Latvijas prezentācija izceļas tūrisma izstādē Somijā

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas PR Latvijas prezentācija izceļas tūrisma izstādē Somijā

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 10 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #153231
    shady
    Participant

    Apmierinātāki kā jelkad no starptautiskās tūrisma izstādes Somijā MATKA 2011 atgriezušies Latvijas ienākošā tūrisma veicinātāji: lielāka bijusi auditorijas interese gan par pašu izstādi, gan par Latvijas stendu, kam izdevies pozitīvi izcelties 1174 citu stendu vidū.

    MATKA 2011 (Ceļojums 2011) notika no 20.janvāra līdz 23.janvārim Helsinkos. Tā ir Ziemeļvalstu lielākā starptautiskā tūrisma izstāde, kuru šogad apmeklēja 83 279 interesenti, gan tūrisma profesionāļi, gan ceļotgribētāji. Par Latvijas stendu interesi izrādīja vairāk kā 30 tūkstoši apmeklētāju.

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_matka_2011_latvija_1.jpg[/img]

    Latvijas dalību izstādē organizēja Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA). Uzstādīts tika pilnībā jauns stends, kurā iekļauta Latvijas tūrisma tēla „Best enjoyed slowly” (Izbaudi nesteidzoties) koncepcija un vizuālie elementi.

    “Š o tēlu veiksmīgi izdevās iedzīvināt arī stendā, kas izskatījās iespaidīgi un piesaistīja uzmanību gan no attāluma, gan arī radīja patīkamas sajūtas tuvumā. Pirmo reizi stendam bija izveidots jumts, kas radīja mājīgumu un vienlaikus saglabāja atvērtību. Tieši to arī vēlamies uzsvērt mūsu zīmolā,” stāsta TAVA direktors Armands Slokenbergs.

    Dzīvīguma efektu stendā radīja kustīgās, gaismu atstarojošās un ēnas veidojošās lāsītes, kādas attēlotas arī zīmolā. “Efekts bija iespaidīgs, sajūtas rosinošs. Tās paspilgtināja demonstrētie Latvijas tūrisma tēla videomateriāli, ko pēc TAVA pasūtījuma izgatavojusi Vides filmu studija. Tie veidoti nevis kā reklāmas klipi, bet kā autentiska dokumentālā filma par ārvalstu tūristu izbaudīto Latvijā,” stāsta Armands Slokenbergs. Iepriekš tūrisma izstādēs izmantoti vispārīgi valsts tēla klipi, kas nav radīti tieši tūristiem un konkrētām mērķauditorijām.

    Pēc TAVA direktora domām izstādē bija svarīgi būt spilgtiem un pamanāmiem, jo pašlaik ir labākais laiks somu tūristu intereses piesaistīšanai. “Somijā parādās pastiprināta interese par tuvējiem tirgiem, bet Igauniju vairums somu ceļotāju jau ir apguvuši – 50% ienākošā tūrisma Igaunijā veido tūristi no Somijas. Latvija, Rīga varētu veiksmīgi izmantot un pastiprināt šo dabisko interesi,” skaidro Armands Slokenbergs.

    “Latvija kā tūrisma gala mērķis ir parādīta ļoti veiksmīgi un Latvijas kopējais stends ir izveidots ļoti pievilcīgs,” atzīst arī ārlietu ministrs Ä¢irts Valdis Kristovskis, kurš savas vizītes Somijā ietvaros izstādē apmeklēja Latvijas un Air Baltic stendus un tikās ar tūrisma nozares pārstāvjiem.

    Izstādes apmeklētājs, “Neste Oil” viceprezidents Ingmārs Gotfrīds Dalbloms atzīst, ka “Latvijas stends bija pilns ar klientiem”, arī viņa uzmanību pievērsa stenda pievilcīgais noformējums. Savukārt devīze “„Best enjoyed slowly” likusi aizdomāties un pārliecinājusi, ka Latvijas apskatei tiešām nepieciešams laiks.

    Gandarījumu “par labo Latvijas pārstāvniecību kopumā un “LiveRiga” veiksmīgo vizuālo iekļaušanos stenda koptēlā,” pauž arī “LiveRiga” vadītājs Gastons Neimanis. Veiksmīgā dažādo institūciju pārstāvju sadarbība, strādājot kā vienotai komandai, stiprinājusi vēlmi šo sadarbību turpināt citās lielajās 2011. gada izstādēs Berlīnē, Maskavā un Londonā. “Guvām daudzus jaunus mediju un tūroperatoru kontaktus gan no Skandināvijas, gan Krievijas ziemeļu daļas, ar kuriem jau uzsākam informācijas apmaiņu un sadarbību. Priecēja Rīgas un Latvijas plašā atpazīstamība Somijas tūristu vidū, daudzi interesenti vēlējās precizēt jau saplānoto ceļojumu detaļas un uzzināt papildus informāciju par Rīgu un Latviju,” stāsta Gastons Neimanis.

    [img]https://notepad.lv/userpix/29_matka_2011_latvija_tuvplans_1.jpg[/img]

    “Ja būtu bijis konkurss par labāko stendu, tad, spriežot pēc izstādes apmeklētāju un arī citu valstu pārstāvju reakcijas, Latvijas stends uzvarētu,” domā Vidzemes Tūrisma asociācijas vadītājs Raitis Sijāts. Viņaprāt investīcijas stendā noteikti atmaksājas, jo uz prioritārajiem tirgiem jāstrādā nopietni un regulāri. Somi spriež: ja te nepiedalies vai izskaties bēdīgi, acīmredzot, arī valstī ir lielas problēmas, bet tās tūristus nesaista”. Pēc R. Sijāta domām interesi par stendu pastiprināja gan tā pievilcība un labā atrašanās vieta, gan Rīgas pārstāvniecība kopīgajā stendā. Ļoti liela interese bija arī par netālu esošā “airBaltic” stendu, kas kopā varētu dot labu efektu.

    Kopumā dalībai izstādē iztērēti 23 400 lati, kas ietver maksu par stenda platības un paša stenda nomu, tā uzstādīšanu, prezentācijas materiāliem, darbinieku apmaksu, nodokļus.

    Latvijas stendā kopīgi ar TAVA piedalījās arī Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija, Rīgas Tūrisma attīstības birojs “LiveRiga”, Jūrmalas kūrorta pilsēta, Vidzemes tūrisma asociācija, viesnīca „Avalon Hotel”, Domina Inn Riga Hotel, viesnīca „Jūrmala Spa”.

    Interesi par MATKA 2011 izrādīja 1200 žurnālisti, mediju pārstāvji. Pirmo reizi uz starptautisko izstādi TAVA devās arī ar jau gatavu konkrētu žurnālistu vizīšu plānu, ar kuru tā iepazīstināja Somijas medijus. Žurnālistu vizītes Latvijā, kas ir viens no efektīvākajiem mārketinga instrumentiem, notiks, sākot ar pavasari.

    Somija ir viens no augsti prioritārajiem mērķa tirgiem. Saskaņā ar Centrālā Statistikas biroja datiem 2010.gada pirmajos 3 ceturkšņos Latviju apmeklēja 66 000 tūristi no Somijas, kas ir apmēram 9% no kopējā ārvalstu tūristu skaita Latvijā. Somijas tūristu skaits šajā periodā palielinājies par 13,4% salīdzinājumā ar šo periodu 2009.gadā.

    #259890
    Foxsk8
    Participant

    Nekas “a sobinij”, kam naudas, tam vara. Pat desing, un marketinga studenti visu varētu uztaisīt 100 X labāk. If viņiem būtu money.

    Stendts, kā stendrs, bet atbraucot pie mums, kas tevi sagaida? Tas nekur nav ne uzzimēts, ne pieminēts.

    #259891
    aviators
    Participant

    Laba reklama var nogalinat sliktu produktu. Un pie mums ar turistu izklaidi ir skarbi, jo praktiski visi musu topa objekti ir aiz ausim pievilkti. Vidzemes Sveice, Jugenda perle, Rundales pils, viesu majas ar jocigajam vienmulajam takam… Man tiesam ir bijis gruti parsteigt eiropas arzemiekus, jo piedavajums ir bals. Un ja viesim pasam ir jura, tad vispar nav ko darit. Viniem viss ir tas pats, tikai vairak, lielak un iespaidigak.

    #259892
    runcio
    Participant

    To Aviators:

    Nu tad vajag piedāvāt LV neskarto dabu! 😉

    Pa vasaru arī ar viesiem ar riteņiem aizlaižu uz ezeru nopeldēties, ar vienu taivānieti biju uz mežu (džungļi, ne mežš) sēņot. Nokausēju pamatīgi, bet bija starā! 🙂 Nu kautkā tml.

    #259893
    Foxsk8
    Participant

    Ir dzirdēts arī tāds joks, ka ārzemniekiem liekas baigā extra, iekurināt kamīnu, krāsni, vai plīti, jo vairums no viņiem to nekad mūžā nav darījuši 😀

    #259894
    makis30
    Participant

    aviators wrote:

    Laba reklama var nogalinat sliktu produktu. Un pie mums ar turistu izklaidi ir skarbi, jo praktiski visi musu topa objekti ir aiz ausim pievilkti. Vidzemes Sveice, Jugenda perle, Rundales pils, viesu majas ar jocigajam vienmulajam takam… Man tiesam ir bijis gruti parsteigt eiropas arzemiekus, jo piedavajums ir bals. Un ja viesim pasam ir jura, tad vispar nav ko darit. Viniem viss ir tas pats, tikai vairak, lielak un iespaidigak.

    nu tad tu vienkārši neko nezini par Latviju

    #259895
    aviators
    Participant

    makis30 wrote:

    nu tad tu vienkārši neko nezini par Latviju

    Ha! Zinu gana daudz, vari nešaubīties! Ir bijusi nepieciešamība iedziļināties pavisam dziļi tūrisma piedāvājumā Latvijā, lai zinātu, ko runāju. Un arī mūsu neskartā daba nav sveša. Bet tikai ar to cauri neizbrauksi. Bet visvairāk mani kaitina mūsu tūrisma bukletu slavinošās dziesmas tam, uz ko pat nav vērts skatīties. Aizbrauc, piemēram, ar kādu normālu, parastu ārzemnieku uz .. nu kaut vai Siguldu. “Vidzemes pērle”. Ha. Tagad vismaz ir pierimušas nenormālās cenas par pakalpojumiem, tāpēc nu jau sāk izskatīties cerīgāk. Kā arī drūmās sejas visur. Vēl pāris gadus atpakaļ bija kauns ar kādu braukāt pa Latviju. Pagaidām pamatīgi pieklibo parasto cilvēku laipnība pret tūristiem. Veikalos jau ir krietni labāk, kā bija, ļoti daudz laipnu pārdevēju nu jau ir. Bet nu parastie iedzīvotāji vairums ir nu ļoti ieturēti, kas robežojas ar nelaipnību. Lai gan, ir progress arī šeit, gados jaunākie rāda, ka nākotnē arī Latvija būs draudzīga, laipna valsts. Bet nu pagaidām tikai mēģina izbraukt ar pāris pērlēm, mežonīgiem brikšņiem un īgnām sejām fonā.

    Pavisam cita lieta ir tad, ja pie tevis atbrauc draugs. Tad ir pilnīgi vienalga, kur braukt, ko skatīties, jo laba kompānija vienmēr jebkur liek justies labi un ir interesanti. Tad var arī divas nedēļas nobumbulēt pa Latviju un tik un tā cilvēks aizbrauks ar labu sajūtu sirdī.

    Un bildē rādītais stends tiešām ir labs. Ir bijuši Latvijai arī pavisam bēdīgi stendi. Bet nu šitas priecē aci. Somiem jau pie mums ir ok, bet dienvidnieki pie mums salst arī pie +35C. Jūrā neiedabūt. Pat ne dienvidnieki. Jau čeham te ir ziemeļu jūra 😀

    #259896
    buz
    Participant

    aviators wrote:

    Laba reklama var nogalinat sliktu produktu. Un pie mums ar turistu izklaidi ir skarbi, jo praktiski visi musu topa objekti ir aiz ausim pievilkti. Vidzemes Sveice, Jugenda perle, Rundales pils, viesu majas ar jocigajam vienmulajam takam… Man tiesam ir bijis gruti parsteigt eiropas arzemiekus, jo piedavajums ir bals. Un ja viesim pasam ir jura, tad vispar nav ko darit. Viniem viss ir tas pats, tikai vairak, lielak un iespaidigak.

    +1

    Man gan visvairāk patīk visi t.s. pilskalni. It kā pa ceļam uz to esi iepazīstinājis ārzemnieku ar fenomenālo stāstu par vēsturi utt., bet kad aizbrauc, redzi tik vien kā uzkalniņu aizaugušu ar zāli, dažās vietās cauri spiežas arī kāds akmens.

    Vispār tie, kas paši mēģinājuši veidot savu “programmu” to tikai arī sapratīs, cik čābīgi mums te ir.

    Un realitātē ārzemniekam nevajag nekādas mazās Š veices utt., jo tas viss līdz riebumam atskatīts. Vajag aizvest uz laukiem un parādīt kā dzīvo cilvēki, kam nekā nav un ir reizē priecīgi par to. Vienkārša lauku idille vai ikdienā vienkāršs lauku darbs pārsteigs jebkuru

    #259897
    Genādijs
    Participant

    Nu psc nosaukums MATKA, gluži kā dzemde iz slāvu mēles … brrr.

    #259898
    afigel
    Participant

    imho somiesm latvija ir kriizes nomociita zeme, kur viss ir pizgjec un uz kurieni var atbraukt izglaabt kaadu krediitu nomociitu fermeri, pa leeto nopeerkot vinja kombainu vai trakotru. esmu kaadas paaris kompaanijas rupji pasuutiijis dirst, kad man par 80k veertu dzelzi piedaavaaja 50k. ar tekstu – jums tachu viss ir slikti, jums nav naudas.

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 10 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā