Visstraujāk augošais interneta biznesa modelis

Sākumlapa Forumi Citas tēmas Cilvēks un Sabiedrība Visstraujāk augošais interneta biznesa modelis

Tiek skatīts 7 ierakstu – 1 līdz 7 (no 7 kopumā)
  • Autors
    Ieraksti
  • #152568
    superakcijas
    Participant

    Ziemeļamerikā un Eiropā populārais kolektīvās iepirkšanās (collective buying power) veids tiek piedāvāts mūsu valstī. Tas ir lielisks veids kā uzņēmumiem palielināt savu klientu loku un patērētājiem iegādāties preces un/vai pakalpojumus ar ievērojamām atlaidēm.

    Kas ir kolektīvā iepirkšanās un kā tā strādā? Visi mēs esam saskārušies ar akcijām „ņem trīs – maksā par diviem”, „katrs desmitais apmeklējums par brīvu” utt. Tā uzņēmumi cenšas patērētājus pieradināt pie jaunām precēm un piesaistīt regulāri izmantot tieši viņu pakalpojumus. Mēs saņemtu ievērojamākas atlaides, ja ņemtu 200 vienības vai apmeklētu 300 reizes mēnesī. Protams, mums nevajag 200 zābaku uzreiz vai 300 reizes mēnesī iet pie friziera. Taču, ja garantējam, ka vēl 299 cilvēki apmeklēs šo frizētavu, tad visi saņem iespaidīgu atlaidi.

    Tas ir līdzīgi kā darbojas vairumtirdzniecības uzņēmumi, tikai šeit, kolektīvās iepirkšanās vietnē, piesakās fiziskas personas, kurām interesē noteiktais produkts. Katrs uzņēmums nosaka minimālo pārdošanas apjomu, kuram ir gatavs piešķirt 50 – 90% lielu atlaidi. Ja noteiktais skaits netiek savākts, darījums nenotiek.

    Patērētājiem izdevīgums ir acīmredzams. Vai uzņēmumiem arī ir kāds labums?

    – Vispirms tā ir bezmaksas reklāma kolektīvās iepirkšanās vietnē. Bezmaksas gan ir nosacīti, jo maksāts tiek ar milzu atlaidēm, taču tas vienalga ir krietns ietaupījums, ja salīdzina ar tradicionāliem reklāmas kanāliem, kuru efektivitāti izmērīt ir grūtāk.

    – Tiek panākts buzz efekts, jo katrs gribēs, lai akcija notiek un centīsies nodot aktuālo informāciju tālāk („no mutes mutē”). Š…emot vērā sociālo tīklu popularitāti, potenciālie klienti paši reklamēs produktu.

    – Tiek piesaistīti jauni klienti, kuri par uzņēmumu pirms tam neko nav dzirdējuši, vai baidījušies no augstām cenām. Te būtu stipri jāpiedomā kā viņus noturēt arī pēc akcijas beigām.

    – Garantēts minimālais apgrozījums, kas ļauj prognozēt naudas plūsmu.

    – Lielisks papildus veids kā virzīt jaunu produktu tirgū.

    – Ja netiek savākts minimālais dalībnieku (klientu) skaits un akcija nenotiek, informācija vienalga ir nonākusi līdz patērētājam. Un, šoreiz, patiešām bez maksas.

    Š ogad darbību sākuši jau četri kolektīvās iepirkšanās e-projekti, kuriem drīz pievienosies arī piektais. Katrs nāk ar savām ambīcijām un cerībām uz veiksmes stāstu, bet, Latvijas mazajā tirgū, izdzīvos tikai tie, kuru piedāvājumi spēs nodrošināt lielu vietnes apmeklētību un ilgstoši noturēt klientu uzmanību. Š is laiks ir pateicīgs tāda veida adaptētajiem projektiem, tāpēc nav jākaunas pārņemt veiksmīgi strādājošas idejas. Vien jāatceras par mūsu tirgus īpatnībām un patērētāju mentalitāti.

    #252013
    AndrisnoLiepajas
    Participant

    Latvijā tas nestrādās 2 iemeslu dēļ.

    1. cilvēkiem nauda ir tad kad ir, nevis vajag.

    2. latvieši.

    #252014
    samurajs
    Participant

    Kā Rakstu es šito neapstiprināju, jo nav mūsu profils – nav nekas ar tehniku saistīts. Ideja varbūt arī interesanta, tāpēc varam apspriest to šeit.

    #252015
    KristoZ
    Participant

    superakcijas wrote:

    … mēs esam saskārušies ar akcijām „ņem trīs – maksā par diviem”, „katrs desmitais apmeklējums par brīvu” utt.


    O, jā, teorētiski tā vajadzētu būt: “pērc vairāk un maksā mazāk” – bet Latvijā, dīvainā kārtā, tas kaut kā nestrādā. Cik reizes ir redzēts veikalos – viena produkta lielie un mazie iepakojumi – piemēram, salīdzinot cenu kilogramā, izdevīgāk sanāk nopirkt divus “mazos”, nekā vienu “lielo”. Tad šīs laikam arī ir tās mūsu “tirgus īpatnības”. 😕

    #252016
    daGrevis
    Participant

    Interesanti. 🙂 Kā tas viss izpaudīsies internetā? o_O

    #252017
    aoma
    Participant

    Bleķis. Superakcija aizmirsa piebilst, ka pirms akcijām tiek paceltas cenas lai būtu ko atlaist, tais ņem trīs maksā par diviem jau ir iekļauta 4 gabalu cena, kad grasies ko pirkt, izrādās konkrētajai precei atlaides nestrādā utt.

    Mārketings ir vismaz tikpat sens, cik cilvēku sabiedrība un šīs reklāmas… Ar vien 10 daļu no tām iztērētās naudas ir pilnībā iespējams novērst badu visās pasaules mazattīstītajās valstīs.

    #252018
    migors
    Participant

    Ideja ir laba, bet par nožēlu tur kur ir iesaistīti divi un vairāk latvieši jau rodas problēmas. Sakausies savā starpā par to kurus produktus izvēlēties, vai par to kurš ir krutāks.

    Bet Latīņamerikas un citās valstīs kur cilvēki dzīvo lielās kopienās tādas lietas strādā.

    Piemērs kaut vai jau pazīstamās MLM firmas, tieši brazīlijā, argentīnā tas strādā perfekti, arī tepat krievijā.

Tiek skatīts 7 ierakstu – 1 līdz 7 (no 7 kopumā)
  • Jums ir jāpieslēdzas sistēmai, lai varētu komentēt šo tēmu.
Jaunākais portālā