Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Raksti › Veļasmašīnas: cik ātru centrifūgu vajag?
Bieži, gatavojoties iegādāties veļas automātu, rodas jautājums – cik dārgu/ jaudīgu pirkt? No visiem veļasmašīnu parametriem vislielākā ietekme uz cenu ir centrifūgas griešanās ātrumam
Pēc centrifugēšanas kvalitātes veļasmašīnas iedalās 7 klasēs: A, B… G. Visaugstākajā – A klasē – atlikušais mitrums pēc izspiešanas nedrīkst pārsniegt 45%, B klasei – 54%, C klasei – 63%, bet D klasei – 72%. Zemāku klašu ierīces vairs praktiski neražo.
Lai arī ievērojami lētākajai C klasei “mitruma cipars” ir ievērojami lielāks, mazgāšanas kvalitāti tas neietekmē. Vienīgais – var nākties mazliet ilgāk pažāvēt drēbītes pēc tam. Arī no visdārgākās veļasmašīnas pilnīgi sausu veļu iegūt nevarēs, jāžāvē būs tik un tā.
Kas nosaka izspiešanas kvalitāti? Pirmām kārtām jau centrifūgas griešanās ātrums. Parasti tas ir 1000-1200 apgr./min. Lētākajām mašīnām mēdz būt vēl 800 apgr./min.
No otras puses, ražotāji pacentušies izgatavot arī tādus “monstrus”, kuri griežas ar 2000 apgr./min., piem. Gorenje WA 65205 (attēlā)
[img]
Vai tādi “kosmiskie ātrumi” ir vajadzīgi? Un kā norisinās veļas izspiešanas process?
Lieta ir pavisam vienkārša – skalošanas beigās sūknis atsūknē ūdeni un veļas cilindrs sāk ātri rotēt ap savu asi. Veļā esošais ūdens pakļaujas centrbēdzes spēkam un pa sānu caurumiņiem nokļūst tvertnē, no kurienes to atsūknē. Maksimālo ātrumu elektrodzinējs (un cilindrs) sasniedz izgriešanas beigās, parasti uz pāris minūtēm.
Kas nosaka sistēmas drošumu? Pirmām kārtām tie ir gultņi. Pie lieliem ātrumiem gultņi tiek pakļauti milzīgai slodzei, tāpēc to kvalitātei ir izšķiroša nozīme. Lētajās mašīnās mēdz būt plastmasas gultņi vai arī Polijā ražotie. Īsti labā kvalitātē šīs detaļas ražo, piemēram, zviedru firmā “SKF”.
Pērkot veļas automātu – vajadzētu noteikti veikalā painteresēties par gultņu ražotājiem. Solīdiem tirgotājiem būs šī informācija.
Pietiek “nobrukt” kaut vai vienam gultnim un jūsu veļas automāts vairs nestrādās:
[img]
Mēdz teikt, ka “ātrgaitas” veļasmašīnas stipri vibrējot, pat lēkājot. Par to ražotāji arī padomājuši. Parasti vadības procesors seko līdz visiem procesiem, vajadzības gadījumā koriģējot tos. Tiek uzstādīti pamatīgāki amortizatori un papildus atsperes. Revolucionārs risinājums ir cilindra tiešā pievada lietošana – cilindrs atrodas tieši uz elektrodzinēja vārpstas; atkrīt dzensiksnu u.c. pievada elementu lietošana. Līdz ar to radikāli pieaug izstrādājuma drošība.
Attēlā: tiešā pievada veļasmašīna LG WD-14370TD
[img]
Kādus izspiešanas ātrumus tad lietot? Ja arī mums ir “ūberkruta” mašīna ar 1600 apgr./min., pieļaujamie maksimālie apgriezieni vilnai, zīdam, plāniem audumiem ir 500 un mazāk. Pretējā gadījumā pastāv liels risks izņemt ārā bezformas džemperi vai zīda strēmeles krekla vietā. Lielā ātrumā var riskēt izspiest, piem. džinsa bikses vai lina dvieļus.
Ja starp 500 un 1000 apgr./min. jūtama liela starpība atlikušā mitruma ziņā, tad starp 1000 un 1200 – to vairs praktiski nejūt.
Bet ko darīt, ja gribas 100% sausu veļu, ko uzreiz likt skapī? Tad jāpērk automāts ar žāvētāju vai vislabāk – šāds komplekts: (
[img]
Avots:
Un raksts tika veltīts nevis visiem vešmašīnu rādītājiem, bet konkrēti vienam… tirgotājiem tāda mānija slavēt superātrās, ka būšot pilnīgi sausa veša… bet tā nav!
1000apg./min,1200apg./min reāli neko neizšķir.Lai sasniegtu tos 45%mitruma,centrafūgai ar 1000apg./min būs jagriežas par pāris min. ilgāk.Turpretī ar 1200apg./min šis mitruma % tiks panākts ātrāk.
Un jasaka,ka reālajā dzīvē tā tas arī ir.Tās specifikācijas ir tīri nosacītas.
Edgars: IT portāls tīrā veidā
un ja tu man ienaaktu veikalaa un paprasiitu, kaadi gultnji ir konkreetai veljasmashiinai, es apsardzi izsauktu.
1000 rpm pilniigi pietiek, ja esi izveirtis nopeerc 1200 🙂
vienkaarshi vajag normalus brendus pirkt un viss.
no savas puses piebildiishu – nepeerciet LG un samsung.
var njemt e-lux un jaanjem ir AEG.
afigel:
Vešmašīnām ir gan
1. energopatēriņa klase A,B,…
2. mazgāšanas kvalitātes klase A,B,…
3. izspiešanas/ centrifugēšanas klase A,B,…
Jebkurā labā veikalā uz cenu zīmēm ir uzrādītas visas šīs klases. Informācija sīkāk:
Liepājas veikalos pārdevēji zin gan par gultņiem, gan par citām sastāvdaļām un pat iesaka neņemt dažus no prestižajiem modeļiem tieši plastmasas detaļu dēļ (jo paši negrib pēc tam problēmas ar garantijas remontu).
man gan vairaak bija audio/video, tachu sho-to pakjeeru no baltaas tehnikas ar.
un ja tu man ienaaktu veikalaa un paprasiitu, kaadi gultnji ir konkreetai veljasmashiinai, es apsardzi izsauktu.
Vot šitādas piparu bodes vajadzētu slēgt bez brīdinājuma!Ka tik ko pārdot.Bet kad klients(garantijas laikā) vēršas pie pārdevēja ar problēmu,tad sākās atrunāšanās:
“Jums tak manuālī bija norādītas konkrētas detaļas”.
Vot skuju!Tās rokas grāmatas ir domātas blondīnēm.
Par pārējo varu piekrist(gadus divus strādāju pie licenzēta veļas mašīnu meistara par palīgu),un šo to samācījos.
Bet,kas atiecās uz informācijas saņemšanu pie pārdevēja,tad skaidrs ir viens:
Informāciju klientam pilnā apmērā un pazemīgā veidā!!!(bet to”pārdevēji”Latvijā retais māk sniegt)
BET
Nekad vēl neviens man nav beigās atdevis naudu atpakaļ vai apmainījis pret preci, kādu vēlos, JO
Man pat pa 6ls lētām tupelēm veikals bija spiests samaksāt ~240Ls + protams, dabuju atpakaļ arī savus 6ls:)
Dažreiz patīk pakasīties ne tikai forumos, bet arī dzīve:)
Tāpēc nav ko baidīties – ja ir čeks un nav tava vaina, tad viņus var paņemt priekšā kārtīgi.
Un vēlviens padoms – nekad nenodiet veikalā uz remontu!
Tev, kā picējam, ir tiesības veikt ekspertīzi neatkarīgi – bez veikala starpniecības.
Un vēlviens padoms – tajā brīdī, kad esat naivi atdevis preci veikalā, lai pārbauda – jūs esat piekritis, ka piekrītat remontam – daudu tad neredzēt atpakaļ kā savas ausis vai citu jaunu preci.
P.S. – Veikali di*š kā nemetas – un ir pilnīgi vienalga ko viņi saka par garantijām utt – bieži izdomā savus termiņus, bet diemžēl LR likumdošana kā minimālo laiku uz elektroniku (un ne tikai) paredz 2 gadus. Un, kad sabojājas, tad taisnā ceļā uz patrērētāja tiesībām, ar to palīdzību dabūsi ko vajag + papildus kādu summiņu arī veikalam pa sodu uzliks;)
Te vienkārši nav ko piebilst!Man ir gadījies trīs reizes ņemt naudu atpakaļ.Tik skumji ir tas,ka pārdevējs sāk bolīt acis un prasīt,kas tie par likumiem.Pēdējais gadījums tieši bija saistīts ar veļas automāta problēmām.Ja veikalā ko sāk pīkstēt,tad neatkarīgu ekspertīzi un miers.Pēc tam lai nelaimīgie sedz ekspertīzes izmaksas,transportēšanas.Un vēl var paņemt netīro veļu no visiem radiem/draugiem.Aiznest izmazgāt uz veļas māju(par to protams arī paņemot čeku).Jo veikals ilgāk čakarēsie,jo lielāki izdevumi radīsies viņiem pašiem.
Kad Latvijā patērētājs kļūs gudrāks/izglītotāks par savām tiesībām,tad arī izzudīs tās apšaubāmās piparu bodes un visu varenie”pārdevēji/konsultanti”.Tā kā ja man būs vēlme,tad arī uzprasīšu no kāda metāla sakausējuma ir izgatavota skrūve.Kur nu vēl gultnis.
un ja tu man ienaaktu veikalaa un paprasiitu, kaadi gultnji ir konkreetai veljasmashiinai, es apsardzi izsauktu.
Vot šitādas piparu bodes vajadzētu slēgt bez brīdinājuma!Ka tik ko pārdot.Bet kad klients(garantijas laikā) vēršas pie pārdevēja ar problēmu,tad sākās atrunāšanās:
“Jums tak manuālī bija norādītas konkrētas detaļas”.
Vot skuju!Tās rokas grāmatas ir domātas blondīnēm.
Par pārējo varu piekrist(gadus divus strādāju pie licenzēta veļas mašīnu meistara par palīgu),un šo to samācījos.
Bet,kas atiecās uz informācijas saņemšanu pie pārdevēja,tad skaidrs ir viens:
Informāciju klientam pilnā apmērā un pazemīgā veidā!!!(bet to”pārdevēji”Latvijā retais māk sniegt)
mozz tev veel kurpes notiiriit? paardeveejs ir taads pats cilvis kaa tu, izlepushais “pacient” 🙂 taa kaa – jaaizturaas vienam pret otru ar cienju.
1) normaals brends tev tos divus garantijas gadus ies, un iisti nebuutu dzirdeejis ka shamie liktu iekshaa leetos gultnjus par kapeikaam – BS
2)garantijas laikaa pats tu gultnjus nemainiisi, tas nu ir 100% .
3)manuaalii ir noraadiits, kaa lietot, kaadiem standartiem atbilst.
4)un infa vienmeer tiek sniegta taadaa apmeeraa, cik klientam taa ir nepiecieshama.
P.S. – Veikali di*š kā nemetas – un ir pilnīgi vienalga ko viņi saka par garantijām utt – bieži izdomā savus termiņus, bet diemžēl LR likumdošana kā minimālo laiku uz elektroniku (un ne tikai) paredz 2 gadus. Un, kad sabojājas, tad taisnā ceļā uz patrērētāja tiesībām, ar to palīdzību dabūsi ko vajag + papildus kādu summiņu arī veikalam pa sodu uzliks;)
tavs foruma paraksts atbilst patiesiibai – normaalas firmas labaak vienreiz nedaudz zaudee, samainot preci pret citu, tachu ieguust pastaaviigu klientu.
nevajag pirkt tupeles pa 6 ls, tad tev neviens bodee praatu nepisiis.
es uz euroskor kuropeem jau ilgaak par gadu dziivoju – nopirku rudenii, peec pusgada atliimeejaas zole, bija jau pavasaris, piemaksaaju dazhus ls un panjeemu pavasara kedas, taas arii jau uz rudens pusi sadaliijas nedaudz, atkal samainiiju. pagaidaam ie.
Preses relīzes