Sākumlapa › Forumi › Notepad.lv › IT ziņas › Raksti › Webmāsteriem: teksta krāsa un cilvēka psiholoģija
Cilvēki reaģē pozitīvi uz tekstu zaļāsarkanā
Pētījumā tika iesaistīti deviņu valstu iedzīvotāji darbspējīgā vecumā, kam piedāvāja novērtēt vienkāršus apgalvojumus dažādās krāsās. Pētījuma dalībniekiem bija iespēja šos apgalvojumus novērtēt piecos apstiprinājuma vai nolieguma līmeņos no „pilnīgi piekrītu†līdz „absolūti nepiekrītuâ€.
Rezultātā atklājās, ka krāsai ir liela nozīme lēmumu pieņemšanas procesā – tā spēj ietekmēt cilvēka uztveri un reakciju. Vairāk nekā puse aptaujāto (53 %) deva piekrišanu neitrālajiem apgalvojumiem drukātiem zaļā
Savukārt, vispretrunīgākās respondentu reakcijas visu valstu, vecumu un dzimumu kontekstā novērotas sarkanassarkanāzilāzilāzaļo
Kaut arī šo pētījumu nevar uzskatīt par zinātnisku, HP Drukas un attēlveidošanas grupas vadītājs Somijā un Baltijas valstīs Jari Rinne to raksturo kā krāsu izmantošanas efektivitātes pierādījumu lēmumu pieņemšanas procesos biznesa vidē. „Indivīda uztvere un reakcija uz krāsu var būt dažāda, tā arī ir ārkārtīgi grūti analizējama vai prognozējama. HP pētījuma rezultāti mums atklāja, ka vispretrunīgākās reakcijas izraisīs sarkanāzilā
Pēc J. Rinne domām šis pētījums ir noderīgs arī starptautiskiem uzņēmumiem, jo dažādu valstu kontekstā šī krāsu uztvere un reakcijas var būt atšķirīgas. Valstis ar „karstasinīgāku†temperamentu – Spānija, Itālija un Krievija biežāk pozitīvi reagē uz sarkanuzaļozaļozaļā„zaļieâ€zaļā
Krāsu un gaismas terapijas speciāliste Elita Goldmane taujāta par zaļāszaļāzaļo
“Pareiza krāsas izvēle var piesaistīt un palielināt interesi, piemēram, drukātiem materiāliem , un konkrētas krāsas izvēle var ietekmēt uztveres līmeni ; šis pētījums arī uzsver pareizas krāsu izvēles svarīgumu un potenciālu ar to uzrunāt konkrētu mērķa auditoriju,†nobeigumā piemetina Jari Rinne.
Vadošais informācijas tehnoloģiju un attēlveidošanas risinājumu ražotājs Hewlett-Packard veica šo pētījumu ar mērķi labāk izprast krāsu ietekmi uz lēmumu pieņemšanas procesiem, kas ir izšķiroši uzņēmējdarbībā. Pētījuma rezultāti palīdzēs uzņēmumiem efektīvāk izmantot krāsas iekšējās un ārējās komunikācijas procesos, ņemot vērā pētījumā konstatētās dažādu mērķa grupu reakcijas.
Pētījumā piedalījās 2000 respondentu darbspējīgā vecumā 9 valstīs: Anglijā, Francijā, Vācijā, Itālijā, Spānijā, Nīderlandē, Zviedrijā, Dienvidāfrikā un Krievijā. Pētījumu šā gada pavasarī veica neatkarīga online pētījumu kompānija „Tolunaâ€.
Š ī pētījuma rezultātus savā blogā apskatījis arī HP korporatīvo risinājumu sektora mārketinga direktors Luis Kasado (Luis Casado):
Es gan šeit neliktu uzsvaru uz “web māsteriem” vien, jo tie vienmēr, bieži darīs tā, kā klients liks 🙂
P.S. Tavu veiksmi, tieši vienu neta veikalu veidoju zaļā krāsā 🙂
Visi “web māsteri” var izmēģināt … optometrista vizīti neapmaksāšu.
Un pašu labāko iespaidu atstāj zaļā krāsa uz spilgti dzeltena fona … kas mirgo.
Visi “web māsteri” var izmēģināt … optometrista vizīti neapmaksāšu.
Pilnīgi piekrītu… Labi, tagad zaļā krāsa izraisa pozitīvas emocijas. Gribar redzēt kas notiek ja viss ir zaļš?!
Vēl skatāms:
Ai:
Tapēc jau visi taisa, nu gandrīz, melns uz balta, ja ir kas labs, tad izceļ ar zaļu, ja kas slikts, tad ar sarkanu… Vispār nu jā, vienkārši nevajag pārspīlēt… 😀
Paldies par rakstu, interesants. Būtu jauki arī ja uzzinātu kā ir ar citām krāsām, īpaši ornadžu… 😛
Savulaik pētīju kādu XP tēmu likt slimnīcas kompjiem, lai netraucētu pieņemt lēmumus un noskaņotu uz koncentrēšanos. Rezultāts bija – tēma zilā vai zaļā krāsā, dekstopa bildei ir jābūt tumšai.
Nu labi, es rakstu no sava, videooperatora viedokļa, bet nu krāsu teorija un kompozīcijas likumi eksistē neatkarīgi no profesijas.
Preses relīzes