas lietotājam ļaus ietekmēt reklāmu. Jau decembrī Google prezentēja TrueView Video Ads, kas ļauj neskatīties visu videoklipu, ja tas nav interesants. Pie tam reklāmdevējs maksās tikai par reāli noskatīto reklāmas daļu.
Bez tam katram lietotājam būs iespēja konfigurēt, kādu preču reklāmu viņš vislabprātāk gribētu redzēt, un kādas labāk vispār nerādīt.
[imgr]https://notepad.lv/userpix/28_nealmohangooglevpofproductmanagemento_1.jpg[/imgr]”Mēs ieguldām ievērojamus līdzekļus mediju reklāmas uzlabošanā, cenšoties to padarīt efektīvāku reklāmdevējiem, lietotājiem un izdevējiem. Bet mēs uzskatām, ka nākamajos gados jāveic kas vairāk, tā kā mēs stāvam uz jaunas ēras sliekšņa – ēras, kurā mediju reklāma būs orientēta uz lietotāju, un cilvēki mijiedarbosies ar to pavisam citos veidos,” rezumēja Nils Moens.
Avots