Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Raksti › LCD monitora remonts pašu spēkiem
Habrahabruzpūtušos filtra kondensatoru dēļ
Kas vēlas izlasīt sīkāk un prot krieviski, var visās niansēs izstudēt augšminēto avotu, bet šeit būs tikai būtiskākais. Kā piemēru ņemam 17″ monitoru LG Flatron L1735TR, kurš reiz izslēgts, par jaunu vairs neieslēdzas.
1. Uzmanīgi atknibinām
[img]
[img]
[img]
[img]
2. Atveram elektronikas kastītiķīnīzeru skotču
[img]
[img]
3. Mūs interesēs barošanas bloks, kas montēts uz vienas plates ar aizmugurapgaismojuma lampu invertoru. Meklējam kaut ko kriminālu
[img]
4. Ļoti iespējams, ka atradīsiet vienu vai vairākus “kondensatorus stāvoklī”. Š ādas detaļas vairs nepilda filtrēšanas funkcijas, un nostrādā aizsardzība.
[img]
5. Uzpūtušos kondensatorus vienkārši jānomaina. Tie maksā santīmus, un tādus var atrast arī nederīgos datora PSU vai mātesplatēs.
[img]
Daudzos gadījumos ar to arī problēma novērsta. Ja tomēr nekas aizdomīgs nav manāms, svētīgi paņemt multimetru un pamērīt izejas spriegumus (parasti tos norāda pie ligzdas). Uzmanīgi! Mērot plate atrodas zem 220 V sprieguma!
[img]
Ja spriegumu nav – pārbaudām drošinātāju, un ņemam plati nost. Bruņojamies ar palielināmo stiklu un meklējam izdrupušus lodējumus; visbiežāk tādi parādās detaļām, kuras sakarst – transformatoram, tranzistoriem uz radiatora, izejas diodēm, jaudīgām pretestībām. Ja tādus brāķa lodējumus atrodam – pārlodējam.
Praktiski tas ir viss, ko pašu spēkiem varam izdarīt. Bet daudzos gadījumos tas palīdzēs.
Paši mēs cīnāmies mājas apstākļos LCD-ešku pāveidot par LCD LED.. 🙂 Pirmie LEDi nodega… 😀
Bet tālāk liekam, un izskatās ka strādā.. 🙂
Tikko pēc šīs metodes veiksmīgi salaboju ViewSonic moni. No 8 barošanas bloka kondensatoriem 5 bija uzpūtušies. 3 gab. – 22 uF x 25 V, 2 gab. 1000 uF x 25 V. Visi bojātie – pretīgās lētuču firmas CapXon ražojumi, kas maksā 1 USD spainī. Veselie bija kaut kādas citas frmas, nepazīstamas.
Tā kā šodien svētdiena un dabūt nav kur, un pašam nebija tik daudz 25 V kondiķu, ņēmu un izlodēju visus, un pārbaudīju ar ommetru. Pagalam izrādījās tikai divi (pilnīgs pārrāvums; ommetra bultiņa nemaz nereaģēja), tos tad arī nomainīju. Viss darbs prasīja apm. stundu.
Ja nu mainām uzpūtušos kondensatorus vērtīgā aparatūrā, vēlams sagādāt labu kompāniju preci (Rubycon, Nichicon, Samxon) un nomainīt visus tos mēslus: arī tos, kuri vēl nav uzpūtušies (tas tikai laika jautājums).
Loading: nedaudz uzpūties kondiķis vēl nenozīmē beigts. Bet bieži uzpūšanās procesā atlec izvadu kājiņu savienojumi ar foliju (metināts), un tad kondiķis 100% ir kaput 🙂
Lai pārbaudītu, C jāizlodē no shēmas. Š…emam vecu padomijas testeri ar magnetoelektriskās sistēmas mēraparātu ommetra režīmā un pieslēdzam. Rādītājam jānoraustās. Nomainām polaritāti – atkal jānoraustās. Tā var noteikt derīgumu kondensatoriem sākot ar apm. 10-20 uF.
Ja mums ir mūsdienu ciparu multimetrs, šī metode nederēs. Var mēģināt uzlādēt kondiķi (ievērojot polaritāti) un tad ar multimetru izmērīt lādiņu voltmetra režīmā. Ja īslaicīgi uzrāda kkādu spriegumu – tad ir OK.
PS. es savukārt lieku tieši tāda paša nomināla uF bet ar nedaudz lielāku voltāžu, jūķūbē teica, ka tad ilgāk un stabilāk darbojas.
P.S. Bet par rakstu, paldies.
Preses relīzes