Robotauto draud likvidēt autovadītāja profesiju un nograut ASV ekonomiku

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas Robotauto draud likvidēt autovadītāja profesiju un nograut ASV ekonomiku

Tiek skatīts 3 ierakstu – 1 līdz 3 (no 3 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #162096
    samurajs
    Participant

    Tie robotizētie taksometri, kurus attīsta Google, ir tikai aisberga populistiskā daļa. Daudz lielāka nozīme ir “robotfūrēm”, kuras jau tagad pārvadā kravas pa specializētajām šosejām starp ASV štatiem. Faktiski kravas auto šoferis ir absolūti populārākā profesija cilvēkiem bez augstākās izglītības. Kādreiz viņi strādāja rūpnīcās, bet kopš praktiski visa ražošana pārcelta uz daudz lētāko Ä€ziju, “prastajiem ļaužiem” nav liela izvēle.

    Attēlā: populārākā profesija ASV pa štatiem 2014. gadā

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_c21f42f3881fd58f73776d342ce2dfb1_1.png[/img]

    Š obrīd “šoferu uz fūrēm” ASV ir 3.5 miljoni. Tiem jāpieskaita 5.2 miljoni krāvēju, ekspeditoru u.c. darbinieku, kuri strādā loģistikas nozarē. Tālbraucēju vajadzībām eksistē milzīgs skaits degvielas uzpildes staciju, servisa centru, ēstuvju un moteļu. Savukārt automehāniķi un oficianti tērē savas algas, un rada vēl papildu darba vietas. Kopsummā sanāk, ka no kravu pārvadājumiem ASV pārtiek vismaz 10 miljoni ģimeņu. Ja šīs darbavietas zudīs, vēl neviens nav aizdomājies, kur likt cilvēkus.

    “Š oferi uz fūrēm” nopelna daudz – vidējā alga viņiem ir aptuveni 40.000 USD gadā. Tas arī ir iemesls, kāpēc loģistikas kompānijas tā cīnās par robotauto ātrāku attīstību. Pirmā šāda Daimler ražotā fūre trasē izbrauca jau 2015. gada 6. maijā. Daimler uzskata, ka viņu mašīnām jānobrauc vismaz miljons jūdžu, pirms tās varēs laist tirgū. Googles robotauto jau nobraukuši 1.7 miljonus pie 11 izraisītām avārijām. Pie tam visas izraisījuši cilvēki un pārsvarā pilsētās.

    Daimler automatizētās kravas mašīnas šobrīd vienas pašas nebrauc. Kabīnē atrodas operators, kurš tur vienkārši snauž. Ja rodas kādas nesaprotamas problēmas uz ceļa, auto dod trauksmes signālu. Ja cilvēks nereaģēs, “fūre” lēnām apstāsies. Kompānija uzsver, ka automāts jebkurā gadījumā nogalinās daudz mazāk cilvēku nekā dzīvs šoferis. Robots var braukt 24/7, neaizmiegot pie stūres, viņš nebaksta telefonā, nelieto alkoholu un narkotikas, un vienmēr perfekti ievēro satiksmes noteikumus.

    Tiklīdz šie automātiskie satiksmes līdzekļi būs pieejami tirgū, loģistikas kompānijas tos plāno iegādāties nekavējoties. Izdevīgums ir acīmredzams – līdzbraucošajiem “aparātu uzraugiem” varēs maksāt ievērojami mazāk, atkritīs piespiedu apstāšanās atpūtai, izdevumi apdrošināšanai utt. Līdz ar to kravu pārvadājumi kļūs ievērojami efektīvāki un ātrāki.

    Kā pārejas variants iespējams “konvoja tipa pāvadājumi”, kurus testē Eiropā. Uz šosejas laiž veselu karavānu ar fūrēm, no kurām pirmo vada šoferis, bet pārējie kā cīsiņi virtenē seko līdz paši.

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_kon_1.jpg[/img]

    Pēdējais jautājums: kad “robotfūres” aizstās šoferus? Š eit analītiķu domas dalās; ir vēl pārāk daudz nezināmu faktoru. Morgan Stanley uzskata, ka pirmie pilnīgi autonomie kravas auto šosejās parādīsies ap 2022. gadu, 2026. gadā sāksies masveida tirgus ofensīva, bet pēc 20 gadiem profesija “autovadītājs” izzudīs.

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_fd2b2dc44055b9c7bdca93c26b4c9233_1.png[/img]

    #325419
    Andron MacBeton
    Participant

    Nu tad lai tie fūristi sametās un taisa dzelzceļu visos noslogotajos maršrutos! Tie savukārt izkonkurēs fūres 😀

    #325420
    uldics
    Participant

    Pričom te utopian society?

Tiek skatīts 3 ierakstu – 1 līdz 3 (no 3 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā