Kāpēc būtu jāizvēlas OpenGL, nevis Direct3D?

Moderatori: janis.wd, Vecākie lietotāji

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1024
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Kāpēc būtu jāizvēlas OpenGL, nevis Direct3D?

Post no TrakaisKursis » 18 Jan 2010, 12:26

[imgl]http://www.bildites.lv/images/n9etwpnt11cnq4e7vpc5.jpg[/imgl]IT apskates portāli parasti uz datorspēlēm, videokartēm un spēļu izstrādes rīkiem skatās no datorspēlētāju redzes viedokļa, jo šāda pieeja spēj izraisīt lielāku interesi, pievienot lielus, pārsteidzošus attēlus un izsaukt wov!... Bet vai tā ir vienīgā un vai tā ir pareizākā pieeja? Ieskatam, kā industriju redz tie, kas ražo spēles, piedāvāju iepazīties ar provokatīva raksta, kas pirmpublicējumu pieredzējis iekš portāla geeks3d.com, tulkojumu.

Kāpēc būtu jāizvēlas OpenGL, nevis Direct3D
ImageImage
Par OpenGL un Direct3D (nejaukt ar DirectX) gaismas un ēnas pusēm aizvien tiek lauzts ne mazums šķēpu un Wolfire Games Blog autori ir nopublicējuši obligātizlasāmu rakstu visiem OpenGL programmētājiem (un galalietotājiem arī) par OpenGL nozīmību spēļu izstrādē un 3D industrijā kā tādā.

Es nezinu kāpēc, taču arī es sliecos piekrist visiem viņu izvirzītajiem argumentiem, jo īpaši šiem diviem:
OpenGL ir ātrāks nekā Direxct3D. Vismaz tā izriet no maniem pirms pāris nedēļām veiktajiem OpenGL 2 un Direct3D 9 salīdzinājumtestiem WinXP vidē... GL3 un D3D 10/11 testus veikšu vēlāk. Taču šo apgalvojumu jāuztver piesardzīgi. Pamatkods bija vienkāršs (virsotne (eng.: vertex), attēla gaismēnošana (eng.: pixel shader)) un šajā situācijā OpenGL staru trasēšana (eng.: path rendering) izrādījās ātrāka un krāsu ziņā izteiksmīgāka nekā staru trasēšana izmantojot Direct3D 9. Kas zin, varbūt ar sarežģītāku kodu sanāktu pavisam cits stāsts. Lai nu kā, es uzskatu, ka OpenGL ir tikpat ātrs kā Direct3D vai ātrāks...
Jaunas 3D raksturpazīmes visupirms parādās OpenGL
Katrs ražotājs jebkurā mirklī var pievienot jaunas raksturpazīmes ar OpenGL paplašinājumu starpniecību (un šobrīd AMD un NVidia ir ieviesusi daudz līdz šim nepienācīgi apgūtu OpenGL paplašinājumu).

Labāki GL dziņi un vairāk brīvizmantojuma programmatūras (tādas kā, piemēram, D3D Pix vai PerfHUD) spētu OpenGL padarīt par teju perfektu.

Citēšu saistošākās vietas no šī raksta:

Tīkla efekts:

Tā ir pozitīva atpakaļsaite, jo ik reizi, kad kāds API kļūst populārāks, tas vairo savu popularitāti pateicoties tīkla efektam. Kā svarīgākos tīkla efektus var minēt: populārākajiem API grafisko karšu ražotāji izstrādā labāku atbalstu, savukārt grafikas programmētāji daudz labāk ir informēti, kā to izmatot.

Microsoft īstenotā iebiedēšanas, nedrošības sēšanas un apšaubīšanas (eng. FUD - Fear, Uncertainty, and Doubt) kampaņa

Izvēle dažādu API lietošanā krita par labu DirectX pēc tam, kad Microsoft izvērsa DirectX izmantošanas kampaņu, kas laikā un telpā bija pieskaņota XBox 360 un Windows Vista kampaņām, un šo kampaņu ietvaros tika veicinātas bailes, sēta nedrošība un apšaubīta OpenGL nākotne, un nevairoties no pārspīlējumiem slavētas DirectX priekšrocības.

Direct3D nodrošina gaišāku grafiku
Image
Windows Vista un Windows 7 parādīšanās tirgū stratēģijas bija saistītas ar agresīvu DirectX reklamēšanu, kuras ietvaros tika demomstrēti dažādu DirectX versiju "pirms" un "pēc" ekrānšāviņi. Daudzi datorspēlētāji šodien svēti tic, ka pāreja no DirectX 9 uz DirectX 10 brīnumainā kārtā ir pārvērtusi grafiku no idiotiski tumšas gaišā.

Patiesības stunda:

...patiesībā, OpenGL ir daudz spēcīgāks nekā DirectX, atbalsta vairāk platformas un tam ir liela ietekme uz nākotnes spēlēm.

Nav noslēpums, ka OpenGL attēlojuma izsaukumus apstrādā ātrāk nekā DirectX.
Image

Jaunas 3D raksturpazīmes visupirms parādās OpenGL

OpenGL nodrošina tiešu piekļuvi visām jaunajām grafikas raksturpazīmēm uzreiz uz visām platformām, ikām DirectX nodrošina to periodisku atspoguļojumu savu jaunāko Windows versijās.

Grafisko karšu pārdošanas apjomu maksimalizēšana nav iedomājama bez OpenGL

DirectX 10 un 11 izstrādē Microsoft ir ieguldījusi ne mazums pūļu, un nu šie API ir apmēram tikpat ātri kā OpenGL, un atbalsta gandrīz tikpat daudz raksturiezīmju. Tomēr ir viena probēma: viss tas nav pieejams uz Windows XP! Puse no PC datorspēlētājiem aizvien izmanto XP, tādejādi DirectX 10 vai 11 izmantošana nav visai dzīvotspējīga izvēle.
...
...
Ja jūs izmantojat DirectX, jums būs jāizdara izvēle starp vājo, uzpūsto DirectX 9 vai arī DirectX 10 / 11, tādējādi zaudējot lielāko daļu no savu lietotāju bāzes.
...
...
No otras puses, ja jūs lietojat OpenGL, jums būs pieejamas ātrākas un daudz jaudīgākas raksturiezīmes nekā izmantojot DirectX 11, un jūs tās spēsiet realizēt uz visām Windows, Mac, Linux platformām, kā arī us PS3, Wii, PSP, DS un iPhone. Š īs priekšrocības jums būs pieejamas arī WebGL standartam, kas tieši šobrīd strauji attīstās un kas var kļūt par pamatu jaunās paaudzes pārlūkspēlēm.

Ar lieliskā raksta pilno versiju var iepazīties te.

Pirmavots un publicitātes fotoattēli: geeks3d.com
Why You Should Use OpenGL and not Direct3D
Last edited by TrakaisKursis on 19 Jan 2010, 15:47, edited 5 times in total.

User avatar
shady
Moderators
Atbildes: 5311
Pievienojies: 06 Mar 2007, 19:20
Reputācija: 1
Atrodas: Rīga

Post no shady » 18 Jan 2010, 19:54

Labs raksts!
Agrāk es domāju, ka cilvēki ir stulbi....Tagad zinu - viņi patiešām tādi ir. /© shady/

User avatar
elvisburdajs
E-žurnālists
Atbildes: 1028
Pievienojies: 31 Mar 2008, 22:54
Reputācija: 0
Atrodas: Rīga

Post no elvisburdajs » 18 Jan 2010, 20:32

Raksts ir tīri ok, kaut arī dažas kļūdas (piem. DirectX 10 nodrošina gaišāku grafiku) un nedaudz sabārstīta doma! :wink:
Par tiem ieguvumiem runājot, es zināju tikai to ka DirectX 10/11 ir labāka fizika (piemēram, ūdens izskatās reālistiskāk).

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1024
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Post no TrakaisKursis » 18 Jan 2010, 20:51

elvisburdajs wrote:Raksts ir tīri ok, kaut arī dažas kļūdas (piem. DirectX 10 nodrošina gaišāku grafiku) un nedaudz sabārstīta doma! :wink:
Par tiem ieguvumiem runājot, es zināju tikai to ka DirectX 10/11 ir labāka fizika (piemēram, ūdens izskatās reālistiskāk).
Hei, tulkojumā nav pieļaujamas atkāpes no oriģinālteksta:) !

User avatar
azazul
Vecākais lietotājs
Atbildes: 706
Pievienojies: 24 Mar 2007, 18:18
Reputācija: 0

Post no azazul » 18 Jan 2010, 21:49

Labojiet kāds mani , ja kļūdos, bet uz Vista & 7 tikai OpenGL2 var tikt pa tiešo pie GPU.

User avatar
wolfinj
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 131
Pievienojies: 21 Apr 2009, 15:01
Reputācija: 0

Post no wolfinj » 18 Jan 2010, 23:30

es no tā raksta sapratu tikai to ka ar opengl ir izdevīgāka atīstība jo vecie datori kas nespēj pavilkt jaunās win os un tiek darbinātas uz xp nevar izmantot jaunās grafiskās iespējas...

vai tas nav bik absurds ka jaunas spēles ūber jaudīgām grafikām grib darbināt uz sistēmām kas nevar pavilkt vairāk pa xp?

un pārējais "vairāk" un "ātrāk" simts reizes atkārtots kaut kā īsti nevieš nekādu sapratni.. izklausās pēc kāda mēģinājuma uzcītīgi ieborēt savu taisnību, bet varbūt tas tik tā izklausās.

User avatar
Evers
Vecākais lietotājs
Atbildes: 4340
Pievienojies: 11 Feb 2009, 15:13
Reputācija: 0

Post no Evers » 19 Jan 2010, 07:24

Ja kāda spēle neaiziet D3D modē, tad tā parasti aiziet OpenGL modē, arī tas liecina par kautko :)

drunk_lizard
Mr. Positivus
Atbildes: 1892
Pievienojies: 19 Mar 2007, 18:09
Reputācija: 0

Re: Kāpēc būtu jāizvēlas OpenGL, nevis Direct3D?

Post no drunk_lizard » 19 Jan 2010, 08:16

TrakaisKursis wrote: OpenGL renderēšanas ceļš izrādījās ātrāks un sakarsa vairāk nekā Direct3D 9 renderēšanas ceļš.
taalaak nelasiiju...

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1024
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Re: Kāpēc būtu jāizvēlas OpenGL, nevis Direct3D?

Post no TrakaisKursis » 19 Jan 2010, 08:41

drunk_lizard wrote:
TrakaisKursis wrote: OpenGL renderēšanas ceļš izrādījās ātrāks un sakarsa vairāk nekā Direct3D 9 renderēšanas ceļš.
taalaak nelasiiju...
aizmirsi alfabētu? ;P

drunk_lizard
Mr. Positivus
Atbildes: 1892
Pievienojies: 19 Mar 2007, 18:09
Reputācija: 0

Post no drunk_lizard » 19 Jan 2010, 08:43

baidos, ka taalaak buus veel lielaakas stulbiibas...

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1024
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Post no TrakaisKursis » 19 Jan 2010, 08:43

wolfinj wrote:es no tā raksta sapratu tikai to ka ar opengl ir izdevīgāka atīstība jo vecie datori kas nespēj pavilkt jaunās win os un tiek darbinātas uz xp nevar izmantot jaunās grafiskās iespējas...

vai tas nav bik absurds ka jaunas spēles ūber jaudīgām grafikām grib darbināt uz sistēmām kas nevar pavilkt vairāk pa xp?

un pārējais "vairāk" un "ātrāk" simts reizes atkārtots kaut kā īsti nevieš nekādu sapratni.. izklausās pēc kāda mēģinājuma uzcītīgi ieborēt savu taisnību, bet varbūt tas tik tā izklausās.
Pareizi pamanīji - taisnību nevis borē, bet izstrādes kantoris vairo savu publictāti un atpazīstamību izmetot tautās šādu provokatīvu rakstu . Viņu pašu blogā tas savācis ~700 komentārus. Turklāt: ja reiz viņi strādā ar OpenGL, vai maz idejiski drīkst pieļaut, ka Direct 3D ir labāks? (Protams, ka nav.)

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1024
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Post no TrakaisKursis » 19 Jan 2010, 08:49

drunk_lizard wrote:baidos, ka taalaak buus veel lielaakas stulbiibas...
palīdzēsi sastrādāt?

User avatar
Andress
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 567
Pievienojies: 13 Jūl 2009, 15:31
Reputācija: 0

Post no Andress » 19 Jan 2010, 09:59

Var redzēt, ka čoms nesen tik ticis žurnaļugu kārtā...
Diemžēl Latvijas IT industrija no ārpasaules atpaliek par vismaz 10+ gadiem. Mentalitāte?

User avatar
Aldis
E-žurnālists
Atbildes: 5084
Pievienojies: 21 Nov 2008, 15:55
Reputācija: 0
Atrodas: LV

Post no Aldis » 19 Jan 2010, 11:45

Piekrītu, šo to esmu veidojis gan uz dx gan opengl, neseno projektiņu tieši uz abām platformām centos veidot.. nu sanāca tā - ka uz Win Vista un Win7 - dx ir labāka izvēle! Bet uz vecā labā XP ar OpenGL viss lido! :)

Par tiem jaunajiem windām - iespējams paša vaina, vai arī nenostrādātais līdz galam video kartes driveris rīstījās! :) (Vilku no n-vidia lapas, un pie draivera rakstīts bij BETA) :D

P.S. - iespējams stulbs piemērs, bet pavērojiet iekš linux (Ar gnomi vai kde) peles kursoru - skaisti noapaļots, grafiskās vides strādā caur OpenGL, un pavērojiet peles kursoru iekš Windows [konkrēti XP] - ar kubikiem u.t.t. jo grafiskā vide izmanto Dx! :D
Image Oh My God = OMG
Image Ak Mans Dievs = AMD

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1024
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Post no TrakaisKursis » 19 Jan 2010, 12:22

Andress wrote:Var redzēt, ka čoms nesen tik ticis žurnaļugu kārtā...
vai es esmu vainīgs, ka noteiktām lietām nav radīts terminoloģiskais tulkojums latviski? ja tevi tas tik drausmīgi uztrauc, varbūt iesaisties Terminoloģijas komisijas darbā, nevis apliec citu darbu?

User avatar
elvisburdajs
E-žurnālists
Atbildes: 1028
Pievienojies: 31 Mar 2008, 22:54
Reputācija: 0
Atrodas: Rīga

Post no elvisburdajs » 19 Jan 2010, 12:25

TrakaisApsis, Var tak arī improvizēt, ne? :) Ir tādas lietas kuras tieši tulkojot skan stulbi.

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1024
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Post no TrakaisKursis » 19 Jan 2010, 12:27

elvisburdajs wrote:TrakaisApsis, Var tak arī improvizēt, ne? :) Ir tādas lietas kuras tieši tulkojot skan stulbi.
jebkurā gadījumā atradīsies kāds aplicējs:)

User avatar
elvisburdajs
E-žurnālists
Atbildes: 1028
Pievienojies: 31 Mar 2008, 22:54
Reputācija: 0
Atrodas: Rīga

Post no elvisburdajs » 19 Jan 2010, 12:38

Kritiku nevajag uztvert personīgi.. :)

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1024
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Post no TrakaisKursis » 19 Jan 2010, 13:30

elvisburdajs wrote:Kritiku nevajag uztvert personīgi.. :)
es jau ar neuztveru personīgi ... gluži tā pat kā man cenšas likt justies nekomfortabli par manu veikumu, es citiem vēlos likt justies tikpat nekomfortabli par viņu neveikumu ... nekļūdās tikai tas, kas nedara...

80MXM08
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 178
Pievienojies: 28 Mai 2009, 12:24
Reputācija: 0
Atrodas: Dobele

Re: Kāpēc būtu jāizvēlas OpenGL, nevis Direct3D?

Post no 80MXM08 » 19 Jan 2010, 15:14

TrakaisKursis wrote: tiri piri......................
kas tieši šobrīd strauji attīstās un kas var kļūt par pamatu jaunās paaudzes pārlūkspēliem.
tiri piri.........................
Raksts ir tīra reklāma un pilns ar kļūdām!!!
ShivaII wrote: Even the Login Screen from lineage2 is better then the hole WoW Game

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1024
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Re: Kāpēc būtu jāizvēlas OpenGL, nevis Direct3D?

Post no TrakaisKursis » 19 Jan 2010, 15:47

80MXM08 wrote:
TrakaisKursis wrote: tiri piri......................
kas tieši šobrīd strauji attīstās un kas var kļūt par pamatu jaunās paaudzes pārlūkspēliem.
tiri piri.........................
Raksts ir tīra reklāma un pilns ar kļūdām!!!
karoče, ZB - izstāstiet, kā tad citādi jātulko šāds teksts: You also get these features in the rapidly-developing WebGL standard, which may become the foundation for the next generation of browser games.

P.S. Es neatbildu par kļūdām, ko ielaidis raksta autors - pie manis lūdzu ar pretenzijām par tulkojumu.

User avatar
Aldis
E-žurnālists
Atbildes: 5084
Pievienojies: 21 Nov 2008, 15:55
Reputācija: 0
Atrodas: LV

Post no Aldis » 19 Jan 2010, 17:11

TrakaisKursi - tu tiešām sanāk esi tīri tulkotājs iļi kā? :D Vai vnk. neadvancēts rakstu drukātājs!? :D

Esmu iesniedzis rakstus gan notepad, gan veidojis savu saitu - vnm. būs kāds kam kautkas nepatiks, vai kāds kurš domās savādāk! Š ad tad arī kāds sēdēs un ķers tavos rakstos tikai un vienīgi kļūdas [arī tas ir labi, jo vari izlabot, un tik pat labi pats palikt gudrāks]! :)

Kā pa tēmu - nevis vai raksts, vai autors ir slikts - atbildēju arī no saviem praktiskajiem testiem! Patiesība šajā rakstā jau gandrīz ir - vienīgi atkarīgs no OS, un pašas video kartes... :)

P.S. - esi tulkojis no kāda vienkāršā cilvēka neitrāla testa šo rakstu! Tik pat labi es palaidīšu SuperMario Bross caur NES emulātoru uz 6GB RAM kompja, kvadro kores u.t.t. un pateikšu ka ziniet - nestrādā... bet labāk strādātu ja šis viss būtu izlaists cauri OpenGL, un vienu procesora kodolu, uz Windows 98!! (Tā arī būtu, bet vai to visi saprastu) :)
Image Oh My God = OMG
Image Ak Mans Dievs = AMD

User avatar
aoma
Vecākais lietotājs
Atbildes: 2600
Pievienojies: 25 Apr 2007, 12:47
Reputācija: 0
Atrodas: LV

Post no aoma » 19 Jan 2010, 21:47

B*ed, vārda brāl, neesi tik aktīvs, un internets nebūs tik piesārņots!
viegls rokenrols pa radio

User avatar
Andress
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 567
Pievienojies: 13 Jūl 2009, 15:31
Reputācija: 0

Post no Andress » 20 Jan 2010, 09:34

TrakaisKursis wrote:vai es esmu vainīgs, ka noteiktām lietām nav radīts terminoloģiskais tulkojums latviski? ja tevi tas tik drausmīgi uztrauc, varbūt iesaisties Terminoloģijas komisijas darbā, nevis apliec citu darbu?
Piedevām emo? Neviens tavu darbu neapliek, vienkārši vai nu dari kārtīgi vai nu novāc pirkstus no klavieres. Tu vari nepiekrist?
Diemžēl Latvijas IT industrija no ārpasaules atpaliek par vismaz 10+ gadiem. Mentalitāte?

nevertell
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 2885
Pievienojies: 13 Mar 2009, 23:25
Reputācija: 0

Post no nevertell » 20 Jan 2010, 10:53

Tulkots sūdīgi. Brīnums, ka te neparādījās eudoxus un nesāka stāstīt par ms varoņdarbiem ar d3d. Lieta tāda, ka rakstīt kautko izmantojot gl ir daudz grūtāk/garāk/sarežģītāk nekā rakstot kautko vdx9.

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1024
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Post no TrakaisKursis » 20 Jan 2010, 12:01

Andress wrote:
TrakaisKursis wrote:vai es esmu vainīgs, ka noteiktām lietām nav radīts terminoloģiskais tulkojums latviski? ja tevi tas tik drausmīgi uztrauc, varbūt iesaisties Terminoloģijas komisijas darbā, nevis apliec citu darbu?
Piedevām emo? Neviens tavu darbu neapliek, vienkārši vai nu dari kārtīgi vai nu novāc pirkstus no klavieres. Tu vari nepiekrist?
Nākamo reizi noteikti saskaņošu ar tevi visu terminoloģiju, lai izdabātu visām ieinteresētajām pusēm. Savukārt - tu kā persona, kas ir ieinteresēta pēc iespējas labāka rezultāta sasniegšanā - saprotams, man neatteiksi, vai ne?

User avatar
TrakaisKursis
Vecākais lietotājs
Atbildes: 1024
Pievienojies: 10 Jūn 2008, 15:08
Reputācija: 0
Atrodas: Reiga

Post no TrakaisKursis » 20 Jan 2010, 12:02

nevertell wrote:Tulkots sūdīgi. Brīnums, ka te neparādījās eudoxus un nesāka stāstīt par ms varoņdarbiem ar d3d. Lieta tāda, ka rakstīt kautko izmantojot gl ir daudz grūtāk/garāk/sarežģītāk nekā rakstot kautko vdx9.
kāds teksts, tāds tulkojums - spēj labāk, parādi:) ...

User avatar
Brutto
Reģistrēts lietotājs
Atbildes: 509
Pievienojies: 14 Nov 2009, 13:46
Reputācija: 0

Post no Brutto » 21 Jan 2010, 18:49

Mjā, rakstiņš atmiņā atsauca spēļukus veidotus uz Glide un 3dfx v-kartes:/

Pievienot atbildi

Return to “Raksti”