Ierīces

Gomi izmantos elektrovelosipēdu vecās baterijas savos Bluetooth skaļruņos

Piederumu ražotājs Gomi laiž klajā ierobežotu daudzumu Bluetooth skaļruņus, ko darbina baterijas no vecajiem Lime e-velosipēdiem. Savā paziņojumā par partnerību Lime apgalvo, ka Gomi izmantos 50 000 akumulatora šūnas no vairāk nekā 1000 veciem e-velosipēdiem. Rezultāts ir Bluetooth skaļrunis, kura akumulatora darbības ilgums ir 20 stundas. Projekts aizsākts kā KickStarter kampaņa, un paredzēts, ka skaļruņi būs pieejami pēc kampaņas beigām.

Šī ir visai interesanta iniciatīva no uzņēmuma Lime, kas šādi cer vēl vairāk samazinās savu e-velosipēdu atstāto ietekmi uz vidi. Lime ir e-velosipēdu uzņēmums, kas piedāvā izīrēt savus velosipēdus dažādās Lielbritānijas pilsētās. Citi līdzīgi koplietošanas elektro transportlīdzekļi, kā, piemēram skūteri vai rolleri, nereti tiek plaši kritizēti par to atstāto iespaidu uz vidi pēc to ražošanas, jo nereti šo transportlīdzekļu vidējais dzīves ilgums ir tikai 4 mēneši.

Lai gan Lime saka, ka skaļruņi izmanto bojātas e-velosipēdu baterijas no savas pirmās paaudzes e-velosipēdiem, pirms lietošanas skaļruņos tās tiek iztīrītas un rūpīgi pārbaudītas. Arī Gomi skaļruņu apvalks ir izgatavots, izmantojot 100 procentus pārstrādātu plastmasas atkritumu. Tas ir pieejams zaļā, melnā, zilā krāsā un “dzimšanas dienas tortes” toņos. Gomi apgalvo, ka skaļruņus vajadzības gadījumā iespējams atkārtoti labot, kas nodrošina, ka tie vairumā gadījumu netiks izmesti.

E-velosipēdu akumulatoriem, tāpat kā visiem atkārtotas uzlādes akumulatoriem, ir ierobežots uzlādes ciklu skaits. VanMoof, piemēram, apgalvo, ka iebūvētie akumulatori, kas tiek izmantoti S3 un X3 e-velosipēdos, ir paredzēti vairāk nekā 800 uzlādes cikliem, pirms tie ir zemāki par 70 procentiem (un ir piemēroti nomaiņai). Tā kā e-velosipēdu tirdzniecība notiek globāli, atkārtota akumulatoru izmantošana citās ierīcēs, kuru darbību lietoti akumulatori īpaši neietekmē, ir visai labs risinājums, lai cīnītos pret pāragri radītiem atkritumiem.

Šobrīd līdzīgas aktivitātes uzsāk arī elektrisko automašīnu ražotāji. Piemēram, Nissan un Mercedes-Benz ir paziņojuši, ka vecos auto akumulatorus pārvērtīs lielās enerģijas uzkrāšanas sistēmās, lai palīdzētu balansēt elektroenerģijas svārstības elektrotīklā.

Avots: The Verge

Apskatīt projektu KickStarter lapā.

Attēlu avots: gomi.design

Atbildēt

Līdzīgi raksti