Vai programmētāji mēdz pazust?

Sākumlapa Forumi Citas tēmas Sludinājumi Vai programmētāji mēdz pazust?

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 24 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #157667

    Izrādās, ka jā! Vismaz mums tā gadījās pirms kāda laika. Mūsu programmētājs Vladislavs pazuda, neizpildot līgumā minētos nosacījumus. Vladislavs tika nolīgts strādāt pie viena projekta, kas tagad ir apturēts sakarā ar vīrieša pazušanu.

    Varbūt kāds pazīst Vladislavu vai ir kaut kur redzējis? Būsim priecīgi par jebkādu informāciju.

    Vairāk par Vladislava pazīmēm var izlasīt http://www.draugiem.lv/pazudis

    #293452
    Foxsk8
    Participant

    Neviens tā pat bez iemesla nepazūd. Bieži vien paši klienti ir pie šiem visiem apstākļiem vainīgi. Web izstrādē no 10 klientiem, apmēram ar pusi programmētājiem nebūs nekādu problēmu, bet ir arī unikāli klienti, ar kuriem bieži vien tālāk darba attiecības nav iespējams turpināt un šie faktori ir ļoti daudz.

    Parasti, līgumos ir jāatrunā maksājumi par daļām, reāli maksā par reāli izdarīto darbu, lai jebkurā gadījumā viena vai otra puse var atkāpties no solījumiem, un neviens ne izpildītājs ne pasūtītājs nav zaudētājos.

    Otrs tie kuri nolīgst tkai vienu cilvēku, pie 3 cilvēku darba visbiežāk saskarās ar šādām problēmām kā termiņi, deadline, neizpildīts darbs, jo grib vienam cilvēkam uzkraut gan projekta vadīšanu, dizainu izstrādi, programmēšanu, testēšanu un vēl marketinga cilvēka darbu.

    php.lv forums ir pilns ar šim diskusijām ko katrs pasūtītājs var analizēt.

    Otrs, īsti nav saprotams, vai reali tas cilvēks ir pazudis, vai arī ir izveidota speciāli šādiem gadījumiem paredzēta sociālā tīkla lapa.

    #293453
    samurajs
    Participant

    Tā ir Latvijā ļoti izplatīta parādība, ka programmētāji iekrīt melnos caurumos, viņus parauj NLO utml. Paši to esam piedzīvojuši. 😀

    #293454
    aoma
    Participant

    Pazūd ne tikai programmētāji, man ir viens buldozerists, kas arī regulāri mēdz pazust, atliek vien izmaksāt algu 😀

    #293455
    shady
    Participant

    Jā, tā ir. Kad tika izstrādāta V3 versija – NLO uzbrukumi bija regulāri.

    Tāpēc V4 tiek apsvērts saskanot ar mazajiem zaļajiem…. 😀

    #293456
    KristoZ
    Participant

    Izklausās pēc veikalinga trika.

    #293457

    Tur jau tā lieta, ka viens cilvēks uzņēmās izdarīt visu saistībā ar mājas lapas izveidi, sākot no dizaina izveides līdz pat uzturēšanai. Nu jā, tagad redzams, kur noveda arī pašu neuzmanība. Iekritām uz to lētāko variantu.

    #293458
    root
    Participant

    Veikalings/”megaportāls” aļa “mums ir saraksts, kas pēc mūsu nekompetento klientu tik pat gudrās personāldaļas meitenes Annas domām, kāds devs nekam neder un noteikti vajag ar viņu saistīties nu nekādās darīšanās”.

    Вы злой и нервный человек.

    #293459
    Foxsk8
    Participant

    Nereti jau pats pasūtītājs grib cilvēku visu vienā personā. Man šis lietas ir ikdiena, līdz ar to, bieži vien klienti nesaprot, ka kārtīgām projektam ir nepieciešams sekojošais:

    1. Projektu vadītājs – uzrauga iesaistītos cilvēkus, dizainerus, programmētājus, sniedz atskaites vadītājam un kontaktējās ar klientu, brauc, meklē, domā

    2. Programmētājs, viens vai divi cilvēki, vislabāk tos ir dalīt savā specialitātē – front-end cilvēks, kas darbojās ar mājas lapas dizainu griešanu, html maketu izstrādi, IE7 kļūdu labošanām un citām lietām, kā arī kontaktējās ar projektu vadītāju, dizaineri, un ir starpposms starp funkcionālo un tehnisko pusi – Back- End. Back-end cilvēks atbild par visiem tehniskiem procesiem, serveriem, php, sql, datubāzēm, lasa specifikāciju un izpilda specifikācijas prasības. Ja kaut kas nav kā vajag, back-end cilvēks vēršas pie projvada, un saka, front-endā ieviesusies kļūda, lūdzu lai otrs cilvēks izlabo, vai arī rod tam risinājumu. Divi programmētāji uz lielu apjomu ir minimums, ok firmas lapa, var viens visu izdarīt.

    3. Dizainers – atbild par to kā viss izskatīsies, jābūt saprašanai par web lietām, jaunākām tendencēm, krāsām un cilvēku psiholoģiju, kā arī ir jāmāk paredzēt vai risinājums būs ērts lietošanā citiem, šeit atkal šie visi cilvēki iedalās UI cilvēks, User Interface cilvēks, kas māk izvērtēt, vai šāds un tāds risinājums būs ērts lietošanā, jo bieži vien dizaineri uzzīmē to, ko nav iespējams sataisīt, vai arī uzzimētā ideja, elements nav pielietojams reālā aplikācijā, programmā, lapā.

    Tātad, kā minimums ir vismaz 3-4 cilvēki pie lieliem apjomiem.

    Parastās kļūdas ir tur, ka programmētājam liek zīmēt un domāt dizainu. Š o visu posmu pasūtītājs vispirms risina ar dizaineri, un tikai tad kad dizains ir gatavs, nodod to tālāk, protams, ja tas ir liels projekts, vēlams programmētāju piesaistīt jau no paša sākuma klāt pie šiem procesiem, un dod savu pievienoto vērtību izstrādājamam produktam. Katram cilvēkam ir savi darba uzdevumi. Pasūtītājs vienmēr gribēs orķestri vienā personā par vienu samaksu, bet reāli tā tas nenotiek, vai notiek ļoti reti, biežāk rodas problēmas, nekā notiek peļņa vs laiks vs ieguvums, vs ieguldījums.

    Otrs, mājas lapa ir kā biznesa instruments, kas palīdz attīstīt uzņemumu, veidot uzņēmuma tēlu, pastāstīt, mēs melni maziņi, bet tagad mums ir lapa un esam redzami.

    Vēl viena izteikta kļūda ir tā, ka klienti vēlas lai kāds no šiem IT džekiem, dizainers, programmētājs veido SEO marketingu, sociālo tīklu aktivitātes, utt.. tur ir atkal savi cilvēki, jo jebkurā biznesā ir jāinvestē X līdzekļi, biznesa pamats ir vienkārši risks, risks ar saviem privātiem, investora līdzekļiem, ja grib ielikt projektā 400 – 500 Ls, un izcelt tur nezin ko, tas nekad nenotiek. 🙂

    Labi, kādā citā postā paturpināšu tālāk.

    #293460
    spoon
    Participant

    Principā jau pa lielam visu pareizi apstāstīju, tikai piebilde – pasūtītājam NAV noteikta prasība, lai būtu cilvēks orķestris, kas darīs visu. Pasūtītājs, kurš no tām lietām neko nejēdz primāri vadās pēc cenas. Bet nu jebkurā gadījumā tieši tāpēc arī visa šitā “par cik jūs varētu uztaisīt lapu, apmēram tādu kā ***.lv?” saruna ir vedama nevis caur telefonu nosaucot vai epastā nosūtot ciparu, bet gan dzīvē uz vietas, kur arī visu normāli apmēram kā tu rakstīji izskaidro + paspilgtina ar reāliem piemēriem utt. Ir jāsaprot, ka klientam nav jābūt IT guru, tāpēc arī ir jāskaidro kāpēc ir vajadzība pēc tāda un tāda speciālista, kāpēc dizainu labāk uzticēt dizainerim ne programmētājam, kāpēc cena ir tāda un tāda utt. Rezumējot ar klientu ir jāstrādā, tad arī vairums gadījumu abas puses paliks apmierinātas, un pat ja klients neizvēlēsies tavu variantu, jo tā izmaksas pārsniedz viņa projektam atvēlēto budžetu, tad jebkurā gadījumā klients paliks ar pozitīvu iespaidu par tevi jo viņam būs izskaidrots kāpēc tik un ne savādāk, nevis paliks iespaids “šie nu gan dārgi plēš” kāds tas bieži paliek pēc vienkārši cipara nosaukšanas pa telefonu/epastā.

    #293461
    Foxsk8
    Participant

    spoon : Protams, tā arī ir, bet ar klientiem ir tā, iedomājies labs programmēājs Ventspilī, Liepājā, vai citā pilsētā, klienti pārsvarā pa telefonu runā šādi:

    Kad varam satikties, bet neviens nepadomā to, vai vispār programmētājs ir no Rīgas, līdz ar to kad tu saki, es esmu no citurienes, bet ir cilvēks, darbinieks, kas apkalpo Rīgas klientus, tad uzreiz tā saruna apraujās. Otrs, izbraukāt uz katru klientu, kas piesakās un grib tikties, īsti nav iespējams viena cilvēka personā, ok ir projektu vadītāji, kas skatās, dara. Parasti es pats personīgi saku, ja tiek reāli noslēgts līgums par atbilstošu summu, tad arī ir vērts braukt pie šāda klienta. Ja man dienā ir divi šādi interesenti, reāli divas dienas jābrauc uz Rīgu, kur nav ne mazākā garanta, ka cilvēks izvēlēsies tieši tevi, tātad programmētājam arī ir jāveido, firmai kaut kāds pašrisks, Vidēji nenostrādāti darbi, plus ceļa, citi izdevumi, kas sastāda pašriska izmaksas vienam šādam klientam. Lai reāli šo pašrisku vēlāk neatpelnītu uz tāmes, izmaksas rēķinu, vieglāk šādas lietas ir nokārtot e-pasta veidā nosūtot detalizētu izmaksu tāmi, par ko kas jāmaksā, plus papildus opcijas, kā arī ja tiek veikta lielāka atmaksa uzreiz, kāds no pakalpojumiem ir lētāks, jeb piemēram mobilai versijai piemērojam 30% atlaidi. Š is situācijas ir ļoti daudz un dažādas.

    Tas ir tas pats, kas lielās web aģentūras, reāli programmētājs pelna apkopējai algu, kur klients kas pasūta projektu maksā par web aģentūras foršo biroju rīgas centrā, bosu ceļojumiem un ēģiptēm, utt..

    Nevienam nav noslēpums, ka šis pašas aģentūras ņem apakšuzņēmums darba veikšanai un sev paturot procentu no pasūtījuma.

    Klients pasūta aģentūrai lapu par 7K, aģentūra freelancerim samaksā 500 Ls dizainam, 600 Ls koderiem, piem, 500 projektu vadītājam, 300 vēl kādam, izdeuvmi, utt… beigās 2-3 K sanāk uzņēmumu peļņa, jeb galveno šefu ienākums, par ko reāli maksā klients.

    Aģentūrām ir pluss, ka ir resursi, viens programmētājs slims, pieslēgs citu, projekts būs laikā un bez raizēm, bet par to tiks pārmaksāts, samaksāts, jeb tiks maksāts par risku, kas nekad nenotiks 🙂

    Ja izvēlas freelance, vienu, divas personas, tad klients par šo riska daļu nemaksā neko, un riskē pats uz sevi, ja riska faktors nenotiek, klients ir šo visu ieguvis no tiem pašiem piegādātājiem, tādā pašā kvalitātē, kā būtu gājis pie aģentūras, jo šie cilvēki, gan ņem freelance, gan arī apkalpo aģentūras.

    Lūk tā. 🙂

    #293462
    migors
    Participant

    Tas ir iemesls kāpēc pats būvēju sev lapas uz joomla un wordpress. Pašam pirms 6 gadiem pazuda (aizbrauca strādāt uz microsoft kanādā),

    Tagad laboju divus puspamestus projektus, programmētājs pārstāja komunicēt.

    Tiko draugs dabūja atteikties no projekta kurā jau ieguldīti 1000 ls, programmētājs izkūpēja ar galiem.

    Ir gadijies ka pats vienkārši pasūtu cilvēku kurš negrib neko maksāt bet idejas būvē līdz debesīm.

    Ir gadijies ka atsaku klientam jau pabeigtu lapu un atkaitu atpakaļ iemaksāto naudu, jo tā sapisa prātu ka viena doma ka tik ātrāk notīties 🙂

    Tā nu ir ikdiena.

    #293463
    Faks
    Participant

    Pāšam man te bija viens tāds floksis pazudu ar galu un netaisot to darīt jo klienti tiešam būvē idejas līdz debesīm vai ari grib lai izdari neiespējamu darba apjomu pa pārīts stundām kā ir bijis skaidrot ka darbs var aizņemt vairākus mēnešus toko viņi prasa šiet tik savu …. labāk neturpināšu savādāk man te būs garš penteris.

    #293464
    dzhonsons
    Participant

    Nu paga, tātad, jūs uzskatāt, ka tas ir pilnībā normāli “vienkārši pazust”, nevis aiziešanu smuki sakārtot? Mjaaa..

    #293465
    root
    Participant

    spoon, nē, normālam pasūtītājam prasība pēc orķestra ir ne tikai prasība, bet obligāta nepieciešamība. Tiem, kam nav – tiek uzdota no izstrādātāja puses, tā ir normāla darba procesa organizācija.

    Un foxis varētu beigt pļāpāt. Diez vai tu liela projekta smaku esi ostījis, ne ko daudz saproti no projekta vadības.

    #293466
    root
    Participant

    Quote:

    Tiko draugs dabūja atteikties no projekta kurā jau ieguldīti 1000 ls, programmētājs izkūpēja ar galiem.


    Nevaru neierēkt par šito.

    #293467
    root
    Participant

    Mans viedoklis ir, programmētāji pazūd tikai 2 gadījumos:

    a) Jams ir slinks parazīts, uzņēmās darbu, ko nevarēja izpildīt. Pazuda. Tā arī mēdz notikt. Lielākā vai mazākā mērā klienta vain (stulbums) – dot studentelim veidot 20k projektu par 500 latiem un gaidīt kaut kādus rezultātus.

    b) Tu (klients) esi apdaudzīts auns, ar kuru jebkura komunikācija nav iespējama. Iespējams, uzskati, ka programmētājs ir zemākas rases pārstāvis, pilnīgi ignorē viņa profesionālo viedokli, nemaksā algu, uzstādi savus, iepriekš neatrunātus noteikumus, no tevis bieži dzirdams “mans 15gadīgais dēls saprot datoros, viņš saka, ka labāk tā” vai arī mana krūmu kantora tik pat izcilā sekretāre saka, ka viņai nepatīk ko dara podziņa X, viņai nepieciešams lai podziņa X izmantojot melno maģiju izdarītu visu viņas vietā. Labākajā gadījumā, ar Tevi vienkārši pārstās komunicēt – tikai tā iemesla dēļ, ka komunikācija prasa laiku, laiks maksā naudu, un diez vai tāds ambālis apmaksās rēķinu par projekta komunikāciju. Sliktākajā – pasūtīs rupjiem vārdiem.

    #293468
    Faks
    Participant

    Cepums teu Root 🙂 echo “+1”;

    #293469

    Slinkais parazīts nemaz nav tik slinks, jo atrada laiku, lai izslēgtu telefonu. Iespējams pat pacentās nomainīt numuru, tas nozīmē, ka bija spiests aiziet uz veikalu un visdrīzāk par maniem līdzekļiem to arī izdarīja. Kurus nemaz nav pelnījis.

    #293470

    Redz kā, izrādās, ka programmētāju pazušana kļuvusi par sava veida sindromu. Cerams, ka tas sindroms nekļūs par epidēmiju citādi arī pašam nāksies apgūt programmēšanas valodu. Vismaz nebūs nekādu problēmu ar komunikāciju.

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 24 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā