Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Raksti › PC barošanas bloka diagnostika
Tātad – kādā gadījumā var rasties šaubas par barošanas bloka derīgumu vai bojājumu? Protams, ja tas ož pēc deguma, vai no tā nākuši dūmi – viss ir skaidrs, un jāskrien uz veikalu pēc jauna. Bet ir gadījumi, kad dators vispār neieslēdzas, ventilatori negriežas, un vispār nekas nenotiek. Tādā gadījumā vainīga var būt arī mātesplate, vai kaut tā pati ieslēgšanas poga. Š eit tad arī noderēs rakstā iegūtās zināšanas, ar kurām varam noteikt barošanas bloka derīgumu.
Uzreiz jāsaka – tur nav nekas pārdabisks un ne arī īpaši sarežģīts. Shēma apmēram atbilst CRT televizora barošanas blokam, bet atšķiras ar ievērojami plašāku jaudas regulēšanas diapazonu, un labāku aizsardzību. Bloku iespiestās shēmas plate montēta uz vienpusēja foliēta stiklatekstolīta ar visai platiem celiņiem, tātad to iespējams remontēt mājas apstākļos, ko autors arī ir veiksmīgi izmēģinājis.
Skatāmies shēmu:
[img]
[imgr]prettraucējumu filtrsNoname
Stand-by
Stand-by strāvas avots izveidots kā autoģenerators ar 1 tranzistoru, un barojas no 300 V līdzsprieguma. No slodzes transformatora sekundārā tinuma noņem spriegumu, ko padod citu bloka ķēžu darbināšanai, un pēc L7805 tipa stabilizatora iegūstam izeju +5V SB
Barošanas bloka “sirds”priekšpastiprinātājāgala pakāpē
Vēl jāpiemin īpašs signāls POWER_GOODkomparators LM393
Te nu viss ir absolūti standartizēts
[img]
Nākamajā attēlā uzskatāmi parādīts, kāds signāls/spriegums uz kuru kontaktu pienāk. Visas ir izejas, bet zaļā krāsāieejaPOWER_ON
[img]
Nu esam teoriju apguvuši, un varam ķerties klāt. Vislabāk būtu pārbaudāmo bloku izņemt no PC un novietot uz galda. Ja esam slinki, sliktākajā gadījumā pietiks arī ar to, ka atvienosim to pilnībā no visa kā datora korpusā.
Pievienojam strāvas vadu, ieslēdzam. Klusums? Nekas nerūc? Ventilators negriežas? Labi. Turpinām.
1. Š…emam veselu nelielas jaudas 6-12 V spuldzīti (no motocikla, auto – bet tikai ne no tālās gaismas lukturiem! var no Ziemsvētku eglīšu virknes) un pieslēdzam starp violetomelno
2. Pārslēdzam spuldzīti starp sarkanomelnozaļomelno
3. Ja mums pieejams voltmetrs vai multimetrs – vēlams vēl pārbaudīt izeju POWER_GOOD. Izdarām visu kā un 2. punktā, un mērām starp pelēkomelno
Avoti: Barošanas bloku spraudņi un savienotāji, aizstāšanaBB pareiza nomainīšana bildēsDarbības princips, shēmas analīzeKādu BB izvēlēties?
izvadi gan ir.
tā kā no manis elektriķis tik daudz cik no jēra vistas fileja, gribēju paintresēties par barošanas bloka remontu: pirms trim dienām manā apgādībā nonāca kompis ar beigtu barokli – to nomainīju un veco paturēju.
barokli atksrūvējot var redzēt ap diviem rezistoriem tādu kā apdegumu. vai tas liecina par lielu varbūtību, ka apmainot šos rezistorus problēma tiks labota, vai tā ir visai normāla parādība lietotiem barokļiem un problēma visticamāk varētu būt kaut kur citur?
vai šīs detaļas ar testeriem var pārbaudīt neizņ emot no plates, jeb nāksies tās lodēt ārā?
[img]
Ja nekas nav paralēli ieslēgts, tad pārbaudīt neizlodējot var. Pēc krāsu koda tabulām nosakām vērtību, un tad ar multimetru…
pat tiikla filtra nav… sver kaadus gramus 300 drosji vien :>
ja nu baigi tiik jaaties, tad ar testeri nocjeko drosjinaataaju, ja vesels, tad sekundaarajaa pusee taas diodes, kas uz radiatora….
gētliņ iem barokli atdot negribas, kaut vai tā iemesla dēļ lai iegūtu kaut nelielu pieredzi šajās lietās. jā, sver maz, maksā interneta veikalā ap ~9-10 ls, taāu kā rezerves variants gan jau noderēs.. piemēram lai citam kompim pārbaudītu barokļa vainu 😉
tikko pamanīju, ka arī viens kondensātors blakus labajam(bildē) radiatoram uzpūties, šķiet, tas arī būs jāmaina 🙂
Ir problēma, pazūd elektrība ofisā atnāca elektriķi un starp vairākām versijām, teica ka varbūt kādam kompim notiek “karotkoe zamikanie” (īssavienojums) un ieteica pārbaudīt barokļus.
1) Jautājums:
vai pēc šeit aprakstītajiem testiem varēs atrast vainīgo barokli (ja protams tāds ir) ?
2) Jautājums:
vai šo īssavienojuma sindromu (ja tā ir kā tie elektriķi teica) var kautkā novērot softiskā līmenī? vai programma spētu parādīt sprieguma kautkādu intensitāti (es dzejoju, pašam nav riktīgi sajēgas) ? Vai varbūt tas pats bios var pateikt man ko noderīgu ?
actimel: ar softu pārbaudīt nekādi nevar – tas ir visdrūmākais dzelžu līmenis 🙂
Ja kaut viens spriegums ir – būs arī pārējie. Tam kalpo īpaša aizsardzība. Gribi 100% drošību – vari pēc rakstā aprakstītās shēmas pārbaudīt (ja PC vēl nav slēgts iekšā). Ja pie zaļā un melnā vada saslēgšanas kopā ventiņš sāk griezties – viss kārtībā! Tas visvieglāk.
Ir problēma, pazūd elektrība ofisā atnāca elektriķi un starp vairākām versijām, teica ka varbūt kādam kompim notiek “karotkoe zamikanie” (īssavienojums) un ieteica pārbaudīt barokļus.
lai jams labaak psihisko veseliibu paarbauda, umnjiks…
un taadu ir daudz…
Kad viņi atnāca pirmo reizi pateici frāzi par kuru ilgi smējos “iespējams 2 teikannas reizē bija ieslēgtas, arī tā ir bijis” 😀
Klausoties to elektriķu spriedelējumos to vien dzirdēju kā “varbūt, varbūt, varbūt. ….
Kad elektriķis raustās pie vada – skaidri zināms, ka spriegums ir. Pārējos gadījumos ir “varbūt…” :D:D:D
..uz elementāras lietas “uzkārās” abi elektriķi, kas visu savu darba mūžu nostrādājuši tikai ap un ar elektrību.
P.S. Lai abiem vieglas smiltis.
Sen biju izlasijis un aizmirsis , radās vajadzība pārlasīt, nu i izlasīju līdzgalam komentus un WerNeo vienkārši manino krēsla nogāza , tā ka nevaraēju atturēties iekomentēt 😀
Divi ieisluši elektriķi :DDDDD
Smējosilgi.
Pareizi ir, ja lampiņa mājās nedeg tad nesteidzies pie slēdža ķert, labāk rīgas hess pārbaudīt, ka tik turbīnas nav apstājušās…
man sekojošs jautājums kā pārbaudīt, vai diožu tilts darbojās, vai nē?
samuraj, impulsu barokli bez slodzes slēgt iekšā ir bīstami, ja kas…
Diožu tilta pārbaude: šeit nekas nav jāizlodē. Ja drošinātājs vesels, un uz lielajiem elektrolītiskajiem kondensatoriem ir ap 150 V uz katra – tātad viss kārtībā.
Biežāk izdeg izejas diodes – tās ir uz radiatora pa 2 gab. TO-220 korpusā. Tās neizlodējot var pārbaudīt ar testeri, ieslēgtu zemu pretestību mērīšanai, vai ar bateriju un lampiņu.
Preses relīzes