1) Windows prefetch nooptimizē būtu – saliek startā lietotos failus pēc kārtas un nolasa tos sākumā. Tad galvenā bremze pie ielādes ir procesora laiks un iekārtu “atsaucība”. Līdz ar to ielādes tests nedod priekšstatu par diska ātrumu.
2) Win XP I/O izmērs ir 64k. Ja lasi vienu failu (secīga lasīšana), tad win pats izdomā, ka jāņem porcijās pa 64k. Cita lieta ir reālajā dzīvē, kad notiek darbošanās ar vairākiem failiem “vienlaicīgi”. Bet notestēt to ir ļoti grūti.
3) Jā, Dzintar, fragmentāciju tas pilnīgi noteikti samazina.
4) Ja klasters ir 64k, tad progas, kas raksta failā darbojas ar 64k buferiem (OS līmenī). Jo lielāks buferis, jo mazāk tiek raustīts disks, līdz ar to lielāks ātrums (ar ļoti retiem izņēmumiem). Tie kas ir rakstījuši C/C++ vai ASM zemā līmenī to parasti zina.
Lai nu kā – turpinu lietot lielos klasterus un citiem iesaku. Ja kāds domā, ka man nav taisnība, tad lūdzu nopublicējiet sava eksperimenta rezultātus, tad būs ko apspriest.
Preses relīzes