Kompānija Apple pārstājusi pieņemt AppStore programmu veikalā VPN bāzētus reklāmbloķētājus, kā arī atjauninājumus tām aplikācijām, kuras bija izvietotas jau agrāk. Par to paziņoja firmas Future Mind tehniskais direktors Tomašs Koperskis. FutureMind izstrādā tādas populāras aplikācijas kā AdBlock, Weblock un Admosphere. Turpmāk būs atļauti tikai tie reklāmbloķētāji, kuri bāzējas uz Safari Content Blocker. VPN bāzētā reklāmu bloķēšanas programmatūra ir populāra ar to, ka iztīra no spama ne tikai web lapas, bet arī iOS lietojumprogrammas. No pēdējā nu nāksies atteikties.
Kā atbildēja Apple pārstāvis, esot pārkāpts Noteikumu 4.2.1 punkts, kas paredz API un frameworku izmantošanu pēc to nozīmējuma – tā kā norādīts dokumentācijā. Nekontrolējama VPN iesaistīšana esot pārkāpums. Kāpēc Apple tik strauji mainīja domas? Pēc MacRumors domām, tur atskārtuši, ka reklāmbloķētāji “aizkostajam ābolam” ņem nost naudu, jo reklāmas tiek bloķētas arī Apples lietotnēs kā Apple News. Pēc datiem uz 2016. gada novembri Apple News auditorija bija 70 miljoni lietotāji, kas nozīmē ļoti solīdus ienākumus no reklāmas.
[img]https://notepad.lv/userpix/28_adblock600_1.jpg[/img]