Sākumlapa › Forumi › Citas tēmas › Viss pārējais › Kas notiek ar IT darba jomu?
Pirmkārt, nekur nekādi standarti, bet visās malās intervijas un primārās atlases veic sekretutkas, bez jebkādas nojēgas vispār par tehniku. Izvēlas darbiniekus nevis pēc spējām bet kurpēm.
Otrkārt, nekur nau rakstīta alga! WTF? Toties prasības gan ir samurgotas kaudzēm. Ä€rzemju sludinājumos tiek minēta alga par gadu. Mums te laikam nemin algu jo tā ir smieklīga.
Treškārt, dumjās sekretutkas pieņemot darbā kaukādus lohus, pašas kaitē savai darbavietai, ar liekiem izdevumiem. Un vaino pēc tam visu citu bet tikai ne savu tupo izvēli.
4kārt, nesen uzzināju par vienu itkā nopietnu firmu, bet uz padsmit kompjiem tur strādajot 3 datoriķi. TRĪS!!!! WTF???? Man ir vairāk kompju apkalpošanā bet man NAU KO DARĪT! Kad es sataisu kompīti tad zinu ka ir maza iespēja ka man viņš atgriezisies gada laikā. Ar sakarīgu lietotāju – visus 2 gadus. Bet ko pie velna dara 3 parazītiski kretīni ar padsmit kompjiem, un kā viņi ir apvārdojuši priekšniecību???
Kādus brīnumus citi ir redzējuši? Padalieties.
Ja pareizi atceros, tu internetā izcelies ar dažādu neaizsargātu mājas lapu uzlaušanu un citādām tikpat idiotiskām lietām. Diezgan nožēlojami. Ja nu ikurāt gribi izcelties, tad noziedo kaut vai nenozīmīgu summu kādai bāreņu patversmei un paturi to dziļā noslēpumā, vismaz pašapziņa celsies un un kārtējais piecu latu sadiedelēšanas mehānisms neliksies tik aktuāls.
Teiksim, ja ir projekti Latvenergo bijuši vai kaut kas tāds – nav ko slēpt skaļus vārdus zem pūra. Pirms dažiem gadiem arī CV rakstīju kautrīgi. Tagad pilnīgi savu CV palasoties asariņa jānobirdina, cik gan kruts jaunietis 😀 Un galvenais, ka katru rindiņu varu pamatot ar piemēriem, atsaucēm no projektu vadītājiem un reālo kodu.
Sāc arī Tu, izglītību atstājot otrajā plānā – ja tiešām kādu vēl nepārliecina milzīgā pieredze. :>
Cita starpā, tai pašā iestādē cita darbiniece neliela strīda karstumā man pateica: “Ceru, ka tā mode darīt visu uz datoriem drīz pāries un mēs atgriezīsimies pie normāliem papīra dokumentiem!” Tas bija pirms gadiem trim vai četriem, tā ka praktiski mūsu dienās…
Protams, ka dažs nekaunīgāks tips izmantos šādu stāvokli.
Tagad jebkurā normālā darbavieta, pirms vispār ierodies ir jāsniedz motivācijas vēstule, kāpēc tu vēlies iegūt konkrētu darba vietu un kāpēc tu esi labākais kandidāts. Tas protams neattiecas uz darba vietām ar minimālo algu 🙂
Pēc tevis teiktā var arī teikt autoservisā uz 3 kravas mašīnām strādā trīs speciālist, iedomājies trīs? Gribētu redzēt vienu cilvēku, kas spētu apkalpot, remontēt dažādas markas, funkcionalitātes auto viens pats? neatradīsiet(slikts piemērs, bet doma saprotama).
Tā pat kā zem vārda Inženieris var pakārtot neskaitāmu daudzumu dažāda veida specialitātes inženierus, Tā arī ar IT.
Kāds atbild, par datoru un citu iekārtu tehnisko stāvokli, cits par programmatūru un datubāzēm.
Pirms sāc kādu saukt par kretīnu, labāk jau vajadzētu vispirms painteresēties ko tad šie tur īsti dara.
man jau pēdēja laikā šķiet mode kļūst gluži pretēji, un darba devējiem šķiet, ja jau uz datora , tad jau tas ir tik vienkārši un ātri izdarāms( Kas arī ir lielāko daļu), nemaz neapzinoties cik liels darbs un laiks brīžiem jāiegulda lai to izdarītu. Laikam jau esmu no cirvju klases 😀 , tā kā spriediet pasi
Nākošais, ja runājam par tehniķa darbu, tad nu vajag būt vairākiem cilvēkiem, darbs droši notiek maiņās, iedomājies beton, tu norauj kaut kādu gripu, visi tavi klienti paliek bez supporta, līdz kamēr tu tiec uz ķepām, padomā no šāda viedokļa. Varbūt tie 3 tehniķi ir tā, viens strādā vienu maiņu, otrs strādā otru maiņu, 3 tehniķis varbūt dodas izbraukumos, uz kādām filiālēm, un apkalpo tos cilvēkus tur. Varbūt tur 2 tehniķi nemāk izdarīt, vai nedara to, ko dara 3, un atkal otrādi.
Bet vispār, cik esmu novērojis, vismaz Liepājas mazie kantori, uj tas ir užas, viņi nesaprot, kas ir supports, un ka par to būtu jāpadomā, kaut vai tās pašas mājas lapas uzsturēšana, uzraudzīšana, lai viss ir oki doki, tie paši serveri, datori gramatvedibai, utt…. parasti viņi jau tikai atcerās par tehniķiem tad, kad kaut kas ir nobrucis un jābrauc labot, un tad sākas, davai man vajag fiksi, uz sitienu, tad tev kā muļķim visi darbi ir jāpamet un jāskrien pie neizglītotiem idiotiem, skaidrot, stāstīt labot. Protams, tas nenotiek bieži, bet nu tā attieksme viņiem ir vienkārši kretīniska.
Nākošais paskatoties, kas darās ar firmu lokāliem tīkliem, vispār vemiens uznāk, mājas lapas tur uz lokāliem serveriem, utt.. vai tad nevar atļauties normālu hostingu datucentrā, kaut vai par tiem pašiem 5 Ls menesī, tas taču ir smieklīgi.
No otras puses, daļa vaina ir jāuzņemās tiem datoriķiem, kas šos klientus ir jājuši ausīs, lai tikai vairotu savu personīgo mantu un labumu īstermiņā, vai ilgtermiņā.
Cik man nav bijis tā, iepriekšējais datoriķis man teica tā, ka jādara tā, un šitā. Protmas, saostijis, ka nu ir paņemts cits, sāk otru nolikt, ka viens ir sliktāks vai otrs ir labāks, un klients beigu beigās ša vai tā ver to maciņu vaļā, jo vai nu nezin kam ticēt, vai tiek apvārdots.
Š ādu pašu situāciju varam novērot, ieejot kaut vai kādā datorveici, un pastāvot tur 10 – 15 min, paklausoties ko pārdevēji stāsta parastam cilvēkam, kurš grib nopirkt datoru, tik laipni, utt… kad pieej klāt un aizrādi viņiem, ka šamie batonus sprauž ausīs, tad tik laipni vairāk nav, un tad sākas kašķi. Pašam šādi ir biis, nevarēju izturēt, piegāju pie tā vecīša, pateicu, pārej pāri ielai uz otru bodi, tur vismaz tev batonus nespraudīs ausīs. 😀
Nu tāds neliels murgojums sanāca, bet domu saprast var.
1. Pārsvarā pie tā, ka tevi neņem darbā esi vainīgs tu pats un nevis darbā pieņēmējs. Kad sapratīsi pareizos punktus, kas interesē darba devējam, tad arī varēsi iet uz jebkurām pārrunām un saņemt darbu jebkur.
2. Cilvēki, kuri nemāk pareizi rakstīt vārdu “NAV” pārsvarā gadījumu nav arī pārāk intelektuāli. Principā pieļauju domu, ka tu McB būsi pirmais cilvēks, ko sastopu, kas ir gudrs džeks, bet raksta tik kļūdaini. Ar to gribēju teikt, ka ja tu raksti CV ar tik rupjām pareizrakstības kļūdām kā šo ierakstu, tad nebrīnies, ka pret tevi izturās kā pret pilnīgāko losi.
Nākošais, ja runājam par tehniķa darbu, tad nu vajag būt vairākiem cilvēkiem, darbs droši notiek maiņās, iedomājies beton, tu norauj kaut kādu gripu, visi tavi klienti paliek bez supporta, līdz kamēr tu tiec uz ķepām, padomā no šāda viedokļa. Varbūt tie 3 tehniķi ir tā, viens strādā vienu maiņu, otrs strādā otru maiņu, 3 tehniķis varbūt dodas izbraukumos, uz kādām filiālēm, un apkalpo tos cilvēkus tur. Varbūt tur 2 tehniķi nemāk izdarīt, vai nedara to, ko dara 3, un atkal otrādi.
Nē! Nevajag fantazēt tuftu! Parastas padsmit darbstacijas un nekādas mistiskas dežūrēšanas. Sēd un izliekas strādājam. Un nestāsti man par neprašanu. Tad lai pisās prom no tā kantora kamēr nau iemācijušies ko vaig!
Es viens pats varu izdarīt visu ko vajag kantora datorizācijai. Iepirkt, salikt, sainstalēt, nokonfigurēt un arī elektribu pievilkt. Tu protams neticēsi, bet es esmu ne tikai “kvalificēts” RJ45 manipulēšanā, bet ARĪRJ-11!!!
Bet vispār, cik esmu novērojis, vismaz Liepājas mazie kantori, uj tas ir užas, viņi nesaprot, kas ir supports, un ka par to būtu jāpadomā, kaut vai tās pašas mājas lapas uzsturēšana, uzraudzīšana, lai viss ir oki doki, tie paši serveri, datori gramatvedibai, utt…. parasti viņi jau tikai atcerās par tehniķiem tad, kad kaut kas ir nobrucis un jābrauc labot, un tad sākas, davai man vajag fiksi, uz sitienu, tad tev kā muļķim visi darbi ir jāpamet un jāskrien pie neizglītotiem idiotiem, skaidrot, stāstīt labot. Protams, tas nenotiek bieži, bet nu tā attieksme viņiem ir vienkārši kretīniska.
Man gan šķiet ka tu arī nesaproti. Ja ir pareiz sataisīts tad nekur nau jāskrien. Skrien tie kas appiš, lai varētu izlikties kautko darām un naudu noslaukt.
Nākošais paskatoties, kas darās ar firmu lokāliem tīkliem, vispār vemiens uznāk, mājas lapas tur uz lokāliem serveriem, utt.. vai tad nevar atļauties normālu hostingu datucentrā, kaut vai par tiem pašiem 5 Ls menesī, tas taču ir smieklīgi.
Smieklīgi ir pajoli kas maksā bargas naudas kautkādiem citiem, par datu centirem dēvētiem, pajoliem. Un kad LIX pazūd internets, tad visi atceras ka pohuj tavs datu centrs ja visas Latvijas internetam nav elektrības.
Man arī stāv kaste uz mājas pieslēguma. Elektrons-K optika. Un ar ko tā ir sliktāka par kaukādu “datucentru”? Argumentē!
No otras puses, daļa vaina ir jāuzņemās tiem datoriķiem, kas šos klientus ir jājuši ausīs, lai tikai vairotu savu personīgo mantu un labumu īstermiņā, vai ilgtermiņā.
Diemžēl tie ausīs jātie priekšnieki negrib atzīties ka ir bijuši tādu dauni. Tāpat kā izvarotās meitenes kaunās iet uz policiju.
Cik man nav bijis tā, iepriekšējais datoriķis man teica tā, ka jādara tā, un šitā. Protmas, saostijis, ka nu ir paņemts cits, sāk otru nolikt, ka viens ir sliktāks vai otrs ir labāks, un klients beigu beigās ša vai tā ver to maciņu vaļā, jo vai nu nezin kam ticēt, vai tiek apvārdots.
Neredzu problēmu apstāstīt lietotājam kas ir kas. Un ja lietotājs ir tik debīls ka neatšķir mazus izdevumus no lieliem izdevumiem tad lai piš nahui.
Š ādu pašu situāciju varam novērot, ieejot kaut vai kādā datorveici, un pastāvot tur 10 – 15 min, paklausoties ko pārdevēji stāsta parastam cilvēkam, kurš grib nopirkt datoru, tik laipni, utt… kad pieej klāt un aizrādi viņiem, ka šamie batonus sprauž ausīs, tad tik laipni vairāk nav, un tad sākas kašķi. Pašam šādi ir biis, nevarēju izturēt, piegāju pie tā vecīša, pateicu, pārej pāri ielai uz otru bodi, tur vismaz tev batonus nespraudīs ausīs.
Kur ta sprauda? “Lielajos logos”? 🙂 Zināma lieta.
Bet cilvēks iznāk no tā veikala appists, bet priecīgs.
Nu tāds neliels murgojums sanāca, bet domu saprast var.
Neliels…
Preses relīzes