NVIDIA GeForce GTX 580

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas Raksti NVIDIA GeForce GTX 580

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 31 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #152604
    Crow
    Participant

    [imgl]https://notepad.lv/userpix/1778_8ilbmvl3b6w6zs3hxoyp_1.png[/imgl] Umpapā, umpapā. Fanboji dejo. Vai arī vienkārši NVIDIA inženieri un pārējie šajā uzņēmumā strādājošie mērkaķa ātrumā ir sagatavojuši jaunu grafisko procesoru. Jau kopš šā gada februāra, vēl pirms dienasgaismu ieraudzīja GTX 480, NVIDIA, apzinoties savu nenovēršamo fail, ķēŠ—ās pie tālākiem darbiem. Un nu ir sagatavojuši priekš AMD spērienu tur, kur saule nespīd. Nu vismaz tā gribētos ticēt. Teorētiski, praksē visam būtu jābūt kā teorijā. Praksē praktiski vienmēr ir savādāk. Tātad, šā gada 9. novembrī NVIDIA prezentē GTX 580.

    Garais ievads un vēl mazliet:

    [align=justify]Mazliet atkārtosim jauno laiku vēsturi. Diez vai kādam kaut mazliet “gudram pa datoriem” būs jaunums, ka Fermi flotes flagmanis GTX 480 ir tāds diezgan, jāsaka, patizls produkts, un cienījamajam itāļu inženierim Enriko Fermi, kas, varbūt mazliet ironiski, pazīstams dēļ ievērojamā ieguldījuma pasaulē pirmā kodolreaktora tapšanā, godu nu nemaz nav darījis. GTX 480, kā līdz šim jaudīgāko videokarti ar vienu grafisko procesoru, varētu raksturot populārā valodā – “сила есть, ума ненадо”. Nepārdomāta arhitektūra un nekvalitatīvi tranzistori ir par iemeslu, kā dēļ šī karte patērē salīdzinoši daudz elektroenerģijas, ir dārga, un tukšgaitā tās darbības temperatūras ir tādas, kādas daža laba cita karte nesasniedz pat pie maksimālās slodzes. Š is fakts, kā smejies, pat Hitleru dzina ārprātā.

    Bet, protams, šim monstram ir arī plusi. Vai vismaz plusiņi, tādi mazi un zaļgani. Fermi arhitektūrai (ar mazāk pazīstamo nosaukumu GF100) ir pamatīga ģeometrijas aprēķinu jauda. Arī draiveru atjauninājumi devuši diezgan ievērojamu veiktspējas pieaugumu. Turklāt drīz vien NVIDIA inženieri pacentās mazliet “patvīkot” GF100 un radās GF104, plašākai publikai pazīstams kā GTX 460. No tālāk redzamajiem grafikiem redzēsim, ka šīs izmaiņas bijušas gandrīz vai NVIDIA glābšanas riņķis un tas vispār viens no labākajiem pēdējā laikā iznākušajiem produktiem, kas savas pozīcijas nemaz nedomā tik viegli atdot.

    Varētu padomāt, ka šāda pa daļai bēdīga pieredze likusi NVIDIA inženieriem nospļauties, izmest visus rasējumus un plānus tuvākajā miskastē un mēģināt pārkvalificēties vai vismaz mēģināt daudz rūpīgāk pārdomāt, ko galu galā viņi dara. Ne vella. GTX 580 zināms arī kā GF110. Kurā tad nu mēģinājuši labot augstākminētos trūkumus, saglabājot zaļganos plusiņus, iespēju robežās liekot tiem augt un vairoties.

    Bildītes:

    [img]https://notepad.lv/userpix/1778_3f9dw0zky6ouna8o4c4_1.png[/img]

    [img]https://notepad.lv/userpix/1778_13chs46vg067umah98a3_1.png[/img]

    GTX 580, skats no priekšpuses un aizmugures. Ievērojiet korpusa virspuses slīpumu; tas ir tāpēc, lai SLI konfigurācijā ventilators saņemtu adekvātu daudzumu vēsā gaisa.

    Tehniskie uzlabojumi:

    [align=justify]GTX 580 ir tas, kam vajadzēja būt Fermi. Tad spēriens sarkanajiem tieši pa seksti būtu izdevies pēc pilnas programmas. Izmantoti tranzistori ar mazākām noplūdēm, katrs grafiskā procesora funkcionālais bloks rūpīgi pārskatīts, lai būtu mazāk laikatkarīgs un ātrākie tranzistori būtu vietās, kur tas ir patiešām vajadzīgs. Kopējā arhitektūra vairāk pielāgota TSMC 40 nanometru tehnoloģiskajam procesam.

    Pirmais uzlabojums, kas ietekmē veiktspēju, atrodams jau GF104, lai arī grūti pamanāms – 16 bitu peldošā punkta formāta tekstūru apstrāde tiek veikta pilnā ātrumā, kamēr vairākums līdzšinējo karšu to dara pusjaudā. Minētā formāta tekstūras galvenokārt tiek izmantotas HDR (augsta krāsu dinamiskā diapazona) izgaismojumam, kas pašlaik ir zināma modes lieta, tāpēc tas varētu būt diezgan lietderīgi. Ar piebildi, ka šādam formātam nepieciešams arī pamatīgs datu joslas platums. Ar otro piebildi, ka NVIDIA kartēm tas vienmēr bijis atliku likām.

    Otrais uzlabojums – Z-culling. Vienkārši izsakoties, tas ir process, kurā pikseļiem, kuri faktiski nebūs redzami, nemaz netiek rēķināts apgaismojums un citas sarežģītas lietas. Jo sarežģītāks 3D attēls, jo šis process vairāk ietekmē veiktspēju. Š ie algoritmi mūsdienās ir diezgan viltīgi, taču uzlabojums, protams, vienmēr noder.

    Trešais uzlabojums ir pavisam “vidējam jankam” galīgi neko neizsakošs un ir saistīts ar šeideru procesoru kešatmiņas un koplietojamās atmiņas savstarpējo sadalījumu. Sapratāt, par ko ir runa? Tad labi, jo detalizētu tehnisko informāciju lasītpratēji var precīzāk uzzināt tehniskajā dokumentācijā, kas nav šī raksta mērķis.

    Vēl uzlabojumi – jau bildē minētais korpusa slīpums, kas gan nozīmīgs būs tikai SLI konfigurācijā. Kā arī milzu dzesēšanas trubas aizvietotas ar, šķiet, Sapphire Vapor-X līdzīgu risinājumu. Ventilatora asmeņi nostiprināti ar plastmasas riņķi, lai tie neizliektos un neradītu turbulenci un troksni. Protams, ražotāji drīz vien pielāgos šim produktam paši savus, alternatīvos, dzesēšanas risinājumus, taču jau gatavais OEM risinājums varbūt liks tiem padomāt divreiz. Kā zināms, blower tipa ventilatori silto gaisu dzen ārā no korpusa, kamēr virspusē novietotajiem siltais gaiss cirkulē iekšpusē, tādēļ obligāti nepieciešama papildus ventilācija korpusam.

    Pēdējais uzlabojums – automātiska aizsardzība pret pārkaršanu, kas tiek realizēta ar gudrākiem ventilatora ātruma kontroles algoritmiem (cerams, ne tik “gudriem”, kā 196.75 draiveru laidienā), kā arī +12V līniju ampēru kontrolēšana. Ja pēdējie rādījumi būs pārāk augsti, tātad elektroenerģijas patēriņš būs bīstami augsts un tādēļ tiks samazināts darbības ātrums.

    GTX 580 raksturlielumi:

    Kodola ātrums: 772 MHz

    Š eideru ātrums: 1544 MHz

    Atmiņas ātrums: 1000 MHz GDDR5 (tātad efektīvi 4.0 GT/s)

    Atmiņas daudzums: 1536 MB

    Atmiņas joslas platums: 384 biti

    TDP: 244 W

    PCIe barošana: 1x 6-pin, 1x 8-pin

    PCIe ligzda: PCIe 2.0 x16 Dual-slot

    Tranzistoru skaits: 3000 milj.

    Kodola virsmas laukums: 520 mm2

    Š eideru multiprocesoru bloku skaits: 16

    Š eideru procesori kopumā: 512

    Teksturēšanas vienības: 64

    Rasterizācijas operāciju (ROP) vienības: 48

    (ievērojiet, ka, atšķirībā no Fermi, nekas nav “apzāģēts” – darbojas pilnīgi visi funkcionālie bloki)

    Pikseļu aizpildes ātrums: 37.06 GP/s

    Tekstūru aizpildes ātrums: 49.41 GT/s

    Atmiņas caurlaidības spēja: 192.4 GB/s

    Teorētiskā jauda: 1581.1 GFLOPs

    [img]https://notepad.lv/userpix/1778_oqyv0j36fizf2u43wfc4_1.png[/img]

    Priekšplānā – GTX 580. Tas tur neglītais, ar lielajām trubām – GTX 480.

    Salīdzinājums ar citiem produktiem:

    Elektroenerģijas patēriņš:

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_1_1.gif[/img][/spoil]

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_2_1.gif[/img][/spoil]

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_3_1.gif[/img][/spoil]

    Trokšņa līmenis:

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_4_1.gif[/img][/spoil]

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_5_1.gif[/img][/spoil]

    Sintētiskie testi:

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_6_1.gif[/img][/spoil]

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_7_1.gif[/img][/spoil]

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_8_1.gif[/img][/spoil]

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_9_1.gif[/img][/spoil]

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_a_1.gif[/img][/spoil]

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_b_1.gif[/img][/spoil]

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_c_1.gif[/img][/spoil]

    Testi iz dzīves:

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_z1_1.gif[/img][/spoil]

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_z2_1.gif[/img][/spoil]

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_z3_1.gif[/img][/spoil]

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_z4_1.gif[/img][/spoil]

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_z5_1.gif[/img][/spoil]

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_z6_1.gif[/img][/spoil]

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_z7_1.gif[/img][/spoil]

    [spoil][img]https://notepad.lv/userpix/1778_z8_1.gif[/img][/spoil]

    Testu rezultāti ņemti no TechReport

    Secinājumi:

    [align=justify]Tātad – GTX 580 patiešām spēj izpildīt to, ko NVIDIA veikalings mums šoreiz sola. Galvenokārt gan tāpēc, ka pašlaik īsti nav konkurences šajā segmentā. ATI HD5970 divu grafisko procesoru monstrs joprojām izrādās spēcīgāks, lai gan labu tiesu ēdelīgāks, skaļš un milzīgs. GTX 580 SLI pavisam noteikti būs nāves mašīna, lai arī dārga. Bet uz AMD Cayman produktiem – HD6950 un HD6970 – vēl jāuzgaida. Iespējams, ka jau novembra beigās būs. Taču laiks ir nauda.

    Eksperti pagaidām domā tā: GTX 580 būs veiksmīgs produkts, ja NVIDIA izdosies pārliecināt spēļu izstrādātājus (un pārējo tautu), ka nepieciešams paaugstināt modeļu detalizāciju, citiem vārdiem, krasi palielināt poligonu skaitu. Tādā gadījumā GTX 580 būs “zvērs”, kam poligonu rasterizācija ir vieglas brokastis. Ja tas nenostrādās, tad jebkurā gadījumā GF110 nu ir niknākais vienkodola grafiskais procesors. Cik nu tam ir nozīme attiecībā uz geimeru makiem. Umpapā, umpapā, fanboji dejo.

    Ak, vēl tāds maziņš nieks kā cena. Nu jā… ražotāja ieteicamā iraid 499 dolāri. Pašlaik gan tiek tirgotas par 550 dolāriem amerikāņiem, bet Lielā Dīķa mūspusē cena sasniedz 400 mārciņas. Mūs’ tēvijā cena noteikti būs 499 lati. Gaidam, kad parādīsies.

    Avots: 1

    #252431
    shb-
    Participant

    Vienīgais, kas man reāli netīk ap šo karti ir tās nosaukums. Diezgan skaidrs, ka tam vajadzētu būt 485.

    Vēl interesanti, ka ārzemju tech-vietņu komentos ik pa brīdim uzvīd apgalvojumi, ka daļa no 580 success story ir uz GPGPU procesēšanas spēka apgraizīšanas rēķina. Pašos rakstos neko tādu, tiesa, neesmu manījis.

    >> būs 499 lati.

    Heh, tā arī būs 😀 (nu labi, varbūt ne 499, bet 399 noteikti). Jāgaida, tāpat kā ar 6870, kurš jau kādu brīdi ir ārā, bet tikai vakar dateksā parādījās modeļi (is) ar jēdzīgām cenām.

    #252432
    Willis
    Participant

    Žēl ka sanāca TÄ€DA :(. Geimeri tādu nepirks un līdz ar to sapnis ka MSI GeForce GTX460 CYCLONE, 1GB, 256bit, GDDR5 https://eu.msi.com/index.php?func=proddesc&maincat_no=130&prod_no=2113 paliks ievērojami lētāka ir izsapņots … .

    Saliekot divas MSI GeForce GTX460 CYCLONE, 1GB, 256bit, GDDR5 būs monstruāla jauda un izmaksās lētāk.

    #252433
    msh
    Participant

    Nja, pasaule ir smagi slima. Videokartele, kas rij 400w 🙂

    #252434
    nevertell
    Participant

    Aj kā gribētos. Bet tad jau labāk pa tādu naudu nopērku to, šo un šito, kas ir daudz nozīmīgāks nekā otrais krāns.

    Bet srsly, gribētu.

    #252435
    Wuu
    Participant

    Serasly, kāda ir mērķauditorija?

    Par tādu naudu var 2x HD6870 paņemti + vel lati 80 paliks ko nosvinēt pirkumu. Facepalm…

    #252436
    nevertell
    Participant

    Singlslotkarte ar labiem draiveriem, kas strādās vairāk kā vienā OS’ā. ATI uz windouza varbūt arī atbalsta trīsgalvu konfigus, a uz linux problēmas jau sākas pie diviem.

    #252437
    shb-
    Participant

    Pirms bļaurošanas par cenu der atcerēties, ka šī ir 1) svaiga 2) nvidia hi-end labākā karte. Un šī segmenta krutākās kartes nekad nav maksājušas lēti.

    Pie tam jaudīga 1gpu karte, manuprāt, vienmēr ir labāks pirkums nekā 2as mazjaudīgākas. Kaut vai dēļ mazāka energopatēriņa (baroklis) un karstuma (venti). Un ak jā, korektam SLI/CF vajag jaukos profiliņus, uz dažām spēlēm pie tiem vnk gļučī (piem., pilns Bioshock2 tech-sup forums par gļukiem pie SLI/CF). Vēl, pievienojot tādu pašu karti 80-100% ieguvums ir tikai sintētiskajos benčos, spēlēs parasti mazāk.

    #252438
    Wuu
    Participant

    shb- wrote:

    Vēl, pievienojot tādu pašu karti 80-100% ieguvums ir tikai sintētiskajos benčos, spēlēs parasti mazāk.


    Tev augšā ir bildes…

    [img]https://www.bildites.lv/images/jj7g8jcjrquo8lgo54.gif[/img]

    SLI owno!

    #252439
    shb-
    Participant

    https://tiny.cc/h2abp – Ls 357.24 ; )

    #252440
    Crow
    Participant

    Jopcik copcik! Nice find! Parasti taisni tajā bodē ir nesamērīgi milzīgas cenas. Dolāram kurss krities, mulla Omārs uzspridzinājis pasaules banku vai kas noticis?!

    Un šeku mums arī King-of-the-Hill! [img]https://www.bildites.lv/images/vssp9dtfvyngwnn9in4.gif[/img]

    Vai arī… vienkārši žoklis līdz grīdai. Velns un deviņi pērkoni! Fakinie ASS-us 😀

    #252441
    shb-
    Participant

    Diemžēl nav mans find, lai kā gribētos savākt slavu (slaviks dodas pie Gonzo no EOZ) :).

    Es te skatos 580 prasa 48A uz 12V railiem. Š ībrīža baroklim ir 4as 12V sliedes, katrā 18A, ja var ticēt specenei. Nez tas mani kkā ierobežo?

    jonnyguru saka, ka nē (šķiet). Būs jāpapēta dziļāk šī tēma.

    #252442
    Dibens Kāpurķēde
    Participant

    Man problēma ir citur – kāda jēga pirkt jaunu karti, ja normālu spēļu, ko uz tās spēlēt vairs nemaz nav? Visur ir tikai kaut kādi consoles kloni utt. 🙁

    #252443
    akms47
    Participant

    Man šim brīžam ar 465 pietiks. Vēl vairāk, ka tāpat visas geimas iet un video uz Prermjera ātri kodejas. Tuvākos 2 gadus iztikšu.

    Vairāk interesē SSD un Sata3 cenu kritums.

    #252444
    Willis
    Participant

    Wuu wrote:

    Serasly, kāda ir mērķauditorija?

    Par tādu naudu var 2x HD6870 paņemti + vel lati 80 paliks ko nosvinēt pirkumu. Facepalm…

    🙂 Uz 80.Ls var nosvinēt ne pa jokam! Var svinot pirkumu tā aizrauties, ka karti točkā apmainīsi pret krutku 😀 !

    #252445
    iKey
    Participant

    Njā, lasot šāda temata rakstus, mana skepse par PC geiminga nākotni paliek arvien lielāka

    #252446
    shb-
    Participant

    PC geiminga nākotne ir auzās dēļ pirātisma, manuprāt, nevis dēļ hi-end karšu cenām. Neviens takš neliedz piegriezt vizuālo daiļumu, kā tas izdarīts konsoļu versijām.

    #252447
    iKey
    Participant

    shb- wrote:

    PC geiminga nākotne ir auzās dēļ pirātisma, manuprāt, nevis dēļ hi-end karšu cenām. Neviens takš neliedz piegriezt vizuālo daiļumu, kā tas izdarīts konsoļu versijām.


    konsolēm arī ir tas pats – apčakarē firmwāri un cep pirātiskos diskus, rezultātā dabūn banānu no konsoles kopienas.

    Populārs iemesls pirātismam ir ne tikai spēles cena, bet arī tā nekam nevajadzīgā reģionu būšana, tas ka pirātiskās spēles ātrāk izplatās (kas liedz tiem spēļu nodrošināšanas servisiem lietot torrent tehnologiju savos klientos). Valve šefs jau ir izteicies, ka ar ar pirātismu vajag konkurēt

    #252448
    Crow
    Participant

    A nevajag arī ražot tik daudz sūdu. Š tancē tikai kopijas un i tad vēl gadās, ka bagainus draņķus. Nē, es jau nemaz nerādu ar pirkstiem uz New Vegas; parodija ne spēle, Caurkrišu kauns un negods. Un nē, es jau nemaz nerādu uz COD un NFS. Ok, šitas pēdējais Black Ops ir ok, lai arī tehniskais izpildījums pašvaks. Konsoles vispār… meh.

    Pirātisms tur ņepričom. Normāli projekti ņem normālu piķi, bieži vien jau pre-order atpelna budžetu. Cik jau pirmajās dienās ierāva šis pats Black Ops? Best selling game of the year? Cik ierāva GTA IV? Best selling game of all time? Cik ierāva… ļa ļa ļa, nav ko murgot, citiem vārdiem. Ko sēsi, to pļausi.

    #252449
    shb-
    Participant

    Liela daļa tainības tev noteikti ir. Bet domāju, ka nekļūdīšos, ja teikšu, ka PC spēles tiek “pirātotas” krietni vairāk, nodarot industrijai lielāku postažu. Pieņemu, ka ne viena vien indie kompānija ir nogājusi pa burbuli, jo iespaidīgi potenciālās peļņas apjomi aiziet vējā. Tāpat neviena kompānija nevar uzreiz cept māsterpīsus, viss sākās ar mazākiem, sūdīgākiem veidojumiem. Bet brainless pirāts jau to nesapratīs, ka tik nemaksāt (tēmēju šeit uz average TL useri, teiksim).

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 31 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā