Kāpēc būtu jāizvēlas OpenGL, nevis Direct3D?

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas Raksti Kāpēc būtu jāizvēlas OpenGL, nevis Direct3D?

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 28 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #150423
    TrakaisKursis
    Participant

    [imgl]https://www.bildites.lv/images/n9etwpnt11cnq4e7vpc5.jpg[/imgl]IT apskates portāli parasti uz datorspēlēm, videokartēm un spēļu izstrādes rīkiem skatās no datorspēlētāju redzes viedokļa, jo šāda pieeja spēj izraisīt lielāku interesi, pievienot lielus, pārsteidzošus attēlus un izsaukt wov!… Bet vai tā ir vienīgā un vai tā ir pareizākā pieeja? Ieskatam, kā industriju redz tie, kas ražo spēles, piedāvāju iepazīties ar provokatīva raksta, kas pirmpublicējumu pieredzējis iekš portāla geeks3d.com, tulkojumu.

    Kāpēc būtu jāizvēlas OpenGL, nevis Direct3D

    [img]https://www.geeks3d.com/public/common/opengl.jpg[/img][img]https://www.geeks3d.com/public/common/directx-logo-300×312.jpg[/img]

    Par OpenGL un Direct3D (nejaukt ar DirectX) gaismas un ēnas pusēm aizvien tiek lauzts ne mazums šķēpu un Wolfire Games Blog autori ir nopublicējuši obligātizlasāmu rakstu visiem OpenGL programmētājiem (un galalietotājiem arī) par OpenGL nozīmību spēļu izstrādē un 3D industrijā kā tādā.

    Es nezinu kāpēc, taču arī es sliecos piekrist visiem viņu izvirzītajiem argumentiem, jo īpaši šiem diviem:

    OpenGL ir ātrāks nekā Direxct3D. Vismaz tā izriet no maniem pirms pāris nedēļām veiktajiem OpenGL 2 un Direct3D 9 salīdzinājumtestiem WinXP vidē… GL3 un D3D 10/11 testus veikšu vēlāk. Taču šo apgalvojumu jāuztver piesardzīgi. Pamatkods bija vienkāršs (virsotne (eng.: vertex), attēla gaismēnošana (eng.: pixel shader)) un šajā situācijā OpenGL staru trasēšana (eng.: path rendering) izrādījās ātrāka un krāsu ziņā izteiksmīgāka nekā staru trasēšana izmantojot Direct3D 9. Kas zin, varbūt ar sarežģītāku kodu sanāktu pavisam cits stāsts. Lai nu kā, es uzskatu, ka OpenGL ir tikpat ātrs kā Direct3D vai ātrāks…

    Jaunas 3D raksturpazīmes visupirms parādās OpenGL

    Katrs ražotājs jebkurā mirklī var pievienot jaunas raksturpazīmes ar OpenGL paplašinājumu starpniecību (un šobrīd AMD un NVidia ir ieviesusi daudz līdz šim nepienācīgi apgūtu OpenGL paplašinājumu).

    Labāki GL dziņi un vairāk brīvizmantojuma programmatūras (tādas kā, piemēram, D3D Pix vai PerfHUD) spētu OpenGL padarīt par teju perfektu.

    Citēšu saistošākās vietas no šī raksta:

    Tīkla efekts:

    Tā ir pozitīva atpakaļsaite, jo ik reizi, kad kāds API kļūst populārāks, tas vairo savu popularitāti pateicoties tīkla efektam. Kā svarīgākos tīkla efektus var minēt: populārākajiem API grafisko karšu ražotāji izstrādā labāku atbalstu, savukārt grafikas programmētāji daudz labāk ir informēti, kā to izmatot.

    Microsoft īstenotā iebiedēšanas, nedrošības sēšanas un apšaubīšanas (eng. FUD – Fear, Uncertainty, and Doubt) kampaņa

    Izvēle dažādu API lietošanā krita par labu DirectX pēc tam, kad Microsoft izvērsa DirectX izmantošanas kampaņu, kas laikā un telpā bija pieskaņota XBox 360 un Windows Vista kampaņām, un šo kampaņu ietvaros tika veicinātas bailes, sēta nedrošība un apšaubīta OpenGL nākotne, un nevairoties no pārspīlējumiem slavētas DirectX priekšrocības.

    Direct3D nodrošina gaišāku grafiku

    [img]https://www.geeks3d.com/public/jegx/201001/dx9_vs_dx10.jpg[/img]

    Windows Vista un Windows 7 parādīšanās tirgū stratēģijas bija saistītas ar agresīvu DirectX reklamēšanu, kuras ietvaros tika demomstrēti dažādu DirectX versiju “pirms” un “pēc” ekrānšāviņi. Daudzi datorspēlētāji šodien svēti tic, ka pāreja no DirectX 9 uz DirectX 10 brīnumainā kārtā ir pārvērtusi grafiku no idiotiski tumšas gaišā.

    Patiesības stunda:

    …patiesībā, OpenGL ir daudz spēcīgāks nekā DirectX, atbalsta vairāk platformas un tam ir liela ietekme uz nākotnes spēlēm.

    Nav noslēpums, ka OpenGL attēlojuma izsaukumus apstrādā ātrāk nekā DirectX.

    [img]https://www.geeks3d.com/public/jegx/201001/opengl_faster_then_direct3d.jpg[/img]

    Jaunas 3D raksturpazīmes visupirms parādās OpenGL

    OpenGL nodrošina tiešu piekļuvi visām jaunajām grafikas raksturpazīmēm uzreiz uz visām platformām, ikām DirectX nodrošina to periodisku atspoguļojumu savu jaunāko Windows versijās.

    Grafisko karšu pārdošanas apjomu maksimalizēšana nav iedomājama bez OpenGL

    DirectX 10 un 11 izstrādē Microsoft ir ieguldījusi ne mazums pūļu, un nu šie API ir apmēram tikpat ātri kā OpenGL, un atbalsta gandrīz tikpat daudz raksturiezīmju. Tomēr ir viena probēma: viss tas nav pieejams uz Windows XP! Puse no PC datorspēlētājiem aizvien izmanto XP, tādejādi DirectX 10 vai 11 izmantošana nav visai dzīvotspējīga izvēle.

    Ja jūs izmantojat DirectX, jums būs jāizdara izvēle starp vājo, uzpūsto DirectX 9 vai arī DirectX 10 / 11, tādējādi zaudējot lielāko daļu no savu lietotāju bāzes.

    No otras puses, ja jūs lietojat OpenGL, jums būs pieejamas ātrākas un daudz jaudīgākas raksturiezīmes nekā izmantojot DirectX 11, un jūs tās spēsiet realizēt uz visām Windows, Mac, Linux platformām, kā arī us PS3, Wii, PSP, DS un iPhone. Š īs priekšrocības jums būs pieejamas arī WebGL standartam, kas tieši šobrīd strauji attīstās un kas var kļūt par pamatu jaunās paaudzes pārlūkspēlēm.

    Ar lieliskā raksta pilno versiju var iepazīties te.

    Pirmavots un publicitātes fotoattēli: geeks3d.com

    Why You Should Use OpenGL and not Direct3D

    #225419
    shady
    Participant

    Labs raksts!

    #225420
    elvisburdajs
    Participant

    Raksts ir tīri ok, kaut arī dažas kļūdas (piem. DirectX 10 nodrošina gaišāku grafiku) un nedaudz sabārstīta doma! 😉

    Par tiem ieguvumiem runājot, es zināju tikai to ka DirectX 10/11 ir labāka fizika (piemēram, ūdens izskatās reālistiskāk).

    #225421
    TrakaisKursis
    Participant

    elvisburdajs wrote:

    Raksts ir tīri ok, kaut arī dažas kļūdas (piem. DirectX 10 nodrošina gaišāku grafiku) un nedaudz sabārstīta doma! 😉

    Par tiem ieguvumiem runājot, es zināju tikai to ka DirectX 10/11 ir labāka fizika (piemēram, ūdens izskatās reālistiskāk).

    Hei, tulkojumā nav pieļaujamas atkāpes no oriģinālteksta:) !

    #225422
    azazul
    Participant

    Labojiet kāds mani , ja kļūdos, bet uz Vista & 7 tikai OpenGL2 var tikt pa tiešo pie GPU.

    #225423
    wolfinj
    Participant

    es no tā raksta sapratu tikai to ka ar opengl ir izdevīgāka atīstība jo vecie datori kas nespēj pavilkt jaunās win os un tiek darbinātas uz xp nevar izmantot jaunās grafiskās iespējas…

    vai tas nav bik absurds ka jaunas spēles ūber jaudīgām grafikām grib darbināt uz sistēmām kas nevar pavilkt vairāk pa xp?

    un pārējais “vairāk” un “ātrāk” simts reizes atkārtots kaut kā īsti nevieš nekādu sapratni.. izklausās pēc kāda mēģinājuma uzcītīgi ieborēt savu taisnību, bet varbūt tas tik tā izklausās.

    #225424
    Evers
    Participant

    Ja kāda spēle neaiziet D3D modē, tad tā parasti aiziet OpenGL modē, arī tas liecina par kautko 🙂

    #225425
    drunk_lizard
    Participant

    TrakaisKursis wrote:

    OpenGL renderēšanas ceļš izrādījās ātrāks un sakarsa vairāk nekā Direct3D 9 renderēšanas ceļš.


    taalaak nelasiiju…

    #225426
    TrakaisKursis
    Participant

    drunk_lizard wrote:

    TrakaisKursis wrote:

    OpenGL renderēšanas ceļš izrādījās ātrāks un sakarsa vairāk nekā Direct3D 9 renderēšanas ceļš.


    taalaak nelasiiju…

    aizmirsi alfabētu? ;P

    #225427
    drunk_lizard
    Participant

    baidos, ka taalaak buus veel lielaakas stulbiibas…

    #225428
    TrakaisKursis
    Participant

    wolfinj wrote:

    es no tā raksta sapratu tikai to ka ar opengl ir izdevīgāka atīstība jo vecie datori kas nespēj pavilkt jaunās win os un tiek darbinātas uz xp nevar izmantot jaunās grafiskās iespējas…

    vai tas nav bik absurds ka jaunas spēles ūber jaudīgām grafikām grib darbināt uz sistēmām kas nevar pavilkt vairāk pa xp?

    un pārējais “vairāk” un “ātrāk” simts reizes atkārtots kaut kā īsti nevieš nekādu sapratni.. izklausās pēc kāda mēģinājuma uzcītīgi ieborēt savu taisnību, bet varbūt tas tik tā izklausās.

    Pareizi pamanīji – taisnību nevis borē, bet izstrādes kantoris vairo savu publictāti un atpazīstamību izmetot tautās šādu provokatīvu rakstu . Viņu pašu blogā tas savācis ~700 komentārus. Turklāt: ja reiz viņi strādā ar OpenGL, vai maz idejiski drīkst pieļaut, ka Direct 3D ir labāks? (Protams, ka nav.)

    #225429
    TrakaisKursis
    Participant

    drunk_lizard wrote:

    baidos, ka taalaak buus veel lielaakas stulbiibas…

    palīdzēsi sastrādāt?

    #225430
    Andress
    Participant

    Var redzēt, ka čoms nesen tik ticis žurnaļugu kārtā…

    #225431
    Aldis
    Participant

    Piekrītu, šo to esmu veidojis gan uz dx gan opengl, neseno projektiņu tieši uz abām platformām centos veidot.. nu sanāca tā – ka uz Win Vista un Win7 – dx ir labāka izvēle! Bet uz vecā labā XP ar OpenGL viss lido! 🙂

    Par tiem jaunajiem windām – iespējams paša vaina, vai arī nenostrādātais līdz galam video kartes driveris rīstījās! 🙂 (Vilku no n-vidia lapas, un pie draivera rakstīts bij BETA) 😀

    P.S. – iespējams stulbs piemērs, bet pavērojiet iekš linux (Ar gnomi vai kde) peles kursoru – skaisti noapaļots, grafiskās vides strādā caur OpenGL, un pavērojiet peles kursoru iekš Windows [konkrēti XP] – ar kubikiem u.t.t. jo grafiskā vide izmanto Dx! 😀

    #225432
    TrakaisKursis
    Participant

    Andress wrote:

    Var redzēt, ka čoms nesen tik ticis žurnaļugu kārtā…

    vai es esmu vainīgs, ka noteiktām lietām nav radīts terminoloģiskais tulkojums latviski? ja tevi tas tik drausmīgi uztrauc, varbūt iesaisties Terminoloģijas komisijas darbā, nevis apliec citu darbu?

    #225433
    elvisburdajs
    Participant

    TrakaisApsis, Var tak arī improvizēt, ne? 🙂 Ir tādas lietas kuras tieši tulkojot skan stulbi.

    #225434
    TrakaisKursis
    Participant

    elvisburdajs wrote:

    TrakaisApsis, Var tak arī improvizēt, ne? 🙂 Ir tādas lietas kuras tieši tulkojot skan stulbi.

    jebkurā gadījumā atradīsies kāds aplicējs:)

    #225435
    elvisburdajs
    Participant

    Kritiku nevajag uztvert personīgi.. 🙂

    #225436
    TrakaisKursis
    Participant

    elvisburdajs wrote:

    Kritiku nevajag uztvert personīgi.. 🙂

    es jau ar neuztveru personīgi … gluži tā pat kā man cenšas likt justies nekomfortabli par manu veikumu, es citiem vēlos likt justies tikpat nekomfortabli par viņu neveikumu … nekļūdās tikai tas, kas nedara…

    #225437
    80MXM08
    Participant

    TrakaisKursis wrote:


    tiri piri………………….

    kas tieši šobrīd strauji attīstās un kas var kļūt par pamatu jaunās paaudzes pārlūkspēliem.

    tiri piri…………………….

    Raksts ir tīra reklāma un pilns ar kļūdām!!!

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 28 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā