Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › PR › Puse velosipēdistu neievēro ceļu satiksmes noteikumus
Nedaudz vairāk nekā puse (59%) velosipēdistu apgalvo, ka vienmēr ievēro ceļu satiksmes noteikumus. Velosipēdu vadītāji vecumā pēc 40 gadiem biežāk nekā citi norādījuši, ka vienmēr ievēro ceļu satiksmes noteikumus – šādu viedokli pauduši 79% aptaujāto vecumā no 40-49 gadiem un 70% aptaujāto 50 un vairāk gadu vecumā. Krievu vai citas tautības pārstāvji (81%) ievērojami biežāk nekā latvieši (55%) pauduši pārliecību, ka vienmēr ievēro ceļu satiksmes noteikumus, pārvietojoties ar velosipēdu. Tikmēr latvieši gandrīz četras reizes biežāk (41%) nekā citu tautību pārstāvji (11%) atzīstas, ka mēdz pārkāpt ceļu satiksmes noteikumus, lai ātrāk sasniegtu mērķi.
Iedzīvotāji vecumā pēc 50 gadiem ir arī aktīvāki atstarojošo elementu lietotāji – uz šādu pieredzi norāda tieši puse šīs grupas pārstāvju. Š āda pieredze biežāk ir raksturīga arī laukos mītošajiem – 43% laucinieku lieto atstarojošus elementus, pārvietojoties ar riteni.
Jauniešiem vecumā līdz 19 gadiem biežāk ir raksturīgi ar velosipēda vadīšanu šķietami nesavienojami ieradumi – viņi divas reizes biežāk (32%) nekā velosipēdisti vidēji (16%) mēdz klausīties mūziku. Tāpat šai grupai biežāk nekā vidēji ir raksturīgi centieni riteņa vadīšanu apvienot ar maltītes ieturēšanu.
“Tele2 Rīgas velomaratons†un “CSDD†kampaņas “Velosipēdu redzi?†ietvaros “Tele2†gatavo riteņbraucējiem atstarotājus, veloceliņu kartes un velopasākumu kalendāru, kā arī slepena komanda dodas Rīgas ielās un apbalvo drošāk aprīkotos velosipēdu vadītājus. Lai mazinātu vēlmi pārvietoties ar riteni alkohola reibumā, dažādu pasākumu laikā ar īpaša, greiza velosipēda palīdzību ikviens var pārliecināties par risku, kas ir ar to saistīts. Tāpat “Tele2†mājas lapā, klientu apkalpošanas centros un citos “Tele2†atbalstītos pasākumos “Tele2†informē vairāk nekā miljonu klientu par drošu velobraukšanu.
“Tele2†pētījums veikts sadarbībā ar “Omnicom Media Group†šā gada maijā.
– Neieredzu!
katra kasta neieredz zemākstāvošo gājējs <- velosipēdists <- auto vadītājs un pa apli :P
Ar velosipēdu CSN pārkāpju ar prātu, kaut gan šitente to daru mazāk, jo te vietējie braucēji domā vairāk ar galvu kā latvijā – tāpēc neizlekšanas nolūkos arī es mēdzu ar velosipēdu pastāvēt krustojumā pie sarkanā, kur latvijā es būtu rāvis pāri 😀
Velosipēdisti īstenībā nevienu reizi nav nokaitinājuši,gājēji regulāri….Un pašam arī sākt vasarā vilkt uz tādu labu riteni…Gribas kaut kā šitik smukā laikā ar riteni braukāt…. 🙂
transportlīdzekļu vadītājiem ir pienākums darīt VISU iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, IT SEVIŠ ĶI MAZÄ€K AIZSARGÄ€TIE – gājēji un velosipēdu vadītāji
“Svētās govis”, ne “svētās” – gājēji pakļauti traumatismam nekavējoties, aber mums apkārt ir divas tonnas metāllūžņu, kas mūs pasargā.
Gājējs vienmēr būs priviliģētākā stāvoklī, nekā šoferi. Un tas ir normāli. Transportlīdzekļu vadītāji ir MÄ€CĪJUŠ IES autoskolās, profenēs un kur vēl nē, likuši teorētiskos eksāmenus, praktiskus braukšanas pārbaudījumus – gājējs (bērns, vecs cilvēks) nav apmācīts izdzīvot
Hmm… Drīkst painteresēties, kāda(-s) Tev pašam kategorija(-s) un vadītāja pieredze?
Te ir mana apliecība (nu, ja jau staipam, tad staipam), oficiāla pieredze – kopš 1995. gada oktobra (kādus 8-9 pusaudža izdarību gadus līdz apliecības iegūšanai es neskaitu):
[img]https://www.bildites.lv/images/ddwrj5elh18joqy55oh5.png
Un kurš no mums tagad ir “kājāmgājējs” un “skauģis” un neko nesaprot no satiksmes?
P.S. Visas kategorijas, izņemot “B”, kārtotas Rīgā.
P.P.S Aizmirsu piebilst – ikdienā pārvietojos ar A4 Avant 1,9TDi 2001. (tumši zāļa, mežā sēņojot var neatrast).
cepums Imhoteps’am par retroll
Mana pieredze un kategorijas? B kategorijai kaut kādā desmitajā jūlijā apritēs 5 gadi, C1 otrajā augustā. Kopš aizbraucu no latvijas pie ruļļiem sēdējis neesmu – mašīnu nopircis neesmu. Ar mašīnu braukt iemācījos 15 gadu vecumā, palīdz arī tādas iedzimtas dotības kā spēja izjust mašīnu un spēja orientēties telpā, kas diezgan daudziem nav.
Par velosipēdistiem. Ir jau bik smieklīgi, ja stāvot pie pārbrauktuves sarkanā, skaties kā kājāmgājēji iet pāri, kamēr vilciens lēni, lēni tuvojās pa lielu gabalu, a velosipēdists stāv un cītīgi gaida. 🙂
Atver acis un nolaidies uz zemes, mister jēga. Ko izdrāž ar krūmos iebāztu fotoradaru? Pareizi, tos, kas nejauši vai kaut kur tiešām steidzoties pabraukuši bik ātrāk. Tie, kas konstanti lidinās ar 150-200+ visi lieto radaru detektorus, kas fočētāju noķer pietiekami tālu lai varētu sadzēsties, līdz ar to vienīgais kas latvijā nav izbēgams ir tad, ja no krūmiem izlec cepists un paprasa sporta nodoklīti, uz ko visi šie lidotāji jau ir gatavi. Protams, ļautiņiem, kas ar galvu nedomā, parasti vecmāmiņām un uz 85 pa gludu un pārskatāmu šoseju dročītājiem liekas ka tas viss esot labi un ka tas kaut ko audzinot. Jo prātiņa nepietiek lai kaut vai padomātu, kāpēc zivtele priecājas par to, cik štukas ienākušas, un kāpēc sodi figurē policijas budžetu aprēķinos.
Un vispār latvijas cepistu izdarības ir līdzīgas citu latvijas dienestu izdarībām. Tu varbūt atļausies teikt ka, piemēram, VID arī tiek galā ar negodīgajiem uzņēmējiem? 😀
P.N. Par cik tu esi naivi uzķēries oficiālajai propagandai ka krūmos paslēpušies cepisti un fotoradari kaut ko audzinot un tāpēc tev ir radies iespaids ka civilizētajās valstīs neko neaudzina, pačukstēšu tev priekšā ka tur tā audzināšana notiek civilizēti un citā līmenī, tāpat kā policijas darbība – vienkārši cilvēkam ieaudzina ievērot CSN. Atceros kā pēc latvijas likās rēcīgi, pa TV ziņās dzirdot ka kaut kāda slavenība uz autostrādes noķerta braucot uz 130 jūdzēm 😀 Un ikdienā braucot uz darbu ~25 jūdzes [kā pasažierim, protams] kaut kā var manīt, ka ātrumu rupji pamatā pārsniedz vai nu austrumeiropieši, vai arī tie, kas strādā. Normālos apstākļos uz normāla ceļa visa plūsma par kādām 10 jūdzēm pārsniegs, protams. Kas ir ļoti parasta parādība visur, tikai civilizētajās valstīs var braukt droši, jo no cepistiem ir gaidāma godīga attieksme.
Ceļazīme “Fotoradars” DISCIPLINĒ vadītājus. Lai arī viņi samazinās braukšanas ātrumu tikai konkrētajā ceļa posmā, tomēr satiksmes drošība kaut nedaudz, kaut uz brīdi, bet uzlabosies. Nav svarīgi, kā tas panākts, galvenais, ka ir rezultāts. Vācijā šur-tur pie skolām uz brauktuves zīmē hologrāfisku (3D) skrienošas meitenītes attēlu (tuvojoties izskatās, ka viņa stāv pilnā augumā), lai vadītāji mazinātu ātrumu. Efekts panākts, lai arī kādām metodēm.
@ msh:
Tikai pēc pieciem gadiem (ja brauc vasarā un ziemā, dienu dienā cauru gadu) vadītājs var sākt sevi uzskatīt par “iesācēju” – tā pamatoti uzskata maģistrālo vilcēju un starptautisko autobusu maršrutu vadītāji. Līdz pieciem gadiem vadītāja apliecība ir tikai rozā plastikāta dokuments, kurš atļauj “nullītei” piedalīties mācību braucienos vienatnē, instruktoram klāt neesot. 😉
P.S. Daži šejienieši zina, ka augstskolā esmu beidzis tos nolāpītos, visu nīstos juristus. Bieži pārstāvu personas tiesā un citās instancēs tieši satiksmes drošības, autopārvadājumu un ar tiem saistītajā apdrošināšanas sfērā. Vai man jāievieto “Autopārvadājumu un autotehniskas informācijas speciālista”, kā arī “Satiksmi reglamentējošo normatīvo aktu pasniedzēja un satiksmes drošības speciālista” licenču skanus? (rakstu no mājām un man te nav skaneris). msh un “bumbuļspeciālisti” – padomājiet divreiz, pirms iepostojat kādas neargumentētās tēzes! 😉
P.P.S. Vakarā uzrakstīšu dažus ieteikumus, lai nesanāk ieberzties nepatikšanās ar riteņbraucējiem.
Imhotep: Tas 3D arī ir no citas operas, starp citu vienreizējs risinājums, vienreiz tādam pabrauksi garām un nākamreiz atcerēsies. Es runāju par to, ka labāk ir, ja šoferis ievēro ātrumu vairākos potenciālajos radaru punktos, nevis vienā, kur tu jau iepriekš esi brīdināts, ka ir radars.
Ko tad tu prasi vai pievienot, ja tev nav skaneris? 😀 Jebkurā gadījumā neiebraucu tavā ‘jurista’ paragrāfā. 😀
[img]
Vai latvijā šādai mašīnai, rupji nepārkāpjot noteikumus varētu paiet garām ar parastu 1.8 pežu? Laikam jau nē, jo tik krutas mašīnas braucējs uz šosejas lēnāk par kādiem 150 kmph brauktu tikai pilsētā vai īpašos gadījumos 😀 Te tikmēr pie ruļļiem esošais 50+ gadus vecais vadītājs uz 3 joslu autostrādes brauc uz 60 mph un mēs viņam ar 70 ejam garām.
Ja tu pērc 1.8 pežu, tad tu nepērc viņu, lai apdzītu visus luksus auto uz ceļiem. Tas apmēram būtu tā – “man ir mini cooper, bet reāli grūti pēc noteikumiem uz stroiku braucot paķert 5 betonētājus un vēl betona maisītāju”
Preses relīzes