Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › PR › Iedzīvotāji tiek aicināti pārbaudīt sava interneta pakalpojumu sniedzēja uzticamību
Lai pieteiktos dalībai pētījumā, iedzīvotāji tiek aicināti reģistrēties mājaslapā http://www.samknows.eu/index.php/lv
Pētījuma laikā tā dalībnieki katru mēnesi bez maksas saņems regulāras, precīzas atskaites par interneta pakalpojumu sniedzēju nodrošināto sakaru kvalitāti, savukārt pētījuma rezultāti palīdzēs EK lemt par ātrgaitas platjoslas interneta infrastruktūrai nepieciešamajām investīcijām.
Pētījumā iedzīvotāju platjoslas interneta ātrums tiek mērīts ar ierīci, kas tiek pievienota platjoslas pieslēgumam. Pretendentiem, kuri atbilst norādītajā mājaslapā uzskaitītajiem pētījuma kritērijiem, tiks nosūtīta “Whitebox” ierīce, kas jāpievieno interneta savienojumam. Kad internets netiek izmantots, tā veiks automatizētus testus, lai mērītu savienojuma ātrumu un veiktspēju. Pētījuma dalībnieki var būt droši, ka ierīce nepiekļūs un neuzglabās nekādu personisku informāciju par lietotāju.
[youtube]
SamKnows Whitebox veic šādas pārbaudes:
1)Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â vairākpavedienu HTTP lejupielādes ātruma pārbaude;
2)Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â vairākpavedienu HTTP bāzēta augšupielādes ātruma pārbaude;
3)Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â savienojuma pieejamība;
4)Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â trīce;
5)Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â latentums (gan ICMP, gan UDP);
6)Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â pakešu zudums (gan ICMP, gan UDP);
7)Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â DNS vaicājumu atrisināšanas laiks;
:oops:Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â DNS vaicājuma kļūmju biežums;
9)Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â tīmekļa lapas ielādes laiks;
10)Â Â Â Â Â Â Â Â Â tīmekļa lapas ielādes kļūmju biežums;
11)Â Â Â Â Â Â Â Â Â videostraumējuma veiktspēja.
„2011. gadā realizējām projektu, kur pastiprināti uzraudzījām komercpraksi elektronisko sakaru pakalpojumu jomā, īpašu uzmanību pievēršot piedāvājumos minētajam pakalpojumu raksturojumam (piemēram, reklamētajam interneta ātrumam) kontekstā ar piedāvātajām cenām. Pārkāpumi galvenokārt bija saistīti ar pakalpojumu, cenu un akciju aprakstiem piedāvājumos. Izvēloties pakalpojuma sniedzēju, aicinām patērētājus pievērst uzmanību pakalpojuma raksturojumam, salīdzināt piedāvājumus, rūpīgi iepazīties ar līguma nosacījumiem un papildus informāciju, jo ne vienmēr tas, kas šķietami ir izdevīgāks, tāds ir. Arī tad, kad līgums jau noslēgts, jāatceras, ka pakalpojumam jāatbilst līgumā atrunātajam,†informē Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore Baiba Vītoliņa.
“Ikvienam Eiropas Savienības iedzīvotājam vajadzētu būt iespējai lietot uzticamu un likumīgu internetu, bez slēptiem ierobežojumiem vai lēnāku nekā tiek solīts,” uzsver EK Digitālās programmas komisāre Nēlija Krusa. “Mums nepieciešams ievākt informāciju par faktisko platjoslas interneta kvalitāti nepastarpināti no Eiropas patērētājiem. Ar šiem datiem mēs varēsim objektīvi novērtēt situāciju, lai atbilstoši nodrošinātu atbalstu un investīcijas.â€
Pētījumu veic pieredzējusī platjoslas interneta mērījumu firma „SamKnowsâ€. Projekta mērķis ir ievākt precīzus datus par interneta pakalpojumu ātrumu un uzticamību Eiropas valstīs, un ar pētījuma rezultātiem varēs iepazīties gan Eiropas Komisija, gan arī interneta pakalpojumu sniedzēji un patērētāji. Lai sniegtu statistiski reprezentatīvu izlasi, pētījumam nepieciešami vairāk nekā 100,000 pētījuma dalībnieku visā Eiropā.
[img]
Preses relīzes