Puse velosipēdistu neievēro ceļu satiksmes noteikumus

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas PR Puse velosipēdistu neievēro ceļu satiksmes noteikumus

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 20 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #154152
    shady
    Participant

    Trešdaļa (36%) riteņbraucēju, turklāt vīrieši ievērojami biežāk nekā sievietes, atzīstas, ka mēdz pārkāpt ceļu satiksmes noteikumus, lai ātrāk sasniegtu galamērķi vai apbrauktu šķērsli, liecina “Tele2” veiktais pētījums. Pārvietojoties ar riteni, 16% velosipēdistu mēdz klausīties mūziku, katrs desmitais (vīrieši biežāk nekā sievietes) – runāt pa telefonu, bet 2% – arī ēst. Atstarojošus elementus, dodoties ceļā ar velosipēdu, izmanto tikai katrs trešais riteņbraucējs, bet atpakaļskata spoguli ievērojami mazāk – 4%.

    Nedaudz vairāk nekā puse (59%) velosipēdistu apgalvo, ka vienmēr ievēro ceļu satiksmes noteikumus. Velosipēdu vadītāji vecumā pēc 40 gadiem biežāk nekā citi norādījuši, ka vienmēr ievēro ceļu satiksmes noteikumus – šādu viedokli pauduši 79% aptaujāto vecumā no 40-49 gadiem un 70% aptaujāto 50 un vairāk gadu vecumā. Krievu vai citas tautības pārstāvji (81%) ievērojami biežāk nekā latvieši (55%) pauduši pārliecību, ka vienmēr ievēro ceļu satiksmes noteikumus, pārvietojoties ar velosipēdu. Tikmēr latvieši gandrīz četras reizes biežāk (41%) nekā citu tautību pārstāvji (11%) atzīstas, ka mēdz pārkāpt ceļu satiksmes noteikumus, lai ātrāk sasniegtu mērķi.

    Iedzīvotāji vecumā pēc 50 gadiem ir arī aktīvāki atstarojošo elementu lietotāji – uz šādu pieredzi norāda tieši puse šīs grupas pārstāvju. Š āda pieredze biežāk ir raksturīga arī laukos mītošajiem – 43% laucinieku lieto atstarojošus elementus, pārvietojoties ar riteni.

    Jauniešiem vecumā līdz 19 gadiem biežāk ir raksturīgi ar velosipēda vadīšanu šķietami nesavienojami ieradumi – viņi divas reizes biežāk (32%) nekā velosipēdisti vidēji (16%) mēdz klausīties mūziku. Tāpat šai grupai biežāk nekā vidēji ir raksturīgi centieni riteņa vadīšanu apvienot ar maltītes ieturēšanu.

    “Tele2 Rīgas velomaratons” un “CSDD” kampaņas “Velosipēdu redzi?” ietvaros “Tele2” gatavo riteņbraucējiem atstarotājus, veloceliņu kartes un velopasākumu kalendāru, kā arī slepena komanda dodas Rīgas ielās un apbalvo drošāk aprīkotos velosipēdu vadītājus. Lai mazinātu vēlmi pārvietoties ar riteni alkohola reibumā, dažādu pasākumu laikā ar īpaša, greiza velosipēda palīdzību ikviens var pārliecināties par risku, kas ir ar to saistīts. Tāpat “Tele2” mājas lapā, klientu apkalpošanas centros un citos “Tele2” atbalstītos pasākumos “Tele2” informē vairāk nekā miljonu klientu par drošu velobraukšanu.

    “Tele2” pētījums veikts sadarbībā ar “Omnicom Media Group” šā gada maijā.

    #270273
    Genādijs
    Participant

    – Velosipēdistu redzi?

    – Neieredzu!

    #270274
    Kon
    Participant

    naktīs patīk joņot pa tukšajām ielām ar dārdošu mūziku ausīs, bet nu uzmanība netiek izslēgta ne uz brīdi

    katra kasta neieredz zemākstāvošo gājējs <- velosipēdists <- auto vadītājs un pa apli :P

    #270275
    msh
    Participant

    Pirms tiku pie mašīnas, ļoti patika braukt ar velosipēdu. Š ajā zemē mašīnas man nav, velosipēds pašam arī nav bijis, tikai esmu izmantojis citu velosipēdus. Mūzikas klausīšanos ar austiņām uzskatu par diezgan pašnāvniecisku pasācienu, tāpēc man ir “kabatas formāta orķestris” ko uzkabināt uz somas un ne tikai es lieliski dzirdu gan to, kas notiek apkārt, gan mūziku, gan arī nav austiņas, kurām izkrist no ausīm un iepīties riteņos un citi arī mani savlaicīgi pamana 😀

    Ar velosipēdu CSN pārkāpju ar prātu, kaut gan šitente to daru mazāk, jo te vietējie braucēji domā vairāk ar galvu kā latvijā – tāpēc neizlekšanas nolūkos arī es mēdzu ar velosipēdu pastāvēt krustojumā pie sarkanā, kur latvijā es būtu rāvis pāri 😀

    #270276
    samurajs
    Participant

    Nu pie mums daudzi autovadītāji uzskata, ka gājējs uz pārejas ir svētā govs, bet velosipēdists ir ne cepts, ne vārīts – tos var ignorēt vienmēr un visur. 😀

    #270277
    shadowmen
    Participant

    Man gājēji besī vairāk nekā velosipēdisti 😀 Vienmēr lien kur nevajag…Un vēl tās vecās omes,kas lēnā garā slāj pāri Brīvības ielai neskatoties ne pa labi,ne pa kreisi…Tā prasītos ”netīšām” aizķert ar spogulīti 😀

    Velosipēdisti īstenībā nevienu reizi nav nokaitinājuši,gājēji regulāri….Un pašam arī sākt vasarā vilkt uz tādu labu riteni…Gribas kaut kā šitik smukā laikā ar riteni braukāt…. 🙂

    #270278
    Imhoteps
    Participant

    Tā vai šitā, bet vietējiem ceļu satiksmes drošības ekspertiem vēlos norādīt, ka transportlīdzekļu vadītājiem jāatceras pavisam vienkārša patiesība:

    transportlīdzekļu vadītājiem ir pienākums darīt VISU iespējamo, lai netiktu apdraudēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, IT SEVIŠ ĶI MAZÄ€K AIZSARGÄ€TIE – gājēji un velosipēdu vadītāji (CSN 38.4).

    “Svētās govis”, ne “svētās” – gājēji pakļauti traumatismam nekavējoties, aber mums apkārt ir divas tonnas metāllūžņu, kas mūs pasargā.

    Gājējs vienmēr būs priviliģētākā stāvoklī, nekā šoferi. Un tas ir normāli. Transportlīdzekļu vadītāji ir MÄ€CĪJUŠ IES autoskolās, profenēs un kur vēl nē, likuši teorētiskos eksāmenus, praktiskus braukšanas pārbaudījumus – gājējs (bērns, vecs cilvēks) nav apmācīts izdzīvot ceļa apstākļos.

    #270279
    msh
    Participant

    Normaali tas ir tikai tev kaa kaajaamgaajeejam. Taada skaugja nostaaja, sak, tu, krutais, tev ir mashiina, tad nu man tev kaut kaa jaaieriebj. Un latvijaa diemzheel arii augshaa shitentaadi imho ir saliidushi, un tad autovadiitaajus draazh, jo vinjiem kaut kas pieder un no vinjiem var kaut ko izspiest. A kas notiks ja kaads pohujistisks velosipeedists ieraus mashiinai, teiksim, durviis? Vai 49 kubu motorollera brauceejs pusaudzis? Apdroshinaashana abiem nav. Uz vietas nolociit paaris sotakus [normaala cena lai, teiksim, kaut kaadam dazhus gadus vecam passaatam jaunu durvi ieliktu] nevarees un droshi vien arii negribees. Un kur ir vadiitaaja vaina, ja kaada ar smadzeneem neapveltiita idiota deelj vinjam ir jaataisa biistami manevri, lai to idiotu, kas ar fizikas likumiem nereekjinoties degungalaa paari celjam iet, nepanjemtu uz haubes? Tu paraadi austrumeiropaa diezgan izplatiitu paraadiibu ka visiem liekas ka vinji ir iipashi un privilegjeeti. Taapeec arii shajaa zemee ja redzi uz celja kaadu [mashiinu, moci, velosipeedu] izpildaamies, vari buut 99% garanteets ka tur pie ruljljiem atrodas latvietis, krievs, leitis vai polis, jo vieteejie CSN ieveero, neatkariigi no taa, ar ko paarvietojas. Saakumaa likaas tik jociigi redzeet kaa motociklisti stumdaas pa korkjiem taapat kaa autovadiitaaji…

    #270280
    Imhoteps
    Participant

    Mana kā kājāmgājēja-skauģa nostāja, saki?

    Hmm… Drīkst painteresēties, kāda(-s) Tev pašam kategorija(-s) un vadītāja pieredze?

    Te ir mana apliecība (nu, ja jau staipam, tad staipam), oficiāla pieredze – kopš 1995. gada oktobra (kādus 8-9 pusaudža izdarību gadus līdz apliecības iegūšanai es neskaitu):

    [img]https://www.bildites.lv/images/ddwrj5elh18joqy55oh5.png[/img]

    Un kurš no mums tagad ir “kājāmgājējs” un “skauģis” un neko nesaprot no satiksmes?

    P.S. Visas kategorijas, izņemot “B”, kārtotas Rīgā.

    P.P.S Aizmirsu piebilst – ikdienā pārvietojos ar A4 Avant 1,9TDi 2001. (tumši zāļa, mežā sēņojot var neatrast).

    #270281
    Kon
    Participant

    Cik esmu dzirdējis, tad Vāczemē jebkurā gadījumā šoferis vainīgs

    cepums Imhoteps’am par retroll

    #270282
    msh
    Participant

    Ja tā, tad es pieņemu ka tev līdz šim vēl nav sanākušas problēmas un tu mācies [ja mācies] tikai no savām kļūdām, ne citu un esi optimists, nevis reālists. Es tikmēr autoforumos redzu kas notiek visuma centrā un redzu starpību starp šejieni un latviju. Ejot ar kājām vai braucot ar velosipēdu domāju no autovadītāja viedokļa, bet nu jā, tas laikam tāpēc ka arī saprotu ka piedalīšanās satiksmē ir sabiedrisks pasāciens, nevis kā visādi dzimumlocekļi, kas pa šoseju velkas uz 85 un viņiem pajāt ka aizmugurē veidojas rinda.

    Mana pieredze un kategorijas? B kategorijai kaut kādā desmitajā jūlijā apritēs 5 gadi, C1 otrajā augustā. Kopš aizbraucu no latvijas pie ruļļiem sēdējis neesmu – mašīnu nopircis neesmu. Ar mašīnu braukt iemācījos 15 gadu vecumā, palīdz arī tādas iedzimtas dotības kā spēja izjust mašīnu un spēja orientēties telpā, kas diezgan daudziem nav.

    #270283
    msh
    Participant

    Vai tu esi dzirdējis arī to, ka tur ir sakārtota satiksme un normāli braucēji un cepisti? Kā viens labi teica “ja es vācijā ieraugu zīmi 30, tad es bremzēju nevis tāpēc ka viņiem ir lieli sodi, bet tāpēc, ka zinu ka ar lielāku ātrumu es līkumā nenoturēšos”. Par to, kā tur izmanto fotoradarus gan es nezinu, bet es redzu starpību starp latviju un šitento valsti – latvijā ar portatīvajiem radariem slapstās pa krūmiem ar kamuflāžas tīkliem un zivtele jūsmo, cik štukas sanācis iekāst, jo galvenais jau ir sodīt un ieslaukt naudiņu, nevis novērst pārkāpumu, te tikmēr kaut kā redz tikai stacionāros fotoradarus, kuru funkcija ir piespiest vadītājus samazināt ātrumu – piemēram, ja vajag lai ceļa remontdarbu vietā vadītāji ievēro ātruma ierobežojumu 40 vai 50 jūdzes stundā, tad uzliek fočētāju un lielu, labi saredzamu zīmi “SPEED CAMERA” – latvijā noteikti būtu nomaskēts fotoradars un zivtele sistu ķepā par to, cik simti/tūkstoši dienā tikuši nofočēti 😀 Vienā no maršrutiem, kurā reizēm sanākt braukt redzu arī radaru, kas apsegts ar lielu, sarkanu lupatu, uz kuras uzrakstīs “NOT IN USE” – latvijā arī kaut ko tādu varētu sagaidīt? 😀

    #270284
    bumbulis
    Participant

    Tas, ka citās valstīs ceļa zīmes brīdina par vietām, kur nolikti radari ir pilnīgs debīlisms. Vispār zūd jēga kā tāda. Š oferi netiek audzināti braukt saprātīgā ātrumā, bet gan mācīti braukt prātīgi tikai tur, kur 100% zina, ka pieķers. Tikpat labi varētu izkārt zīmes, “Atļautais ātrums 50, bet var raut uz 150, jo fotoradari nav un ceļu policijas ekipāža sagaidāma ne ātrāk kā pēc 45km”. Vai ceļinieki pirms noparkoties uz ‘ķeršanu’ arī varētu izlikt zīmes – ‘dzērājšoferiem nākošā krustojumā braukt taisni, jo pa labi nogriežoties atrodas policijas ekipāža’. Auklējās ar visādām smagajām kājām. Nemāki braukt kā cilvēks, maksā kaut šleseram, bet ja māki, tad tev pohuj kur un kādi radari ir salikti un kā nomaskēti.

    Par velosipēdistiem. Ir jau bik smieklīgi, ja stāvot pie pārbrauktuves sarkanā, skaties kā kājāmgājēji iet pāri, kamēr vilciens lēni, lēni tuvojās pa lielu gabalu, a velosipēdists stāv un cītīgi gaida. 🙂

    #270285
    msh
    Participant

    😀 😀 😀

    Atver acis un nolaidies uz zemes, mister jēga. Ko izdrāž ar krūmos iebāztu fotoradaru? Pareizi, tos, kas nejauši vai kaut kur tiešām steidzoties pabraukuši bik ātrāk. Tie, kas konstanti lidinās ar 150-200+ visi lieto radaru detektorus, kas fočētāju noķer pietiekami tālu lai varētu sadzēsties, līdz ar to vienīgais kas latvijā nav izbēgams ir tad, ja no krūmiem izlec cepists un paprasa sporta nodoklīti, uz ko visi šie lidotāji jau ir gatavi. Protams, ļautiņiem, kas ar galvu nedomā, parasti vecmāmiņām un uz 85 pa gludu un pārskatāmu šoseju dročītājiem liekas ka tas viss esot labi un ka tas kaut ko audzinot. Jo prātiņa nepietiek lai kaut vai padomātu, kāpēc zivtele priecājas par to, cik štukas ienākušas, un kāpēc sodi figurē policijas budžetu aprēķinos.

    Un vispār latvijas cepistu izdarības ir līdzīgas citu latvijas dienestu izdarībām. Tu varbūt atļausies teikt ka, piemēram, VID arī tiek galā ar negodīgajiem uzņēmējiem? 😀

    P.N. Par cik tu esi naivi uzķēries oficiālajai propagandai ka krūmos paslēpušies cepisti un fotoradari kaut ko audzinot un tāpēc tev ir radies iespaids ka civilizētajās valstīs neko neaudzina, pačukstēšu tev priekšā ka tur tā audzināšana notiek civilizēti un citā līmenī, tāpat kā policijas darbība – vienkārši cilvēkam ieaudzina ievērot CSN. Atceros kā pēc latvijas likās rēcīgi, pa TV ziņās dzirdot ka kaut kāda slavenība uz autostrādes noķerta braucot uz 130 jūdzēm 😀 Un ikdienā braucot uz darbu ~25 jūdzes [kā pasažierim, protams] kaut kā var manīt, ka ātrumu rupji pamatā pārsniedz vai nu austrumeiropieši, vai arī tie, kas strādā. Normālos apstākļos uz normāla ceļa visa plūsma par kādām 10 jūdzēm pārsniegs, protams. Kas ir ļoti parasta parādība visur, tikai civilizētajās valstīs var braukt droši, jo no cepistiem ir gaidāma godīga attieksme.

    #270286
    Imhoteps
    Participant

    @ bumbulis:

    Ceļazīme “Fotoradars” DISCIPLINĒ vadītājus. Lai arī viņi samazinās braukšanas ātrumu tikai konkrētajā ceļa posmā, tomēr satiksmes drošība kaut nedaudz, kaut uz brīdi, bet uzlabosies. Nav svarīgi, kā tas panākts, galvenais, ka ir rezultāts. Vācijā šur-tur pie skolām uz brauktuves zīmē hologrāfisku (3D) skrienošas meitenītes attēlu (tuvojoties izskatās, ka viņa stāv pilnā augumā), lai vadītāji mazinātu ātrumu. Efekts panākts, lai arī kādām metodēm.

    @ msh:

    Tikai pēc pieciem gadiem (ja brauc vasarā un ziemā, dienu dienā cauru gadu) vadītājs var sākt sevi uzskatīt par “iesācēju” – tā pamatoti uzskata maģistrālo vilcēju un starptautisko autobusu maršrutu vadītāji. Līdz pieciem gadiem vadītāja apliecība ir tikai rozā plastikāta dokuments, kurš atļauj “nullītei” piedalīties mācību braucienos vienatnē, instruktoram klāt neesot. 😉

    P.S. Daži šejienieši zina, ka augstskolā esmu beidzis tos nolāpītos, visu nīstos juristus. Bieži pārstāvu personas tiesā un citās instancēs tieši satiksmes drošības, autopārvadājumu un ar tiem saistītajā apdrošināšanas sfērā. Vai man jāievieto “Autopārvadājumu un autotehniskas informācijas speciālista”, kā arī “Satiksmi reglamentējošo normatīvo aktu pasniedzēja un satiksmes drošības speciālista” licenču skanus? (rakstu no mājām un man te nav skaneris). msh un “bumbuļspeciālisti” – padomājiet divreiz, pirms iepostojat kādas neargumentētās tēzes! 😉

    P.P.S. Vakarā uzrakstīšu dažus ieteikumus, lai nesanāk ieberzties nepatikšanās ar riteņbraucējiem.

    #270287
    bumbulis
    Participant

    msh: Man nav jāuzķerās nekādai propagandai, es ikdienā diezgan daudz vizinos, lai varētu pats izvērtēt situāciju. Un nav nemaz tik daudz tie detektoristi, nemaz nerunājot, ka standarta 3sērijas bmw “pirksti gaisā, pedālis grīdā” abibas nēsātājs nevar tādu atļauties. Kā jau teicu iepriekš, man vienalga zivtelei makā ir papildus lats vai kādam citam, kamēr to maksā stulbi šoferi. Neplet diskusiju ar kaut kādiem VIDiem vai omēm uz šosejām, par tādām lietām vispār netiek runāts.

    Imhotep: Tas 3D arī ir no citas operas, starp citu vienreizējs risinājums, vienreiz tādam pabrauksi garām un nākamreiz atcerēsies. Es runāju par to, ka labāk ir, ja šoferis ievēro ātrumu vairākos potenciālajos radaru punktos, nevis vienā, kur tu jau iepriekš esi brīdināts, ka ir radars.

    Ko tad tu prasi vai pievienot, ja tev nav skaneris? 😀 Jebkurā gadījumā neiebraucu tavā ‘jurista’ paragrāfā. 😀

    #270288
    msh
    Participant

    Pēc pieciem gadiem sevi par iesācēju var uzskatīt tie vadītāji, kuriem nav iedzimtu spēju kas palīdz mašīnas vadīšanā. Tur pat ar pieciem gadiem ir par maz. Mana mutere savu pirmo mašīnu nopirka kad man bija 15 gadi [vadītāja apliecība tobrīd viņai bija jau 20 gadus], ar to es arī iemācījos braukt un jau tajā brīdī braucu labāk par viņu 😀 Protams, es ļoti labi apzinos, kad es braukšu ar mašīnu, kurai ir quattro, man ar to q vajadzēs iemācīties ziemā braukt 🙂 Kaut gan galvenais jau ir paturēt prātā, ka lai arī paātrinās daudz labāk, bet bremzē kā parasta bezpiedziņa un tad vienīgais ko paliek iemācīties ir kā pareizi šķērseniski līkumu izņemt 🙂

    #270289
    msh
    Participant

    Reku speciāli priekš bumbuļa viena starpība starp latviju un rietumeiropu.

    [img]https://content22-foto.inbox.lv/albums163665355/mshathlonxp/dzhaadi_nieki/bentlijs.jpg[/img]

    Vai latvijā šādai mašīnai, rupji nepārkāpjot noteikumus varētu paiet garām ar parastu 1.8 pežu? Laikam jau nē, jo tik krutas mašīnas braucējs uz šosejas lēnāk par kādiem 150 kmph brauktu tikai pilsētā vai īpašos gadījumos 😀 Te tikmēr pie ruļļiem esošais 50+ gadus vecais vadītājs uz 3 joslu autostrādes brauc uz 60 mph un mēs viņam ar 70 ejam garām.

    #270290
    bumbulis
    Participant

    Ai nu nesaprotamies mēs. Es runāju par vispārējo ieguvumu, ko iegūst, nebrīdinot par radariem, a tu visu laiku centies izvilkt kaut kādus daļēji ar tēmu saistītus, atsevišķus argumentus/gadījumus. Pietam man grūti uztveramā tekstā to dari – tik krutas mašīnas braucējs uz šosejas lēnāk par 150 brauc tikai pilsētā? Es nesapratu šoseja pilsētā vai kā? 😀 + Es nesaprotu īsti visus tos apdzīšanas piemērus – ir noteiktais atļautais braukšanas ātrums, kuram vidējais šoferis pieliek 10 klāt. Respektīvi, ja ome pilsētā brauc uz 50 un tev ļoti niez kāja, ej garām uz 60. Ja ome jau brauc uz 60, tad naher tev viņu apdzīt? Pavilkos līdzi tavam offtopikam.

    Ja tu pērc 1.8 pežu, tad tu nepērc viņu, lai apdzītu visus luksus auto uz ceļiem. Tas apmēram būtu tā – “man ir mini cooper, bet reāli grūti pēc noteikumiem uz stroiku braucot paķert 5 betonētājus un vēl betona maisītāju”

    #270291
    msh
    Participant

    Es nebrīnos ka tu nesaproti kāpēc latvijas cepistu izdarības ir sliktas un kāpēc ārzemēs tā cepisti nedara, ja jau tu pat tik vienkāršu tekstu nevari saprast 😀

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 20 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā