Samsung: netaisāmies atstāt Applei 64 bitu priekšrocības

Sākumlapa Forumi Notepad.lv IT ziņas Samsung: netaisāmies atstāt Applei 64 bitu priekšrocības

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 12 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #158745
    samurajs
    Participant

    Jaunais Apple A7 mobilais procesors ar 64-bit datu apstrādi kopā ar 64 bitu iOS7 izrādījās kā uguns pakulās galvenajam konkurentam Samsung. Nu mobilās struktūrvienības vadītājs Shin Jongkuyn nācis klajā ar paziņojumu, ka Samsung arī strādā pie sava 64-bit procesora, kas ļaušot viedtālruņus un planšetes padarīt vēl ātrākus.

    Pēc ekspertu atzinuma šobrīd 64-bit mobilie procesori ir tikai veikalinga triks. Kamēr RAM apjoms tālruņos nepārsniegs 4 GB, uz īpašu veiktspējas pieaugumu necerēt. Š obrīd nevienā viedtālrunī vai planšetē vairāk par 3 GB RAM nav. Toties paši procesori kļūst aizvien sarežģītāki: Apple A7 dubultojies reģistru skaits, un tranzistoru skaits čipā sasniedzis miljarda robežu.

    Ja Apple kopā ar A7 izstrādājis attiecīgu operētājsistēmu – kodols, bibliotēkas, draiveri, sistēmas lietotnes pilnībā ir 64-bit, tad Samsung gadījumā tas ir vēl stulbāk, jo 64-bit Androida šobrīd nemaz nav. Tomēr Samsung negaidīšot atbilstošas OS izstrādi un nākamais Samsung Galaxy S5 jau būšot ar 64 bitu procesoru. Tā teikt – ar skatu uz nākotni.

    [img]https://notepad.lv/userpix/28_a7_3.jpg[/img]

    Avots

    #301406
    Aldis
    Participant

    Vispār jau nekas neparasts 64-bit procesors nav. It īpaši ka uz šāda procesora tiek darbināta arī video apstrāde, jo atsevišķa video procesora nav. Š…emot vērā grafikas kādas tiek dzītas cauri šim, pie reizes arī kalpo kā standarta CPU, pēc gada, pusotra iespējams normāli pat būs 128bit procesors, gluži kā videokartei. 🙂

    Baterijas patēriņš gan ar vien uz šādiem CPU palielienās, un nezin kāpēc neviens no «gudro» telefonu ražotājiem par to nedomā.

    #301407
    RicoPico
    Participant

    Viss jau ir kruta, tikai interesē līdz cik grādiem uzkarst šis 64-bit CPU pie ielgstošas slodzes? Un cik ļoti tas sakarsē pašu korpusu? Es no sava SGS3 esmu izspiedis 46 grādus, ja pareizi atceros. Pāris stundas no vietas spēlēju “Where is my Water”.

    #301408
    Crow
    Participant

    K-kāds nafig sakars bitiem ar procesora ātrdarbību, grafikas iespējām, temperatūru un vēl videokartēm, kas vispār ir galīgi nesalīdzināmi jēdzieni ne pa ķeksi?

    #301409
    RicoPico
    Participant

    Vairāk bitu nozīmē citu arhitektūru. Cita arhitektūra nozīmē citu energopatēriņu. Cits energopatēriņš nozīmē citu siltumatdevi. Cita siltumatdeve nozīmē… Domu uzķēri?

    Runā, ka šim CPU būs analoga veiktspēja kā Desktop CPU. Un Tu man gribi iestāstīt, ka tas neietekmēs procesora darba temperatūru? Desktop CPU jauda bez aktīvās dzeses… Padomā tik.

    #301410
    aoma
    Participant

    Teorētiski “platākai” arhitektūrai vajadzētu kopējo CPU un GPU slodzi samazināt, darbinot reizē vairāk uzdevumus, līdz ar to izpaliek tik liela nodarbinātība katram procesam atseviški, jo lielākais siltums izdalās, tieši palielinoties ātrumam, nevis darbam.

    Tas gan pie noteikuma, ka viss ir “natīvs” 64bit un nenotiek apslēpta muhļīšanās ar emulēšanu.

    Labs piemērs ir multikodolu procesori, kuri pat pie zemām frekvencēm burtiski “piesmej” par sevi gandrīz 3x augstākas frekvences vienkodola sugasbrāļus – kādreizējos čempionus.

    #301411
    iKey
    Participant

    Pirmkārt – No Android vajag izmest ārā Dalviku, aizstāt ar kādu jēdzīgākā valodā uzrakstītu freimworku, tad varēs domāt par performance pat uz esošajiem.

    Otrkārt – vajag pašu platformu, kura ir raksīta 64-bitos

    #301412
    Crow
    Participant

    Kāpēc tu vispār strādā saistībā ar datortehniku, bet nevis sviesta vai salmu kulšanu…

    #301413
    piwchix
    Participant

    Lūdzu, sāc no pamatiem.

    #301414
    piwchix
    Participant

    Pērļu topiks?

    #301415
    Crow
    Participant

    https://en.wikipedia.org/wiki/ARM_architecture#ARMv8_and_64-bit

    * ARMv8 allows 32-bit applications to be executed in a 64-bit OS, and a 32-bit OS to be under the control of a 64-bit hypervisor.

    * Instructions are still 32 bits long and mostly the same as A32 (with LDM/STM instructions and most conditional execution dropped).

    * Memory translation from 48-bit virtual addresses based on the existing LPAE, which was designed to be easily extended to 64-bit

    Salīdzinājuma, paskatīsimies uz x86 vs x86-64 tagad:

    * 32-bit atpakaļsaderība dzelziskā līmenī – check

    * Pamatā tās pašas instrukcijas – check.

    * Atmiņas vadība ar PAE – check.

    Fundamentālas izmaiņas – jā. Cita arhitektūra? Jā, baroka periods, iespējams. Bet varbūt pat rokoko.

    Ä€, un re! Par 4 GB adresācijas limitu vispār – NAV TÄ€DA! Š is limits nav spēkā ne x86, ne ARM gadījumā. Abi varianti jau labi sen spēj adresēt stipri vairāk. x86, afaik, līdz 64 GB fiziski (36-bit physical) un līdz 256 TB virtuāli (48-bit paging). ARM, tātad, ir 48-bit LPAE. Cik fiziski, cik virtuāli, hvz; galvenais, ka *ir*.

    Limits attiecas nevis uz CPU adresāciju, bet viena procesa privāto atmiņas apgabalu (ar uzsvaru uz “privāto”), kas ir sekojoši – 2 GB (Windows) vai 3 GB (Windows ar 3GB opciju un Linux – afaik?). Tātad pats galvenais homo ignoramus arguments pro 64-bit ir tīrā demagoģija.

    Windowes Ordinaris šis limits ir uzspiests. Serveru Windows, atkarībā no tā, cik daudz par to samaksāts (un Linux neatkarīgi no tā) spēj adresēt līdz 128 GB.

    ***

    Bet darbības temperatūru nosaka simts un viens cits faktors. Es minēšu pāris, kas ir būtiskāki par arhitektūras izmaiņām:

    * A7 ir SoC. Tātad tur ir ne tikai CPU, bet arī GPU un visi citi mēsli atrodas vienā klucītī. Savukārt GPU nav būtiski mainījies. GSMArēna spriež, ka vienkārši jaunāks PowerVR ar vairāk kŠrēm. Starp citu, Xperia Z Ultra (Adreno 330) vismaz vienā testā to jau pārspēj.

    * A7 būs TSMC 20nm procesā (jo “runā, ka…”). Vairāk tranzistoru, bet! Mazākā virsmas laukumā, ar mazāku pārslēgšanās voltāžu un, iespējams, ar mazākām noplūdēm (dēļ FinFET).

    * Aifonam ir metāla korpuss, kam ir raksturīga gan augstāka īpatnējā siltumietilpība, gan siltumvadītspēja.

    * Thermal throttling. Spēlējot tieši prasīgu spēlīti tiek noslogots viss čips. Vismaz Exynos Dual Anandtech testā ir novērots būtisks thermal throttling – CPU un GPU apakšsistēmām netiek atļauts vienlaicīgi strādāt uz 100%.

    ***

    Kas nafig ir desktop CPU? Kas tā par pajolisku klasifikāciju? x86-64 domāts? Intel Celeron? Core i7-4970X? AMD Piledriver? Jeb Apple Veikaling? Ar ko atšķiras šai kontekstā Fusion (mobile) no Kaveri (desktop)?

    Puslīdz normāli avoti raksta “divreiz ātrāks par iPhone 5”. Idioti raksta “40 reizes ātrāks oriģinālo iPhone”. Desktop klase? Palīgskolas pirmā klase, mhhh…

    ***

    Bet salīdzināt te kaut ko ar videokartēm vispār nozīmē labākajā gadījumā pilnīgo mīksto par to, ko raksta, un sliktākajā – patiesu absolūtu tēmas neizpratni. Es zinu, ka es zinu maz, bet nu tā dzīt bobi vienkārši nedrīkst.

    Pirmkārt (un īstenībā vienīgkārt) videokartes (precīzāk, GPU) ir vektorprocesori – fundamentāli cits plauktiņš, strādā pavisam pēc cita principa.

    Tālāk, kāpēc videokartes ir 128-bit procesori? Kas to nosaka? Piemēram, GCN ir 64-bit RISC. Kāpēc? Tāpēc, ka HUMA. Pirms tam Radeon bija dažādi VLIW varianti, bet instrukciju izmērs tāpat 64 biti. Atmiņas joslas platums un vispār fiziskā uzbūve bija daudz un dažādos variantos. Tāpat Nvidia PTX, kas vispār čum un mudž no bitēm.

    Uzdevums grūts, bet atbildīgs – no kurienes radās tās 128 bites kā akmenī kalts lielums, m?

    ***

    TL/DR;

    Ja muld, tad muld tā, lai neviens nevarētu pārmuldēt…

    #301416
    Anonīms
    Neaktīvs
Tiek skatīts 1 ieraksts (no 12 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā

Vai vēlies saņemt jaunumus no Notepad.lv?