Kodolu mānija: Tilera 2011. gadā plāno 100-kodolu CPU

Moderatori: janis.wd, Vecākie lietotāji

User avatar
samurajs
Administrators
Atbildes: 14988
Pievienojies: 06 Mar 2007, 15:04
Reputācija: 0
Atrodas: Liepājas anomālā zona

Kodolu mānija: Tilera 2011. gadā plāno 100-kodolu CPU

Post no samurajs » 26 Okt 2009, 21:53

[imgl]https://notepad.lv/userpix/28_100_1.jpg[/imgl]Jaunā Kalifornijas kompānija Tilera paziņojusi par gatavību 2011. izlaist pirmo 100-kodolu universāla pielietojuma procesoru. Jaunais CPU būšot vismaz 4 reizes veiktspējīgāks par Intel Nehalem, bet patērēšot 3 reizes mazāku jaudu. Jau 2007. gadā Tilera izgatavoja pirmo 64-kodolu prototipu TILE64.

Tileras CPU ir ar atšķirīgu arhitektūru nekā pierastie Intel un AMD procesori. Galvenais šķērslis kodolu skaita palielināšanā ir grūtības to sasaistīšanā ar sistēmas maģistrāli. Tilera lieto oriģinālu jaunievedumu - šūnveida saites (mesh network), ar kurām kodoli tiek savienoti savā starpā, ar atmiņu, un ar sistēmas maģistrāli.
Jau izsludināta jauno ražojumu līnija - TILE-Gx, kurā ietilps 16, 32, 64, un 100 kodolu modeļi. Pirmos trīs sāks ražot jau nākamgad, bet TILE-Gx100 - 2011. gadā.

Jaunie CPU būs visai ekonomiski. 16-kodolnieks patērēs tikai 5 W pie maksimālās jaudas, bet TILE-Gx100 ne vairāk par 55 W. Paredzamā taktsfrekvence 1,5 GHz, būs iespējams lietot 64-bit programmas. Tilera paziņojusi, ka derēs arī x86 programmas, bet tās nāksies pārkompilēt. Jau ir izdevies portēt uz TILE procesoriem tādu serveru programmatūru kā Apache Web Server, MySQL un Memcached.

Pēc ekspertu atzinuma, turpmākā skaitļošanas jaudu kāpināšana būs galvenokārt uz kodolu skaita pieauguma rēķina, jo taktsfrekvences paaugstināšana drīz būs sevi izsmēlusi. Pa šādu ceļu iet arī Intel, kas nākamgad sāks tirgot 8-kodolu serveru procesorus, un ir demonstrējis arī 80-kodolu prototipu.

Image

Avots
Tilera mājaslapa.
Image

User avatar
KristoZ
Vecākais lietotājs
Atbildes: 761
Pievienojies: 17 Nov 2008, 15:17
Reputācija: 0
Atrodas: Latvija

Post no KristoZ » 26 Okt 2009, 22:21

hm, kādēļ kodolu skaits vairs nav divnieka pakāpe, bet tāds apaļš skaitlis?
Vispār jau izklausās labi - varētu katru OS procesu laist uz sava kodola. :D
"Unix is user-friendly. It just isn't promiscuous about which users it's friendly with." - Steven King

ob1
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 2959
Pievienojies: 23 Mar 2009, 22:01
Reputācija: 0
Atrodas: Sigulda

Post no ob1 » 26 Okt 2009, 22:46

Smird pēc jaunas arhitektūras... VanŠ…ūmenam laiks iet pensijā.

User avatar
Evers
Vecākais lietotājs
Atbildes: 4340
Pievienojies: 11 Feb 2009, 15:13
Reputācija: 0

Post no Evers » 26 Okt 2009, 23:01

Vēl neesmu izkāpis no vienkodola processoriem, kad jau šitādi brīnumi solās nākt.

User avatar
Wuu
E-žurnālists
Atbildes: 2918
Pievienojies: 23 Aug 2008, 10:32
Reputācija: 0

Post no Wuu » 26 Okt 2009, 23:02

Kodolos ir spēks, Amd drīz mājas lietotājam 6 kodolnieku piedāvās. Kā arī Intel atom veidīgu divkodolnieku :)
Pašam 4 kodolnieks. Ar 1 kodolu ja spēles nedzenā pilnīgi pietiek.
Image

User avatar
usins
Vecākais lietotājs
Atbildes: 2873
Pievienojies: 26 Feb 2007, 08:51
Reputācija: 0

Post no usins » 27 Okt 2009, 00:29

Ar 1 kodolu nepietiks vienmēr, ar diviem kodoliem nepietiks ar 3 kodoliem nepietiks un ar 4 kodoliem nepietiks :) Vienkārši ja vēlies momentālu uzdevumu izpildi, vajg tik pat kodolu cik uzdevumu :) un to ir daudz :) un vēl, tad vajag ļoti daudz RAM , lai spētu nodrošināt šiem kodoliem darbu.

Es pagaidām dzīvoju uz divkodolu CPU bāzēta PC. Itkā ir jaudas pieaugums, bet tik un tā pietrūkst.

Wuu- daudzie kodoli der renderēšanai, ne tikai spēlēm :) un zinātniekiem palīdz aprēķinus veikt.
Cietumā nesēž tik ilgi, cik jūs internetā!

nevertell
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 2885
Pievienojies: 13 Mar 2009, 23:25
Reputācija: 0

Post no nevertell » 27 Okt 2009, 01:16

Hmm, interesanti, vai pat draiverus un kerneļus varēs tā vienkārši pārkompilēt ? Ja nē, tad tas līdz meinstrīmam netiks vēl turpmākos 10 gadus.
You're the moron they built to make me an idiot.

User avatar
Nelabojams
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 1038
Pievienojies: 03 Sep 2009, 12:20
Reputācija: 0
Atrodas: Naukšēnu novads

Post no Nelabojams » 27 Okt 2009, 07:48

Ja darbs ar pietiekami komplicētu vektorgrafiku, kas sašūta ar kārtīgu datubāzi (pat vairākām) un vēl apakšā ir pusducis 75 Mb "smagu" rastra bilžu, tad i 4 kodoli daudz neliekas... bet pagaidām arī pietiek.
Mana pieredze rāda, ka nav tādas zodiaka zīmes "Kretīns".

nevertell
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 2885
Pievienojies: 13 Mar 2009, 23:25
Reputācija: 0

Post no nevertell » 27 Okt 2009, 10:15

Ar vektoru grafiku itkā būtu jānodarbojas videokartei. Ja tā nav, tad softs vēl nav dagalam sarakstīts, vai to raksta pērtiķis.
You're the moron they built to make me an idiot.

User avatar
iKey
E-žurnālists
Atbildes: 1460
Pievienojies: 25 Apr 2007, 16:55
Reputācija: 0
Atrodas: Aizkraukles morālā anomālija

Post no iKey » 27 Okt 2009, 10:23

Pāris gadus atpakaļ Intelis bija "uzcepis" proci ar 80 kodoliem
Reset poga domāta tam, lai parādītu datoram, kurš te ir galvenais.

Jolla Sailfish
Image

User avatar
KristoZ
Vecākais lietotājs
Atbildes: 761
Pievienojies: 17 Nov 2008, 15:17
Reputācija: 0
Atrodas: Latvija

Post no KristoZ » 27 Okt 2009, 10:58

nevertell, cik zinu, videokarte ar vektoru grafiku nodarbojas tikai tik daudz, cik nosūta to uz ekrānu; bet bildes renderēšanu veic CPU, kā kodoli tiek noslogoties pa visiem simts.
Videokarte nāk talkā, kad vajag real-time renderēšanu un 3D fiziku.
"Unix is user-friendly. It just isn't promiscuous about which users it's friendly with." - Steven King

User avatar
Nelabojams
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 1038
Pievienojies: 03 Sep 2009, 12:20
Reputācija: 0
Atrodas: Naukšēnu novads

Post no Nelabojams » 27 Okt 2009, 11:36

Ar vektoru grafiku itkā būtu jānodarbojas videokartei. Ja tā nav, tad softs vēl nav dagalam sarakstīts, vai to raksta pērtiķis.
Nu ne gluži tā. Videokarte tiešām ir tikai videokarte un strādā ar to, kas ir uz ekrāna. Spēlītēm pietiekami. Bet datubāzu funkcijas šamās kaut kā nav mācītas realizēt. Faktiski runa ir pat par vairākām datubāzēm, no kurām tikai viena satur vektoru objekta ģeometrisko aprakstu, ko tad arī apstrādā videokarte, taisot ekrāna bildi. Pārējās DB ir ziņas par citām īpašībām, piekārtotiem BLOB'iem, u.tml., u.tjpr.; katram vektoru objektam atbilst ieraksts vismaz 2 bāzēs. Nopietnākos gadījumos vektorgrafika pie tam strādā uz smagsvara rastra grafikas fona, bet tādas lietas, kā renderēšana un 3D fizika parasti nemaz nav aktuālas (bet noteiktiem uzdevumiem var būt), tā kā videokartes veiktspēja svarīga. Noder, ja tai ir apjomīga atmiņa, bet video trakts kaut svarīgs, nav noteicošais; visu melno darbu padara procesors. Ziņkārības pēc esmu paskatījies - gadās, ka 3 kodoli noslogoti kaukur par 80 - 100%, bet ceturtais - mazliet mazāk.
Dagalam vai pērtiķa sarakstīts... mr.Dangermond labi ierēktu par šādu apgalvojumu... :) savā nozarē tas ir vadošais softs pasaulē :) un tā pirmās versijas meklējamas vēl pirms-PC laikos, kurus pat es vairs lāga neatceros... runa iet par ģeogrāfiskās informācijas sistēmām.
Mana pieredze rāda, ka nav tādas zodiaka zīmes "Kretīns".

User avatar
robcixx
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 112
Pievienojies: 05 Okt 2008, 01:57
Reputācija: 0

Post no robcixx » 27 Okt 2009, 12:51

Priece tas ka CPU pateres arvien mazak stromi, bet labak par to butu padomajusi GPU razotaji... videokartes tik turpina riit un riit arvien vairaak....

nevertell
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 2885
Pievienojies: 13 Mar 2009, 23:25
Reputācija: 0

Post no nevertell » 27 Okt 2009, 17:14

Vai tad vektoru aprēķināšanā neizmantoja "floatus" ? Es protams varbūt maldos, neko no programmēšanas daudz nejēdzu. Bet float'us visātrāk var aprēķināt ar SPU kodoliem, kas videokartēm ir simtiem.

User avatar
Nelabojams
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 1038
Pievienojies: 03 Sep 2009, 12:20
Reputācija: 0
Atrodas: Naukšēnu novads

Post no Nelabojams » 27 Okt 2009, 17:31

Es arī neko nesajēdzu no programmēšanas, esmu palicis GW basic un savulaik pusapgūtā C (ne C++) līmenī :) bet galvenais jau te nav tikdaudz pati vektorgrafika, cik vektoru elementu saites ar viskauko - un to var risināt tikai procesora kodoli, nevis video.
Mana pieredze rāda, ka nav tādas zodiaka zīmes "Kretīns".

nevertell
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 2885
Pievienojies: 13 Mar 2009, 23:25
Reputācija: 0

Post no nevertell » 27 Okt 2009, 17:52

Nu, tas ir kā programmēts. Ja izmantojam OpenCL, tad varam pārrakstīt programmu tā, ka tā izmanto tikai GPU.
You're the moron they built to make me an idiot.

Pievienot atbildi

Return to “IT ziņas”