Ķēdes posms.

Sākumlapa Forumi Citas tēmas Off-topic Ķēdes posms.

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 18 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #156424
    kassells
    Participant

    Kā un vai tas ir iespējas mājas apstākļos(bez tur kaut kādām ķēdes atslēgām) izņemt vienu ķēdes posmu MTB’ka ričukam. Un pēc tam bez problēmām atliktu visu atpakaļ lai nebūtu negatīvas sekas(pēc tam braucot nepārautu ķēdi utt..)?

    #285066
    Kon
    Participant

    Dažādi varianti, dabū izturīgu metālu, kas lien iekšā starp posmiem un atlauz, tad ar plaķenēm saliec

    Sit laukā tapu ar punktsiti, bet tad noderēs skrūvspīles .. jeb vnk paņem ko šādu https://www.gandrs.lv/velo-instrumenti/atslega-kedes-savienosanai/

    #285067
    kassells
    Participant

    Mēģināšu.

    Mybe vēl idejas?

    #285068
    Willis
    Participant

    Neiesaku ņemt KoЯna ieteikti lēto variantu, izspiedējam pēc dažām, ja ne pirmajā reizē saliecas tas ‘pipuks’ kurš izspiež tapiņu no ķēdes posma un iespiest vairs nebūs iespējams, ja mēģināsi iesist ar āmuru, sabojāsi ķēdes posmu un ķēde uzreiz kļūs par diviem posmiem īsāka.

    Š…em vismaz šādu, galvenais lai ķēdes atslēgas materiāls būtu labs .

    Es savu velosipēdu laboju pie Latvijas veloizlases meistara, tas atrodas SIA “Manta” otrajā pusē, meistara vārds ir Arkādijs .

    #285069
    kassells
    Participant

    Okey, nemēģināšu. 😀

    Vispār man tas nepieciešams lai aizmugurējo pārslēdzēju nomainītu. Vēl viens variants kas man ir lai nevajadzētu jaukt ķēdi ārā, atskrūvēt spriegotājam riteņus un tā iemaukt ķēdi.

    Varbūt ko darīt/nedarīt kad maina spriegotāju mājās? Esmu dzirdējis, kad ar troses pielikšana nav viss, vēl kaut kas tur jāregulē spriegotājam?! Varbūt kāds kaut ko zin par šo? (Spriegotājs Shimano Altus(7ātrumi)).

    #285070
    Willis
    Participant

    Aizstum uz darbnīcu un tur tev nomainīs un noregulēs daudz labāk un ātrāk, tāda nojausma ka ķēde nav no svaigākajām, jaunajam pārslēdzējam ļoti ātri nodeldēs plastmasas ritenīti .

    #285071
    Kon
    Participant

    Ķēde nav jādala mainot aizmugurējo pārslēdzēju, jājauc pārslēdzēja kāja. Tas noteikti ir vieglāk un ātrāk nekā dalīt ķēdi bez speciāliem instrumentiem.

    Lūk manuālis kā pēc tam regulēt pārslēdzēju https://sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html

    Ja esi gatavs ziedot tās pāris stundas no savas dzīves izlasot, pie reizes iegūstot jaunas zināšanas, tad uz priekšu. Bet ja nē, tad veloserviss .. pie Arkādija būs rindas :>

    #285072
    kassells
    Participant

    Paldies par infu. Gan jau tikšu galā.

    #285073
    msh
    Participant

    Ko lai saka – willis – līkrocis, kojānis – puslīkrocis 😀

    Ja rokas aug no pareizās vietas, nav nekādu problēmu izsist tapu ar dornīti, vajag tik kaut ko apakšā palikt. Nezinu kādā bezsakarā kojānim te skrūvspīles vajadzēs, ja nu vienīgi kādas mazās skrūvspīlītes lai pēc tam atvieglotu salikšanu…

    #285074
    migors
    Participant

    Kādreiz ķēdes noņēmēji kā tādi dabā nebija, visu darijām ar plaķenēm un lielo naglu un āmuru un viss strādā, bet tam gan vajag iemaņas. Nesen mežā mēģināju tā nomainīt un nekas nesanāca.

    #285075
    Willis
    Participant

    Vari mēģināt izsist ķēdei nesabojājot nesabojājot tapiņu, sabojāsi ķēdi un apmēram pēc 100km mainīsi aizmugurējo pārslēdzēju. Ja pretim mājas logiem vizināties, var jau riskēt, bet ja tu esi izbraucis uz šosejas, ķēde pārtrūks un 🙂 būsi taisnkājis.

    #285076
    msh
    Participant

    Nekas nav jāmēģina, ne reizi vien esmu tā darījis bez jebkādām problēmām. Lieki piebilst ka mans veloparks ir salasīts no lūžņiem – kā redzi, nekas tāpat vien, dēļ kādiem remontdarbiem, nejūk. Nezinu cik tizlām rokām jābūt lai sačakarētu posmu. Tu varbūt arī tagad stāstīsi ka, teiksim, pakaļas brīvrumbas mehānisms arī ir atskrūvējams tikai ar speciālu atslēgu? 😀

    Bet jā – manā īpašumā jau kādu gadu ir viens lētais izspiedējs – kamēr biju ačgārnajā salā, aiz neko darīt nopirku. Liekties arī šis neliecas, pretēji tavam apgalvojumam, vienīgi tas pipuks neturas savā vietā, bet tas izspiešanu neietekmē.

    #285077
    Willis
    Participant

    🙂 To ka izsist un iesist ārā un iesist atpakaļ Dura Ace ķēdes tapiņu nesabojājot posmu, man tu neiestāstīsi .

    Lai tābūtu – tev taisnība .

    #285078
    msh
    Participant

    Nezinu ar ko atšķiras Dura Eis no Gudra Eis, bet ja jau var izspiest ar izspiedēju, tātad var arī izsist ar dornīti. Nevajag taču līkrocību censties attaisnot ar kaut kādiem brendiem un censties iestāstīt cilvēkiem ka visu var tikai izdarīt ar skaistiem, krutu brendu tūļiem 😀

    Š ādi paši vilisi ir arī novērojami autoforumos – tur gan viņi dzied citu dziesmu – “man nav garāžas ar bedri, man nav pacēlāja” – man arī nav, bet kas darāms, jāizdara – ja tiešām savādāk nevar, aizņemoties garāžu ar bedri no kaimiņa, bet parasti palienot zem mašīnas bez bedres un visu pārējo arī darot ar normālu, bet nekruto brendu atslēgām, kā arī ar specinstrumentiem, kuri ir uztaisīti par kapeikām. Par velosipēdiem gan ir cits stāsts – paskatoties kādu kosmosu maksā tie instrumenti, neredzu jēgu priekš pāris velosipēdiem pirkt kaut ko, bez kā var mierīgi iztikt, ja vien nav profesionāli jāremontē velosipēdi, ko šie specinstrumenti paātrina – nu tas pats ķēdes tapiņas izspiedējs – vienīgais iemesls kāpēc tāds vispār var noderēt – ja dienā jāņem nost 10 ķēdes, viņš ietaupīs pārdesmit minūtes laika. Ja neskaita instrumentus, kas pamatā tiek izmantoti mašīnai, priekš velosipēdiem man ir – pedāļu novilcējs, spieķatslēga, ā un vēl nošmirģelēta 14mm muciņa, tas arī viss. Varu bez problēmām izjaukt un salikt velosipēdu. Tā nu viens no diviem ejošajiem velosipēdiem man ir izmaksājis, hm – mazliet smēres, ko iesmērēt gultņos un dažas jaunas brīvrumbas mehānisma bumbiņas, ā un vēl transmisiju eļļa, kas tika izmantota ķēdes eļļošanai, pārējais viss man neizmaksāja ne kapeikas.

    #285079
    Kon
    Participant

    nakuj spieķatslēgu, plaķenes :>

    manā versijā ar skrūvspīlēm fiksēju posmu, lai tapa vieglāk iznāk ārā, bet var arī bez tām

    dura ace ķēdei ar neko citu kā speciālu instrumentu nepieskartos kā nekā dura ace grupa maksā dārgāk kā mac betona dzīvība

    #285080
    kassells
    Participant

    Man jau pirms 5 postiem bija skaidrs ko darīšu(Uz servisu). Bet droši izsakieties. 😀

    Neviens “stulbāks” jau nepaliks(Varbūt). 😀

    #285081
    Willis
    Participant

    Dura Ace ķēdēm katram posmam ir specifiski izliekts profils, izsist var ar dornīti, ar naglu kaut vai ar ‘kuvaldu’ man pie kājas, bet nesabojājot profilu un saglabājot ķēdes elastības īpašības var izstiepties, bet nesū@a nesanāks!

    Un ja nezin ar ko atšķiras veloķēdes, nevajag skriet ar galvu sienā un apgalvot, “nezinu ar ko atšķiras Dura Eis no Gudra Eis, bet var!”, ar velosipēdiem es neesmu uz JŠªS .

    #285082
    msh
    Participant

    Detalizētu bildi studijā. Joprojām nesaprotu kā kaut ko, ko tomēr ar izspiedēju var izspiest, nesačakarējot, var sačakarēt ar dornīti. Izspiedējs tak arī pret tukšu gaisu neatspiež 😀

    A par tiem tu un jūs – paķersim analoģiju – ar mašīnām – es ar mašīnām neesmu uz jūs, bet es esmu uz jūs ar F1 mašīnām, jo ar tādām brauc tika sportistii pa slēgtām trasēm, te apmēram tas pats. Ko tā ķēde dod, ja neskaita īpašniekam iespēju izmest naudiņu? Kaut gan paga – tāds aizdomīgs teksts “saglabājot ķēdes elastības īpašības” – ķēdei elastība? Es visas elastīgās ķēdes metu ārā, bet te izskatās ka čaļi ir izgudrojuši veidu, kā ar dārgu ķēdi ātrāk noēst zobratus… 😀 Vai tas ir kaut kāds jauns brīnums lai mazlieeeeet palīdzētu skalu buntēm mīties par neadekvātu cenas/veiktspējas attiecību? 🙂

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 18 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā