Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Kodolu mānija: Tilera 2011. gadā plāno 100-kodolu CPU
Tileras CPU ir ar atšķirīgu arhitektūru nekā pierastie Intel un AMD procesori. Galvenais šķērslis kodolu skaita palielināšanā ir grūtības to sasaistīšanā ar sistēmas maģistrāli. Tilera lieto oriģinālu jaunievedumu – šūnveida saites (mesh network), ar kurām kodoli tiek savienoti savā starpā, ar atmiņu, un ar sistēmas maģistrāli.
Jau izsludināta jauno ražojumu līnija – TILE-Gx, kurā ietilps 16, 32, 64, un 100 kodolu modeļi. Pirmos trīs sāks ražot jau nākamgad, bet TILE-Gx100 – 2011. gadā.
Jaunie CPU būs visai ekonomiski. 16-kodolnieks patērēs tikai 5 W pie maksimālās jaudas, bet TILE-Gx100 ne vairāk par 55 W. Paredzamā taktsfrekvence 1,5 GHz, būs iespējams lietot 64-bit programmas. Tilera paziņojusi, ka derēs arī x86 programmas, bet tās nāksies pārkompilēt. Jau ir izdevies portēt uz TILE procesoriem tādu serveru programmatūru kā Apache Web Server, MySQL un Memcached.
Pēc ekspertu atzinuma, turpmākā skaitļošanas jaudu kāpināšana būs galvenokārt uz kodolu skaita pieauguma rēķina, jo taktsfrekvences paaugstināšana drīz būs sevi izsmēlusi. Pa šādu ceļu iet arī Intel, kas nākamgad sāks tirgot 8-kodolu serveru procesorus, un ir demonstrējis arī 80-kodolu prototipu.
[img]
Vispār jau izklausās labi – varētu katru OS procesu laist uz sava kodola. 😀
Pašam 4 kodolnieks. Ar 1 kodolu ja spēles nedzenā pilnīgi pietiek.
Es pagaidām dzīvoju uz divkodolu CPU bāzēta PC. Itkā ir jaudas pieaugums, bet tik un tā pietrūkst.
Wuu- daudzie kodoli der renderēšanai, ne tikai spēlēm 🙂 un zinātniekiem palīdz aprēķinus veikt.
Videokarte nāk talkā, kad vajag real-time renderēšanu un 3D fiziku.
Ar vektoru grafiku itkā būtu jānodarbojas videokartei. Ja tā nav, tad softs vēl nav dagalam sarakstīts, vai to raksta pērtiķis.
Nu ne gluži tā. Videokarte tiešām ir tikai videokarte un strādā ar to, kas ir uz ekrāna. Spēlītēm pietiekami. Bet datubāzu funkcijas šamās kaut kā nav mācītas realizēt. Faktiski runa ir pat par vairākām datubāzēm, no kurām tikai viena satur vektoru objekta ģeometrisko aprakstu, ko tad arī apstrādā videokarte, taisot ekrāna bildi. Pārējās DB ir ziņas par citām īpašībām, piekārtotiem BLOB’iem, u.tml., u.tjpr.; katram vektoru objektam atbilst ieraksts vismaz 2 bāzēs. Nopietnākos gadījumos vektorgrafika pie tam strādā uz smagsvara rastra grafikas fona, bet tādas lietas, kā renderēšana un 3D fizika parasti nemaz nav aktuālas (bet noteiktiem uzdevumiem var būt), tā kā videokartes veiktspēja svarīga. Noder, ja tai ir apjomīga atmiņa, bet video trakts kaut svarīgs, nav noteicošais; visu melno darbu padara procesors. Ziņkārības pēc esmu paskatījies – gadās, ka 3 kodoli noslogoti kaukur par 80 – 100%, bet ceturtais – mazliet mazāk.
Dagalam vai pērtiķa sarakstīts… mr.Dangermond labi ierēktu par šādu apgalvojumu… 🙂 savā nozarē tas ir vadošais softs pasaulē 🙂 un tā pirmās versijas meklējamas vēl pirms-PC laikos, kurus pat es vairs lāga neatceros… runa iet par ģeogrāfiskās informācijas sistēmām.
Preses relīzes