3D steroīdi mobilajam telefonam POWERVR SGX 545

Moderatori: janis.wd, Vecākie lietotāji

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1026
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

3D steroīdi mobilajam telefonam POWERVR SGX 545

Post no TrakaisKursis » 14 Jan 2010, 10:13

[imgl]https://notepad.lv/userpix/29_mxetq4 ... db46_1.jpg[/imgl]Imagination Technologies - ražotājs, kas savas darbības nišu atradis multivides mikroshēmu izstrādē, ir paziņojis par pirmo, mobilajiem telefoniem un plaukstdatoriem paredzēto mikroshēmu, kas pilnībā atbalsta DirectX 10.1, OpenGL 3.2 un OpenCL 1.0.

Imagination Technologies pati ar šī kodola ražošanu nenodarbosies, bet gan izsniegs ražošanas atļaujas licences mobilo tālruņu / plaukstdatoru ražotājiem. Atsevišķi ražotāji jau ir saņēmuši pirmos paraugos.

Kā bilst Imagination mārketinga runasvīrs Tonijs Kings Smits: "Pateicoties mūsu ilggadīgajai pieredzei iegultajās, mobilajās un PC bāzētajās DirectX vidēs, POWERVR SGX 545 ļauj plaukstdatoru sistēmu grafiskās iespējas pacelt vēl nebijušā līmenī - nodrošinot pilnu DirectX 10.1 un OpenGL 3.x atbalstu, kā arī izmantot GPU jaudu OpenCL nevienādās paralēlās skaitļošanas uzdevumiem. Tas POWERVR SGX 545 padara par pārliecinošu risinājumu tādu SoC (system on the chip) sistēmu veidotājiem, kas mērķē uz jaunās paaudzes, grafiskajām iespējām bagātu mazizmēra klēpjdatoru un MID mobilo risinājumu segmentu."

Manuprāt, jaunā grafiskā kodola debija ir apstiprinājums visas SGX izstrādājumu saimes izstrādājumu lieliskajam modernizācijas potenciālam un mērogajamībai, kas produktam ļauj būt pārstāvētam visos uzņēmuma izvēlētajos segmentos: sākot ar maziem, OpenGL ES 2.0 nodrošinošiem un HDTV kodoliem mobilajos tālruņos un beidzot ar augstas veiktspējas risinājumiem datorspēlēm un skaitļošanai. Un šis apgalvojums nav bez pamata: BeagleBoard dators ar 720 MHz ātru ARM Cortex-A8 procesors spēj bez mazākajām problēmām darbināt Quake3, un tas ir iespējams pateicoties tieši SGX grafiskajam kodolam.

Iepriekšējās paaudzes POWERVR SGX kodola veiktspējas demonstrējums izmantojot BeagleBoard saimes datoru:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tSZ6I-A01wk[/youtube]

POWERVR SGX545 nodrošina reālo veiktspēju - 40 miljoni poligonu sekundē un 1 Gigapikseli sekundē, un bez aizķeres strādā ar HD video saturu.

Īss jaunā kodola raksturlielumu pārskats:
  • DirectX 10.1 API atbalsts
  • Paplašināts DirectX 10 ģeometrisko šeideru atbalsts
  • OpenGL 3.x atbalsts
  • OpenGL ES 2.0
  • OpenCL
  • OpenVG
Pie galalietotājiem, tas ir, mums, pircējiem, ierīces ar šo kodolu "zem pārsega" varētu nonākt šī gada beigās vai nākamā gada sākumā.

Raksts sagatavots izmantojot Imagination Technologies izplatīto paziņojumu plašsaziņas līdzekļiem un citu, tīmeklī brīvpieejamu informāciju.
Last edited by TrakaisKursis on 14 Jan 2010, 16:42, edited 1 time in total.

Loading
E-žurnālists
Atbildes: 1632
Pievienojies: 25 Feb 2007, 18:08
Reputācija: 1
Atrodas: Liepāja

Post no Loading » 14 Jan 2010, 12:16

Super. Jūtu, ka es arī piedzīvošu to, ka mobīlā telefona ierīces izmēros iekšā būs SUPER dators.

User avatar
Andress
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 567
Pievienojies: 13 Jūl 2009, 15:31
Reputācija: 0

Post no Andress » 14 Jan 2010, 12:23

Boti valdīs pasauli...
Diemžēl Latvijas IT industrija no ārpasaules atpaliek par vismaz 10+ gadiem. Mentalitāte?

User avatar
shady
Moderators
Atbildes: 5311
Pievienojies: 06 Mar 2007, 19:20
Reputācija: 1
Atrodas: Rīga

Post no shady » 14 Jan 2010, 12:26

Es domāju, ka ne tikai to vēl pieredzēsi...vsiticamāk, ka mē spat iedomāties nespējam to tehnoloģiju, kas būs, piemēram, pēc 50 un vairāk gadiem...Un mūsu prognozes šķitīs kā anekdotes tālajā nākotnē:)
Agrāk es domāju, ka cilvēki ir stulbi....Tagad zinu - viņi patiešām tādi ir. /© shady/

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1026
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Post no TrakaisKursis » 14 Jan 2010, 12:49

Pēc tūkstoš gadiem katram būs savs kabatas SuperÄŒakNoriss ar diviem ÄŒakNorisiem, no kuriem viens domās, bet otrs rīkosies saimnieka vietā, kamēr trešais palielinās abu iepriekšminēto jaudu!

User avatar
Evers
Vecākais lietotājs
Atbildes: 4340
Pievienojies: 11 Feb 2009, 15:13
Reputācija: 0

Post no Evers » 14 Jan 2010, 13:53

Nepaies ilgs laiks, kad skolnieki stundās savos mobilajos spēlēs Crysis tīklā :D

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1026
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Post no TrakaisKursis » 14 Jan 2010, 14:22

Nu jāgaida kamēr Crysis dzinēju pārrakstīs OpenGL (jo DirectX ir pārāk smags un neērts mobilajām ierīcēm) valodā un tā darīs šo pieejamu arī ARM arhitektūrā bāzētajās ierīcēs ... Pārējie sapratīs mājienu un ar būs klāt ...

User avatar
Jaunzems
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 3935
Pievienojies: 20 Apr 2008, 12:19
Reputācija: 0

Post no Jaunzems » 14 Jan 2010, 16:19

Evers, nav tālu. Manā klasē ir daži retardi, kas zem galda ar nintendo ds kariņus un nfs spēlē :D ieliec tik šo proci kādā aparātā un stundās varēs fullHD filmas skatīties :D

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1026
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Post no TrakaisKursis » 14 Jan 2010, 16:47

Jaunzems wrote:Evers, nav tālu. Manā klasē ir daži retardi, kas zem galda ar nintendo ds kariņus un nfs spēlē :D ieliec tik šo proci kādā aparātā un stundās varēs fullHD filmas skatīties :D
tad jau likumsakarīgi visam vajadzētu iet sekojošu ceļu: mobilajam paraadaas iespeja pieslegt USB habu, lai majas pie taa vareetu piesleegt klaviaturu, peli un monitoru un izmantot kaa pilnveertiigu izklaides platformu ;)

User avatar
Stat1CX
Lietpratējs
Atbildes: 1239
Pievienojies: 09 Jūn 2008, 01:51
Reputācija: 0
Atrodas: Liepāja

Post no Stat1CX » 14 Jan 2010, 18:59

Full HD uz dažu collu ekrāniņa... Paldies, nē.

nevertell
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 2885
Pievienojies: 13 Mar 2009, 23:25
Reputācija: 0

Post no nevertell » 14 Jan 2010, 19:07

Kursi, kraijdžins 3 jau ir oupen džī el, vismaz ps3 ports.

Pievienot atbildi

Return to “IT ziņas”