Velosipēds – sodi

Sākumlapa Forumi Citas tēmas Cilvēks un Sabiedrība Velosipēds – sodi

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 16 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #161169
    kasis1000
    Participant

    Tā kā drīz dabūšu no darbnīcas velosipēdu atpakaļ, tad jautājums ir sekojošs, vai velosipēdistiem pienākās sodi, par braukšanu bez apgaismes ierīcēm?

    Google met pārsvarā rezultātus, par kaut kādu velosipēdistu, kuram piemērots sods par to, ka nokritis uz trouāra.

    #318896
    Crow
    Participant

    No CSN:

    Quote:

    223. Braucot diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēdam abos tā sānos, riteņu abās pusēs, jābūt aprīkotam ar diviem oranžiem (dzelteniem) gaismas atstarotājiem, kā arī priekšpusē jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturim. Ja lukturu nav vai tie nedarbojas, velosipēdam priekšpusē jābūt aprīkotam ar baltu atstarotāju, bet aizmugurē ar sarkanu atstarotāju un velosipēda vadītājam jābūt tērptam atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.

    Tātad apgaismes ierīces nav obligātas, taču ja to nav, jābūt atstarotājiem un atstarojošajai vestei vai kaut kam līdzvērtīgam pēc funkcijas. Citādi punkts pārkāpts, sodīt var.

    Bet vispār ir krietni vien paša interesēs būt redzamam citiem satiksmes dalībniekiem, kā arī redzēt tos pašam un arī ceļu redzēt. Tā kā līdz sodam aizdomāties pat nav nekādas vajadzības.

    #318897
    Nelabojams
    Participant

    Pienākas gan. Bieži tas ir nāves sods.

    #318898
    shadow118
    Participant

    Lētākie lampu komplekti zem piecīša. Paņem, noderēs, ja brauksi tumšākā laikā

    #318899
    ExDec
    Participant

    Aizej kaut uz vietējo Maximu un nopērc tos lukturus, nemaksā viņi tik dārgi. Bet arī ar tiem ieteiktu uzmanīties. Mums policija ir ļoti “izglītota” noteikumu ziņā un šo te Crow norādīto punktu interpretē krietni savādāk – pēc viņu uzskata tev dienas vidū vajag atstarojošo vesti, ieslēgtus lukturus un vēlams kaut kādu tauri visu laiku pūst, jo tevi redz neredz citādāk.

    #318900
    jurgenz
    Participant

    this.

    #318901
    dexsters
    Participant

    Es arī par to ka cauru dienakti būtu jābrauc ar ieslēgtu skaņu signālu,tās ieslēgtās tuvās gaismas deg pa diršanu jo nevar tak dzirdēt.

    Starp citu,nav kaut kur redzēts verķis kas tuvās gaismas ieslēdz kad auto rati sāk griesties?Stāvot krustojumā pie sarkanā taču uguņiem nav jābūt ieslēgtiem.Labprāt tādu iepirktu.

    #318902
    Anonīms
    Neaktīvs

    Biju nopircis šādu lukturīti:

    https://www.ebay.com/itm/Rechargeable-6000Lm-Front-Bicycle-Lamp-Bike-Light-3x-CREE-XM-L-U2-LED-AC-Charger-/131519533954?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e9f2cd382

    Nu ziniet, ceļu policisti mani neredz, tikai manu spilgto gaismu. Braucu bez vestes, un nepiesienas pat ziemā. Ceļu redzu ideāli uz kādiem 20m, bet apgaismo līdz kādiem 50+ metriem. Iesaku šādu, ja nopietnāki attālumi jāveic.

    #318903
    Aldis
    Participant

    Tas baigais zvērs. Būs kaut kad laikam jāieķer, ja nu izdomāšu atkal pa ziemām braukāt. 🙂 Pēdējās sezonas gan tā nedaru – ja nobraukā visu ziemu, tad pavasarī veļukam jātaisa kapitālais remonts – sāls, rūsa, n shit sabeidz visu iespējamo. Kautgan, tāda ziema kāda bija pagājušā, var teikt bez sniega, mierīgi ar varēja braukāt.

    #318904
    Barons
    Participant

    Kur var izlasīt ceļu satiksmes noteikumus velosipēdistiem, tur ir rakstīts kā, ar kādu ātrumu, utt. velosipēdistam jābrauc pa veloceliņiem, kādā tehniskajā stāvoklī jābūt velosipēdam?

    #318905
    msh
    Participant

    Nezinu vai redzēts, bet princips būtu ļoti vienkāršs lai tādu uzbūvētu pats. Viss ko vajag – parādoties ātruma signālam, ieslēgt lukturus. Cita lieta – vai to vajag?

    #318906
    msh
    Participant

    Vispār jau otrādi – es kaut kad dzirdēju no viena paziņas tekstu, ka tas, kā es agrāk braucu ar salieķi – visu laiku degoši lukturi – esot pret noteikumiem. A man vienkārši nebija ar ko tos lukturus izslēgt… 😀

    #318907
    msh
    Participant

    Mūsdienās velosipēdu apgaismojums kā tāds ir aizgājis galīgā tūtā. Tehnoloģijas attīstās, bet tās vai nu netiek izmantotas, vai tiek izmantotas nepareizajos virzienos. Kādas labas tehnoloģijas mūsdienās ir pieejamas – arvien efektīvākas gaismas diodes – un ģeneratorrumbas [pašas par sevi 70 gadus veca tehnoloģija] ar arvien niknākiem magnētiem, slēgtajiem gultņiem utt. Kā mums šīs tehnoloģijas piedāvā ražotāji – diodes – pamatā visādos ar baterijām darbināmos spīgulīšos, mirgulīšos un tamlīdzīgos mēslos, vai arī ar akumulatoru darbināmos brīnumos, kur viss būtu labi, ja ne tā pati ideja, ka tev ir akumulators, kura darbaspējas ir atkarīgas no temperatūras un vecuma, un kurš ir jāuzlādē. Un kas ir ar ģeneratorrumbām – pamatā priekš tām ražo kaut kādus nožēlojamus lukturīšus, pēc idejas ka velosipēda apgaismojumam ir nevis jāapgaismo, bet jāmet tāds gaismas pleķītis priekšā, un nu jau vēl ir sācies marazms, kur tām rumbām sāk pazemināt veiktspēju – jaudu un spriegumu – ar dižo domu ka nu ir efektīvāki diožu lukturīši, saglabājam to pašu nožēlojamo gaismu, un būs dažu vatu mazāka slodze.

    Es pagājušā gada rudenī beidzot atklāju velosipēdu. Mans līdzšinējais, no jaunības saglabājušais iespaids bija ka velosipēds – tas ir sūdains kalnīgais, kur robi tiek neērti pārslēgti, dancinot ķēdi pār miljons zobratiem, vienlaicīgi skatoties, vai tas tiešām notiek, sēžot uz neērta ķebļa, un apgaismojums – tas ir čirkstošs un buksējošs pudeles ģenerators, kura darbinātais lukturītis met gaismas pleķīti. Pa vasaru sāku braukāt ar desnu, pienākot rudenim, pie tā ka uz darbu jābrauc septiņos, izdomāju ka gribu mīties vieglāk un gribu kaut ko redzēt – transmisija evolucionēja vispirms uz ķīniešu pakaļas ripuli, kuram varēja likt virsū rietumu parauga zobratus, pēc tam uz Sturmey-Archer trijniecīti, un pēc tam uz Shimano Nexus Inter 7 septiņniecīti, nākotnē noteikti vajadzēs ko niknāku, jo viņa reāli ir par īsu lai vienlaicīgi varētu efektīvi braukt pa šoseju, un tajā pašā laikā izpildīties kā ar kalnieti, bet nu tas ir cits stāsts. Apgaismojums – veloveikalā paprasīju “kas ir tā tur rumba” un uzzināju ka tas ir ģenerators – sastellēju priekšas ripuli ar to, vispirms bija padomju ražojuma lukturītis, pablāvs, jo tajā esošā 12v spuldze bija diezgan melna – 6v spuldzīte izturēja precīzi trīs braucienus uz darbu, ceturtajā, pēc trijnieces pakaļas rumbiņas ielikšanas un pārslēdzēja sakārtošanas, otrajā nikni saminoties lai ieslēgtos trešajā, iestājās tumsa… 😀 Tālāk salasījos šitento lapu https://www.pilom.com/BicycleElectronics/DynamoCircuits.htm un sāku eksperimentēt. Vispirms bija pie NorthBridge radiatora pielīmēta 3w diode ar taisngriezi, un optiski bez nekā – ļoti skaisti, jauka gaisma 10 metru rādiusā – pēc tam gribot uzlikt otru diodi, nejauši abas tika nobeigtas, un tika uzliktas četras 1w diodes 2×2 konfigurācijā kā pagaidu variants, ar sesto shēmu barošanai, un no diožu lukturīša paņemtu un modificētu staru savācēju – beigās dabūnot diodes, priekšā tika ieliktas 4 3w un 1 1w virknē, 1w saslēgta paralēli ar aizmugurējajā lukturītī iebāztu 1w diodi, un ar slēdzīti, ar kuru atslēgt 2 vai 3 diodes zemākiem ātrumiem. Beigās tas slēdzītis izšķīda, turpināju braukt bez tā, tāpat viņš bija vajadzīgs tikai bezceļos un aiz cieņas pret pretībraucošajiem vadītājiem, jo pie tā ka ripulim ir 20 collas, pilnam spožumam pietika ar 11 kilometriem stundā – atslēdzot trīs diodes, nepieciešamais ātrums nokritās uz 6-7 kilometriem stundā. Apgaismojums – redzamība ~80 metri + iespēja tāpat redzēt četrus ceļa stabiņus uz šosejas un piepūloties vēl otrus četrus, meža malas 20-30 metru attālumā arī tika labi apgaismotas, pretī braucošie autovadītāji ļoti spēcīgi respektē, brīžiem pārslēdzoties daudz par ātru, jo noteikti domā ka pretī viens ar moci mauc [mazajiem pļerdakiem ir stipri vārgāks apgaismojums] – vienīgi optika sūdīga, firmas autobusa šoferi man sūdzējās par to, ka man pretī braucot acīs kož, tam es ticu, pa tumsu braucot gar daudzdzīvoklenēm, trešā stāva līmenī mana gaisma bija manāma.

    Pagaidām visa tā padarīšana un arī pats velosipēds ir izārdīti, velosipēdam jāsabūvē cits rāmis un elektrība arī tiks pārbūvēta uz tādu, kur rumba ar DC-DC pārveidotāju lādēs 6v aķi, apgaismojumam un mūzikai. Vajadzēs vēl laikam kādas krutākas diodes ar normālu optiku nopirkt.

    Ak jā, pats velosipēds

    [img]https://content31-foto.inbox.lv/albums/m/mshathlonxp/dzhaadi_nieki/WP-20150105-002.jpg[/img]

    P.N. Braukšana bez apgaismojuma – tas ir smags stāsts. Apgaismojums, un kārtīgs, ir vajadzīgs diviem iemesliem. Pirmkārt, lai vadītāji respektētu, otrkārt, lai pats kaut ko redzētu. Kad šī gada sākumā savācu kopā savu rezerves ričuku, es no sākuma ar viņu pāris reizes aizbraucu uz darbu – līdz es darba ceļagalā gandrīz saskrējos ar bojāgājēju – tad atsāku braukt ar salieķi. Un tālāk ir autovadītāju problēma – lielākā daļa redzot vienu pašu vesti, turpina mierīgi močīt ar tālajiem. Pārāk bieži nākas man viņiem demonstrēt ka ja viņi labi redz manu vidējo pirkstu, tātad tā gaisma spīd arī manās acīs 🙁

    #318908
    msh
    Participant

    Ja jau reiz sāls un ūdens sabeidz sūdus, tad ir tikai loģiski tos mainīt. Man kaut kā uz sitienu potenciālie sabeidzamie elementi [neskaitot pašu rāmi] nāk prātā – monobloks un, em – laikam arī viss… 😀

    Attiecībā par tajā linkā redzamo brīnumu – es gribētu redzēt kas tur par 27 zaļajiem vispār ir… 😀 Ne tikai diožu kombinācija, spējīga attīstīt 6k lūmenu, vienas pašas diodes, maksā stipri dārgāk, un tur būs 8-12 diodes, bet tas verķis tak sastāv no korpusa, optikas, aķa, lādētāja – un tas viss par tām nieka naudām… 😀 Ja gribi redzēt cik maksā pieklājīgs svētdienas braucēja lukturītis ar aķiem, pameklē CatEye HL-EL1000RC – un tur ir tikai 1200 lūmeni, bet tie tur noteikti arī ir 🙂 Es tam jebaja mēslam dotu kādus 300 lūmenus max, ne jau 6k 😀

    #318909
    Crow
    Participant

    Būtībā jau viss likums būtu jāizlasa jebkuram, kas iet vai brauc pa koplietošanas ceļiem. Tai skaitā tiem, kam ir viena vai otra vadītāja apliecība, šad un tad der atsvaidzināt zināšanas. Gan internetos ir likumpants un citi resursi, gan veikalos krāsainas bilžu grāmatiņas nemaksā pārāk dārgi.

    Ja īpaši jāuzsver, tad:

    Punkti 1.22 un 1.51 – par to, kas ir veloceliņš. Zināms, ka gājēji punktam 1.51 atļaujas klaji uzmīzt. Ar ko gribētu atgādināt, ka runājot par to, kā velobraucēji nerespektē gājējus – attaisnojumu es nemeklēju, taču ziniet, “svētās govis”, ka jūtas ir abpusējas, un ar pienācīgu iemeslu.

    Punkti 153 un 154 – braukšanas kārtība dzīvojamās zonās un vietās, kas nav brauktuve.

    … un viss 22. paragrāfs īstenībā. Punkts 217 – par vadītāja apliecībām, punkts 219 – par tehnisko stāvokli, jau citētais punkts 223 – par apgaismojumu, punkts 224 – par atrašanos uz brauktuves, un tā tālāk.

    Un beigās tam ir veloeksāmens – https://csnt.csdd.lv/ – kam, es teiktu, velobraucējiem būtu jābūt obligātam. Vispār jau parādoties uz brauktuves tā arī ir, bet tā kā velobraucējiem ir gan “amakatanau”, gan sodi ir salīdzinoši maigi, “draugiem” parasti ir лень ķēpāties. Piedevām neslikti arī autovadītājiem iziet šo īso kursu, citādi, esmu pāris reizes novērojis, dažiem ir hroniska neizpratne, ko es tur ar rokām plātos.

    Ne tikai attiecībā uz velosipēdiem, bet tā kā mūsu varenajai nācijai šis ļoti raksturīgi – 39. punkts – par, бле, dzeršanu pie stūres.

    #318910
    zi007
    Participant

    Paldies! Paķēru!:) Sieva tieši nesen nopirka velo… Š ī viņai tagad sanāk ļoti laba dāvana:)

Tiek skatīts 1 ieraksts (no 16 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā