Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Radīts pirmais "perceptīvais" reklāmbloķētājs
“perceptīvais” reklāmbloķētājs.
Prinstonas un Stenfordas universitāšu zinātnieki piedāvā atšķirt reklāmu nevis pēc lapas HTML koda, bet pēc vizuālajiem marķieriem – tāpat kā to dara cilvēki. Tas izslēgs iespēju lietot “reklāmbloķētāju bloķētājus”. Atbilstoši normatīvajiem dokumentiem reklāmai vienmēr jābūt marķētai un nodalītai, t.i. lai cilvēks vienmēr zinātu, ka tā ir reklāma. Klasisko reklāmbloķēšanas modeli var sadalīt 4 etapos, kur reklāmbloķētājam vienmēr pieder pēdējais vārds. Pie tam šos posmus visai viegli var analizēt.
[img]
Nākamajā bildē ilustrēta perceptīvā reklāmbloķētāja arhitektūra. Tā pamats ir perceptīvās bibliotēkas, kurām jāspēj ātri adaptēties, parādoties jaunām reklāmdevēju viltībām:
[img]
Piemēram, Facebook lieto paralēli vairākas tehnikas reklāmu ievietošanai. Cilvēks bez pūlēm tās atšķir, un arī perceptīvais bloķētājs to spēj.
[img]
Š obrīd iznācis vienīgi eksperimentālais Chrome paplašinājums Facebook Ad Hightlighter nopietnā konfliktā
[img]
Testos perceptīvais reklāmbloķētājs sanāca ļoti kompakts un viegls. Katram jaunam modulim (viens modulis – viens reklāmbloķēšanas paņēmiens) vajag tikai pārdesmit koda rindiņas, un šobrīd šo paņēmienu nav daudz. Visās notestētajās 50 interneta lapās reklāma tika pilnībā iztīrīta. Ar atslēgtu OCR (teksta atpazīšanas modulis) reklāmbloķētājs aizkavēja lapas ielādi tikai par 0.5 s. Reklāmu ielāde nereti prasa daudz vairāk laika.
Weblapu uztureetaaji pashi vainiigi, alkatiiba nevienu ne pie kaa laba nenovediis. Sen web izstraadaataajiem ir zinaami nerakstiitie noteikumi, ka reklaamas NEdriikst buut lapas galvenajaa saturaa, kur nu veel kaa pop-up logi lekt virsuu, var tikai neuzbaaziigi un klusi lapas malaas buut, kur galvenaa satura nav. Facebook, protams, lietotaajs kaa cilveeks paarstaaja intereseet liidz ar to kaa Sukerbergs soda kaa nauda smarzho un nu katrs sestais posts ir reklaama, tad 4 stulbi noshaareeti vai nolaikoti video vai citaatbildes, un varbuut 1 reaals posts no draugiem. 😀 Miskaste kuru nedzeeshu aaraa tikai deelj kontaktiem, kurus negribas pazaudeet.
Preses relīzes