Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Testi › Tests: TomTom Start 2 IQ
Tad nu pāris vārdos, ko tad īsti dara un kā uzvedas TomTom ražotā navigācijas ierīce “Start 2 IQ”.
[img]
Izskatās šī ierīce… Maziņa. Nu patiesi- mazākais no autonomajiem autonavigatoriem, kuru esmu līdz šim sastapis. 125 aparāta jēlmasas gramos ir ierūmēts 3.5 collu LED TFT skārienjūtīgs displejs, kura izšķirtspēja ir 320×240 pikseļi attiecībā 4:3. Ja degunu piebāž pie paša displeja, tad var saskatīt pikseļu jūru, bet par cik navigācijas ierīce ikdienā tiek lietota vismaz metra atstatumā no deguna- attēla kvalitāte ir lieliska un gana krāsaina, jo tas spēj attēlot 64 tūkstošus krāsu. Par krāsām runājot- lietotājam ir iespēja nomainīt krāsu tēmu, to piemeklējot savam dzīvesstilam, gaumei un noskaņojumam visatbilstošāko. Tāpat arī ir iespēja pārslēgties uz “Nakts režīmu”, kurā tiek samazināts displeja spilgtums un krāsu tēma nomainīta uz mazāk košu.Pateicoties ierīces mazajam izmēram, tas viegli iegulst bikšu kabatā, “bardačokā” vai dajebkur citur, kur ir vismaz 94mm x 81mm x 20mm brīvas vietas. Korpuss veidots no izturīgas plastmasas. Nekas nekur neļurkājas un nerada šaubas par izturīgumu.
Ieslēdzot šo navigācijas ierīci, uz īsu brīdi displejā parādās TomTom logo, pēc kā tiek dota iespēja izvēlēties starp divām funkcijām, kuras attēlotas ar ikonām- “Maršruta plānošana” un “Kartes pārlūkošana”.
[img]
No ieslēgšanas brīža līdz pilnīgai darba gatavībai paiet aptuveni 10 sekundes. Visa “Start 2 IQ” izvēlne ir viegli saprotama un vienkārša. Iepazīšanās ar šo verķi man aizņēma kādas 5 minūtes. Trīs no tām es centos saprast, kā pielipināt statīvu (EasyPortâ„¢) pie vējstikla. Pēc 10 minūtēm es jau biju uzstādījis pirmo maršrutu un devos ceļā, ar vienu aci pētot kas notiek uz aparātiņa displeja. Neskatoties uz ekrāna mazajiem izmēriem, tur attēlotā informācija ir viegli uztverama un saprotama, kura izvēles variantā var tikt pavadīta ar dobju vīrieša balsi, kura ir ne mazāk skaidra un saprotama. Starp citu par balsi- manā variantā aparāts bija noregulēts uz visskaļāko režīmu, un kad pēkšņa balss no aparāta man pavēlēja griezties pa kreisi, es pie stūres mazliet salēcos. Nebiju domājis, ka tik mazs verķis pēkšņi var sākt kliegt uz mani…
Nogriezu sava ceļabiedra runas skaļumu uz 40%, jo pavisam atslēgt nevēlējos testa nolūkos. Un kā izrādījās, runātājs ir ne tikai skaļš, bet arī ļoti precīzs. Savlaicīgi paziņo kur pagriezties, kādas joslas ieņemt… Un interesantākais ir tas, ka norādes tiek dotas atkarībā no braukšanas ātruma. Nu, vismaz man tā likās, ka tā ir, jo precīzu info par to internetā es neatradu. Pārvietojoties pilsētā ar 70 km/h, balss par izpildāmajiem manevriem ziņoja 300 metrus iepriekš, atkārtojot norādes pirms paša manevra veikšanas. Savukārt braucot ar 30 km/h, norādes tiek dotas 50-100 metrus pirms manevra.
Kas tad īsti tiek attēlots displejā? Primāri- mana atrašanās vieta un braukšanas virziens bultiņas formā uz krāsaina fona, kurš apzīmē ielas, mājas un parkus. Apakšējā info joslā tiek rādīte atļautais braukšanas ātrums konkrētajā ceļa posmā, un reālais braukšanas ātrums. Jāpiezīmē, ka reālais braukšanas ātrums ir ļoti precīzs. Tāpat šinī joslā ir redzama informācija par maršrutu: plānotais galamērķī nokļūšanas laiks un atlikušais attālums līdz mērķim. Augšējā labajā displeja stūrī attēlots pulkstenis ar tagadējo laiku.
[img]
Skatīties kur brauc var divos dažādos veidos- 2D un 3D režīmā. Kā jau var noprast, 2D režīms ir skats no augšas. 3D- no apakšas, ja tā var izteikties. Lai gan no 3D patiesībā tur ir tikai nosaukums. Reāli ir attēlota bultiņa uz plaknes, kurā ir attēlotas ielas- gluži kā 2D režīmā, tikai skatā no sāna. Taču man 3D režīms liekas uztveramāks un saprotamāks. Nelaime ir tā, ka, kamēr nav uzstādīts braukšanas maršruts, pie 3D režīma nevar tikt. Un vēl vairāk- kamēr nenorādīsi aparātam kur vēlies braukt, viņš nerādīs Tavu atrašanās vietu reālajā laikā. Tas ir tā- es ieslēdzu aparātu, un man rāda 2D attēlu ar nekustīgu bultiņu uz kartes, lai gan es atrodos kustībā. Bultiņu var piedabūt sākt rādīt manu atrašanās vietu tikai tad, kad esmu norādījis maršrutu. Š inī maršruta režīmā tad arī var izvēlēties 2D vai 3D skatu.
[img]
2D skats ar nenorādītu maršrutu
Par funkcijām īsti daudz stāstīt nav ko. Š is mazais verķis primāri ir domāts, lai nogādātu savu īpašnieku no punkta A punktā B iespējami īsākā laikā. Tomēr, lai padarītu braukšanu pēc iespējas drošāku, ātrāku un labāku, “Start 2 IQ” piedāvā dažas papildfunkcijas. Lai nokļūšana no viena punkta līdz otram būtu maksimāli ātra, navigācijas ierīcē ir uzstādīta fīča, saukta par “IQ Route”, kura ievāc satiksmes info no citiem TomTom lietotājiem, analizējot satiksmes intensitāti un braukšana ātrumus konkrētos ceļa posmos dažādās diennakts stundās. Š ī datu šārēšana un sinhronizēšana notiek saslēdzot TomTom ar datoru izmantojot USB interfeisu. Pats TomTom ik pa laikam atgādina (ar paziņojumu uz displeja), ka šo sinhronizāciju ir ieteicams veikt ne retāk, kā reizi mēnesī.
Bez “IQ Route” aparāts piedāvā reģistrēt arī fotoradaru atrašanās vietas. Tas notiek tā: Ieraugi fotoradaru, piestāj malā, un ar pāris veiklām pirkstu kustībām aparātam norādi, ka te, vai pāri ielai ir uzstādīts mobilais vai stacionārais fotoradars. Arī šo datu sinhronizēšana ar pārējiem lietotājiem notiek caur aparāta saslēgumu ar datoru.
Kā arī lietotājam tiek piedāvāta iespēja pašam veikt labojumus kartē (TomTom MapShare), kuri tāpat kā iepriekšējie divi pakalpojumi tiek sinhronizēti ar “TomTom Home” servisu.
[img]
Par karšu labojumiem pastāstīšu mazliet sīkāk. Proti- ir pieejami 14 karšu labojuma veidi. Tie ir:
-“Nomainīt satiksmes virzienu uz pretējo”
-“Rediģēt ielas nosaukumu”
-“Nomainīt nogriešanās ierobežojumus”
-“Nomainīt ceļa ātrumu” (ātruma ierobežojuma maiņa)
-“Pievienot vai nodzēst apli” (Domāts apļveida krustojums)
-“Pievienot trūkstošu POI*
-“Esoša iela” (labot kartē esošas ielas kļūdu)
-“Trūkstoša iela” (Pievienot trūkstošu ielu)
-“Pilsēta” (Pievienot pilsētas vai apdzīvotas vietas nosaukumu)
-“Piezīme par POI” (Labot vai pievienot POI aprakstu)
-“Automaģistrāles uzbrauktuve vai nobrauktuve”
-“Pasta indekss” (pievienot vai labot apdzīvotas vietas pasta indeksu)
-“Cits” (visi pārējie labojumi).
Principā, ja ir luste, pastāv iespēja lauka vidū uzbūvēt neesošu pilsētu. Tikai nelaime tā, ka katrs labojums tiek atsevišķi pārbaudīts, un šī uzbūvētā pilsēta var tikt neiekļauta kopējā kartē. Sīkāk par to, kā notiek karšu labojumu filtrācija, var izlasīt šeit
Jāatzīmē, ka visi šie trīs papildpakalpojumi ir pieejami pilnīgi bez maksas. Atliek tikai reizi mēnesī (vēlams, pat biežāk) piespraust savu TomTom ierīci kompim ar USB vada palīdzību, un ar TomTom Home servisu sasinhronizēt visu kas sinhronizējams. Savienojumam der jebkurš mini-USB interfeisa vads.
Kā papildus “For Fun” tiek dota iespēja navigācijas ierīcei mainīt krāsainus panelīšus. Gluži, ka mobilajam tālrunim. Protams, tie jāiegādājas atsevišķi. Izskatās tas šādi:
[img]
Verdikts:
[imgr]
Š is TomTom Start 2 modelis neizceļas ar plašu funkciju klāstu, tāpēc tas ir ātri apgūstams un ērti lietojams. Aparāts ir tieši tik vienkāršs savā būtībā, ka tas ir ideāli piemērots dāmām. Turklāt tas ir pietiekoši mazs un viegls izmēros, lai lieliski ietilptu mazā rokassomiņā. Nu jūs taču piekritīsiet, ka vairākumam meiteņu nav vajadzīga smagnēja navigācijas ierīce, kura ir pārbāzta ar dažādām derīgām un mazāk derīgām funkcijām. Veči noteikti izvēlētos tādu aparātu, kurš dara visu un vēl mazliet. Un ideālajā variantā ar to var atvērt arī alus pudeli.
TomTom Start 2 IQ uz doto brīdi Latvijas veikalos maksā aptuveni 80-100 latus (pēc salidzini.lv datiem). Uzskatu, ka tā ir ļoti laba performances un cenas attiecība priekš konkrētā modeļa. Tam ir 2 Gb iekšējā atmiņa, kurā ir ietilpinātas 42 eiropas valstu kartes. Atmiņas karšu lasītāja nav. Un nevajag arī.
Aparāts mana testa laikā bez ārējā strāvas avota izvilka nepilnas 2 stundas. Mauprāt, tas ir pilnīgi pietiekoši gadījumam, ja piemirsies ceļā paņemt auto-lādētāju.
Karšu pārklājums Latvijas steritorijai ir… švaks. Taču tā nav konkrētā modeļa nepilnība, bet gan visa TomTom Inc. vaina. Patiesībā tas arī ir visu TomTom navigācijas ierīču lielākais mīnuss. Kā saka gudri prāti, TomTom kartēs ir tikai ap 65-70% Latvijas pārklājuma, līdz ar ko netiek attēloti mazākas nozīmes ceļi, māju iekšpagalmi un pat veseli cieamati. Jāatdzīst, ka galvenie ceļi pa lielākai tiesai ir visi. Piemēram, Ä€dažos ir norādītas tikai centrālās ielas. Neasfaltēto- kartē nav vispār. Uzbraucot uz TomTom kartē neesoša ceļa aparāts “apjūk” un sāk mētāties pa blakus esošajām ielām, cenšoties saprast kur ellē es esmu aizbraucis. Izcili tas ir redzams braucot pāri jaunajam Dienvidu pārvadam Rīgā, kur ceļi atrodas dažādos līmeņos, un jaunie ceļi vēl nav “uzzīmēti” kartē. Tādēļ, plānojot maršrutu, iesaku izvairīties no nesen uzbūvētiem ceļiem.
Plusi:
– Mazs un parocīgs izmēros.
– Vienkāršs un ērts lietošanā.
– Ä€trs. Visas komandas tiek izpildītas momentāni.
– Cena
– Š…emot vērā, ka tā ir budžeta (low-end) klase, tam bez plikas navigācijas ir 3 ļoti lieliskas papildfunkcijas. Turklāt bezmaksas.
Mīnusi:
– Visnotaļ slikts Latvijas karšu pārklājums.
– tiešā saules gaismā slikti saskatāms displejā attēlotais.
___
*:
[img]
Raksts tapis sadarbībā ar Bajtel.lv
Konkrētajam aparātam ir vēl viens liels mīnuss – nav SD kartes slota. Par kartēm, kura versija Baltijai bija? Ja nav kreisa navigācija, tad kartēm jābūt labām. Tomēr… ja izvēlēties lētu tomtomu, iesaku ņemt kaut ko drusku lielāku un ar SD slotu – TomTom XL vai XL2 piemēram.
Android + copilot 🙂
Neaizmirstat, ka šī ir lētā gala TomTom iekārta, tāpēc nav brīnums, ka ir kāds trūkums. Gaidiet, drīz būs arī dārgā gala apskats;)
savu one xl lietoju jau kaadus divus gadus – viss kas ir aarpus latvijas un skaitaas eiropa – ir ok. ukraina – pilniiga 0.
itaalija vaacija polija lt – zeibiss.
Navigon, tomtom suudiigs cik naacies ir lietot.
Tā nu šis mētājas plauktā nevienam nevajadzīgs (kaut gan ir bijušas reizes, kad noderētu) un gaida augustu, kad taisos drusku paceļot pa rietumzemēm.
Tas viss ir labojams ( 🙂 ).. un pavisam ne sarežģīti. Ja kas, raksti PM.
WerNeo
Element… Ir vēl tādi aparātiņi kā Garmin. Arī dikti labi.
Konkrētajam aparātam ir vēl viens liels mīnuss – nav SD kartes slota. Par kartēm, kura versija Baltijai bija? Ja nav kreisa navigācija, tad kartēm jābūt labām. Tomēr… ja izvēlēties lētu tomtomu, iesaku ņemt kaut ko drusku lielāku un ar SD slotu – TomTom XL vai XL2 piemēram.
Visiem jaunajiem tomtom one un xl nav atmiņas karšu slota! Tad ir jāņem go sērija!
Nelabojams.
Tas viss ir labojams ( 🙂 ).. un pavisam ne sarežģīti. Ja kas, raksti PM.
Forši būtu… bet neaptēsts laikam esmu 🙁 ; nesapratu, kam ko rakstīt?
countries partially covered: Bulgaria (54%), Latvia (63%) and Croatia (42%, including major cities and coastal areas) (TomTom.com)
nu par ko tev vēl var runāt – TomTom priekš Latvijas pārāk neprecīzs, turklāt, cik ir sanācis kontaktēt ar viņu supportu, nekas īpaši nemainīsies tuvākajā laikā. Piemēram tam pašam Navigon (lietoju caur aifonu) ir ~99% kartes (vismaz tā viņi paši apgalvo).
Element:
Android + copilot 🙂
Es par to pašu saku. Ir labas kartes gan pilsētām, gan laukiem. Mani, pagaidām nav pievīlis šis duets. -ideālais oflain variants.
Bet ja nau žēl mobilo internetu, tad google maps ir perfekts variants. Tur info tiek samērā regulāri atjaunot un var atrast jaunākos veikalu, interesantās pieturas utt..
Nelabojams.
Tas viss ir labojams ( 🙂 ).. un pavisam ne sarežģīti. Ja kas, raksti PM.
Forši būtu… bet neaptēsts laikam esmu 🙁 ; nesapratu, kam ko rakstīt?
Nosūtīju. 🙂
WerNeo
Redzi. Tad te izveidosies kaut kas līdzīgs čatam, ja rakstīšu šeit. Pie tam, te ir raksta komentāri, nevis foruma tēma, kur kādam jāpalīdz. Sanāks offtopiks. 🙂