Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Raksti › Kāpēc būtu jāizvēlas OpenGL, nevis Direct3D?
Kāpēc būtu jāizvēlas OpenGL, nevis Direct3D
[img][img]
Par OpenGL un Direct3D (nejaukt ar DirectX) gaismas un ēnas pusēm aizvien tiek lauzts ne mazums šķēpu un Wolfire Games Blog autori ir nopublicējuši obligātizlasāmu rakstu visiem OpenGL programmētājiem (un galalietotājiem arī) par OpenGL nozīmību spēļu izstrādē un 3D industrijā kā tādā.
Es nezinu kāpēc, taču arī es sliecos piekrist visiem viņu izvirzītajiem argumentiem, jo īpaši šiem diviem:
OpenGL ir ātrāks nekā Direxct3D.
Jaunas 3D raksturpazīmes visupirms parādās OpenGL
Katrs ražotājs jebkurā mirklī var pievienot jaunas raksturpazīmes ar OpenGL paplašinājumu starpniecību (un šobrīd AMD un NVidia ir ieviesusi daudz līdz šim nepienācīgi apgūtu OpenGL paplašinājumu).
Labāki GL dziņi un vairāk brīvizmantojuma programmatūras (tādas kā, piemēram, D3D Pix vai PerfHUD) spētu OpenGL padarīt par teju perfektu.
Citēšu saistošākās vietas no šī raksta:
Tīkla efekts:
Tā ir pozitīva atpakaļsaite, jo ik reizi, kad kāds API kļūst populārāks, tas vairo savu popularitāti pateicoties tīkla efektam. Kā svarīgākos tīkla efektus var minēt: populārākajiem API grafisko karšu ražotāji izstrādā labāku atbalstu, savukārt grafikas programmētāji daudz labāk ir informēti, kā to izmatot.
Microsoft īstenotā iebiedēšanas, nedrošības sēšanas un apšaubīšanas (eng. FUD – Fear, Uncertainty, and Doubt) kampaņa
Izvēle dažādu API lietošanā krita par labu DirectX pēc tam, kad Microsoft izvērsa DirectX izmantošanas kampaņu, kas laikā un telpā bija pieskaņota XBox 360 un Windows Vista kampaņām, un šo kampaņu ietvaros tika veicinātas bailes, sēta nedrošība un apšaubīta OpenGL nākotne, un nevairoties no pārspīlējumiem slavētas DirectX priekšrocības.
Direct3D nodrošina gaišāku grafiku
[img]
Windows Vista un Windows 7 parādīšanās tirgū stratēģijas bija saistītas ar agresīvu DirectX reklamēšanu, kuras ietvaros tika demomstrēti dažādu DirectX versiju “pirms” un “pēc” ekrānšāviņi. Daudzi datorspēlētāji šodien svēti tic, ka pāreja no DirectX 9 uz DirectX 10 brīnumainā kārtā ir pārvērtusi grafiku no idiotiski tumšas gaišā.
Patiesības stunda:
…patiesībā, OpenGL ir daudz spēcīgāks nekā DirectX, atbalsta vairāk platformas un tam ir liela ietekme uz nākotnes spēlēm.
Nav noslēpums, ka OpenGL attēlojuma izsaukumus apstrādā ātrāk nekā DirectX.
[img]
Jaunas 3D raksturpazīmes visupirms parādās OpenGL
OpenGL nodrošina tiešu piekļuvi visām jaunajām grafikas raksturpazīmēm uzreiz uz visām platformām, ikām DirectX nodrošina to periodisku atspoguļojumu savu jaunāko Windows versijās.
Grafisko karšu pārdošanas apjomu maksimalizēšana nav iedomājama bez OpenGL
DirectX 10 un 11 izstrādē Microsoft ir ieguldījusi ne mazums pūļu, un nu šie API ir apmēram tikpat ātri kā OpenGL, un atbalsta gandrīz tikpat daudz raksturiezīmju. Tomēr ir viena probēma: viss tas nav pieejams uz Windows XP! Puse no PC datorspēlētājiem aizvien izmanto XP, tādejādi DirectX 10 vai 11 izmantošana nav visai dzīvotspējīga izvēle.
…
…
Ja jūs izmantojat DirectX, jums būs jāizdara izvēle starp vājo, uzpūsto DirectX 9 vai arī DirectX 10 / 11, tādējādi zaudējot lielāko daļu no savu lietotāju bāzes.
…
…
No otras puses, ja jūs lietojat OpenGL, jums būs pieejamas ātrākas un daudz jaudīgākas raksturiezīmes nekā izmantojot DirectX 11, un jūs tās spēsiet realizēt uz visām Windows, Mac, Linux platformām, kā arī us PS3, Wii, PSP, DS un iPhone. Š īs priekšrocības jums būs pieejamas arī WebGL standartam, kas tieši šobrīd strauji attīstās un kas var kļūt par pamatu jaunās paaudzes pārlūkspēlēm.
Ar lieliskā raksta pilno versiju var iepazīties te
Pirmavots un publicitātes fotoattēli: geeks3d.com
10
Par tiem ieguvumiem runājot, es zināju tikai to ka DirectX 10/11 ir labāka fizika (piemēram, ūdens izskatās reālistiskāk).
Raksts ir tīri ok, kaut arī dažas kļūdas (piem. DirectX 10
Par tiem ieguvumiem runājot, es zināju tikai to ka DirectX 10/11 ir labāka fizika (piemēram, ūdens izskatās reālistiskāk).
Hei, tulkojumā nav pieļaujamas atkāpes no oriģinālteksta:) !
vai tas nav bik absurds ka jaunas spēles ūber jaudīgām grafikām grib darbināt uz sistēmām kas nevar pavilkt vairāk pa xp?
un pārējais “vairāk” un “ātrāk” simts reizes atkārtots kaut kā īsti nevieš nekādu sapratni.. izklausās pēc kāda mēģinājuma uzcītīgi ieborēt savu taisnību, bet varbūt tas tik tā izklausās.
OpenGL renderēšanas ceļš izrādījās ātrāks un sakarsa vairāk nekā Direct3D 9 renderēšanas ceļš.
taalaak nelasiiju…
OpenGL renderēšanas ceļš izrādījās ātrāks un sakarsa vairāk nekā Direct3D 9 renderēšanas ceļš.
taalaak nelasiiju…
aizmirsi alfabētu? ;P
es no tā raksta sapratu tikai to ka ar opengl ir izdevīgāka atīstība jo vecie datori kas nespēj pavilkt jaunās win os un tiek darbinātas uz xp nevar izmantot jaunās grafiskās iespējas…
vai tas nav bik absurds ka jaunas spēles ūber jaudīgām grafikām grib darbināt uz sistēmām kas nevar pavilkt vairāk pa xp?
un pārējais “vairāk” un “ātrāk” simts reizes atkārtots kaut kā īsti nevieš nekādu sapratni.. izklausās pēc kāda mēģinājuma uzcītīgi ieborēt savu taisnību, bet varbūt tas tik tā izklausās.
Pareizi pamanīji – taisnību nevis borē, bet izstrādes kantoris vairo savu publictāti un atpazīstamību izmetot tautās šādu provokatīvu rakstu . Viņu pašu blogā tas savācis ~700 komentārus. Turklāt: ja reiz viņi strādā ar OpenGL, vai maz idejiski drīkst pieļaut, ka Direct 3D ir labāks? (Protams, ka nav.)
baidos, ka taalaak buus veel lielaakas stulbiibas…
palīdzēsi sastrādāt?
Par tiem jaunajiem windām – iespējams paša vaina, vai arī nenostrādātais līdz galam video kartes driveris rīstījās! 🙂 (Vilku no n-vidia lapas, un pie draivera rakstīts bij BETA) 😀
P.S. – iespējams stulbs piemērs, bet pavērojiet iekš linux (Ar gnomi vai kde) peles kursoru – skaisti noapaļots, grafiskās vides strādā caur OpenGL, un pavērojiet peles kursoru iekš Windows [konkrēti XP] – ar kubikiem u.t.t. jo grafiskā vide izmanto Dx! 😀
Var redzēt, ka čoms nesen tik ticis žurnaļugu kārtā…
vai es esmu vainīgs, ka noteiktām lietām nav radīts terminoloģiskais tulkojums latviski? ja tevi tas tik drausmīgi uztrauc, varbūt iesaisties Terminoloģijas komisijas darbā, nevis apliec citu darbu?
TrakaisApsis, Var tak arī improvizēt, ne? 🙂 Ir tādas lietas kuras tieši tulkojot skan stulbi.
jebkurā gadījumā atradīsies kāds aplicējs:)
Kritiku nevajag uztvert personīgi.. 🙂
es jau ar neuztveru personīgi … gluži tā pat kā man cenšas likt justies nekomfortabli par manu veikumu, es citiem vēlos likt justies tikpat nekomfortabli par viņu neveikumu … nekļūdās tikai tas, kas nedara…
tiri piri………………….
kas tieši šobrīd strauji attīstās un kas var kļūt par pamatu jaunās paaudzes pārlūkspēliem.
tiri piri…………………….
Raksts ir tīra reklāma un pilns ar kļūdām!!!
Preses relīzes