Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › PR › Spēlējat online spēles? Tikai neesat lētticīgi!
Ar virtuālajiem īpašumiem var nopelnīt pavisam īstu naudu — tieši te arī tiecas iedzīvoties kibernoziedznieki. Lai to veiktu, viņiem vispirmām kārtām ir jāiegūst piekļuve spēlmaņa kontam. Š ajā nolūkā krāpnieki mēdz izmantot pikšķerēšanas paziņojumus, kurus izsūta spēles administrācijas vārdā. Parasti šajās vēstulēs lūdz uzklikšķināt uz saites, kas it kā ved uz spēles vietni (bet īstenībā — uz noziedznieku izveidotu šīs vietnes kopiju), kur ar sagudrotu ieganstu, piemēram, lai apstiprinātu konta īstumu, lietotāju piespiež ierakstīt savu lietotājvārdu un paroli. Š ī informācija ļauj krāpniekiem nozagt un izdevīgi pārdot spēles tēlu.
Īpaši šim nolūkam izveidoti trojāni ir kļuvuši par vēl vienu instrumentu, kas tiek izmantots lietotāju kontu zagšanai vienlaikus vairākās tiešsaistes spēlēs. Š āda pieeja ievērojami palielina krāpnieku izredzes uz panākumiem (jo interneta lietotāju vidū nav nemaz tik daudz spēlmaņu, tāpēc rezultātu iegūšanai nepieciešams inficēt daudz datoru). Uzbrukumu ģeogrāfiskā sadalījuma analīze norāda uz «Āzijas pavedienu» — lielākā daļa uzbrukumiem pakļauto datoru atrodas Ķīnā, kur tiešsaistes spēles ir īpaši populāras.
Tomēr pamazāk situācija mainās. Kad 2004. gadā iznāca slavenā „World of Warcraftâ€, tās lietas un tēlus par labu cenu varēja pārdot interneta izsolēs vai veikalos. Pakāpeniski īpašumu skaits un pieejamība pieauga. Vienlaikus pieauga arī spēlmaņu skaits, tāpēc spēļu īpašumu vērtība palika stabila. Taču 2007. gadā tirgū iesaistījās liels skaits kibernoziedznieku, un tas sāka piesātināties.
Uzbrukumiem pakļauto tiešsaistes spēļu TOP 10
(no 2009. gada janvāra līdz 2010. gada martam)
2.World of Warcraft
3.Perfect World
4.Lineage
5.Woool
6.Cabal Online
7.PlayOnline Viewer (tiešsaistes spēļu platforma ar vairākām spēlēm)
8.Mojie online
9.Dekaron
10.Gamania
Tirgus šodien
Izanalizējot spēļu īpašumu pārdošanas statistiku eBay, kas atbilst atslēgas vārdiem «World of Warcraft account» un parametram «rādīt tikai pabeigtos darījumus», mēs izskatījām visus piedāvājumus un mēģinājām novērtēt tirgus apjomu.
No 27. jūlija līdz 11. augustam tika izvietoti tieši 900 piedāvājumi. Vidējā cena bija 126,8 eiro. Viszemākā piedāvātā cena bija 1 eiro, visaugstākā — 999 eiro.
Kopējais pārdošanas apjoms aplūkotajā laikposmā bija 114 118 eiro, kas atbilst 228 000 eiro apjomam mēnesī. Ja pieņemam, ka piedāvājuma un cenu līmenis paliek nemainīgs, gada pārdošanas apjoms ir 2,74 miljoni eiro — milzīga summa, kas ir samaksāta tikai par tiesībām izmantot virtuālus tēlus un īpašumus.
Var droši apgalvot, ka 2008. gadā, kad tika sasniegts virtuālo īpašumu pārdošanas maksimālais līmenis, pārdošanas apjoms bija ievērojami lielāks, īpaši ņemot vērā visus iespējamos pārdošanas kanālus.
Viss raksts «Krāpšana tiešsaistes spēlēs — nelegālās spēļu ekonomikas attīstība» ir pieejams
Preses relīzes