Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Pierakstot lekciju ar roku, to atceras labāk
uzskata
Speciālisti uzskata, ka nepieciešamība analizēt saturu palīdz saglabāt to atmiņā. Cits moments ir, ka students procesā atkārtoti pārlasa jau uzrakstītās rindkopas. Analizējot dažādu lekciju materiālu, psihologi nonāca pie slēdziena, ka dažādām disciplīnām rezultāti atšķiras. Piemēram, ja nācās pierakstīt vienkāršu tekstu kā vēstures materiāli ar gadskaitļiem, datorrakstītāji un rokas rakstītāji atcerējās to vienādi. Toties sarežģītos tematos ar diagrammām un faktu salīdzināšanu studenti, kuri rakstīja ar roku, uzrādīja ievērojami labākas zināšanas.
Otrajā daļā studentiem lika, rakstot ar datoru, konspektēt materiālus maksimāli īsi. Tomēr lielākā daļa turpināja klabināt “perfektu diktātu”.
Noslēdzošajā etapā pirms eksāmena studentiem ļāva pārskatīt pierakstus. Varētu padomāt, ka datorrakstā perfekti uzdrukāts teksts dos labākus rezultātus. Bet nekā – pārliecinoši uzvarēja īsie rokas konspekti.
Neraugoties uz pildspalvas uzvaru, psihologi pārliecināti, ka modernās tehnoloģijas ienāks studentu dzīvē. Vai tā būs brīnumpildspalva LiveScribeglītrakstīšanas stundas
[img]
Pats pie šāda secinājuma tiku pāris gadus atpakaļ, kad gūstot prof. izglītību IT sfērā, skola bija atvērta saviem ‘laptopiem’ klasēs. Īpaši spec. stundās jo skolas datori, kā vienmēr smirdēja(bet lokālos cs mačus griezt varēja uz urrā) 😀
Lai arī kā censtos pierakstīt klasē, laptops novērš uzmanību ar visādām blakus lietām, bet ja ir interneta savienojums(savs mobīlais vai sekmīgi noķerts neaizslēgts wifi) tad vispār 80% vielu nedzirdi, jo dari visu muļķīgo globālajā tīmeklī, bet mācīšanās paliek fonā uz ‘alt+tab’ kombinācijas ja skolotājs vēlas noiet garām. 😀
Nezinu kā tas strādā univ. bet domāju, ka līdzīgi – ja ekrāns priekšā tad lektors vairs nav vajadzīgs!
Preses relīzes