Nosprāga kompis

Sākumlapa Forumi Hardware Pārējās Hardware lietas Nosprāga kompis

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 14 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #154008
    Brutto
    Participant

    Pirms pāris nedēļām kompis sadomāja vairs neieslēgties. Parasti, kad padevu spriegumu uz barošanas bloku, tika iegriezti ventilatori un pēc tam, spiežot barošanas pogu, kompis normāli palaidās un startējās..

    Pēdējo reizi slēdzot pagarinātāja slēdzi, kompis mēms. Uz barošanas pogas vien zaļā gaismas diode deg; spiežu pogu…nekas, klusums.

    Tā kā bar. blokam (Zalman ZM500-HP) 3 gadu garantija jau beigusies (pirku 2007.g. septembrī, kad arī saliku pašreizējo kompi), tad skrūvēju to vaļā lai novērtētu situāciju, tā teikt.

    [spoil][img]https://content22-foto.inbox.lv/albums160703719/yuris_lat/Hardware/zalman-ZM500-HP.jpg[/img][/spoil]

    Vizuāli nekādas sviluma pēdas neredz, bet 2 elektrolītiskie kondensatori gan nedaudz uzpūtušies ir:

    [spoil][img]https://content2-foto.inbox.lv/albums160860299/yuris_lat/Hardware/kondensatori-uzputusies.jpg[/img]

    [img]https://content2-foto.inbox.lv/albums160860311/yuris_lat/Hardware/kond-rs-uzputies.jpg[/img]

    [img]https://content22-foto.inbox.lv/albums160861837/yuris_lat/Hardware/kondensators.jpg[/img]

    [/spoil]

    Neņemot vērā to, ka bar.bloku pieslēdzu arī pie vecā kompja un tur arī negāja, bet tikai tapēc, ka neaptvēru, ka arī barošanas poga tai kastei jāspiež, ka ar barošanas bloka slēdzi vien nepietiek”>[/size]

    Tālāk nonācu pie šiem testiem: https://notepad.lv/viewtopic.php?t=4778

    Vismaz pēc pirmajiem 3 punktiem viss notiek. Uz POWER_GOOD man bija ap 4,6V. Uz pārējiem kontaktiem visi spriegumi ir +/-. Izmēģināju pieslēgt vecu hdd, tad uz +5V šinas bija nedaudz zem tiem pieciem voltiem.

    No pamatplates (Intel DP35DP) atrāvu nost visu ko vien var atslēgt, ja neskaita procesoru (E6750). Tad izņēmu vispār no korpusa plati, tāpat nekas. Beigās arī proci izņēmu, bet tas tā..

    Rezultātā pāris jautājumu… Vai var uzticēties bar. blokam, kuram minētie koņi uzpūtušies un slēgt klāt svaigai pamatplatei, ja tāda būtu?

    Nomainīt viņus ir diezgan pagrūti; baigi neērtā vietā starp radiatoru un trafu, bez tam vēl ar sacietējušu baltu masu aplieti. Senāk tehnikai, cik zinu, līdzīga masa bija gumijveidīga.

    Ja pieņem, ka pa pieskari aizgājusi pamatplate, vai var būt, ka arī RAM moduļi vai procesors var būt pagalam?

    Domāju vietā ņemt šo plati: https://www.1a.lv/datoru_komponentes/pamatplates/intel_dp43bf/3714599/ Tad vismaz klāt būtu jāpiepērk DDR3 moduļi, bet procesoru izmantot esošo. Nav man doma tagad ņemt un tērēties uz kaut kā moderna. Tai pat laikā man svarīgi lai būtu eSATA ligzda, jo ir ārējais HDD (2x500GB, RAID1).

    P.S. [spoil][img]https://content22-foto.inbox.lv/albums160861833/yuris_lat/Hardware/bar-bloka-uzlime.jpg[/img]

    [img]https://content22-foto.inbox.lv/albums160861823/yuris_lat/Hardware/bar-bloka-dati.jpg[/img]

    [img]https://content22-foto.inbox.lv/albums160861851/yuris_lat/Hardware/zalman-ZM500-HP-ligzdas.jpg[/img][/spoil]

    #269134
    samurajs
    Participant

    Uzticēties baroklim ar uzpūstiem kondiķiem var tikai īslaicīgi; lietot tādu patstāvīgi ir pašnāvība. Ja visi spriegumi atbilst, tad īslaicīgi nav tik traki.

    Uz +12 šinas zem slodzes arī bija spriegums?

    Gudrākais būtu kkur aizņemties derīgu barokli un notestēt ar to. Tad arī varētu spriest par mātesplati.

    #269135
    Imhoteps
    Participant

    Iegādājoties šo tūli, barokli var turpināt lietot.

    [spoil][img]https://www.bildites.lv/images/kcruel8uid85opj1rm.jpg[/img][/spoil]

    #269136
    Brutto
    Participant

    Uz 12V kontaktiem, ar pieslēgtu 1hdd, ir 12,5V un uz 5V ap 4,95V.

    Par to barbloku jau tāda doma bija un gandrīz vienu arī dabūju, tikai tas izrādījās nedaudz vecmodīgāks (20+4 kontakti, nevis 24+4) un līdz ar to, protams, ka klāt neslēdzu.

    Ar bij. kolēģi spriedām, ka vēl varētu pamērīt spriegumus ar oscilogrāfu. Signālu formai jābūt ir taisnstūrformas, vai ne?

    P.S. Pamaplatei neviens kondensators nav pūties.

    #269137
    Brutto
    Participant

    Aha, bet jāskatās lai būtu pulvera vai ogļskābās gāzes aparāts. Savādāk ar putām var sanākt lielākas ziepes:)

    #269138
    samurajs
    Participant

    Barokli ar 20-pin vari mierīgi lietot, tam viss sakrīt:

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_20pin24pinconnectoroe2_1.jpg[/img]

    Ko tu ar oscilogrāfu taisies mērīt līdzstrāvai? 😀 Vari tik pulsācijas pamērīt, vai tie zobiņi nav vairāk par 10-20% no sprieguma vērtības.

    #269139
    Brutto
    Participant

    Nu tāda doma jau bija, par tiem pīķiem spriegumā. Kaut kā biju aizdomājies par sprieguma inverteriem un tapēc muļķības sarakstīju.

    Par tiem barošanas štekeriem. Ja jau manējam barblokam, pamatplates nobarošanai, tiek izmantoti 28 kontakti (20+4+4), vai tad varu slēgt klāt tādu kuram ir tikai 24 (20+4) kontaktīgais spraudnis? Kā paliek ar 4-kontaktu ligzdu blakus procesoram?

    [spoil][img]https://content2-foto.inbox.lv/albums160860317/yuris_lat/Hardware/20-4-kontaktu-spraudnis.jpg[/img]

    [img]https://content2-foto.inbox.lv/albums160860322/yuris_lat/Hardware/2×4-kontaktu-spraudni.jpg[/img][/spoil]

    #269140
    samurajs
    Participant

    Tu tikai kaut ko nesajauc – tad kūpēs dūmi 😀

    Skaties bildi – pēdējie 4 kontakti ir nodublēti, pie 20pin štekera lietošanas uz ligzdas tie jāatstāj tukši! Nedomā tajos ko spraust! Tas 4pin spraudnis, kurš pie CPU – tur arī jābūt (laikam CPU ventiņa barošana).

    #269141
    iKey
    Participant

    Ko tur ilgi domāt? Iespējams ir pienācis MTBF gals. Ja vari, noprovē citu barokli. Š odien pēc PC upgrade biju spiests diegt atpakaļ uz veici pirkt jaunu PSU, jo uz esošā norādītie 400W bija butaforija.

    pie mums jau tie 220 ~50hz nav tik stabili, un ar laiku deldē to barokli.

    #269142
    Brutto
    Participant

    Kaut kas mums neštimmē. Es runāju par ligzdu, kas šajā bildē apzīmēta ar “M”

    [spoil][img]https://content22-foto.inbox.lv/albums161761039/yuris_lat/Hardware/intel-dp35dp.png[/img][/spoil]

    Kā es uz viņu padošu spriegumu no barošanas bloka, kuram ir 2 spraudņi – 20 un 4 kontaktu, ja vajag 24 un 4?

    Par atpakaļsaderību tak skaidrs; pieslēdzu, savu nelaimīgo zalmanu, pie vecā kompja pamatplates, kurai ir tikai viena 20-kontaktu ligzda, un kompis “griezās”.

    #269143
    iKey
    Participant

    M štekeris ir 4pin ATX 12V konektors, jebšu 4pin P4 un abi vadi āķīša pusē ir +12V (dzelteni) un otrā pusē ir masa.

    Mātenei vajag barokli ar 20+4 vai 24 pin štepseli. tam 20+4 papildus štekerim parasti ir āķīši, ar kuriem var pirms spraušanas klāt pieāķēt klāt pie 20pin štekera.

    #269144
    Stat1CX
    Participant

    Tam baroklim tak jābūt atcevišķam 4 pin vadam, kurš nav kopā ar to lielo ATX konnektoru, bet gan viens pats atcevišķi, tas arī ir tas ko tur jāsprauž. Tikai nedomā iespraust to vadu kas ir kopā ar ATX lielo konektoru, tad kūpēs dūmi 😀

    #269145
    ruukjis
    Participant

    Īsi, tas ko te cilvēki mēģina pateikt – derēs tev tas 20+4, nevajag tev obligāti 24+4. Tev vienkārši T štekerī paliks tukši 4 caurumi – viss.

    #269146
    Brutto
    Participant

    Fū…tad beidzot tikām skaidrībā. Savādāk likās, ka drīz nojukšu skaidrojot:)

    Š…ēmu un vēl vienu bildi uztaisīju.

    [spoil][img]https://content2-foto.inbox.lv/albums161765806/yuris_lat/Hardware/barosanas-ligzdas.png[/img][/spoil]

    Tātad sanāk, ka kreisais variants der?

    Nezināju, paldies par info!

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 14 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā