Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Raksti › Plastmasas nauda jeb Nekārtības internetbankā
Tātad logojos HANZANET, skatos – viss savādāk izskatās (Piezīme: viņiem taja lapā bija paliels bardaks un navigācija iesācējam nesaprotama, tādēļ patiešām vajadzēja veikt zināmas izmaiņas). Uzrakstu lietotāja numuru, paroli, ENTER, logs parādās tāds, it kā nekad nebūtu neko rakstījis (refrešojās by default) Un tā vēl 3 reizes, pat māņticīgi mēģinot klikšķināt uz ekrānpogas “pievienoties” ar peles kreiso taustiņu.
Rezultāts – kā minēts augstāk – “sākuma” ekrāns. Zvanu uz Hansabanka, tur uzprasa lai aizsūtu ekrānattēlu. Labi, izdaru:
[img]
Tātad pamēģināju ielogoties vēl reizi, izlec logs “jūs esat 5 reizes ievadījis nepareizu paroli un Jūsu konts tiek bloķēts! Griežaties tuvākajā Hanzabankas filiālē!
Tā es arī izdarīju, tur ar pasi operatīvi noskaidrojām, ka tas viss bija iespējams, kļūmes tika atzītas un man izsniegta jauna parole. Es no Hanzabankas datora lienu iekšā, uzreiz prasa jauno paroli aizstāt ar manu jauno, tas izdevās OK.
Tālāk ātri mēģinu caur maksājumu vēsturi veikt pārskaitījumu un kas izrādās? Vēsture tukša! Eju pie kontu operatores un prasu, kā es varu tagad zināt kam pārskaitīt, nav man tik laba atmiņa, lai iegaumētu konta numurus. Sekoja laipna atbilde: “Pieprasiet maksājumu vēsturi par konkrētu laika posmu!”
Tas palīdzēja, atradu vēsturē pirms 3 mēnešiem veiktu darījumu, bet diemžēl ar nepilnīgiem datiem. Saņēmēja personas kods nebija fiksēts, bet bez tā veikt pārskaitījumu nevarēja. Sazvanīt adresātu neizdevās, baterija otrā galā tukša, un arī tas vēl pagadījās to lekciju laikā, kuras kavēt nebūtu ieteicams…
Nu pasaule dēļ tā neapstājas, bet daktera parakstītās zāles draudzene todien tā arī nedabūja…
Vai tiešām bankas pienākumos neietilpa savlaicīgi paziņot klientiem par jebkurām izmaiņām internetbankas lietotāja saskarnē? Un vai banka ir tiesīga dzēst lietotāja pārskaitījumu datus, kaut arī daļēji? Likumā ir noteikts, cik ilgi šādiem datiem jāglabājas, un šis laiks ir ļoti daudzi gadi…
1. IE nav kautkāds plugins, cik skatos pirmajā screen IE toolbar kautkāda poga no refresh
2. Neglabā paroles tik vienkāršā word dokumentā!!!
Un kapēc šītais penteris ir pie rakstiem? Tā cik es zinu nav masveida kļūda…, lai visi to izlasītu, tad jau drīž katrs rakstīts savu sāpi.
Par unibankas nepilnībām arī es varētu šo to uzrakstīt, visvairāk besī tā fīča rezervēts, nauda tiek nosūkta momentāli, bet konta pārskatā viņa var parādīties par pēc vienas nedeļas, kas galīgi sajauc prātu + vēl tas Dienas sākuma tik un tik, kā var būt piem dienas sākumā ap 50 Ls, ja jau tie 50 Ls ir izņemti pirms kādām 3 dienām. 😀
Pirmajā screenshotā jau ir skaidri un gaiši norādīts, ka lietotājs ir bloķēts, kas automātiski nozīmē, ka vari beigt centienus kaut kur līst. Pats esi norādījis “un tā vēl 3 reizes”. Ar to pietiek, lai Tevi bloķētu – standarta internetbankas drošība. Un tas nav tikai hansabankai tā.
Maksājumu vēsture – nu c’mon, ja Tev vajag 3 mēnešu vecu maksājumu, tad Tu ceri to atrast tur? Ja Tev saņēmējs ir draudzene, tad kā Tev tas var nebūt uztaisīts kā definēts maksājums?!? :hmz: Maksājumu vēsturē tik un tā parādās tikai ~10 pēdējie maksājumi.
Cik ilgu laiku pirms jaunas sistēmas palaišanas Tu vēlies saņemt personīgu paziņojumu? Manuprāt, grūti bija nepamanīt, ka jau kopš jūlija sākuma šī sistēmas versija bija pieejama, kopš septembra – šī ir kļuvusi par galveno versiju, pie tam, vecā versija joprojām ir pieejama (cik noprotu, tad visu septembri vēl būs):
Tā nav ziņa, bet gan raksts.
Par unibankas nepilnībām arī es varētu šo to uzrakstīt, visvairāk besī tā fīča rezervēts, nauda tiek nosūkta momentāli, bet konta pārskatā viņa var parādīties par pēc vienas nedeļas, kas galīgi sajauc prātu + vēl tas Dienas sākuma tik un tik, kā var būt piem dienas sākumā ap 50 Ls, ja jau tie 50 Ls ir izņemti pirms kādām 3 dienām. 😀
fox, viņi nesen palaiduši jaunu versiju ibankai, tur augšā taču ir links uz komentāriem, viedokļiem (i.e. feedback). uzspied, uzraksti, ko domā, pats arī domāju šo opciju izmantot.
ÄŒaļi jūs runājāt takā Omīšu portālā
man ir 10x ērtāk pārskaitīt naudu no ibankas uz kurieni man vajag
…
…
Es esmu vispār pret skaidru naudu! 🙂
pilnīgi piekrītu, ka daudz vieglāk un ērtāk ir maksāt caur internetbanku.
Varbūt neteiktu tik skarbi, ka vispār pret skaidru naudu, bet iespējami mazos daudzumos to izmantoju.
Funkcionalitātes ziņā Hansabanka noteikti ir top augšgalā Latvijā!
Pag kāpēc tu runā daudzskaitli?
ÄŒaļi jūs runājāt takā Omīšu portālā
Tie kas tā nedomā, lai neņem galvā manu postu.
Varbūt neteiktu tik skarbi, ka vispār pret skaidru naudu, bet iespējami mazos daudzumos to izmantoju.
Funkcionalitātes ziņā Hansabanka noteikti ir top augšgalā Latvijā!
Nu tur jau tā lieta, ka mazos daudzumos, jo tu esi spiests. Piemēram sabiedriskajā, kioskos, dažos mazos veikalos, ejot pusdienās (latvanergo nevar ar karti norēķināties).
Cik man tur vajag, lietoju unibanku, vienīgā neērtība, ko izjūtu – jamiem tur kaut kāds gļuks, ar operu neiet paraugi, ar seksploreri iet…
Apmēram tāpat kā tagad, kad joprojām ir bankas, kas mini operas lietošanu neatbalsta.
P.S. Baigais biznesbeņķis – opera mini 😀
Preses relīzes