Autobusa vadītājs — potenciālais slepkava?
Moderatori: janis.wd, Vecākie lietotāji
Autobusa vadītājs — potenciālais slepkava?
Rīga, 2009.gada 31.augusts, 19:02. Autobusa (valsts numurs FC-4939) vadītājs runāja pa mobilo tālruni braukšanas laikā, apdraudot savu un pasažieru dzīvību. Maršruta numurs bija 38 (precīzi neatceros).
Video ir publicēts:
http://upload.valsts.lv/vaditajs.avi
http://www.youtube.com/watch?v=kUs3JR9lfRA
http://www1.videogaga.lv/video?id=onliwhpbxqpwxzntoto
Latvijas administratīvo pārkāpumu kodekss paredz, ka "par tālruņa lietošanu, ja transportlīdzeklis atrodas kustībā, izņemot gadījumus, kad transportlīdzekļa vadītājam, lai to lietotu, nav jāņem rokā tālruņa klausule, izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu desmit latu apmērā".
Tiesa, ja tālruņa lietošana pie stūres beidzas ar negadījumu, kuram ir smagas sekas, sods var būt krietni smagāks līdz pat brīvības atņemšanai uz laiku līdz 5 gadiem. Kā zināms, izmeklētāji pēc avārijas var konstatēt, vai negadījuma brīdī un īsi pirms tā ir lietots mobilais tālrunis.
Pētījumi liecina, ka mobilā tālruņa lietošana pie stūres brīžiem var būt pat bīstamāka nekā braukšana alkohola reibuma stāvoklī. CSDD apkopotie statistikas dati liecina, ka avārijās, kuras notikušas vadītāja neuzmanības dēļ, ik gadu iet bojā vairāki desmiti cilvēku. Turklāt visbiežāk šīs avārijas traģiski beidzas ārpus apdzīvotām vietām.
Video ir publicēts:
http://upload.valsts.lv/vaditajs.avi
http://www.youtube.com/watch?v=kUs3JR9lfRA
http://www1.videogaga.lv/video?id=onliwhpbxqpwxzntoto
Latvijas administratīvo pārkāpumu kodekss paredz, ka "par tālruņa lietošanu, ja transportlīdzeklis atrodas kustībā, izņemot gadījumus, kad transportlīdzekļa vadītājam, lai to lietotu, nav jāņem rokā tālruņa klausule, izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu desmit latu apmērā".
Tiesa, ja tālruņa lietošana pie stūres beidzas ar negadījumu, kuram ir smagas sekas, sods var būt krietni smagāks līdz pat brīvības atņemšanai uz laiku līdz 5 gadiem. Kā zināms, izmeklētāji pēc avārijas var konstatēt, vai negadījuma brīdī un īsi pirms tā ir lietots mobilais tālrunis.
Pētījumi liecina, ka mobilā tālruņa lietošana pie stūres brīžiem var būt pat bīstamāka nekā braukšana alkohola reibuma stāvoklī. CSDD apkopotie statistikas dati liecina, ka avārijās, kuras notikušas vadītāja neuzmanības dēļ, ik gadu iet bojā vairāki desmiti cilvēku. Turklāt visbiežāk šīs avārijas traģiski beidzas ārpus apdzīvotām vietām.
- foxsk8
- Moderators
- Atbildes: 5080
- Pievienojies: 22 Feb 2007, 12:33
- Reputācija: 0
- Atrodas: Liepāja, www.notepad.lv
Vot par tiem "mikriņiem" pats esmu bijis sēdējis iekšā, kad šams pietur kur cilvēks prasa, un te nu bija, pretī brauca pašvaldības policija. Tālāk jau viss skaidrs, apturēja nesošos mikriņu un šoferītim atņēma kaut kādu apliecību, teica, lai tad un tad ierodās policijā
Arī pašvaldības poliči mēdz kādu paķert uz zobu.
Kaut gan skatamies no otras puses, dažreiz tās pieturas ir tik neizdevīgās vietās, ka ir jādomā, braukšu es ar mikriņu, vai ar ko citu, tikai dēļ tā, kad izlaiž pieturās.
P.S. Viens no **dritvai kociņ** rajoniem, samuraj, ir tavs krajs. Divas pieturas - Pie institūta, un otra pašā prospekta galā var teikt. Nerunājot par ezermalu, etc.
Kaut gan skatamies no otras puses, dažreiz tās pieturas ir tik neizdevīgās vietās, ka ir jādomā, braukšu es ar mikriņu, vai ar ko citu, tikai dēļ tā, kad izlaiž pieturās.
P.S. Viens no **dritvai kociņ** rajoniem, samuraj, ir tavs krajs. Divas pieturas - Pie institūta, un otra pašā prospekta galā var teikt. Nerunājot par ezermalu, etc.
WPX.lV - E-komercijas risinājumi
nu un? :> 80% latvijas autobrauceeji runaa pa mob. tel. vadot masjiinu. amerikaa pat vecenes pie stuures kraaso luupas, epilee kaajas un vecji dzen baardu vai tiira zobus. (panjemts no interesantaakajiem gadiijumiem) nerunaasim nemaz par ierasto kafijas dzersjanu.
TokRa Tev vajadzeeja buut iistajaa laikaa un vietaa, kad valmieraa viens ar autobusu ienesaas gravaa, vai otrs gadiijums, kad autobusa sjoferis pilniigaa paalii (4 promiles) brauca pa centru neieveerojot nevienu satiksmes noteikumu, un palaizjot garaam vairaakas pieturas. vot ar TAADIEM patiesjaam ir kaifs braukt :>
TokRa Tev vajadzeeja buut iistajaa laikaa un vietaa, kad valmieraa viens ar autobusu ienesaas gravaa, vai otrs gadiijums, kad autobusa sjoferis pilniigaa paalii (4 promiles) brauca pa centru neieveerojot nevienu satiksmes noteikumu, un palaizjot garaam vairaakas pieturas. vot ar TAADIEM patiesjaam ir kaifs braukt :>
Tas vai ņem to telefonu rokā, vai runā pa handsfree, ir viens pīpis, uzmanību no braukšanas novērš tā vai tā. Vienīgais risinājums ir aizliegt lietot automašīnās telefonu vispār.
Starp citu, šitā debilā bum-bum mūzika autiņos tāpat noved pie dažādiem negadījumiem, jo iekšā sēdošie vispār nav spējīgi saprast, kas ārpusē notiek...
Starp citu, šitā debilā bum-bum mūzika autiņos tāpat noved pie dažādiem negadījumiem, jo iekšā sēdošie vispār nav spējīgi saprast, kas ārpusē notiek...
viegls rokenrols pa radio
Rīgas Stradiņa universitātes docents Leons Blūmfelds uzsver, ka „cilvēka uzmanība spēj daudz ko, bet tā nav visvarena. Dažādu valstu pētījumi liecina, ka jebkura papildus nodarbošanās pie stūres būtiski paaugstina risku izraisīt ceļu satiksmes negadījumu. Par īpaši bīstamu uzskata runāšanu pa mobilo telefonu auto vadīšanas laikā – risks izraisīt ceļu satiksmes negadījumu pieaug 4 līdz pat 9 (!) reizes. Pie tam paaugstināts risks ir ne tikai runāšanas laikā, bet vēl arī brīdi pēc sarunas, kad cilvēks apdomā teikto un sakārto iegūto informācijuâ€.
(c) http://www.csdd.lv/?pageID=1176896887
(c) http://www.csdd.lv/?pageID=1176896887
- izredzētais
- Reģistrēts lietotājs
- Atbildes: 1730
- Pievienojies: 22 Dec 2007, 12:22
- Reputācija: 0
- Svens
- Reģistrēts lietotājs
- Atbildes: 255
- Pievienojies: 01 Apr 2009, 00:01
- Reputācija: 0
- Atrodas: Rīga
Visa tā "mistika" tajā uzmanības novēršanā, runājot pa mobilo telefonu, braucot pie stūres, ir tā, ka vadītājs zemapziņā pēc otra cilvēka balss tembra un sniegtās informācijas iztēlojas sevi "dzīvajā" sarunā, tādejādi atrodoties fiziski vienā vietā, bet ar domām citā (tādēļ arī saruna ar pasažieri, kas sēž blakus tā netraucē). Salīdzināt ar bulciņas apēšanu vai uzkrāsošanos ir nevietā. Runāt pa telefonu, esot pie stūres, NEDRĪKST!
- izredzētais
- Reģistrēts lietotājs
- Atbildes: 1730
- Pievienojies: 22 Dec 2007, 12:22
- Reputācija: 0
man runāšana pa hands free, jeb ar pasažieri vispār netraucē (pa mobilo gan mežonīgi traucē), varbūt reizēm runāju palēlināti, bet braukšanu un reakcijas laiku tas vispār neietekmē.. tikpat labi radio klausīšanās var aizkavēt reakciju, jo bieži vien iedziļinamies vārdos un cenšamies klusībā dziedāt dziesmai līdz' 
man bijušajam darba kolēģim bija bluetooth handsfree - ielec mašīnā, un runā. zvanītāja balss skan tumbās, mežonīgi ērti un labi. ir tik viens mīnuss - jams šausmīgi bļaustījās sarunas laikā
aoma, mythbusters izveidoja identisku testu, tur arī apstiprinājās, ka mobilais ir bīstamāks par alu..
man bijušajam darba kolēģim bija bluetooth handsfree - ielec mašīnā, un runā. zvanītāja balss skan tumbās, mežonīgi ērti un labi. ir tik viens mīnuss - jams šausmīgi bļaustījās sarunas laikā
aoma, mythbusters izveidoja identisku testu, tur arī apstiprinājās, ka mobilais ir bīstamāks par alu..
- RicoPico
- Vecākais lietotājs
- Atbildes: 2311
- Pievienojies: 09 Jan 2009, 12:54
- Reputācija: 0
- Atrodas: Jūrmala/Rīga
Nu nez... Es tiešām izvēlos braukšanas laikā nerunāt pa telefonu. Man tas šķiet gaužām neērti. Jāstūrē, jāpārslēdzas, jālūr pa malām... Ar automātisko ātrumkārbu un stūres pastiprinātāju varētu būt vienkāršāk, bet tik un tā, man, personīgi runāšana pa mob pie stūres liek daļēji atslēgties no tā, kas notiek uz ceļa- iedziļinos, ko man saka sarunu biedrs drāts otrā galā, savādāk sarunai nav jēgas. Ar muldošu pasažieri blakus ir mazliet savādāk. Nezinu kapēc, bet tā ir. Pasažieris tik ļoti nenovērš uzmanību no ceļa, kā mob tel.
3GHz takts frekvences viļņa garums ir 10cm
- izredzētais
- Reģistrēts lietotājs
- Atbildes: 1730
- Pievienojies: 22 Dec 2007, 12:22
- Reputācija: 0