OCZ NIA – spēlē spēles ar domas spēku!

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas Raksti OCZ NIA – spēlē spēles ar domas spēku!

Tiek skatīts 5 ierakstu – 1 līdz 5 (no 5 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #147335
    samurajs
    Participant

    [imgl]https://notepad.lv/userpix/28_gw1ybyriplh62ifdgdle_1.jpg[/imgl]Populārais Krievijas portāls 3DNews.ru veicis reālus OCZ ražotās ierīces – “smadzeņu impulsu aktuatora” (NIA – Neural Impulse Actuator) praktiskos testus, un nu mums ir iespēja tajos ieskatīties. Datorspēļu cienītājiem šāda ierīce drīz varētu kļūt par pirmās nepieciešamības preci; galu galā doma ir daudz ātrāka nekā roka ar peli. No otras puses – nedaudz aukstas dušas: nopērkot šo aparātiņu un uzmaucot galvā smadzeņu viļņu nolasītāju, nekas vēl nenotiks. Lietotājam būs cītīgi jātrenējas (un jātrenē ierīce), lai piesaistītu konkrētu smadzeņu viļņu kombināciju konkrētas darbības veikšanai, piem. šaušanai.

    Vispirms mazliet priekšvēstures.

    Patiesībā šī ierīce nav OCZ izgudrojums. Izgudrotāja lauri pienākas firmai Brain Actuator Technologies, Inc., kura izveidoja pirmo reālo ierīci datora vadīšanai ar domas spēku – Brainfingers. Brainfingers bija visai advancēta ierīce, komplektēta ar dažādiem adapteru tipiem un Software Developer’s Kit, kas saturēja lietotājam pielāgojamas programmas C++ un VB6 kodos. Līdz ar to šis smadzeņu domu lasītājs bija visai universāls; to varēja pielāgot visdažādāko uzdevumu veikšanai.

    Tikai viens “bet” – cena 2100 dolāru nekādu sajūsmu neizraisīja…

    Un nu kompānijai OCZ, pazīstamai kā augstvērtīgu RAM ražotājai, izdevās “nosist” šāda NIA cenu desmitkārtīgi, pielāgojot to sērijveida ražošanai un geimeru vajadzībām. No agrākās daudzfunkcionalitātes gan palicis maz.

    Mazliet teorijas.

    Kā jau katrs būs dzirdējis, cilvēka smadzenes ir elektromagnētisko impulsu avots. Jau visai sen mediķi konstruējuši elektroencefalogrāfu – ierīci smadzeņu vilņu novērošanai un pierakstam.

    Smadzenes izstaro viļņus zemās frekvencēs, ar šī izstarojuma palīdzību var diagnosticēt smadzeņu slimības. Bet var arī atšifrēt ķermenim dotās komandas, kaut vai elementārā jā/nē līmenī.

    Visnozīmīgākie izstarojumi tiek saukti par alfa-ritmiem un beta-ritmiem. Alfa ritmam raksturīgas frekvences 8-13 Hz robežās. Š ie viļņi dominē, kad cilvēks atrodas atslābinātā, miera stāvoklī. Īpaši spēcīgs šis ritms ir meditējot.

    Kā cilvēks sāk intensīvi domāt un koncentrēties, pārsvaru iegūst beta-ritms (frekvences 14-35 Hz).

    Tādējādi no šo abu ritmu kombinācijām var “izlobīt” reālu informāciju kādas ierīces vadīšanai.

    Kā tas izskatās?

    Jau paņemot rokās iepakojumu, rodas Hi-End ierīces iespaids. Kastīte aizverama ar magnētisko slēdzi, visas komponentes atrodas uz mīksta spilventiņa. Uz iepakojuma aprakstīts, ka tur atrodas “inovatīva datorspēļu ierīce, paredzēta bioimpulsu pārveidošanai datorkomandās”.

    Bez pašas ierīces kastītē vēl atradās firmas CD ar programmatūru, USB-vads, galvas stīpa – antena un instrukcija. Instrukcija gan visai maz palīdzēs lietotāja alfa un beta ritmu “uztrenēšanā” – par šo tēmu tur ir ļoti maz.

    [img]https://www.bildites.lv/images/fnj1uhw6f8vi8rhn47z.jpg[/img]

    [img]https://www.bildites.lv/images/a9crjg52z6y8ldydc03h.jpg[/img]

    [img]https://www.bildites.lv/images/qdvktu1pmxgf9s6naxy.jpg[/img]

    Pati NIA ierīce nostrādāta ļoti solīdi. Korpuss izfrēzēts no monolīta alumīnija kluča; vienīgā pieeja tam ir no vāciņiem, uz kuriem atrodas USB un galvas stīpas ligzdas. Stūri atstāti asi, korpusa ieliekums rada tam mazliet draudīgu iespaidu. Kastīte balstās uz 4 gumijas kājiņām.

    [img]https://www.bildites.lv/images/gw1ybyriplh62ifdgdle.jpg[/img]

    Galvas stīpa ir regulējama, ar to nekādas problēmas nevarētu būt. Viss izgatavots no mīkstas plastmasas, nekādi mitrinošie gēli nav nepieciešami. Nepatīkams fakts: no iekšpuses stīpa pārgriezta, lai ievietotu 3 adapterus. Pēc tam šis griezums rupji aizmetināts.

    Vadi ir pietiekoši gari, geimera kustības tie nekādi neierobežo. USB vada garums – 1.7 m, galvas stīpas vads ir 1.4 m garš.

    [img]https://www.bildites.lv/images/11mfl1uqvlag3n6h5zye.jpg[/img]

    Programmatūra

    Draivera instalēšana norisinās bez problēmām, uz desktopa parādās jauna ikona.

    [img]https://www.bildites.lv/images/hbwkzvo0w68dgjcge0ke.jpg[/img]

    [img]https://www.bildites.lv/images/p5linqsv860qfdkrko28.jpg[/img]

    [img]https://www.bildites.lv/images/8q713hr5dhirpeqghhqx.jpg[/img]

    Tagad sāksim kalibrēt ierīci. Tā kā kalibrēšanas parametri mainās no reizes uz reizi atkarībā no spēlētāja garastāvokļa, stīpas novietojuma utml., tad tos nav paredzēts saglabāt. Ik reizes ierīci jākalibrē no jauna.

    Lai kalibrētu – 20 s ilgi jākoncentrējas uz lēkājošo žiroskopu:

    [img]https://www.bildites.lv/images/8bc6b7o5klksnoqxvkye.jpg[/img]

    Pēc idejas, ja cilvēks ir mierīgs, dzeltenajai smadzeņu aktivitātes līnijai būtu minimāli jāsvārstās ar sarkano bāzes līniju. Bet nekā – tā lēkāja kā traka.

    [img]https://www.bildites.lv/images/b84x8f26yqncpf9mmh3.jpg[/img]

    Problēmu novērsa, saspiežot kastīti rokās – svārstības uzreiz pazuda. Tūlīt ierīce tika sazemēta (USB “nulle” uz centrālapkures radiatoru) un tika aizvākti visi elektromagnētiskos traucējumus radošie avoti – telefonu lādētāji u.c. Izrādās, ka sazemēšanas prasība ir visām šāda veida ierīcēm.

    Tālāk varam pāriet uz Brainfingers paneli un nokalibrēt alfa un beta kanālus. Š eit svarīgi prast pilnīgi atslābināties. Tas jāiemācās, bez tā nekas nesanāks.

    [img]https://www.bildites.lv/images/tf3p0ok7pqfcu03r2ws.jpg[/img]

    Tagad daži testi peles un smadzeņu reakcijas salīdzināšanai: mērām reakcijas ātrumu pelei un kādai straujai kustībai, piem. zobu sakošanai. Redzam, ka peles “inerce” ir ap 0.2s, bet uz zobu sakošanu sistēma reaģē 0.05-0.1 s laikā. Trenējoties šo ātrumu var palielināt.

    [img]https://www.bildites.lv/images/kewpmelr4wtvqtzym6aw.jpg[/img]

    Nākamā spēle: galda teniss. Mēģinām vadīt bumbiņu ar uzacu kustībām. Kad ierīce nokalibrēta – vimaz vieglākajā līmenī parasti tas izdodas uzreiz.

    [img]https://www.bildites.lv/images/xli2z4kv3o08opck2ala.jpg[/img]

    Un pēdējais – trenējamies pārvietot objektu pa horizontāli ar acu kustībām:

    [img]https://www.bildites.lv/images/vl04brtozy2pa9vdeh8.jpg[/img]

    Kad šis viss apgūts, var sākt trenēt savus alfa un beta ritmus, lai spēlētu arī ar domas spēku. Tas gan pa spēkam būs ne katram, jo prasa lielu pacietību un intensīvu trenēšanos. Tāpēc šo arī sīkāk neapskatīsim.

    Iespējas.

    Ražotājs NIA jau devis līdz gatavus vadības algoritmus dažām populārākajām spēlēm.

    [img]https://www.bildites.lv/images/40ex9y2hl9xbicc8vchc.jpg[/img]

    3DNews testētājam spēle Half-Life 2 ar gatavajiem algoritmiem daudzmaz sāka klausīt pēc 10 minūtēm. Skaidrs, ka vajadzīgs treniņš. Ko tad īsti spēj NIA? First Person Shooter spēlēs ar tā palīdzību spēlētājs var pārvietoties, šaut, mainīt ieročus, pagriezties, lēkt, pietupties utt.

    [img]https://www.bildites.lv/images/v9ezmbqmh5rbqm845wzd.jpg[/img]

    Vēl: videopamācība un kā top spēlēts:

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4yOSPTpc63E[/youtube]

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=BKd_AJUUT7Q[/youtube]

    Lasīt sīkāk – šeit: 1, 2, 3.

    #183700
    Creep
    Participant

    Interesanti. Nu ja jau cena ir tik “Demokraatiska”, tad vai nebuutu veerts arii pateikt, kaada taa ir?

    EDIT: njaa, cena tieshaam demokraatiska prieksh taada aparaata. Tiem, kam interesee:

    https://cgi.ebay.com/OCZ-OCZMSNIA-neural-impulse-actuator-nia-Retail-New_W0QQitemZ190252952441QQcmdZViewItem?hash=item190252952441&_trkparms=72%3A1205|39%3A1|66%3A2|65%3A12|240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14

    #183701
    samurajs
    Participant
    #183702
    quizzical
    Participant

    Š ito es arī gribu!

    #183703
    normis_161
    Participant

    Kāds no jums ir jau paspējis iemēģināt šo?

Tiek skatīts 5 ierakstu – 1 līdz 5 (no 5 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā