Par elektronisko sakaru kvalitāti Latvijā

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas Raksti Par elektronisko sakaru kvalitāti Latvijā

Tiek skatīts 9 ierakstu – 1 līdz 9 (no 9 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #157332
    Graafiene
    Participant

    Š omēnes bija izdevība paviesoties ES mājā un piedalīties publiskā ekspertu diskusijā par elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitāti. Pavisam nesen jau rakstīju par to, ka Latvija ir pacēlusi latiņu, un vēlas paraustīt aiz ūsām Ä€zijas interneta gigantus ar interneta ātrumu. Viss jau izklausās brīnišķīgi – mums ir ātrs internets, un šo pakalpojumu mēs varam saņemt par +/- saprātīgām naudām, bet kā ir ar šī pakalpojuma sniegšanas kvalitāti? Varat nepārlasīt otro reizi, tieši tā – runa nav tikai par paša pakalpojuma, bet arī par saņemtā pakalpojuma servisa kvalitāti. Lattelecom veiktā aptauja parāda to, ka katram ceturtajam lietotājam nav viedokļa par elektronisko sakaru kvalitātes līmeni Latvijā. Nezinu vai tā ir mūsu prātos ierūsējusī postpadomiskā domāšana, ka jāsamierinās ar to, ko dabūjam, jo, ja daudz burkšķēsi, tad tevi vispār aizsūtīs aiz trejdeviņiem krūmiņiem. Tādēļ rodas retoriskais jautājums: Vai mēs zinām savas tiesības? Tad šoreiz mēs varētu izveidot paši savu Notepad diskusiju, kāda ir jūsu pieredze un viedoklis par elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitāti un apkalpošanas servisu. Lai uzvedinātu jūs uz domām, īsumā došu mazu ieskatu par diskusijā runāto.

    Diskusijas sākumā noskatījāmies zemāk redzamo video klipu. Nenoliegšu, ka tajā ir mazliet pārspīlēts blondiskums, bet doma ir saprotama.

    [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hGuRyCAuBrU&feature=share&list=UUgJh0IDXm0XTUWfdEC6MH9g[/youtube]

    Pakalpojuma sniedzējs bieži vien jūtas pārāks, jo apzinās, ka, ja jau esam pie viņa griezušies, tātad mums to vajag, un, vairumā gadījumu, ja kaut kas nav tā kā vajag, mēs ar nolaistām ausīm atmetam ar roku, jo uzskatam, ka nekas jau nemainīsies. Iespēju robežas varbūt nākošajā reizē meklēsim citu pakalpojuma sniedzēju, bet vai tas ir risinājums?

    Par laimi ir arī iedzīvotāju grupa kura neklusē, un cenšas rast risinājumu vēršoties ar sūdzību pie pakalpojuma sniedzēja, Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) vai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK). Spraigajā diskusijā piedalījās šo organizāciju pārstāvji, kuri kopā ar pārstāvjiem no Lattelecom, Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) un Latvijas Elektronisko komunikāciju asociāciju (LEKA) pārrunāja esošo situāciju, analizēja iedzīvotāju sūdzību skaitu un to, kā dēļ un par ko sūdzas iedzīvotāji. Kā jau sapratāt, tad pārsvarā tika runāts par sūdzībām, kuras ir saņemtas par elektronisko sakaru pakalpojumiem, kā arī par to, kas ietekmē interneta, TV, un balss sakaru pakalpojumu izvēli, kā arī cik liela nozīme ir servisam.

    Kā rāda statistika, tad sūdzību skaits samazinās, jo cilvēki kļūst izglītotāki,un ir palielinājusies uzņēmēju aktivitāte konkrētās nozares uzlabošanā. Tiek analizētas sūdzības, un, sadarbojoties PTAC fināla fāzē ir vadlīniju izstrāde elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējiem, kuri patiešām cenšas rast risinājumus, lai šādas sūdzības vairs neatkārtotos. Par Lattelecom pētījumu, vadlīnijām un par tēmām, kuras tika apspriestas diskusijā varat iepazīties http://www.novertekvalitati.lv, un šajā lapā ir pieejama arī anketa Novērtē savu pakalpojumu sniedzēju, kuru aizpildot jūs palīdzēsiet labāk izanalizēt esošo situāciju. Pašsaprotami, ka ne jau visas sūdzības ir pamatotas, jo ir iedzīvotāju grupa, kura to vien dara, ka meklē iemeslu, lai uzrakstītu kādu depešu, un, ja tantuks netīšām saspaidījis mazdēla dāvināto telefonu, un sarunas skaļumu nogriezis uz minimālo, tad taču vienmēr esot vainīgs balss sakaru pakalpojuma sniedzējs.

    Tomēr, ja pakalpojuma kvalitāti, cenu, garantēto interneta ātrumu vai līgumu noteikumus varam ielikt kaut kādos rāmjos, tad kā ir ar pašu servisu? Neviens taču nevar ar likumu noteikt, cik platam ir jābūt pakalpojuma sniedzēja smaidam sarunas laikā, cik izsmeļoši jāatbild uz uzdotajiem jautājumiem vai cik lielu apkopēju brigādi jāatsūta pēc darba pie klienta mājās vai ofisā. Tā kā pašai dzīvē ir sanācis pāris reizes mainīt dzīves vietu, tad diez gan bieži arī ir bijusi saskare ar dažādiem interneta pakalpojumu sniedzējiem. Piemēram Rīgā jau gandrīz 15 gadus ir viens provaideris, kurš vēl gadus divus atpakaļ tā arī nebija atļāvies esošajiem darbiniekiem likt iemācīties latviešu valodu, vai varbūt pat pieņemt dabā kādu latvieti (par šo problēmu esmu dzirdējusi no vismaz 10 cilvēkiem paziņu vidū). Par to, kā vadi tika vilkti manā mājā, varētu pat grāmatu uzrakstīt. Rezultātā, man nācās glābt savas sienas no bezjēgā urbtiem caurumiem (bija taču iespēja izmantot jau iepriekš izurbtos), manis sagatavotā miskaste vadu atgriezumiem netika izmantota, jo vieglāk taču visu nomest uz grīdas. Bet par to, ka viņi vēl bija jāmāca, kā iekustināt internetu manā kastē, kurā izmitināts Linux vispār runāt negribas, jo esošie “meistari” Linux uztvēra kā ko pretdabisku. Kāds teiks ka esmu piekasīgs bābietis, bet paskatīsimies uz situāciju no cita skatu punkta. Es par pakalpojumu maksāju paprāvu summu (tie ir daži simti gadā), un par to tā kā vēlētos mazliet cilvēcīgāku attieksmi. Reiz braucu taksī, un vadītājs demonstratīvi pīpēja un uz manu lūgumu nodzēst cigareti noburkšķēja ka arī viņš ir cilvēks, un varat minēt vai es pēc tam samaksāju par braucienu…

    Protams ir arī ļoti daudz pozitīvas pieredzes, bet viena darvas karote sabojā visu medus podu, un labo jau ātri aizmirst, bet sliktais ilgi paliek atmiņā. Varbūt padalieties ar savu pieredzi, un kā jūs vērtējat elektronisko pakalpojumu kvalitāti un to servisu Latvijā, un varbūt kādam ir kāda pieredze vai ieteikumi par to kā tas notiek aiz Latvijas robežām.

    #291317
    Anonīms
    Neaktīvs

    Ļoti labs sižets… Uzskatu, ka jebkurā kompānijā var atrast sliktu apkalpošanas kvalitāti… Piemēram, ja es izmantoju jau pieminēto Linux (Linux Mint Debian), tad ar Chrome man nav iespējams ielikt šeit šo komentāru, bet ar Operu viss ir iespējams. Tāpat gandrīz katrā žurnālistu tekstā gadās saskatīt drukas kļūdas… Rīta raidījumos arī bieži gadās drukas kļūdas… Tad kur īsti ir tā robeža starp labu un sliktu apkalpošanas kvalitāti?

    #291318
    akms47
    Participant

    Cilvēku faktors. Viss atkarīgs, kas kur vietā strādā.

    #291319
    samurajs
    Participant

    It kā jau visi provaideri pielāgojušies mūsdienu tirgus situācijai, kur notiek cīņa par katru klientu, un pārāk lielas vaļības neatļaujas. Problēmas mēdz gadīties, bet risina operatīvi un krieviski arī runāt nenākas. Dzeņa k-gam ir taisnība, ka nav ideālas kompānijas un ideālu pakalpojumu, bet kamēr kļūmes neiet ārpus rāmīšiem, viss ir normāli.

    #291320
    shady
    Participant

    Hms, lietotājs AKMS47 bija labi uzrakstījis, gribēju jau citēt ar “+1” viņa teikto par robežu, žēl, ka komentāru nolaboja…. kas vainas? Labi bija uzrakstīts!

    #291321
    akms47
    Participant

    Domāju, ka nebija labi pieminēt konkrētu firmu. Bet laikam jau neesmu vienīgais, kam tie elektrības pārtraukumi sāk krist uz nerviem. 😀

    #291322
    Faks
    Participant

    labak nesaksuksu runat par lattelecom vis sliktakais provaideris kadu jebkad var dabut …. muzigas problemas ar pingu un tamlidzigi pat ar citu dns un filtresanu ICMP vienalga ir problemas plus pa virsu tam reti dargs un lens …..

    #291323
    dzhonsons
    Participant

    Nav problēmu ar LTK sniegtajiem pakalpojumiem. Viss vienmēr darbojas tā kā tam jādarbojas.

    #291324
    Faks
    Participant

    aizmirsos piebilst DSL stav ^^

Tiek skatīts 9 ierakstu – 1 līdz 9 (no 9 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā