Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › PR › Tradicionālie mediji turpina konkurēt ar digitālajiem medijiem
Par spīti digitālo mediju straujajai attīstībai, cilvēki lielākajā daļā pasaules valstu joprojām ir gatavi vairāk tērēt naudu par tradicionālajiem, nevis digitālajiem medijiem. Š obrīd visplašākais digitālo mediju patēriņš un gatavība maksāt par digitālo saturu ir novērojama tādās valstīs kā Ķīna, Brazīlija un Singapūra, liecina starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas KPMG mediju patēriņa ieradumu salīdzinošais pētījums Digital Debate2013. Arī Latvijas mediji cenšas sekot līdzi digitālo tehnoloģiju tendencēm un piedāvāt savu saturu ne vien tradicionālajā, bet arī digitālajā formātā. Likumsakarīgi, ka viens no būtiskākajiem pavērsieniem Latvijas mediju telpā ir Vienotā sabiedriskā medija veidošana ar mērķi atgūt un palielināt sabiedrisko mediju mērķauditoriju, tai skaitā arī izmantojot jauno tehnoloģiju piedāvātās iespējas.
Lai ieinteresētu iedzīvotājus naudu tērēt arī digitālajiem medijiem, izšķiroša būs spēja sadarboties tehnoloģiju un mediju nozaru uzņēmumiem, piedāvājot mobilo ierīču lietotājiem novatoriskus un peļņu nesošus risinājumus.
Armine Movsisjana
Pētījuma rezultāti liecina: lai apmierinātu tehnoloģiju patērētāju vēlmi saņemt informāciju, saturs ir jāintegrē ierīces un izplatīšanas kanāli. Maz ticams, ka tirgus spēlētāji katrs atsevišķi spēs nodrošināt visus šos aspektus, tāpēc sektoru pārstāvjiem jāsadarbojas. Digitālo patērētāju jaunā paaudze vēlas vairāk un dažādas „informācijas pieredzesâ€, un tā ir gatava maksāt par augstas kvalitātes video, mūziku, grāmatām un digitālajiem materiāliem ar atzītiem zīmoliem.
Mobilo ierīču „diktātsâ€
Digitālo mediju attīstība un iedzīvotāju gatavība maksāt par digitālo saturu ir cieši saistīta ar mobilo ierīču – viedtālruņu un planšetdatoru – lietotāju skaita pieaugumu. Jaunā mobilo ierīču lietotāju paaudze pirmo mediju pieredzi iegūst, izmantojot tieši mobilās ierīces, un nākamās paaudzes ātrgaitas mobilie tīkli šo tendenci tikai pastiprinās, palielinot digitālo mediju priekšrocības salīdzinājumā ar tradicionālajiem medijiem. Mobilo ierīču lietotāju salīdzinoši lielākā gatavība maksāt par saturu paver iespēju medijiem un tehnoloģiju ražotājiem izstrādāt jaunus peļņu nesošus risinājumus.
Attīstības tirgos iedzīvotāji ir daudz mazāk pieraduši pie personālajiem datoriem un tāpēc ir atvērtāki jaunu mobilo ierīču lietošanai. Ķīnā jau 78% pilsētu iedzīvotāju pieder viedtālrunis, 76% – klēpjdators un 51% – planšetdators. Salīdzinoši citās valstīs vidēji 53% aptaujāto pieder viedtālrunis un tikai nedaudz vairāk nekā ceturtdaļai (26%) pieder planšetdators.
Kārlis Mālnieks
Par tradicionālajiem medijiem joprojām maksā
Pētījuma dati liecina, ka iedzīvotāji visās valstīs digitālajiem un tradicionālajiem medijiem velta apmēram līdzīgu daudzumu laika. TOP3 aktivitātes digitālajos medijos ir sociālo tīklu apmeklēšana, karšu un norāžu apskatīšana, kā arī ziņu lasīšana tiešsaistē. Savukārt tradicionālo mediju telpā televīzija vēl joprojām ir vispopulārākais medijs visos tirgos, tam seko radio un drukātie mediji – laikraksti un žurnāli. Arī Latvijā atbilstoši TNS pētījumiem 2012. gada rudenī viens skatītājs pie TV ekrāna pavadījis nepilnas 5 ½ stundas, savukārt radio klausītājs ir klausījies radio aptuveni 4 ½ stundas. Ir svarīgi atzīmēt, ka šie rādītāji nav būtiski mainījušies salīdzinājuma ar 2011. gadu. Savukārt digitālo mediju starpā populārākie ir sociālie tīkli un ziņu portāli.
Lielākā daļa iedzīvotāju vēl joprojām vairāk naudas tērē tradicionālā veidā, nevis tiešsaistē, lai arī šis rādītājs būtiski atšķiras dažādās valstīs un attiecībā uz dažādiem mediju veidiem. Kopumā tomēr patērētāju izdevumi par digitālo saturu pakāpeniski pieaug. Ķīna, Brazīlija un Singapūra ir vadošās valstis, kurās patērētāji ir gatavi maksāt par tiešsaistes saturu, savukārt patērētāji Ziemeļamerikā un Eiropā izrāda lielāku vēlmi maksāt tikai par pieeju noteiktam saturam, piemēram, iepazīšanās portāliem un grāmatām, taču mazāk, piemēram, par ziņām, mūziku un spēlēm.
Digitālās paaudzes lietotāju vidū pieaug tā dēvētā „divu ekrānu†lietošanas pieredze, vienlaikus izmantojot vairākas digitālās ierīces un bieži vien tajā pašā laikā skatoties arī televīziju. Gandrīz puse (48%) no Ķīnas patērētājiem apgalvo, ka viņi izmanto viedtālruni, skatoties televīziju, turpretim 60% izmanto klēpjdatoru, skatoties televīziju, vairāk nekā puse (52%) lasa laikrakstus un aptuveni trešdaļa (36%) piekļūst sociālajiem tīkliem. Puse no visiem Ziemeļamerikas respondentiem un 44% Eiropas respondentu apgalvo, ka viņi skatās televīziju un piekļūst internetam, izmantojot klēpjdatoru vai personālo datoru.
Attīstības valstīs pozitīvāka attieksme pret reklāmu
Tādās attīstības valstīs kā Ķīna un Brazīlija iedzīvotāji daudz pozitīvāk novērtē reklāmu, ja tā nodrošina pakalpojumu saņemšanu par zemāku cenu vai pat bez maksas. To ir atzinuši 77% respondentu Ķīnā un 62% – Brazīlijā. Savukārt Ziemeļamerikā tikai 46% iedzīvotāju un Eiropā tikai 39% iedzīvotāju ir gatavi piekrist šādam darījumam.
Par pētījumu Digital Debate2013
Pētījumā tika novērtēta digitālā un tradicionālā mediju satura ietekme uz vairāk nekā 9000 patērētāju deviņās valstīs četros dažādos reģionos: Ziemeļamerika (ASV, Kanāda), Eiropa (Vācija, Spānija, Lielbritānija), Ä€zijas un Klusā okeāna reģions (Austrālija, Ķīna un Singapūra) un Dienvidamerika (Brazīlija). Aptauja tika veikta no 2012. gada 1. līdz 15. oktobrim.
Par KPMG (kpmg.com/lv)
KPMG ir starptautisks biznesa konsultantu kompāniju tīkls, kas sniedz audita, revīzijas, nodokļu un konsultāciju pakalpojumus. KPMG darbojas 156 valstīs un visā pasaulē nodarbina 152 000 strādājošo. KPMG Baltijas valstīs ir viens no vadošajiem profesionālu pakalpojumu sniedzējiem reģionā.
Preses relīzes