Sākumlapa › Forumi › Citas tēmas › Cilvēks un Sabiedrība › Velosipēds – sodi
Google met pārsvarā rezultātus, par kaut kādu velosipēdistu, kuram piemērots sods par to, ka nokritis uz trouāra.
223. Braucot diennakts tumšajā laikā vai nepietiekamas redzamības apstākļos, velosipēdam abos tā sānos, riteņu abās pusēs, jābūt aprīkotam ar diviem oranžiem (dzelteniem) gaismas atstarotājiem, kā arī priekšpusē jādeg baltas gaismas lukturim, bet aizmugurē – sarkanas gaismas lukturim. Ja lukturu nav vai tie nedarbojas, velosipēdam priekšpusē jābūt aprīkotam ar baltu atstarotāju, bet aizmugurē ar sarkanu atstarotāju un velosipēda vadītājam jābūt tērptam atstarojošā vestē vai apģērbā ar labi redzamiem gaismu atstarojoša materiāla elementiem.
Tātad apgaismes ierīces nav obligātas, taču ja to nav, jābūt atstarotājiem un atstarojošajai vestei vai kaut kam līdzvērtīgam pēc funkcijas. Citādi punkts pārkāpts, sodīt var.
Bet vispār ir krietni vien paša interesēs būt redzamam citiem satiksmes dalībniekiem, kā arī redzēt tos pašam un arī ceļu redzēt. Tā kā līdz sodam aizdomāties pat nav nekādas vajadzības.
Starp citu,nav kaut kur redzēts verķis kas tuvās gaismas ieslēdz kad auto rati sāk griesties?Stāvot krustojumā pie sarkanā taču uguņiem nav jābūt ieslēgtiem.Labprāt tādu iepirktu.
Nu ziniet, ceļu policisti mani neredz, tikai manu spilgto gaismu. Braucu bez vestes, un nepiesienas pat ziemā. Ceļu redzu ideāli uz kādiem 20m, bet apgaismo līdz kādiem 50+ metriem. Iesaku šādu, ja nopietnāki attālumi jāveic.
Es pagājušā gada rudenī beidzot atklāju velosipēdu. Mans līdzšinējais, no jaunības saglabājušais iespaids bija ka velosipēds – tas ir sūdains kalnīgais, kur robi tiek neērti pārslēgti, dancinot ķēdi pār miljons zobratiem, vienlaicīgi skatoties, vai tas tiešām notiek, sēžot uz neērta ķebļa, un apgaismojums – tas ir čirkstošs un buksējošs pudeles ģenerators, kura darbinātais lukturītis met gaismas pleķīti. Pa vasaru sāku braukāt ar desnu, pienākot rudenim, pie tā ka uz darbu jābrauc septiņos, izdomāju ka gribu mīties vieglāk un gribu kaut ko redzēt – transmisija evolucionēja vispirms uz ķīniešu pakaļas ripuli, kuram varēja likt virsū rietumu parauga zobratus, pēc tam uz Sturmey-Archer trijniecīti, un pēc tam uz Shimano Nexus Inter 7 septiņniecīti, nākotnē noteikti vajadzēs ko niknāku, jo viņa reāli ir par īsu lai vienlaicīgi varētu efektīvi braukt pa šoseju, un tajā pašā laikā izpildīties kā ar kalnieti, bet nu tas ir cits stāsts. Apgaismojums – veloveikalā paprasīju “kas ir tā tur rumba” un uzzināju ka tas ir ģenerators – sastellēju priekšas ripuli ar to, vispirms bija padomju ražojuma lukturītis, pablāvs, jo tajā esošā 12v spuldze bija diezgan melna – 6v spuldzīte izturēja precīzi trīs braucienus uz darbu, ceturtajā, pēc trijnieces pakaļas rumbiņas ielikšanas un pārslēdzēja sakārtošanas, otrajā nikni saminoties lai ieslēgtos trešajā, iestājās tumsa… 😀 Tālāk salasījos šitento lapu
Pagaidām visa tā padarīšana un arī pats velosipēds ir izārdīti, velosipēdam jāsabūvē cits rāmis un elektrība arī tiks pārbūvēta uz tādu, kur rumba ar DC-DC pārveidotāju lādēs 6v aķi, apgaismojumam un mūzikai. Vajadzēs vēl laikam kādas krutākas diodes ar normālu optiku nopirkt.
Ak jā, pats velosipēds
[img]
P.N. Braukšana bez apgaismojuma – tas ir smags stāsts. Apgaismojums, un kārtīgs, ir vajadzīgs diviem iemesliem. Pirmkārt, lai vadītāji respektētu, otrkārt, lai pats kaut ko redzētu. Kad šī gada sākumā savācu kopā savu rezerves ričuku, es no sākuma ar viņu pāris reizes aizbraucu uz darbu – līdz es darba ceļagalā gandrīz saskrējos ar bojāgājēju – tad atsāku braukt ar salieķi. Un tālāk ir autovadītāju problēma – lielākā daļa redzot vienu pašu vesti, turpina mierīgi močīt ar tālajiem. Pārāk bieži nākas man viņiem demonstrēt ka ja viņi labi redz manu vidējo pirkstu, tātad tā gaisma spīd arī manās acīs 🙁
Attiecībā par tajā linkā redzamo brīnumu – es gribētu redzēt kas tur par 27 zaļajiem vispār ir… 😀 Ne tikai diožu kombinācija, spējīga attīstīt 6k lūmenu, vienas pašas diodes, maksā stipri dārgāk, un tur būs 8-12 diodes, bet tas verķis tak sastāv no korpusa, optikas, aķa, lādētāja – un tas viss par tām nieka naudām… 😀 Ja gribi redzēt cik maksā pieklājīgs svētdienas braucēja lukturītis ar aķiem, pameklē CatEye HL-EL1000RC – un tur ir tikai 1200 lūmeni, bet tie tur noteikti arī ir 🙂 Es tam jebaja mēslam dotu kādus 300 lūmenus max, ne jau 6k 😀
Ja īpaši jāuzsver, tad:
Punkti 1.22 un 1.51 – par to, kas ir veloceliņš. Zināms, ka gājēji punktam 1.51 atļaujas klaji uzmīzt. Ar ko gribētu atgādināt, ka runājot par to, kā velobraucēji nerespektē gājējus – attaisnojumu es nemeklēju, taču ziniet, “svētās govis”, ka jūtas ir abpusējas, un ar pienācīgu iemeslu.
Punkti 153 un 154 – braukšanas kārtība dzīvojamās zonās un vietās, kas nav brauktuve.
… un viss 22. paragrāfs īstenībā. Punkts 217 – par vadītāja apliecībām, punkts 219 – par tehnisko stāvokli, jau citētais punkts 223 – par apgaismojumu, punkts 224 – par atrašanos uz brauktuves, un tā tālāk.
Un beigās tam ir veloeksāmens –
Ne tikai attiecībā uz velosipēdiem, bet tā kā mūsu varenajai nācijai šis ļoti raksturīgi – 39. punkts – par, бле, dzeršanu pie stūres.
Preses relīzes