Hibrīds. Invāzijas sākums

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas Raksti Hibrīds. Invāzijas sākums

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 21 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #155470
    ikrafts
    Participant

    Acīgākie būs pamanījuši Lexus CT 200h reklāmu uz vides stendiem, internetā un, iespējams, vēl kaut kur. Ziņa, kas ir šajā reklāmā ir apmēram sekojoša- Lexus ir aprīkots ar hibrīddzinēju un ar elektrību vien spēj nobraukt 2 km.

    Nezinu kā citiem, bet man šie 2 km izraisa reakciju, ko raksturo ar 3 burtiem, no kuriem pirmais ir W un pēdējais- F.

    1) ja cilvēks var atļauties nebūt ne lēto mašīnu, tad gan jau pietiks naudas arī benzīnam, lai šos 2 km nebrauktu uz elektrības vien,

    2) pat ja tiešām benzīns izbeidzas, tad šie 2 km var arī nebūt pietiekami.

    Lai arī kā būtu- devos interneta dzīlēs meklēt patiesību par hibrīdauto un to spējām.

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_prius_plus_1.jpg[/img]

    Tātad, ar ko mums šobrīd ir darīšana?

    1. Hibrīdauto veterāns un Lexus CT 200h brālēns- Toyota Prius, 99 ZS (spēj ievilkt gandrīz pusotrtonnīgo auto no 0 līdz 100 km/h 10,4 sekundēs), bet visai pieticīgu apetīti apveltīts- 3,9 litri uz 100 km, taču par visai augstu cenu- zem 28 000 EUR nu nekādi.

    2. Honda CR-Z– padārgs un pašaurs hečbeks, ar kopējo jaudu 128 ZS un degvielas patēriņu ap 5 litriem uz 100 km, cena- ap 23 000 EUR.

    3. Honda Insight– nedaudz plašāku salonu kā CR-Z, nedaudz mazāk dinamikas (88 ZS, 0- 100 km/h 12,5 sekundēs pret 10 sekundēm Honda CR-Z izpildījumā) un nedaudz mazāk degvielas patēriņa (4,6 litri uz 100 km) par apmēram tādu pašu cenu.

    4. Un bariņš dārgu apvidus auto- Lexus RX 450h (cena ne mazāk kā 60- 61 000 EUR), VW Touareg 3.0 V6 TSI Hybrid (par 68 200 EUR) u.c.

    5. Kā arī rinda reprezentatīvu sedanu (BMW 750, Lexus GS 450h u.c.), kuru cenas arī tos padara visai ekskluzīvus un tāpēc neapskatīsim, lai lieki tautu nekārdinātu.

    No visiem minētajiem tikai Lexus CT 200h tiek pozicionēts kā auto, kas spēj nobraukt kaut kādu attālumu tikai ar elektrību. Iespējams, ka arī citi to spēj, taču nekur neatradu apstiprinājumu šādam faktam. Lai būtu ar ko salīdzināt- Lexus CT 200h hibrīdzinēji kopā attīsta 136 ZS jaudu, kas auto ļauj ieskrieties no nulles līdz simtam 10,3 sekundēs, bet degvielas patēriņš pieturas 4 litru robežās. Un tas viss maksās ne mazāk kā 30 ar pusi tūkstošus EUR.

    Tehnoloģijas nestāv uz vietas. Tuvākajā laikā mūs sagaida īsta hibrīdu invāzija un tie spēs braukt tikai uz elektrības.

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_peugeothybrid_1.jpg[/img]

    Peugeot 3008 Hybrid4. Krosovers ar dīzeļa un elektromotora hibrīdu, kas attīsta 200 zirgspēku jaudu un patērē ap 3,8 litriem dīzeļdegvielas uz 100 km. Eiropā pārdošanā itkā parādīsies vēl šogad (cena Vācijā no 34 150 EUR). Uz elektrības vien spēs nobraukt 4 km.

    Volvo V60 Hybrid. Dīzeļa un elektromotora hibrīds uz V60 universāļa bāzes, 285 ZS motors patērēs tikai 1,9 litrus uz 100 km. Ar elektrību vien spēšot nobraukt 50 km. Cena ap 50 000 EUR. Pārdošanā- nākamā gada beigās.

    VW LX1– vēl tikai prototips. Plānots, ka tas spēs ar elektrību vien nobraukt 35 km un arī būs dīzeļa un elektromotora hibrīds.

    Land Rover Range_E. 339 zirgspēki un patēriņš tikai 3,36 litri uz 100 km. Bez degvielas ripinās 32 km. Cena vēl nav zināma. Pārdošanā 2013. gadā.

    Mercedes E300 BlueTec Hybrid. Parādīsies nākamā gada vidū. Neko daudz neatšķirsies no Lexus CT 200h- tie paši 2 km uz elektrības un cena arī varētu būt apmēram tajā pašā līmenī. Tiesa- šis būs dīzeļa hibrīds ar 224 ZS dzinēju kopējo jaudu un degvielas patēriņu nedaudz virs 4 litriem uz 100 km.

    Audi E-Tron Spyder. 1 litra TDI dzinējs kombinācijā ar diviem elektromotoriem (pa vienam uz katru asi), kopā dod 387 “zirgus”, bet tērē tikai 2,2 litrus dīzeļdegvielas uz 100 km. Š is starp iepriekšminētajiem ir atšķirīgs ar to, ka ir sportiska paskata rodsters un sver nieka 1450 kg. Par cenu informācijas nav. Tirdzniecībā varētu parādīties ne ātrāk kā 2013. gadā.

    Peugeot 508RXH– vienīgais, kuram ir pilnīgi skaidrs, kad būs pārdošanā- nākamā gada pavasarī. 200 zirgspēki, 4,2 litri dīzeļdegvielas uz 100 km. Hmmmm… Tik lielam auto labs rādītājs, bet… Bet tomēr ar 4,2 litriem arī bez visas hibrīdošanās šobrīd braukā ne viens vien auto un maksā tie ievērojami mazāk.

    Hibrīda hibrīds Toyota Prius+. Gan dzinējs būs hibrīds, gan pats auto būs minivena un vecā Prius hibrīds. Pārdošanā- pēc 2012. gada vidus. Parametri un cenas pagaidām baumu līmenī un bez konkrētam robežām.

    Nu ko, gandrīz vai jāsaka, ka hibrīdu cienītājiem, kas tiešām grib nobraukt uz elektrības nevis 2 km, bet kādu nopietnāku attālumu, ir jāpērk Land Rover Range_E. Cerams, ka tas tehniski nebūs tik neuzticams kā Land Roveriem ierasts. Bet pilnīgi noteikti nav jēga cerēt, ka tas būs lēts.

    Runājot par cenām. Eiropas turīgāko valstu valdības atbalsta zaļo domāšanu un tur visādi hibrīdi un elektroauto tiek mazākā vai lielākā mērā subsidēti. Pie mums šobrī nekas tāds nav un nav arī dzirdēts, ka kāds plānotu. Kas nozīmē, ka šādu auto pārdošanas apjomi vēl arvien būs gandrīz nekādi. Lai arī jāatzīst, ka Lexus CT 200h aizgāja uz urrā. Visdrīzāk, ne jau sava “zaļuma” dēļ, jo auto ir pievilcīgs, ērts un salīdzinoši lēts (salīdzinājumā ar citiem Lexus).

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_volkswagenlx1_1.jpg[/img]

    Zaļo tēmu turpināsim- drīzumā gaidiet rakstu par 100% elektroauto.

    #279173
    Evers
    Participant

    Nezinu par citiem hibrīdiem, taču kinoindustrija ir parūpējusies, lai neviens, kurš sevi neuzskata par geju vai kretīnu, sev nepirktu Prius. 😀 Nu vismaz tie, kuri daudz skatās kino.

    #279174
    Wuu
    Participant

    2km funkcija jau sen Lexusam pieejama un domāta lai kad tu pa pilsētu velcies, vai stāvi korķi netērētu degvielu. Degviela netiek tērēta, kamēr nepārsniedz 50km/h robežu. Apsveicama ideja un pats galvenais zaļi.

    Lai geeki saprastu, tas ir tas pats, kad procesors netiek noslogots, pārslēdzas taupīgā režīma samazinot GHz 😛

    #279175
    Jaunzems
    Participant

    Ja tev pieder hibrīds, tas norāda, ka, visticamāk, esi idiots.

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=CVdMySWfAIQ[/youtube]

    #279176
    richijs
    Participant

    5litri uz simts ir okey arī bez hibrīda, bet ne jau 2 litri tas jau ir tīrākais mārketings plus ja mašīna elektro režījumā var nobraukt tikai 2km 😀 Pārējā laikā darbinot iekšdedzes dzinēju. Pilsētā vispār čau rasma 😀

    P.S kur tad tu tos 2km nobrauksi 😀 no viena luksafora līdz otram luksaforam 😀

    #279177
    msh
    Participant

    Prīmusa patēriņš uz sotaku ir fufelis. hvz kādos apstākļos tādu mikroskopisku ciparu dabūja, bet reāli, nu kā klarksons saka – ne patērē maz degvielas, ne ir ar labu paātrinājumu – get yourself golf diesel 😀

    #279178
    Evers
    Participant

    Bet vispār ir sāpīgi apzināties, ka tradicionālos iekšdedzes dzinējus gaida noriets. Man pat ir žēl, ka esmu piedzimis tādā laikā, ka kamēr izaugu līdz šoferēšanai, degvielas cenas ir ļoti augstas, un nafta ar ķipa iet uz beigām. Biodegviela NAV alternatīva, tās ražošana rada nesamērīgi lielāku postu videi par naftas produktu ieguvi un izmantošanu. Biodegvielu vēl lieto retais, taču postošā ietekme uz vidi daudzās vietās jau ir nodarīta, milzīgas platības mežu u.c. dabiskās floras iznīcinātas, lai atbrīvotu vietu, augsne tiek sabojāta ar pesticīdiem, kļūst mirusi, bites arī nav sajūsmā, liela problēma, nebūs bites, būs vakars uz ezera.

    Elektriskais dzinējs attiecībā pret iekšdedzes dzinēju ir kā gumijas sieviete pret īstu sievieti. Un elektromotors ir tik nenormāli garlaicīgs. Visa romantika vējā, ne vairs skaņa, ne vairs kaifs spiest pedāli un sajust, kā degmaisījums jaucas ar gaisu, uzliesmo un liek tai sirdij zem dzelzs pārsega pukstēt, dziedāt un raut visu karieti uz priekšu. Vairums visādu knifiņu, uzlabojumu, ķimerēšanās atkritīs. Dažādas turbīnas, dzinēja tehnoloģijas, kas lika katram ražotājam izcelties ar kautko, vai īpašniekam pašam pielikt roku un izcelt savu autiņu, viss tas paliks vēsturei. Elektromotors ir elektromotors – vadus klāt, sajūdz ar ar riteņiem un ar to visa opera beidzās, garlaicība. Vispār skumji. 🙁

    #279179
    richijs
    Participant

    Nav jau tik traki kā tu stāsti iekšdedzes dzinēji būs vēl ilgi kamēr netiks izdomāts ērts, lēti apkalpojams alternatīvās enerģijas dzinējs. Ja arī nebūs nafta tad jau paliek dabas gāze u.c gāzes kuras ražo no atkritumiem. Kā zināms bendzīna dzinēju uz gāzi var pārbūvēt par saprātīgām naudiņām. daudziem jau no rūpnīcas nāk ar gāzi.

    man liekas ka vistuvāk pilnībai ir ūdeņraža dzinēji, lai gan nav pārlieku lēti uzpildīšanā, bet vismaz ātri uzpildāmi tāpatās kā bendzīns. Uz šo brīdi ūdeņraža dzinējs būtu pati labākā alternatīva iekšdedzes dzinējam. Tādas parodijas kā mašīna ar akumulātoriem kas nobrauc knapi 100km līdz atkal jālādē 12h vispār nav jēgas pirkt privātajam.

    #279180
    msh
    Participant

    Ričij:

    1) Šªdeņraža veidojumi ir ļõõõõõõti tālu no pilnības. Ja vispār kādreiz būs 🙂 Ja kaut kas tāds komerciāli parādīsies, tad tikai tad, kad nebūs pilnīgi nekādu alternatīvu, jo hoķ metāns ir daudz piemērotāka degviela mašīnai – ūdeņraža patēriņš ir liels, un to uzglabāt ir problemātiski. Nu apmēram tas pats elektromobīļu stāsts, vienīgā starpība ka elektromobīlis glabājas drošāk, bet mīnusos nav izmantojams. Protams, ja tev mājās ir kāds neliels vēja ģenerators ar kuru šķelt savām vajadzībām ūdeni – way to go 🙂

    2) A kur tur ir problēma ar tiem 100 km? Pie noteikuma ka grabažniekā atrodas neliels ar benzīnu darbināms ģenerators avārijas gadījumam, es domāju ka tāda mašīna privātpersonu ikdienas vajadzības apmierinātu kādiem 95% latvijas iedzīvotāju. Priekš kaut kādiem nedēļas nogales izbraucieniem atstājot ar fosilo degvielu darbināmu mašīnu. Cita lieta ka mūsu klimatiskajos apstākļos tāda mašīna būtu lietojama kādus 8 mēnešus gadā…

    #279181
    richijs
    Participant

    nez cik tālu no pilnības bet ir valstis kur jau tiek ūdeņradis izmantots sabiedriskajā transportā (autobusi).

    #279182
    Ugunsmuris
    Participant

    VW polo bluemotion labāks par dažiem no minētajiem hibrīdiem….

    Un kur palika CHEVY VOLT vai OPEL AMPERA vai kka tā?

    #279183
    Ugunsmuris
    Participant

    apollo raksts 😉

    #279184
    ikrafts
    Participant

    Tie abi (pareizāk- tas viens, jo mainot emblēmu nekas daudz nemainās) ir pilnīgi elektriski. Būs nākamajā rakstā.

    #279185
    deivs001
    Participant

    Super pluss ir GRIEZE!

    #279186
    flasherr
    Participant

    hibrīdi uzsākot braukšanu, izmanto elektro motoru (liels griezes moments), pēc tam pārslēdzas uz parasto. tāpēc arī ir tikai 2-3 km nobraukums ar elektrisko.

    protams jautājums ir, cik efektīvi vadāt 2 motorus, nerunājot par tādu ņirgāšanos kā hibrīd džipu – gribi taupīt, nepērc džipu

    #279187
    Sid
    Participant

    Nav vis. 60km ir max range elektriskajam režīmam, pēc tam pieslēdzas iekšdedzes dzinējs.

    #279188
    WordPad
    Participant

    Quote:

    Biodegvielu vēl lieto retais, taču postošā ietekme uz vidi daudzās vietās jau ir nodarīta, milzīgas platības mežu u.c. dabiskās floras iznīcinātas, lai atbrīvotu vietu, augsne tiek sabojāta ar pesticīdiem, kļūst mirusi [..]


    Nav jau tik traki, biodegvielu var ražot arī no atkritumiem – eļļām, kukurūzas neēdamajām dalām utml.

    Quote:

    Elektriskais dzinējs attiecībā pret iekšdedzes dzinēju ir kā gumijas sieviete pret īstu sievieti.


    Vājākā daļa ir baterijas to uzlādes ilgums un nobraukums ar vienu uzlādi. Elektromotoriem ir daudz labāks griezes moments. Iesaku papētīt tādus foršus, bet nebūt ne lētus elektroautiņus kā Tesla motors razojumus – īstas konfektītes.

    #279189
    WordPad
    Participant

    Zinu, ka skolas autobusos ASV izmanto gāzi, biodegvielu, par ūdeņradi nav dzirdēts. Jebkurā gadījumā ūdeņradi iegūt tomēr sanāk dārgi – vai nu patērē daudz elektroenerģijas vai vērtīgus metālus, ir kaut kādi mēģinājumi ar sūnām, kas ražo ūdeņradi, bet nu baigā noņemšanās, imho. Varbūt, esmu ko piemirsis un ir kāds cits veids..

    #279190
    WordPad
    Participant

    Amerikāņu auto ražotāji vienmēr ir nīduši japāņus, kas ienāca viņu tirgū ar saviem ekonomiskajiem mazvāģiem un grāva viņējo autopromu. Kā nekā viņiem vajag hammeru, lai aizbrauktu pēc maizes uz veikalu. 🙂

    #279191
    WordPad
    Participant

    Cilvēks ar entuziasmu. 🙂

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 21 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā