Sākumlapa › Forumi › Sakaru tehnika › Operātori un Sakari › Latgales elektro-krīze.
Visi LV GSM operatori iegrūž nenormāli piķi reklāmās, kuras sevi neatpelna.
Kopš kura laika reklāmas sevi neatpelna?
Kopš reklāmu sākumiem. Painteresējies reiz cik maksā tās sekundes pa radio un TV, cik maksā baneri u.t.t. un tad salīdzini ar to pārvilināto klientu skaitu. Š…em vērā aizgājušos neapmierinātos klientus, kuri radās dēļ apkalpošanas un pakalpojuma kvalitātes trūkuma. Un ja nebūsi pilnīgs ****** tad sapratīsi.
Neņemšos spriest par to, kādas cenas tur tiek ieguldītas, jo reklāmu izcenojumi bieži vien ir konfidenciāla informācija (tiek saskaņoti individuāli), kā arī lai aprēķinātu kādas izmaksas uz vienu klientu tiek radītas, un kas tiek atgūts atpakaļ ilgtermiņā, ir sarežģīta un kompleksa lieta. Taču, ja Tu padomāsi loģiski, un TU nebūsi pilnīgs ******, tad sapratīsi, ka neieguldot naudu reklāmās, aizejošo klientu skaits būtu lielāks, un atnākušo klientu skaits būtu mazāks. Joprojām nesaproti, par ko ir runa?
Patērētāju sabiedrībā, kur ražotāji gāž vienu sūdu kravu pēc otras cilvēkiem uz galvas, tiešām bez ekscesīvas reklāmu bazūnēšanas nevar, jo parasti neviens produkts nav sakarīgs, visiem ir kaut kādi trūkumi. Sarežģīta un kompleksa lieta “my ass”. Mārketings ir mācība par to, kā iesmērēt sūdu par zelta cenu. End of story.
Atgādināšu to, ko JAU teicu – “Gan laba prece runā pati par sevi, gan arī grabaža ar mārketingu neiegūs sev [ilglaicīgu] auditoriju”. Bet joprojām, lai kā Jums to negribētos, pilnīgas konkurences apstākļos virzīt uzņēmumu bez mārketinga ir tas pats, kas lielai kompānijai būt bez mājaslapas – dzīvot ar piespraustu A4 lapu ar pakalpojumu klāstu un izcenojumu pie Ventspils biroja ieejas durvīm. Protams, kaut kādu darbu/klientus jau dabūs, bet vai visus iespējamos?
Un tātad Jūs joprojām paliekat pie tā, ka tās reklāmas mobilo sakaru tirgū ir naudas izmešana vējā?
dzīvot ar piespraustu A4 lapu ar pakalpojumu klāstu un izcenojumu pie Ventspils biroja ieejas durvīm
Kāda vaina? Dažas minūtes ar ciskudrilli pamīties, un tu esi klāt lai izlasītu. 🙂
Mana nostāja tagad izskatās pēc “visi reklāmdevēji ir baigie maitas”, bet tur nevar vainot uzņēmēju. Tā mērķis ir gūt peļņu, tāpēc jāizmanto iespējas, kurām ir lielākais peļņas potenciāls.
Problēma ir pašos patērētājos – vairākums cilvēku jau nemaz nevēlas ieguldīt pūles no savas puses, lai izdarītu izvēli. Tāpēc iepriekšminētās riebeklības arī var ērti darboties, izmantojot cilvēku pašu slinkumu.
Te taču ikviens var spriest par to daudz un dikti, bet viss, ko es gribēju pateikt, jeb viss, pret ko gribēju iebilst, ir izteikums, ka reklāma sevi neatpelna. Tās ir muļķības. Tas ir aklums.
Un piekrītu, ka daudzi patērētāji akli paļaujas uz reklāmu kā uz vienīgo informācijas ieguves avotu, un bieži vien pērk izskaistinātas preces par dārgāku cenu, tāpēc arī reklāma dziļāk-domājošiem cilvēkiem nereti uzreiz asociējas ar cilvēku muļķošanu u.c tml. lietām, bet tās maldinošās reklāmas lai paliek uz to veidotāju sirdsapziņas. Katram jābūt prātam, lai izsecinātu, kas ir vajadzīgs un patiess, un kas nav. Tāpēc jau tas prāts ir domāts.
Kopš kura laika reklāmas sevi neatpelna?
Atkarīgs kā skatās: vienas konkrētas reklāmas kampaņas effektu teorētiski var izmērīt (piemēram, jaunajam klientam prasot kā ietekmē viņš pielēmis mainīt operatoru/izvēlējies preci) taču ja raugās tā, tad visdrīzāk viena konkrēta kampaņa sevi neatpelnīs. Tomēr ja skatās kopumā kāda uzņēmuma reklāmu dažādos mēdijos, dažādās formās, tad kopumā tā sevi, iespējams, atpelna, jo gada bilance uzņēmumam ir pozitīva. Iespējams, nevar pateikt, cik katra akcija deva, bet klātbūtne reklāmā, kas varbūt nav izšķiroša potenciālajam klientam arī var aizķerties un galā dot rezultātu. Ne vienmēr reklāmas mērķis ir iesmērēt, bet var gadīties, ka tas ir arī “atgādināt”.
Mārketings ir mācība par to, kā iesmērēt sūdu par zelta cenu. End of story.
Tieši tāpat var lūkoties uz šo citātu: īpaši lielie uzņēmumi nereti ar reklāmu informē un atgādina, tātad mērķis ir ne tikai iesmērēt (bet arī saprast vēlmes, vajadzības, iegribas). Ilgu laiku domāju līdzīgi, taču laika gaitā viedoklis mainījies, jo īpaši tāpēc, ka esmu tipiski ignorants uz reklāmām. Lai es to piefiksētu, tai ir jāizceļas, pie tam, jāizceļas pareizi. Brutāla muldēšana vai gvelšana nelīdzēs – uz tādām pēc definīcijas ir “ignore”. Mārketings ir arī sevis pozicionēšana, iespējams, var pat saukt par skaidrošanu un atkal – lai arī galamērķis ir piesaistīt klientu, tas viss tiek balstīts uz viņa pašrocīgas izvēles veicināšanu caur sapratni – pat tad ja tas liek ignorantiem cilvēkiem tapt mazāk ignorantiem un saprast ka lūk šo lietu man vajag/gribas.
p.s. lai arī nesanāca īsti labs izklāsts, vismaz papildu mēģinājums
Preses relīzes