Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Somijā bērniem vairs nemācīs rakstīt ar roku
Daļa pedagogu atbalsta šo jaunumu, bet arī atzīmē, ka rakstīšanai ir liela nozīme motorisko funkciju un zināmu smadzeņu apgabalu attīstībai. Ja atsakās no rakstīšanas, tad obligāti jābūt papildstundām zīmēšanā un rokdarbos. Tomēr šī tendence ir mazliet biedējoša. Rakstīšanu ar roku vēlāk var pilnībā izslēgt no skolu programmas. Un tad inteliģentais “nākotnes cilvēks”, kurš būs pirmoreiz paņēmis rakstāmo rokā un mēģinās uzķeburot burtus, izskatīsies labākajā gadījumā komisks.
Š ādu situāciju un sekas 1959. gadā pamācošajā sci-fi stāstā “The Feeling Of Power” aprakstīja
[img]
Š aubos, ka šobrīd varētu uzrakstīt kādu skolas latviešu valodas diktātu, tādā tempā, kā tas tiktu lasīts. Klaviatūra ir pārāk daudz pieaugis pie maniem pirkstiem.
rokrakstā
Visumā piekrītu, ka bērniem drīzāk vajadzētu mācīt “touch-typing”, bet, ievērojot jau minēto sīkās motorikas nozīmi smadzeņu attīstībā – tiešām, ir zīmēšana, rokdarbi un tamlīdzīgas lietas, kas bērniem arī tik garlaicīgas, kā rakstīt mācīšanās, neliekas. Bet tām jāpieiet daudz nopietnāk, nekā patlaban, kad tie skolās zināmā mērā ir otrās šķiras priekšmeti.
Par tēmu runājot: tiešām cilvēki māk uz telefona klabināt ātrāk nekā ar roku rakstīt? Līdz kam beigās nonāksim, bērni mācēs telefonā rakstīt ātrāk nekā datorā? :o.
Pašam rokraksts visai štruntīgs (pats varu lasīt bez jebkādām problēmām, citi sūdzas ka esot problēmas/nevarot izlasīt). Tākā nervi īsti netur milzum daudz laika patērēt lai kautko kaligrāfiski drukātu, 99% no tā, ko vajadzēs lasīt arī kādam citam, ne tikai pašam, rakstu ar datoru.
Anyway, man nav proroblēmu ar to, ka cilvēki varētu sākt atmest daudzko no mūsdienu pašsaprotamām lietām, kas liekas, ka jāpgūst visiem, ja tā vietā tiktu apgūts kas cits (svarīgs). Problēma tajā, ka uz doto brīdi mēs atmetam visu itkā “novecojušo”, bet neko jaunu jēdzīgu vietā neieviešam.
Preses relīzes