Latvijā radīta aplikācija dienesta 113 dispečeram ļaus noteikt zvanītāja koordinātes

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas Latvijā radīta aplikācija dienesta 113 dispečeram ļaus noteikt zvanītāja koordinātes

Tiek skatīts 4 ierakstu – 1 līdz 4 (no 4 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #160501
    samurajs
    Participant

    Latvijā viedtālruņu lietotājiem ir izstrādāta unikāla mobilā lietotne (aplikācija) HealthPoint, kas Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMP dienesta) mediķiem palīdzēs noteikt zvanītāja atrašanās vietu un līdz ar to daudzās situācijās ātrāk atrast negadījuma vietu, lai palīdzētu pacientiem vai cietušajiem.

    Ikvienam var būt situācija, kad nepieciešams izsaukt neatliekamo medicīnisko palīdzību. Ä€rkārtas brīžos, kad dzīvība ir briesmās, tas ne vienmēr ir tik vienkārši, kā šķiet – savu atrašanās vietu var aizmirst, nezināt vai veselības stāvokļa un citu iemeslu dēļ pat fiziski nespēt nosaukt. Aplikācija HealthPoint nodrošina to, ka vienlaikus ar zvanu uz NMP dienesta ārkārtas tālruni 113 dispečeriem tiek nodoti arī zvanītāja atrašanās vietas dati (GPS koordinātes). Tāpat dispečeriem automātiski uz elektronisko izsaukuma karti tiek nosūtīti arī nepieciešamie personas dati (vārds, uzvārds, personas kods), ja tālruņa lietotājs iepriekš tos ir ievadījis aplikācijas profila sadaļā. Š ī informācija daudzās situācijās var būtiski paātrināt mediķu brigādes izsūtīšanu un palīdzības saņemšanu.

    Jāuzsver, ka lietotne HealthPoint NMP dienesta mediķiem ir tikai palīgs atrašanās vietas precizēšanai un zvana laikā nosūtītie dati neaizstās sarunu ar dispečeru palīdzības izsaukšanai. Atrašanās vietas datu precizitāte ir atkarīga no vairākiem faktoriem – tālruņa, operētājsistēmas, telefona iestatījumiem, kā arī GPS satelītu pieejamības, interneta pieslēguma, Wi-Fi, Bluetooth u.c. aktivizēšanas. Tāpēc dispečeram sarunā ar zvanītāju vienmēr jāpārbauda un jāprecizē informācija. Lietotnes atsūtītie dati dispečeram var palīdzēt sarežģītās situācijās, piemēram, ja izsaukums ir no mazapdzīvotas vietas, ārpus pilsētām, ja zvanītājs nonācis nepazīstamā vietā un nespēj pateikt adresi, ja pacients vai cietušais veselības stāvokļa dēļ nespēj pateikt precīzu adresi vai nosaukt kādus tuvākos orientierus u. tml.

    Ja situācija nav dzīvību apdraudoša, bet sazināšanās ar mediķiem ir neieciešama, lietotne piedāvā veikt zvanu savam ģimenes ārstam vai ārpus viņa darba laika uz Nacionālā veselības dienesta ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni. Kā norāda lietotnes izstrādātājs SIA “Meditec”, turpinot attīstīt lietotni, drīzumā tā dos iespēju arī pierakstīties pie izvēlētā ārsta-speciālista, saņemt norādes par pirmās palīdzības sniegšanu dzīvībai kritiskās situācijās, kā arī kartē atrast tuvāko ārstniecības iestādi.

    Lietotne ir brīvi pieejama un bez maksas lejuplādējama viedtālruņos

    Google play:

    https://play.google.com/store/apps/details?id=lv.meditec.emsd.android

    Apple App store:

    https://itunes.apple.com/lv/app/healthpoint/id910674104?mt=8

    Windows store: būs pieejama jau vistuvākajā laikā, tiklīdz noslēgsies lietotnes jaunās versijas standarta publicēšanas process.

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_hpoint_1.jpg[/img]

    Lai viedtālrunī lietotni lejuplādētu un izmantotu, nepieciešama kāda no ierīcēm, kurās darbojas operētājsistēma iOS 7.0, Android 1.6 vai jaunākas to versijas. Lietotne atrašanās vietu nosaka ar GPS, tāpēc ierīcē jābūt iespējotam GPS pakalpojumam vai funkcijai “Mana atrašanās vieta”.

    Mobilo lietotni izstrādājis SIA “Meditec”, kas ir vadošais veselības aprūpes nozares informācijas tehnoloģiju izstrādātājs valstī ar vairāk nekā 16 gadu darba pieredzi un vairāk nekā 80 realizētiem nacionālas nozīmes e-veselības projektiem. Lietotnes funkcija ar iespēju zvanīt uz ārkārtas tālruni 113 tapusi sadarbībā ar NMP dienestu.

    Veselības ministrs Guntis Belēvičs preses konferencē, kurā tika prezentēta mobilā aplikācija HealthPoint, uzsvēra: “Š odien Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests savā darbā ievieš jaunus risinājumus, ko piedāvā modernās tehnoloģijas un kas jo īpaši nozīmīgas var izrādīties ekstremālos un ārkārtas gadījumos, kad jāglābj cilvēku dzīvības. Zvanītāja atrašanās vietas noteikšana būtiski uzlabos neatliekamās medicīniskās palīdzības kvalitāti, ātrumu un pieejamību Latvijas iedzīvotājiem.”

    Uzsverot mobilās aplikācijas nozīmi NMP dienesta vadītājs Armands Ploriņš atzīst: “Latvijā ilgus gadus dažādās instancēs noritējušas diskusijas un sagatavošanās darbi, lai operatīvajiem dienestiem būtu iespēja jau zvana saņemšanas brīdī pietiekami precīzi redzēt zvanītāja atrašanās vietu. Diemžēl valstiska risinājuma ar konkrētu rezultātu pagaidām nav. Tāpēc dienests pats meklē iespējas savā darbā ieviest inovācijas, ko šobrīd piedāvā mūsdienu tehnoloģiju straujā attīstība. Š ādai aplikācijai, kas noteiktās situācijās var izglābt cilvēka dzīvību, jābūt katra viedtālruņa lietotāja sarakstā kā pirmajai.”

    SIA “Meditec” valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Sils norāda: “Turpinām likt pamatakmeņus modernai, mūsdienīgai un attīstītai medicīnai Latvijā. Esam radījuši lietotni, kas atvieglos un paātrinās Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta glābšanas procesu, jo līdz ar zvana saņemšanu uz ārkārtas tālruni 113, dispečeram tiek nosūtītas zvanītāja atrašanās vietas koordinātes. Turpinot attīstīt lietotni, pacientiem būs iespēja izvēlēties sev ērtāko laiku un veikt pierakstu pie nepieciešamā ārsta-speciālista, kā arī apskatīt un risināt citus būtiskus jautājumus saistībā ar savu veselību un veselības aprūpi. Domājam, ka ar šo lietotni pacientiem būtiski palielināsies veselības jautājumos nepieciešamā medicīniskās palīdzības pieejamība un glābšanas operativitāte.”

    LMT prezidents Juris Binde: “Apzinoties mobilo sakaru tehnoloģiju būtisko lomu, LMT vairāk nekā divas desmitgades ir veidojis un attīstījis modernāko sakaru tīklu visā Latvijas teritorijā, lai ikvienam mūsu valsts iedzīvotājam būtu pieejamas vienlīdzīgas iespējas. Tas ir īpaši nozīmīgi, ja runājam par drošību un veselību, kas ir svarīgākie nosacījumi ikviena mūsu pilnvērtīgai dzīvei.”

    “HealthPoint ir reāls e-veselības risinājums un lielisks piemērs, kā mākoņa tehnoloģijas var palīdzēt pat glābt dzīvības. Tas ir vēl viens solis e-veselības sistēmas virzienā, un esmu gandarīts, ka Microsoft Azure mākoņa platforma un tehnoloģijas palīdz to nodrošināt. Jaunā lietotne patiesībā ir tikai aisberga redzamā daļa kompleksam IT risinājumam, kas ļauj informāciju par pacientu un viņa veselības stāvokli ātri un operatīvi nogādāt tad un tiem speciālistiem, kuriem tas nepieciešams. Ar paveikto varam lepoties arī Eiropas līmenī,” norāda Ēriks Eglītis, Microsoft Latvia vadītājs.

    Ilze Bukša, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta

    Komunikācijas nodaļas vadītāja

    #313696
    Andron MacBeton
    Participant

    Kārtējais debīlisms.

    #313697
    ctrlaltdel02
    Participant

    Ļoti laba doma, uzskatu. Ja piemēram aizbrauc uz kādu pirti pļavas vidū tusēties, un paliek slikti, var būt diezgan grūti izstāstīt kur atrodies, jo diez vai mediķim kko izteiks “Š ķeltā priede aiz pagrieziena…” 😀 Protams par izpildījumu nevaru spriest, jo diemžēl nav man uz kā. :/

    #313698
    Aldis
    Participant

    Itkā forši, līdz brīdim kamēr obligāti nepieciešams mobilais nets. Varēja tač uztaisīt ka sūta SMS ar kordinātēm, nevis konektē caur netu obligāti.. o_O Piemēram lauku reģionos pat tas mobilais nets lāgā neiet, kamēr sms un zvani kaut cik iet. 🙂

Tiek skatīts 4 ierakstu – 1 līdz 4 (no 4 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā