Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Raksti › NVIDIA GeForce GTX 580
fail
Garais ievads un vēl mazliet:
[align=justify]Mazliet atkārtosim jauno laiku vēsturi. Diez vai kādam kaut mazliet “gudram pa datoriem” būs jaunums, ka Fermi flotes flagmanis GTX 480 ir tāds diezgan, jāsaka, patizls produkts, un cienījamajam itāļu inženierim Enriko Fermi, kas, varbūt mazliet ironiski, pazīstams dēļ ievērojamā ieguldījuma pasaulē pirmā kodolreaktora tapšanā, godu nu nemaz nav darījis. GTX 480, kā līdz šim jaudīgāko videokarti ar vienu grafisko procesoru, varētu raksturot populārā valodā – “Ñила еÑÑ‚ÑŒ, ума ненадо”. Nepārdomāta arhitektūra un nekvalitatīvi tranzistori ir par iemeslu, kā dēļ šī karte patērē salīdzinoši daudz elektroenerģijas, ir dārga, un tukšgaitā tās darbības temperatūras ir tādas, kādas daža laba cita karte nesasniedz pat pie maksimālās slodzes. Š is fakts, kā smejies, pat Hitleru dzina ārprātā.
Bet, protams, šim monstram ir arī plusi. Vai vismaz plusiņi, tādi mazi un zaļgani. Fermi arhitektūrai (ar mazāk pazīstamo nosaukumu GF100) ir pamatīga ģeometrijas aprēķinu jauda. Arī draiveru atjauninājumi devuši diezgan ievērojamu veiktspējas pieaugumu. Turklāt drīz vien NVIDIA inženieri pacentās mazliet “patvīkot” GF100 un radās GF104, plašākai publikai pazīstams kā GTX 460. No tālāk redzamajiem grafikiem redzēsim, ka šīs izmaiņas bijušas gandrīz vai NVIDIA glābšanas riņķis un tas vispār viens no labākajiem pēdējā laikā iznākušajiem produktiem, kas savas pozīcijas nemaz nedomā tik viegli atdot.
Varētu padomāt, ka šāda pa daļai bēdīga pieredze likusi NVIDIA inženieriem nospļauties, izmest visus rasējumus un plānus tuvākajā miskastē un mēģināt pārkvalificēties vai vismaz mēģināt daudz rūpīgāk pārdomāt, ko galu galā viņi dara. Ne vella. GTX 580 zināms arī kā GF110. Kurā tad nu mēģinājuši labot augstākminētos trūkumus, saglabājot zaļganos plusiņus, iespēju robežās liekot tiem augt un vairoties.
Bildītes:
[img]
[img]
GTX 580, skats no priekšpuses un aizmugures. Ievērojiet korpusa virspuses slīpumu; tas ir tāpēc, lai SLI konfigurācijā ventilators saņemtu adekvātu daudzumu vēsā gaisa.
Tehniskie uzlabojumi:
[align=justify]GTX 580 ir tas, kam vajadzēja būt Fermi. Tad spēriens sarkanajiem tieši pa seksti būtu izdevies pēc pilnas programmas. Izmantoti tranzistori ar mazākām noplūdēm, katrs grafiskā procesora funkcionālais bloks rūpīgi pārskatīts, lai būtu mazāk laikatkarīgs un ātrākie tranzistori būtu vietās, kur tas ir patiešām vajadzīgs. Kopējā arhitektūra vairāk pielāgota TSMC 40 nanometru tehnoloģiskajam procesam.
Pirmais uzlabojums, kas ietekmē veiktspēju, atrodams jau GF104, lai arī grūti pamanāms – 16 bitu peldošā punkta formāta tekstūru apstrāde tiek veikta pilnā ātrumā, kamēr vairākums līdzšinējo karšu to dara pusjaudā. Minētā formāta tekstūras galvenokārt tiek izmantotas HDR (augsta krāsu dinamiskā diapazona) izgaismojumam, kas pašlaik ir zināma modes lieta, tāpēc tas varētu būt diezgan lietderīgi. Ar piebildi, ka šādam formātam nepieciešams arī pamatīgs datu joslas platums. Ar otro piebildi, ka NVIDIA kartēm tas vienmēr bijis atliku likām.
Otrais uzlabojums – Z-culling. Vienkārši izsakoties, tas ir process, kurā pikseļiem, kuri faktiski nebūs redzami, nemaz netiek rēķināts apgaismojums un citas sarežģītas lietas. Jo sarežģītāks 3D attēls, jo šis process vairāk ietekmē veiktspēju. Š ie algoritmi mūsdienās ir diezgan viltīgi, taču uzlabojums, protams, vienmēr noder.
Trešais uzlabojums ir pavisam “vidējam jankam” galīgi neko neizsakošs un ir saistīts ar šeideru procesoru kešatmiņas un koplietojamās atmiņas savstarpējo sadalījumu. Sapratāt, par ko ir runa? Tad labi, jo detalizētu tehnisko informāciju lasītpratēji var precīzāk uzzināt tehniskajā dokumentācijā, kas nav šī raksta mērķis.
Vēl uzlabojumi – jau bildē minētais korpusa slīpums, kas gan nozīmīgs būs tikai SLI konfigurācijā. Kā arī milzu dzesēšanas trubas aizvietotas ar, šķiet, Sapphire Vapor-X līdzīgu risinājumu. Ventilatora asmeņi nostiprināti ar plastmasas riņķi, lai tie neizliektos un neradītu turbulenci un troksni. Protams, ražotāji drīz vien pielāgos šim produktam paši savus, alternatīvos, dzesēšanas risinājumus, taču jau gatavais OEM risinājums varbūt liks tiem padomāt divreiz. Kā zināms, blower
Pēdējais uzlabojums – automātiska aizsardzība pret pārkaršanu, kas tiek realizēta ar gudrākiem ventilatora ātruma kontroles algoritmiem (cerams, ne tik “gudriem”, kā 196.75 draiveru laidienā), kā arī +12V līniju ampēru kontrolēšana. Ja pēdējie rādījumi būs pārāk augsti, tātad elektroenerģijas patēriņš būs bīstami augsts un tādēļ tiks samazināts darbības ātrums.
GTX 580 raksturlielumi:
Kodola ātrums:
Š eideru ātrums:
Atmiņas ātrums:
Atmiņas daudzums:
Atmiņas joslas platums:
TDP:
PCIe barošana:
PCIe ligzda:
Tranzistoru skaits:
Kodola virsmas laukums:
Š eideru multiprocesoru bloku skaits:
Š eideru procesori kopumā:
Teksturēšanas vienības:
Rasterizācijas operāciju (ROP) vienības:
(ievērojiet, ka, atšķirībā no Fermi, nekas nav “apzāģēts” – darbojas pilnīgi visi funkcionālie bloki)
Pikseļu aizpildes ātrums:
Tekstūru aizpildes ātrums:
Atmiņas caurlaidības spēja:
Teorētiskā jauda:
[img]
Priekšplānā – GTX 580. Tas tur neglītais, ar lielajām trubām – GTX 480.
Salīdzinājums ar citiem produktiem:
Elektroenerģijas patēriņš:
[spoil][img]
[spoil][img]
[spoil][img]
Trokšņa līmenis:
[spoil][img]
[spoil][img]
Sintētiskie testi:
[spoil][img]
[spoil][img]
[spoil][img]
[spoil][img]
[spoil][img]
[spoil][img]
[spoil][img]
Testi iz dzīves:
[spoil][img]
[spoil][img]
[spoil][img]
[spoil][img]
[spoil][img]
[spoil][img]
[spoil][img]
[spoil][img]
Testu rezultāti ņemti no TechReport
Secinājumi:
[align=justify]Tātad – GTX 580 patiešām spēj izpildīt to, ko NVIDIA veikalings mums šoreiz sola. Galvenokārt gan tāpēc, ka pašlaik īsti nav konkurences šajā segmentā. ATI HD5970 divu grafisko procesoru monstrs joprojām izrādās spēcīgāks, lai gan labu tiesu ēdelīgāks, skaļš un milzīgs. GTX 580 SLI pavisam noteikti būs nāves mašīna, lai arī dārga. Bet uz AMD Cayman produktiem – HD6950 un HD6970 – vēl jāuzgaida. Iespējams, ka jau novembra beigās būs. Taču laiks ir nauda.
Eksperti pagaidām domā tā: GTX 580 būs veiksmīgs produkts, ja NVIDIA izdosies pārliecināt spēļu izstrādātājus (un pārējo tautu), ka nepieciešams paaugstināt modeļu detalizāciju, citiem vārdiem, krasi palielināt poligonu skaitu. Tādā gadījumā GTX 580 būs “zvērs”, kam poligonu rasterizācija ir vieglas brokastis. Ja tas nenostrādās, tad jebkurā gadījumā GF110 nu ir niknākais vienkodola grafiskais procesors. Cik nu tam ir nozīme attiecībā uz geimeru makiem. Umpapā, umpapā, fanboji dejo.
Ak, vēl tāds maziņš nieks kā cena. Nu jā… ražotāja ieteicamā iraid 499 dolāri. Pašlaik gan tiek tirgotas par 550 dolāriem amerikāņiem, bet Lielā Dīķa mūspusē cena sasniedz 400 mārciņas. Mūs’ tēvijā cena noteikti būs 499 lati. Gaidam, kad parādīsies.
Vēl interesanti, ka ārzemju tech-vietņu komentos ik pa brīdim uzvīd apgalvojumi, ka daļa no 580 success story ir uz GPGPU procesēšanas spēka apgraizīšanas rēķina. Pašos rakstos neko tādu, tiesa, neesmu manījis.
>> būs 499 lati.
Heh, tā arī būs 😀 (nu labi, varbūt ne 499, bet 399 noteikti). Jāgaida, tāpat kā ar 6870, kurš jau kādu brīdi ir ārā, bet tikai vakar dateksā parādījās modeļi (is) ar jēdzīgām cenām.
Saliekot divas MSI GeForce GTX460 CYCLONE, 1GB, 256bit, GDDR5 būs monstruāla jauda un izmaksās lētāk.
Bet srsly, gribētu.
Par tādu naudu var 2x HD6870 paņemti + vel lati 80 paliks ko nosvinēt pirkumu. Facepalm…
Pie tam jaudīga 1gpu karte, manuprāt
Vēl, pievienojot tādu pašu karti 80-100% ieguvums ir tikai sintētiskajos benčos, spēlēs parasti mazāk.
Tev augšā ir bildes…
[img]
SLI owno!
Un šeku[img]
Vai arī… vienkārši žoklis līdz grīdai
Vairāk interesē SSD un Sata3 cenu kritums.
Serasly, kāda ir mērķauditorija?
Par tādu naudu var 2x HD6870 paņemti + vel lati 80 paliks ko nosvinēt pirkumu. Facepalm…
🙂 Uz 80.Ls var nosvinēt ne pa jokam! Var svinot pirkumu tā aizrauties, ka karti točkā apmainīsi pret krutku 😀 !
PC geiminga nākotne ir auzās dēļ pirātisma, manuprāt, nevis dēļ hi-end karšu cenām. Neviens takš neliedz piegriezt vizuālo daiļumu, kā tas izdarīts konsoļu versijām.
konsolēm arī ir tas pats – apčakarē firmwāri un cep pirātiskos diskus, rezultātā dabūn banānu no konsoles kopienas.
Populārs iemesls pirātismam ir ne tikai spēles cena, bet arī tā nekam nevajadzīgā reģionu būšana, tas ka pirātiskās spēles ātrāk izplatās (kas liedz tiem spēļu nodrošināšanas servisiem lietot torrent tehnologiju savos klientos). Valve šefs jau ir izteicies, ka ar ar pirātismu vajag konkurēt
Pirātisms tur ņepričom. Normāli projekti ņem normālu piķi, bieži vien jau pre-order atpelna budžetu. Cik jau pirmajās dienās ierāva šis pats Black Ops? Best selling game of the year? Cik ierāva GTA IV? Best selling game of all time? Cik ierāva… ļa ļa ļa, nav ko murgot, citiem vārdiem. Ko sēsi, to pļausi.
Preses relīzes