Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Nacionālās tiesāšanās īpatnības amerikāņu gaumē
[align=justify]Š ā gada vasarā US Copyright Group (USCG) iesniedza kolektīvo prasību pret veselu bariņu (vairākiem tūkstošiem) cilvēku, kas vainojami filmas The Hurt Locker lejupielādē. Vienīgais viņu pierādījums – IP adrese un laiks. Ja šis plāns būtu izdevies pilnībā, teorētiski būtu iespējams tiesas ceļā ieraust vairāk naudas nekā šī filma to spēja izrādēs kinoteātros, jo izlīguma summa bija 2500 ASV dolāri “uz galviņu”.
Taču, par lielu nelaimi šai potenciālajai naudas mašīnai, uz skatuves parādījās labais puika (pozitīvs tēls), advokāts vārdā Graham Syfert. Viņš piedāvāja apsūdzētajiem sākotnēji par 10 dolāriem (vēlāk par 20 dolāriem) iegādāties kaudzi ar papīriem (veidlapām), kas jāaizpilda, lai mēģinātu pārliecināt tiesu, ka USCG nedrīkst visus apsūdzētos tā sabāzt vienā maisā un iesūdzēt, bet būtu spiesti pienācīgi izvērtēt katru gadījumu individuāli. Visticamāk, tādā gadījumā USCG pat nedomātu par kaut kādu tiesāšanos, jo iespējamā peļņa no izlīguma summām neatsvērtu procesā ieguldītos līdzekļus. Š is mazais rūpals vērtējams kā gaužām izdevīgs gan advokātam, kas no tā gūst kaut mazu, bet peļņu, kā arī apsūdzētajiem, kas tādējādi var palīdzēt sev paši, nealgojot katrs sev advokātu.
Diemžēl, kad visi striķi trūkst, iesūdzēt galu galā var arī pašu advokātu. Sajūtot, ka lielā nauda aiziet gar pašu degungalu, USCG iesnieguši prasību pret Graham Syfert, apsūdzot viņu “lieka darba taisīšanā”. Visiem zināms, ka mēness ir no siera. Un visiem zināms, ka šo veidlapu aizpildīšana un iesniegšana bija katra apsūdzētā tiesības, kā tas paredzēts likumā. Tāpēc Graham Syfert šo apsūdzību sauc par pilnīgi vājprātīgu. Lai šis kalpo kā akūta dūre sejā tiem, kas apstrīd “nav taisnības virs zemes, dūrei tik spēks”.
[img]
Kurpe
Kā arī viņš, tā šķiet, nav savā laikā pildījis mājasdarbus politikas zinībās un pasaules vēsturē, jo par Habeas Corpus Act (nevainīguma prezumpciju) ir aizmirsis (šaubos, ka nav dzirdējis nemaz).
Bet varbūt vēlas apgalvot, ka šādas tiesāšanās ir pareizas? Iedomāsimies analoģisku piemēru – Notepad dēļ riebīgā Crow un nīdīgā Nīdēja ir kļuvis par zagļu midzeni un LAMPA atnāk un iesūdz visus Notepad lietotājus, kas ielogojušies pēdējā pusgada laikā.
Ja kolektīvās prasības netiktu atsauktas, tad “zagļi” tiktu, visticamāk, arī notiesāti pēc pilnas likuma bardzības. Diemžēl mantrausīgie (vai varbūt – visžēlīgie) USCG nevēlas noskaidrot patiesību, ja par to viņiem nekas skanošs nespīd.
Enīvej, raksta mērķis bija pasvītrot tiesāšanās nejēdzīgumu, nevis to, ka zagt ir forši un stilīgi. Lieku reizi piebildīšu, ka rakstu saturs neatspoguļo “redakcijas viedokli”. Notepad (pagaidām) tādas nemaz nav 🙂
Paldies par uzmanību. Tā mani ārkārtīgi glaimo, I might add 😀
1. Kā iedzīvoties no Eiropas fondu naudas?
2. Kā atmazgāt miljonu?
3. Cik lieli kukuļi kuram jādod?
4. Kā pareizi organizēt cigarešu kontrabandu no Krievijas?
5. Kā nopirkt politisko partiju?
A jūs te ar kaut kādu pirātismu… 😀
Diemžēl (un rakstos var pārliecināties) tam anahronismam un neloģismam, ko sauc par “autortiesībāmâ€, ar pašu autoru tiesību aizsardzību ir gaužām maz sakara. Pat vēsturiski tas ir cēlies kā mehānisms Londonas izdevniecībuautora
Pašreizējā situācija atgādina tos laikus, kad mehāniskais braucamrīks nedrīkstēja braukt ātrāk kā 2,5 jūdzes stundā un pa priekšu jāskrien cilvēkam ar brīdinājuma karogu.
Turklāt – daudzu citu pietiekami radošu profesiju cilvēku radītais produkts pelna vienreizNEVAJAG
Diez vai kāds saprātīgs cilvēks noliegs, ka autoru tiesībām uz savu gara darbu jābūt aizsargātām. Taču par labu patiešām autoriem un saprātīgāradošsgalvenais
Sorry, varbūt mazliet pagari un haotiski, bet no sirds.
[img]
[img]
Jāsaprot, ka IT tehnoloģiju laikmetā “autortiesības” sen jau vairs nevar tikt uzlūkotas caur 19./20. gs. tiesisko konstrukciju prizmu – tālaika pieņēmumi ir nevien neglābjami novecojuši, tie kļuvuši par absurda pilnu arhaismu. Tie ir izdevīgi vien izveicīgiem ierakstu kompāniju darboņiem.
Savukārt skatuves māksliniekiem jāsaprot, ka laiki, kad varēja neko nedarīt un cerēt vien uz honorāru pārskaitījumiem no pārdotiem ierakstiem, ir beigušies kopš Interneta ieviešanas 1995. gadā. Jāmaina peļņas prioritātes, jāpieceļ savas pakaļas no ādas zviļņiem un jāsāk beidzot koncertēt UZ SKATUVES. Aber alkatīgo buržuju-kopirastu bandas izdzenamas ar sūdainu mietu (ja ne tiesājamas).
pohuj vienalga par tavām velmēm 🙂
Jau, Nelabojams un Imhoteps, publicētajiem paskaidrojumiem vēlos pievienot lietotāja Snorx tekstu
Vecā tēma par zagšanu 🙂 Zagšana ir tad, ja tu īpašniekam paņem mantu vai vērtību un viņam šīs lietas vairs nav. Ja kāds uzskata, ka izmantot apiešanas ceļus es izmantoju kopiju no tava īpašuma, tad tā ir katra paša darīšana, tad jau sanāk ka vienmēr uz ielas satiekoties divu Audi A6(dajebkādiem) īpašniekiem, viņiem uzreiz jāklūp krāgā vienam otram? Un es nenesu software ražotājam zaudējumus, bet gan viņš nesaņem sevis plānoto peļņu… Tikpat labi iestādot kartupeļus tīrumā un rēķinot, ka būs tik un tik raža par tik un tik santīmiem, ko reāli es nesaņemu galarezultātā, tad sanāk, ka tīrums mani ir apzadzis? Un par tādiem kreiso variantu lietotājiem dažs labs ražotājs vispār nezin, tā kā viņš par šiem nezināmajiem, kā Tu vai es, nevar nemaz rēķināt plānotu peļņu. Par pirātismu(aka zagšanu peļņas nolūkos) ir cita runa.
Un vēlreiz, jau par leģendu kļuvušo, [Currently Listening To: Music I Didn’t Pay For]
Varbūt tieši Tevi augstāk minētais neuzrunās, jo izskatās, ka brainwashing
Digitalizācijas laikmets ir skāris teju visus procesus ar kuriem ikdienā, vairāk vai mazāk, saskaras cilvēks, tajā skaitā arī mūzikas klausīšanos. Vēl nesen pēdejais modes kliedziens bija pārnēsājamie audio kompaktdisku atskaņotāji. Ir pagājušas pāris desmitgades un tagad pārnēsajamie audio atskaņotāji ietilpst mūsu dūrē, bet arī diski nekur nav pazuduši, tos vēl aizvien var iegādāties. Iegādājoties mūzikas albūmu fiziskā formātā mēs iegūstam daudz vairāk kā lejupielādējuši to internetā. Izcils piemērs varētu būt japāņu post roka grupas MONOWalking Cloud and Deep Red Sky, Flag Fluttered and the Sun Shined
Bet, kā jau pieminēju sākumā, ir digitalizācijas laikmets, dziesmas tagad var iegādāties digitālā formātā audio datņu izskatā, kas ir lieliski. Ne visiem ir nepieciešams viss augstāk minētais, ja var vienkārši samestbet
A) Es šodien nopirku [insert what You want] jaunāko albūmu digitāli!
😎 Forši.
A) Re kur viņi ir, ar DRM aizsargāti audiofaili!
😎 .. forši ..
Tas ir tāpat kā ķīniešu iPhone pārdot tādā pašā cenā kā oriģinālo. Un vēl jautājums par kvalitāti. Pārsvarā dominē MP3 kā audio formāts, lai gan disks sniedz daudz labāku kvalitāti. Lai arī manas, kā daudzu citu, ausis īpašu atšķirību neizjūt, bet mans maks gan izjustu.
Atkal tas, kas minēts demonbaby
Oink pēcteči un arī tas pats pirate bay laikam regulāri prezentē jaunos māksliniekus, sniedzot iespēju tiem sasniegt daudz lielāku auditoriju. Piemēram šodien Es noklausījos, iekš what? prezentēto, Billions and Billions
Ir vēl daudz ko teikt, bet jāskrien 😀
spiest šeit
Preses relīzes