Nokia Here Maps grib pirkt vācu autogigantu un Baidu apvienība

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas Nokia Here Maps grib pirkt vācu autogigantu un Baidu apvienība

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 12 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #160890
    samurajs
    Participant

    Drošvien daudzi jau zina, ka Nokia izlikusi pārdošanai karšu servisu Here. Pakalpojuma augstās kvalitātes dēļ pirkt gribētāju netrūkst. Faktiski informācija skaitās konfidenciāla, bet pēc neoficiālām ziņām Here gribot iegādāties gan Samsung, Apple un Facebook, gan Baidu, Alibaba, Tencent un pat Yahoo. Plāno, ka pārdošanas darījums varētu noslēgties tuvāko 2 nedēļu laikā.

    Š obrīd uzradies viens kandidāts, kura izredzes tiek vērtētas visaugstāk. Tā ir formāla apvienība no trim vācu autorūpniekiem BMW, Audi un Daimler (Mercedes-Benz) kopā ar Ķīnas IT līderi Baidu. Viņi plāno par Here piedāvāt krietni vairāk nekā līdz šim presē minētos 2 miljardus USD.

    Autoražotāji jau paguvuši izdarīt spiedienu uz Nokia: ja nepārdošot Here viņiem, auto navigācijām nepieciešamo karšu materiālu pārstāšot pirkt no viņiem. Tas varētu Here Maps sagādāt pamatīgus zaudējumus. Savukārt Baidu ir noderīgs partneris, jo tam vienīgajam ir atļauts veidot augstas izšķirtspējas Ķīnas kartes. Google šai jomā ir saņēmusi kurvīti. Pēc nolīguma Baidu varēs izmantot Here Maps pilnā apjomā, bet tikai Ķīnas teritorijā.

    Avots 1 u.c.

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_bnig305_nokiam_m_20150505123915_1.jpg[/img]

    #317106
    Jaunzems
    Participant

    Lieliski, varbūt tagad mašīnās būs navigācija, kas nav taisīta caur pilnīgu sēžamvietu…

    #317107
    msh
    Participant

    Par kurējo audī, bmw vai merša navigāciju tu sūdzies? 🙂

    #317108
    Jaunzems
    Participant

    Gan MB E-klasē, gan Audi A5 un A6 atstāja diezgan štruntīgu iespaidu, kad kā pasažieris biju – UI lēni un neintuitīvi. Daudz vienkāršāk sabakstīt uz bakstāmtelefona visu vajadzīgo , nekā mēģināt ar iebūvēto multimediju centru to izdarīt. Un par iDrive šausmām vispār labāk nerunāsim…

    #317109
    msh
    Participant

    Varbūt, nav sanācis lietot. Bet kā audists, kas ar vienu aci mēdz pašķielēt uz jaunajiem brīnumiem, redzu tās RNS-E navigācijas atšķirību starp plakano telefonu – ja plakanais telefons pēc pāris gadiem nevienam nav vajadzīgs, tad, ja neesmu ko palaidis garām, tad RNS-E navigācija iet jau 10 gadus, un tas ir ļoti liels pluss – latvijas kartes tai, piemēram, parādījās pirms dažiem gadiem. C5/B5/B6/D2 lietotāji tikmēr var vai nu zāģēt vēnas, vai maksāt dažus simtus [vidēji laikam jebajā ejošā cena bija kādi pieci sotaki] lai atjauninātos uz RNS-E, jo tur ir tā situācija, kas dažus gadus vecam plakanajam telefonam, kurš nevienam nav vajadzīgs un kuram neko nepiedāvā 😀

    Jebkurā gadījumā, ja palaidi garām, te ir runa par kartēm, nevis dzelžiem vai firmwari.

    #317110
    Jaunzems
    Participant

    Tur jau tā lieta, ka jaunu telefonu var nopirkt un lietot, bet, ja apnīk lietot 2000.-2005. gada mašīnas akmens laikmeta tehnoloģijas, a ko tad darīt?

    Autoizstādē apstaigāju gandrīz visas mašīnas ar vienu konkrētu mērķi – iepazīties ar to MMC sistēmām. Un, ja Audi un MB tās ir kaut cik lietojamas, tad Mazdās, Renault un Citroenos situācija bija daudz, daudz skumīgāka – rezistīvie skārienekrāni, super-lēni UI utt.

    Tā ka ir pozitīvi, ka autoindustrija prasa palīdzību tai industrijai, kurai šajās štellēs pieredze ir gadiem, proti, mobilajai. Android auto, Apple Carplay utt. Neesmu redzējis dzīvē, bet daudzi saka, ka Teslas lielais bakstāmekrāns ir ar ļoti labu UI, un būtu super jauki tādu attīstību redzēt arī citās mašīnās.

    #317111
    msh
    Participant

    Tu šobrīd izklausies pēc daudzpadsmitgadīga mašīnas pasažiera. Mašīnas vadītājam normāli tur saskarsme ar to visu ir izmantojot pogas uz stūres – klusāk, skaļāk, pārslēgt stacijas, pārslēgt dziesmas, nevis tur kaut kādi ekrāni un hvz kas. Tevis nosauktajai industrijai tiešām ir ilggadēja pieredze – kā taisīt vienreiz lietojamus sūdus. Paskatoties ko ņaud 2-3 gadus vecu plakano telefonu lietotāji, man nerodas ilūzijas par to, kas notiktu ar šāda veida dzelzi 10 gadus vecā mašīnā… 😀

    Un tesla, tas jau ir cits stāsts. Viņiem, protams, ir jātēlo supermodernu produktu, tak paskat tik, elektromobīlis, tāpēc arī salons ir nokonfigurēts nevis kā mašīnai, bet gan kā tīņu kosmosa kuģim. Man paskatoties bildēs šermuļi sāk pa kauliem braukt – spidometra vietā ekrāns, un viduskonsoles vietā otrs ekrāns. Spidometram ir jābūt ar fiziskām bultām ergonomisku apsvērumu dēļ – astoņdesmito gadu vidū/otrajā pusē autoražotājiem bija tā mode ar diožu paneļiem [man uz sitienu nāk prātā B2 audī kupejas, mk2 golfs/jetta, opel kadett E, bet bija arī citi eiropas un amerikāņu ražotāji, kuri skrēja pakaļ modei] – no kuriem diezgan fiksi atteicās – deviņdesmitajos gados gan spidometri pārstāja būt vienkārši indikatori un tur zem visām bultām slēpjas apakšā plate ar mikroprocesoru, firmwari un pašdiagnostikas spējām – un viduskonsolei ir jābūt pilnai ar pogām, nevis ar bakstāmu ekrānu. Cilvēkam, kurš pieradis ejot ar kājām vai braucot ar autobusu bakstīt plakano tas varbūt liekas normāli – tad atceries ka kamēr tu bakstīsi to ekrānu, novērsis uzmanību no ceļa, tikmēr tevis vadītās mašīnas purns var ar kaut ko satikties, bet tavējais satikties ar spilvenu. Pogas var sataustīt, ikonas uz ekrāna ne. Ne par velti tam pašam audī tur ir pilns ar pogām.

    Okej, tesla gan ražo aparātus, kuri visdrīzāk tiks ātrāk utilizēti par mašīnām, kuras darbināmas ar fosilajām degvielām – tie aķi diez vai pietiks pat 10 gadiem, un diez vai kāds desmitgadīgai mašīnai aķus mainīs, tā ka viņi var atļauties bāzt iekšā elektroniku, kuru pēc 10 gadiem vajadzēs utilizēt 😀

    #317112
    Jaunzems
    Participant

    Nevis izklausos, bet tāds arī esmu, kā minēju iepriekš 🙂 Vienīgās mašīnas, kuras esmu reāli izbraucis, nav no šī gadsimta, tā ka to, kas notiek vadītāja ķeblī, es nepārzinu 🙂

    Š…aud jau tie, kuri sapērk lētos Spacerus un Samsungus – ja nopērk normālu mantu kā Nexus vai iPhone, tad sūdzību nav 🙂

    #317113
    msh
    Participant

    Jā, nav? “normālā”, tik spēcīgi pārcenotā/apgraizītā manta īpõns – “uzliku pāris paaudzes vecam modelim jaunāko īos, sāka bremzēt” vai arī “trīs paaudzes vecam modelim jaunākais īos nepienākas” – teksti, šitentajā pašā forumā lasīti. Tagad tu drīksti nosaukt kad iznāca visvecākais īpõns, uz kura uzliekas patreizējā īos – pirms trijiem gadiem, četriem? Ko dara tie, kam ir pirmais īpõns? 😀 Pirmais īpõns kā reiz varētu būt mūsdienu skārda kastu [mašīnu] prognozējamā mūža vidū.

    P.N. Ja neskaita tās atsevišķās situācijas, kad vajag navigāciju, kur plakano telefonu lietotāji iestutē plakano kaut kur stiklā, bet pārējie tontonu vai vienkārši izmanto kartes, viduskonsolei pietiek ar šitentādu verķi – principā tas pat ir vairāk nekā vajadzīgs – tevis nosauktās mūsdienu lētā gala mašīnu problēmas arī nav – kaut kādu sitienjūtīgu ekrānu vietā ir ērtas pogas, un lēnu firmwaru/operētājsistēmu vietā ir ātrs dzelzis 😀 Tam maģim pēc kāda gada būs iestājusies pilngadība. Fočēts gan pirms kādiem septiņiem gadiem.

    [img]https://content7-foto.inbox.lv/albums/m/mshathlonxp/A80/IMG-9746.jpg[/img]

    #317114
    Jaunzems
    Participant

    Bet telefonus jau veido diviem gadiem – beidzas “mazcenas mobilā” līgums, ņem nākamo 😀 Bet nopietni – mobilās industrijas attīstās neaprakstāmā tempā, un jau pēc dažiem gadiem tu esi akmens laikmetā, ja tev ir iPhone 4 vai Galaxy S2 🙂

    Tieši tādēļ es šobrīd meklēju auto ar 1DIN maģi, nevis ražotāja iebūvēto sistēmu – jo tad, kad iznāk kaut kas jauns (piemēram, tagad man svarīgi ir Bluetooth un USB audio), varētu par 100-200€ nomainīt, nevis būt iesprūdis tajā, kas mašīnas ražošanas laikā bijis aktuāls. (šobrīd krāju priekš E36)

    Smuki mēs te aizmuldējāmies, bet fakts ir tāds – auto ražotāji UI nemāk veidot.

    #317115
    uldics
    Participant

    10 gadus iet tikai tāpēc, ka lietotājs nav spējīgs uzlikt ko labāku, bet ražotājam pie vienas vietas. 10 gadi nenozīmē, ka labs produkts. Mobilie jau kādu brīdi ir datori un lietotājs nav piesiets ne dzelzim ne konkrētam softam. Ja galva strādā, tev uz mobilā būs desmitreiz labāks karšu piedzīvojums, nekā līdz šim mašīnās iebūvētie. Telefonu nomaini, softu turpini lietot. Atrodas jaunas vajadzības, atrodas arī softs, kas tās apmierina. Pamēģini atrast šādu pārmaiņspēju savā 10 vai 2 gadus vecajā auto navigācijā.

    #317116
    msh
    Participant

    10 gadi, kas priekš jaunajiem audio dzelžiem ir mazs laika periods, iet, jo vairāk arī nevajag, jo cenas/veiktspējas attiecība “kaut kam labākam” ir neadekvāta, tb līdzekļi neattaisno rezultātu.

    Jaunzems, diez vai ir kāda mašīna bez 1DIN cauruma, ja neskaita tās, kurām ir 2DIN caurums. Jebkurā gadījumā, ja tu neizdirsīsi to bērna sūdu un joprojām gribēsi visādas figņas, tev vajag 2DIN, jo 1DIN ir bez potenciāla – tajā kā reiz ielien maģis, un nekas vairāk – 2 DIN caurumā var iebāzt kaut kādu astoņu collu moni, vai arī navigāciju, 1 DIN caurumā tam monim ir jālien ārā jāpagriežas pa 90 grādiem. Jebkurā gadījumā tu tikko uzskatāmi nodemonstrēji, kāpēc ICE ir tur, kur tas ir – tavas vajadzības tie lētie, sūdainie maģi, ko tu piesauci, nodrošina jau vismaz kādus 8 gadus. Un jebkurā gadījumā tu par ko tādu arī domā tikai tāpēc, ka tev mašīna nav, un tu gribi pirkt ko vecāku. Es redzu kā tas ir audī – jaunajiem modeļiem, tb tiem, kuriem nosaukumā ir viens cipars, reti kurš liek kaut kādu pretīgu aftermarketa maģi – parasti atstāj dzimto, tādi ūesbē empētrīs fani kā tu, kam ar radio un piecu disku mainītāju ir par maz, jebajā nopērk disku mainītāja emulatoru, kuram to USB puļķi var iespraust, un turpina lietot mašīnā smuki ieintegrētu, adekvātu maģi – ir arī kas nolika tās jūtami lielākās naudas lai ieliktu to RNS-E navigāciju. Arī tam pašam Vācu Žiķelim E34 un E36 noteikti ir pēdējie modeļi, kuriem masveidā kāds liek aftermarketa maģus. Padomā pats, ko tie lētie aftermarketa maģi bez tevis kārotā ūesbē empētrīs un zilajiem zobiem piedāvā – sačakarētu salona izskatu un vairāk neko. Salonam pieskaņots izskats un apgaismojums, kurš ieslēdzas kopā ar gabarītiem – nav. Automātiska skaļuma regulācija atkarībā no mašīnas ātruma – nav. Spēja sarunāties ar spidometru [parasti pēdējo 15-20 gadu ražojuma mašīnām ir kaut kur kāds ekrāns, kurš ar dzimto maģi rāda ko viņš atskaņo utt] – nav. Spēja komunicēt ar multistūres pogām – laikam arī nav, lētajiem jau nu toč nē. Normāla vadu konfigurācija, kur tu iespraud trīs štekerus un ieliec maģi, nevis centies iemurcīt pusmiljons tulpes – nav. Spēja pieslēgties ar to pašu diagnostikas ierīci, ar kuru citiem vadības blokiem, apskatīties kļūdas un pamainīt kodējumu – nav. Izskats, kurš nekārdina zagli izbungāt stiklu un to maģi izraut – nav 😀 Ja nu mašīnā ir kāda specifiskas konfigurācijas audiosistēma [audī bõze, piemēram, bija ar nestandarta signālu līmeņiem] – spēja ar tādu darboties – nav. Un tā var turpināt. Arī tās pašas oriģinālās navigācijas ir spēcīgi ieintegrētas, līdz līmenim, kuram nekāds plakanais telefons vai planšete nevar tuvoties. Tur ir gan atsevišķs, ērtā vietā ielikts GPS modulis, gan tas pats ātruma signāls un atpakaļgaitas lukturu signāls, ko izmantot korekcijām, bonusā vēl navigācijai opcionāli nāk televīzijas uztvērējs un vēl šādas tādas figņas.

    P.N. Pie tā ka tu sapņo tieši par E36 – es tā noprotu ka tu esi spēcīgs attiecībā uz metināšanu un krāsošanu 😀

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 12 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā