Sākumlapa › Forumi › Citas tēmas › Viss pārējais › IT jomaa darba nav!
tava alga, rūķi, ir atbilstoša šā brīža latvijas bardakam.
Un tas ir tas, ko es tev mēģināju iestāstīt. Aleluja.
Bet vispār jautri. No vienas puses tev ir pieeja kā cilvēkam, kurš latvijā visu darījis pa kruto [un tāpēc tik sūdīgi dzīvojis], no otras puses īrijas emigranta pieeja mašīnas remontam… 😀 No tava apraksta nevar saprast kas tur tika darīts, kādam modelim un kāpēc, bet man ir zināma nojausma par cenu atšķirībām starp krutajiem dižās pilsētas servisiem, kuros ir stundu likme, un normālajiem servisiem, nu vismaz tiem, kas atrodas ārpus dižās pilsētas, kur noteikts darbs maksā noteiktu summu, nevis ir atkarīgs no meha slinkuma vai prasmes.
Ja tu dzīvotu latvijā, tad, iespējams, tev sāktu darboties smadzenes un tu izvēlētos saviem ienākumiem atbilstošu mašīnu/transporta līdzekli. Ja es dzīvotu dižajā pilsētā, tas notiekti būtu velosipēds – attālumi mazi, pārvietošanās ar mašīnu dārga un klapatu pilna… Bet tā kā es nedzīvoju dižajā pilsētā, un attālums līdz tuvākajai pilsētai ir 50 kilometri, un autobusi ir dažas reizes dienā, tad ir mašīna – nē, 1987. gada Audi 90 quattro stāv šķūnī jau vairākus gadus, nu varbūt kādreiz sāks kustēties – tagad ir pieklājīgs 1989. gada mk2 golfs. Mašīna, kur pēdējā pusotra gada laikā esmu nomainījis, nepārspīlējot, pusi mašīnas – no sākotnējās mašīnas vēl ir palikusi virsbūve ar tās bleķiem, gandrīz visi stikli, piekare, bremzes, durvju apšuvumi, vēl daži nieki, un no šī uzskaitījuma vēl daži punkti mainīsies – pārvēršoties no 1.3 par 2.0 GTI – procesā izdodot, nu, varbūt 1kE, jo praktiski viss tiek darīts pašrocīgi – un tā nu man ir mašīna, ar kuru ir jau pierasts ka ieminot grīdā, aizmugurē braucošie paliek aizmugurē, kur viss ir vienkāršs un uzticams, un ja nu tomēr tiek izlemts kaut ko sataisīt, tad detaļas izmaksā dažus desmitus eiru, kaut kā tā.
Bet nu tā ir mana pieeja – pašrocīgi uzlabot vecu mašīnu – tu tikpat labi varētu paņemt kādu 20 gadus vecu opeli un braukt, un arī tā mašīna būtu labāka par tavu esošo mizu; tur nekādu divmasu spararatu un citu puņķainu sūdu nebūtu.
Bet tā tava latviešu tante ir kārtējais tavas vēdeklīša vicināšanas tipa pieejas piemērs. Man pagalmā stāv 1986. gada jetta, kuru man atdeva opis, un kuru vajadzētu notirgot – viņš to mašīnu varēja atļauties, priekš ikgadējā nobraukuma zem 1k km – atdeva jo 89 gadi un beidzas šoferu komisija. Par muteres vecākiem, kad abi vēl bija dzīvi, nemaz nav vērts runāt – abiem pensijas bija uz 150 ls – dzīvoja personīgajā mājā, brauca ar mašīnu, palīdzēja radiem ar pārtiku un reizēm ar naudu…
P.N. Manu kabatu mēnesī vidēji sasniedz tevis nopeltās 350 eiras [nu jā, tu tās pel kad tās ierodas nedēļā] – kā jau redzi, mašīnu varu atļauties, un izskatās ka drīzumā sanāks arī ģimeni nodibināt; nešaubos par savu spēju to pacelt. Protams, nebūs tavā stilā – nedzīvosim rīgā, nepirksim katru gadu jaunas plazmas un samsūda galaktikas/sifonus un būs daudzkur jālieto savas smadzenes un rokas, nevis jāpamētājas ar naudu uz visām pusēm – bet nu dzīve pa šeidijisko jau nav galvenais… 🙂
Es nezinu kāda mašīna ir Shady, bet dīzeļiem spara rats maksā kosmosu ~800€. Un zinu, ka Pasātiem pēc 2006. gada tie spara rati ir kapitāli brāķi. Attiecīg 1000€ par spra rata maiņu (ja cenā ir arī detaļa) nav baigais kosmoss. Tobiš tas ir kosmoss no izmaksu viedokļa, bet nav tā, ka lauku garāžā onkulis Bērtulis to izdarītu diži lētāk.
Heh par “Dators tev”, tas bija labs. Viņi eksistēja pateicoties Robežsardzei un nogrima pateicoties Robežsardzei. Ar viņiem uz valsts iepirkumiem sāka smagi konkurēt Sonex Riga (jeb tagadējā ATEA), džeki, lai palīstu zem Sonex cenas, salasīja pamatīgus brāķus. Rezultātā tie braķi, dabīgi, ka apsprāga krietni pirms garantijas, garantijas, kuru bija devis Dators tev nevis ražotājs. Un tas nebija viens vai divi datori – tie bija desmitiem, ja ne pat simtiem.
Bet tagad ir VW Kafer 93.gada (made in Brazil) jā viņi vēl līdz pat 95. tos ražoja un busiņus tikai pāris gadus atpakaļ pēdējos nolaida no konveijera. Tagad braucu bez skates (te tādu evajag) apbrošināšanas (tādu te nevajag ja vien auto nav vecums ir pāri 10 gadi) un nemaksāju ceļu nodokli, tas iekļauts benzīna cenā, un te dīzeli nevar nopirkt, it tikai 76 un 93 marka, un šad un tad arī 95 dabujams. Auto gāze arī neeksistē.
Lauku garāžā onkulis bērtulis uzliks šrota benzīnnieka vienmasnieku, un tālāk īpašnieks aizmirsīs par spararata maiņu neatkarīgi no motora jaudas un jaudas celšanas, tik vien ka apgriezienu diapazonā 1-1,5k būs niknas vibrācijas, bet nu ķīseļu braucējiem lielākoties tāpat patīk tēlot gonščegus ar saviem zemu apgriezienu motoriem, tā ka viss kārtībā.
Nu kāds ar mokām, protams, paceļ kaut ko ap/līdz pieciem gadiem.
Kapēc tas vajadzīgs??? Kapēc jāattaisno dzīvības vilkšana no mazas algas? Tā ir kaukāda iedzimta kaite latviešiem?
Lai tu saņemtu tos 350 (nu vispār 370 ir minimālā), priekšniekam ir jānoloca vismaz 500. Iepērkoties pa tiem 350, vel 1/3daļa aiziet valstij. Reāli no sava padarītā darba (sastrādātās preces vai pakalpojuma) latvietis saņem knapi pusi, un tad vel mēģina to kautkā attaisnot, sevi mierināt ka ir jau labi. Nafig? Dzīvo nabadzībā, uz rīsiem un sardelēm, kamēr valdības parazīti dzīvo grezni…
Es saprotu ka ir kaukādas neienesīgas sfēras kur vairāk gluži vienkārši nesanāk, bet strādāt pa kaukādu minimālo firmās kur skaidri redzams ka priekšnieks pērk katru gadu jaunu Lexus/Mercedes/whatever, NAFIG? Un latvieteļi jau protams nevar savākties kopā un pateikt “nē!”, jo vienmēr uzrodas kāds kurš grib “palīst zem cipara”.
Bezmaz tipiska viesmīļu/bārmeņu darba intervija: “Ja jūs mani pieņemsiet darbā, es jums strādāšu pilnu slodzi par puslodzes algu, tikai pieņemiet mani!”
Balstiesīgo vairākums!!!
Kāda var būt revolūcija valstī kurā uz vēlēšanām vispār aiziet knapi puse?!?!?! Par kādu varas maiņu var būt runa? Revolūcija ir jātaisa diktatorismā, monarhijā, bet ne jau demokrātiskā valstī! Uz vēlēšanām ir jāiet un jābalso ar galvu!
A mums, puse neiet jo debīli slinķi, otra puse (pensiķi) aiziet un nobalso par zaglēniem.
Nemaz nerunājot par to, ka godīgus cilvēkus, kuri spējīgi veikt radikālas pārmaiņas esošajā sistēmā, nemaz nepielaiž pie kandidēšanas vēlēšanās!
Parād man kaut 1 sludinājum!
Triperis puslēkātais!
Rekur es tev 1 minūtes laikā atradu kādus 270. Daži no tiem ir par vairākām vakancēm, kā nesen man teica viens HR cilvēks, ņemtu uzreiz 10 ja būtu ko paņemt.
Nepatīk LV kantori, atver upwork.com un strādā attālināti jebkurā pasaules malā. ITšņiki ir pēdējie, kuriem vajadzētu sūdzēties par darba trūkumu.
Preses relīzes