Plastmasas nauda jeb Nekārtības internetbankā

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas Raksti Plastmasas nauda jeb Nekārtības internetbankā

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 25 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #147299
    Ezart
    Participant

    [imgl]https://bildites.lv/images/vwc3pfe6v1gbd7yoaeq6.gif[/imgl]Te nu mēs esam – 2008 gadā. Š odien lienu iekšā internetbankā ar domu nosūtīt draudzenei naudu zālēm, jo reāli viņu konkrētajā brīdī satikt nebija iespējams. Okei, summa nav liela, 5 Ls bet pārskaitīt taču var “pa fikso”!

    Tātad logojos HANZANET, skatos – viss savādāk izskatās (Piezīme: viņiem taja lapā bija paliels bardaks un navigācija iesācējam nesaprotama, tādēļ patiešām vajadzēja veikt zināmas izmaiņas). Uzrakstu lietotāja numuru, paroli, ENTER, logs parādās tāds, it kā nekad nebūtu neko rakstījis (refrešojās by default) Un tā vēl 3 reizes, pat māņticīgi mēģinot klikšķināt uz ekrānpogas “pievienoties” ar peles kreiso taustiņu.

    Rezultāts – kā minēts augstāk – “sākuma” ekrāns. Zvanu uz Hansabanka, tur uzprasa lai aizsūtu ekrānattēlu. Labi, izdaru:

    [img]https://content7-foto.inbox.lv/albums77436447/ezart/12-09-2008/BANKA-2.jpg[/img]

    Tātad pamēģināju ielogoties vēl reizi, izlec logs “jūs esat 5 reizes ievadījis nepareizu paroli un Jūsu konts tiek bloķēts! Griežaties tuvākajā Hanzabankas filiālē!

    Tā es arī izdarīju, tur ar pasi operatīvi noskaidrojām, ka tas viss bija iespējams, kļūmes tika atzītas un man izsniegta jauna parole. Es no Hanzabankas datora lienu iekšā, uzreiz prasa jauno paroli aizstāt ar manu jauno, tas izdevās OK.

    Tālāk ātri mēģinu caur maksājumu vēsturi veikt pārskaitījumu un kas izrādās? Vēsture tukša! Eju pie kontu operatores un prasu, kā es varu tagad zināt kam pārskaitīt, nav man tik laba atmiņa, lai iegaumētu konta numurus. Sekoja laipna atbilde: “Pieprasiet maksājumu vēsturi par konkrētu laika posmu!”

    Tas palīdzēja, atradu vēsturē pirms 3 mēnešiem veiktu darījumu, bet diemžēl ar nepilnīgiem datiem. Saņēmēja personas kods nebija fiksēts, bet bez tā veikt pārskaitījumu nevarēja. Sazvanīt adresātu neizdevās, baterija otrā galā tukša, un arī tas vēl pagadījās to lekciju laikā, kuras kavēt nebūtu ieteicams…

    Nu pasaule dēļ tā neapstājas, bet daktera parakstītās zāles draudzene todien tā arī nedabūja…

    Vai tiešām bankas pienākumos neietilpa savlaicīgi paziņot klientiem par jebkurām izmaiņām internetbankas lietotāja saskarnē? Un vai banka ir tiesīga dzēst lietotāja pārskaitījumu datus, kaut arī daļēji? Likumā ir noteikts, cik ilgi šādiem datiem jāglabājas, un šis laiks ir ļoti daudzi gadi…

    #183162
    sir_irius
    Participant

    Neķer kreņķi, būs viss čiki, stulbi, ka šādas cūcības notiekās, bet par to nevajag tik ļoti satraukties…

    #183163
    memorex
    Participant

    Vecīt ja tev hanzanet ir pagrūts, tad labāk palieto citu banku internetbankas… 🙂 Nezinu man tāds gļuks nekad nav bijis. Tak visu vasaru stāvēja reklāma “jaunais hanzanet” gandrīz pa visu lapu. Vēsturi var normāli apskatīties (bet nejau 5 gadus atpakaļ).

    1. IE nav kautkāds plugins, cik skatos pirmajā screen IE toolbar kautkāda poga no refresh

    2. Neglabā paroles tik vienkāršā word dokumentā!!!

    Un kapēc šītais penteris ir pie rakstiem? Tā cik es zinu nav masveida kļūda…, lai visi to izlasītu, tad jau drīž katrs rakstīts savu sāpi.

    #183164
    kaqp
    Participant

    shii nu gan nav zinja , katraa sistemaa ir kaada nepilniiba.

    #183165
    Foxsk8
    Participant

    Tā nav ziņa, bet gan raksts.

    Par unibankas nepilnībām arī es varētu šo to uzrakstīt, visvairāk besī tā fīča rezervēts, nauda tiek nosūkta momentāli, bet konta pārskatā viņa var parādīties par pēc vienas nedeļas, kas galīgi sajauc prātu + vēl tas Dienas sākuma tik un tik, kā var būt piem dienas sākumā ap 50 Ls, ja jau tie 50 Ls ir izņemti pirms kādām 3 dienām. 😀

    #183166
    marr
    Participant

    Manuprāt, galīgi nepamatota bankas apvainošana!

    Pirmajā screenshotā jau ir skaidri un gaiši norādīts, ka lietotājs ir bloķēts, kas automātiski nozīmē, ka vari beigt centienus kaut kur līst. Pats esi norādījis “un tā vēl 3 reizes”. Ar to pietiek, lai Tevi bloķētu – standarta internetbankas drošība. Un tas nav tikai hansabankai tā.

    Maksājumu vēsture – nu c’mon, ja Tev vajag 3 mēnešu vecu maksājumu, tad Tu ceri to atrast tur? Ja Tev saņēmējs ir draudzene, tad kā Tev tas var nebūt uztaisīts kā definēts maksājums?!? :hmz: Maksājumu vēsturē tik un tā parādās tikai ~10 pēdējie maksājumi.

    Cik ilgu laiku pirms jaunas sistēmas palaišanas Tu vēlies saņemt personīgu paziņojumu? Manuprāt, grūti bija nepamanīt, ka jau kopš jūlija sākuma šī sistēmas versija bija pieejama, kopš septembra – šī ir kļuvusi par galveno versiju, pie tam, vecā versija joprojām ir pieejama (cik noprotu, tad visu septembri vēl būs): http://www.vecais.hanzanet.lv

    #183167
    marr
    Participant

    foxsk8 wrote:

    Tā nav ziņa, bet gan raksts.

    Par unibankas nepilnībām arī es varētu šo to uzrakstīt, visvairāk besī tā fīča rezervēts, nauda tiek nosūkta momentāli, bet konta pārskatā viņa var parādīties par pēc vienas nedeļas, kas galīgi sajauc prātu + vēl tas Dienas sākuma tik un tik, kā var būt piem dienas sākumā ap 50 Ls, ja jau tie 50 Ls ir izņemti pirms kādām 3 dienām. 😀

    fox, viņi nesen palaiduši jaunu versiju ibankai, tur augšā taču ir links uz komentāriem, viedokļiem (i.e. feedback). uzspied, uzraksti, ko domā, pats arī domāju šo opciju izmantot.

    #183168
    izredzētais
    Participant

    arī es labprāt uzzinātu kā apskatīt maksājumu vēsturi!

    #183169
    izredzētais
    Participant

    starp citu, raktu atbalstu pilnībā. arī man jaunais dizains visu galvu saputroja. paldies dievam, ka vel vecā versija strādā.

    #183170
    Ezart
    Participant

    ..Jā, internetbanku es izmantoju cik vien maz tas ir iespējams.. Lietoju aktīvāk tad, kad biju nozaudējis karti.. Tas ātrums kādā tur viss darās mazliet padara nervozu un man no mājām līdz bankomātam ko iet ir 2 minūtes, tādēļ izvēlos bilanci nočekot tieši bankomātā..

    #183171
    memorex
    Participant

    ÄŒaļi jūs runājāt takā Omīšu portālā, man ir 10x ērtāk pārskaitīt naudu no ibankas uz kurieni man vajag, nevis skriet uz automātu, kuram pēkšņi nauda beidzās or sazin vel kas, ok ja jūs 1x mēnesī viņu izmantojat tad varbūt nejūtat tādu problēmu. Kad esmu piemēram to naudu izņēmis, tad vel man iet uz banku vai pastu vai kur vel apmaksāt manu rēķinu. (+ vel lielāka komisijas maksa sanāk), man tas patērē laiku un naudu. Es esmu vispār pret skaidru naudu! 🙂

    #183172
    Foxsk8
    Participant

    Pag kāpēc tu runā daudzskaitli?

    Quote:

    ÄŒaļi jūs runājāt takā Omīšu portālā

    #183173
    doroteja
    Participant

    Man gan Hansabankas ibanka visu perfekti nostrādā! To nevarētu teikt par Latvijas Krājbanku, kad vēl biju šiem klients, Krājbankā ir absolūta putra veicot pārskaitījumus, un tikai pēc 2-3 dienām nonāk saņemēju kontos, un vēl šādas tādas klizmas.

    #183174
    marr
    Participant

    memorex wrote:

    man ir 10x ērtāk pārskaitīt naudu no ibankas uz kurieni man vajag

    Es esmu vispār pret skaidru naudu! 🙂


    pilnīgi piekrītu, ka daudz vieglāk un ērtāk ir maksāt caur internetbanku.

    Varbūt neteiktu tik skarbi, ka vispār pret skaidru naudu, bet iespējami mazos daudzumos to izmantoju.

    Funkcionalitātes ziņā Hansabanka noteikti ir top augšgalā Latvijā!

    #183175
    memorex
    Participant

    foxsk8 wrote:

    Pag kāpēc tu runā daudzskaitli?

    memorex wrote:

    ÄŒaļi jūs runājāt takā Omīšu portālā

    Tie kas tā nedomā, lai neņem galvā manu postu.

    marr wrote:

    Varbūt neteiktu tik skarbi, ka vispār pret skaidru naudu, bet iespējami mazos daudzumos to izmantoju.

    Funkcionalitātes ziņā Hansabanka noteikti ir top augšgalā Latvijā!


    Nu tur jau tā lieta, ka mazos daudzumos, jo tu esi spiests. Piemēram sabiedriskajā, kioskos, dažos mazos veikalos, ejot pusdienās (latvanergo nevar ar karti norēķināties).

    #183176
    msh
    Participant

    Labs raksts 😀

    Cik man tur vajag, lietoju unibanku, vienīgā neērtība, ko izjūtu – jamiem tur kaut kāds gļuks, ar operu neiet paraugi, ar seksploreri iet…

    #183177
    marr
    Participant

    attiecībā uz ibanku: vēl relatīvi nesen bija tā, ka viņi pat FF neatbalstīja, nemaz nerunājot par operu :p

    #183178
    msh
    Participant

    Tas “relatīvi nesen” bija pirms kādiem diviem gadiem, ja pat ne senāk ;. Un tas “neatbalstīja” nozīmēja tikai to, ka vajadzēja spiest uz linka “man pajāt” 😀

    #183179
    marr
    Participant

    redz, ibankas lietotājs esmu jau pasen, tāpēc man grūti pateikt, kad tieši viņi sāka supportot to 😀 es to vienkārši neatceros, tik zinu faktu, ka neatbalstīja.

    Apmēram tāpat kā tagad, kad joprojām ir bankas, kas mini operas lietošanu neatbalsta.

    #183180
    msh
    Participant

    Unibankas klients esmu nepilnus divus gadus, kopš lietoju internetbanku, tā neko par operu nesaka. Pirms tam tika novēroti internetbankas prikoli attiecībā uz muteri.

    P.S. Baigais biznesbeņķis – opera mini 😀

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 25 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā