Japānas kompānija Mitsubishi Electric gatavojas pēc 2018. gada papildināt esošo GPS satelītu tīklu ar papildus pavadoņiem, kas nodrošinās pozicionēšanas precizitāti līdz dažiem centimetriem. Š āda precizitāte dos iespēju robotautomobiļiem pārvietoties pa pareizo ceļa joslu, kā arī automātiskajai lauksaimniecības tehnikai apstrādāt zemi.
[imgr]https://notepad.lv/userpix/28_71bd46602964c3348c7273475f39145f_1.gif[/imgr]Sistēma Quazi-Zenith Satellite System (QZSS) papildinās GPS Japānas teritorijā. Lai kalnu un pilsētu debesskrāpju apstākļos sistēma darbotos droši, vienmēr kādam satelītam jābūt vismaz 70° leņķī pret horizontu, respektīvi virs galvas. Reāli Tokijas augstceltņu rajonos parasto GPS noķert ir praktiski neiespējami. Tur, kur signāls ir, tā kļūdas sasniedz 10 metrus, tātad ne par kādiem robotauto nevar būt ne runas.
[imgl]https://notepad.lv/userpix/28_24e2976618b3dfc9d35b6a5a446cb48f_1.gif[/imgl]Visu projekta “kosmisko” daļu uzņēmusies Mitsubishi Electric; tā arī būvē pavadoņus. Japānas aerokosmosa aģentūra JAXA pirmo QZSS satelītu palaida jau 2010. gadā. Līdz 2017. gada beigām sekos vēl trīs, un pēdējos trīs palaidīs pēc tam. No Zemes skatoties, satelīti debesīs veidos asimetrisku “astoņnieku”, pie tam vismaz viens no tiem vienmēr būs virs galvas (Japānas teritorijā, protams). Bez pavadoņiem paredzētas arī 1200 virszemes atbalsta stacijas, kam kopā valdība subsidējusi 1,7 miljardus USD.
Apkalpošanai izveidota īpaša privāta kompānija Quazi-Zenith Satellite System Services. Katrā pavadonī uzstādīts rubīdija atompulkstenis. Precīzai korekcijai satelīti nepārtraukti apmainās datiem ar Zemes atbalsta stacijām. Pirmā QSZZ pavadoņa testi uzrādīja precizitāti 1,3 cm horizontālajā virzienā un 2,9 cm – vertikālajā. Mitsubishi arī uzsver viņu sistēmas nelielās izmaksas salīdzinājumā ar konkurentiem: piemēram Galileo izmaksāja vairāk nekā 6,9 miljardus USD.
[img]https://notepad.lv/userpix/28_4625d3da0ce50e2241ae39b5bc908c38_1.jpg[/img]
Projekta mājaslapa