Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Raksti › Kā aizsargāja datorspēles, kad vēl nebija interneta?
Lielum lielā daļa antīkoanalogajiem
[img]
Golfam veltītajā spēlē «Zany Golf» diskos bija golfa termini. Vajadzēja savietot apakšējā diskā PAR un apakšējā STROKES LEFT, un lodziņā nolasīt kodu:
[img]
Arī kara spēlītē «Their Finest Hour» par kodiem kalpoja Luftwaffe lidmašīnu nosaukumi:
[img]
Bet SSI savām spēlītēm sadomāja asprātīgu variantu, ko ar rokām nekādi nepārzīmēt. Kopētāju tajos laikos taču nebija! Burtu un ciparu vietā izmantoja simbolus no izdomātām valodām, kuras lietoja spēļu personāži.
[img]
“Alone in the Dark 2” aizsardzībai lietoja ko līdzīgu spēļu perfokartēm, bez kurām spēlēt nebija iespējams. Piemēram, vajadzēja uzlikt „3 of Diamonds“ uz „Queen of Spades“ un nolasīt simbolu “otrā stabiņa pirmajā rindā”.
Otrā aizsardzības grupa bija šķietami vienkāršāka, un to varētu nosaukt “meklēšana manuāļos
[img]
Spēlītē “Populous” vajadzēja sameklēt manuālī ģerboni un ievadīt konkrētās spēļu pasaules nosaukumu. Pie tādām spēlēm piederēja X-Com, UFO Defense, Railroad Tycoon, Prophecy un daudz citu.
[img]
Spēlītē «Ultima» bija vēl trakāk: nācās pēc manuāļiem atšifrēt rūnu zīmes kartē un noteikt ģeogrāfisko platumu. Tomēr spēlētāji neuztraucās – to uzskatīja par spēles daļu:
[img]
Digitālo un analogo aizsarglīdzekļu apvienojumu sadomāja izstrādātājs Infocom spēlītē «Deadline». Tekstiem bija atvēlēta tikai 80 KB vieta uz disketes. Protams, ar to nepietika, tāpēc līdzi disketei deva paciņu ar fiziskiem spēles elementiem, kuri saturēja vajadzīgos tekstus. Tādu pakaļdarināt tirgošanai bija grūtāk par grūtu:
[img]
Protams, cīņa pret pirātismu bija arī tad. Populārs bija sauklis “Don’t Copy That Floppy”. Tikai tas nevienu neatturēja.
[img]
nezinu kā citiem, bet priekš manis pilnīgi jauna info
Preses relīzes