Spotify vakar atklāja, kas būs nākotne audiogrāmatu pakalpojumam. Pasākumā, kas otrdienas pēcpusdienā notika tās Ņujorkas birojos, kompānija paziņoja par jaunu biznesa modeli, kurā tagad bez papildu maksas nodrošinās Spotify Premium abonentiem pieeju audiogrāmatu katalogam – kopumā 150 000 grāmatu.
Pakalpojums sākotnēji ir pieejams Apvienotajā Karalistē un Austrālijā, ASV tas būs pieejams vēlāk šogad, un tam sekos vairāk tirgu.
“Audiogrāmatām šodien ir viens liels dominējošais spēlētājs. Un tieši tāpat kā mūzikā un podkastos, mēs uzskatām, ka vēl daudzi patērētāji vēlas audiogrāmatas un vēlas tās klausīties,” uzstājoties pasākumā, sacīja Spotify dibinātājs un izpilddirektors Daniels eks (Daniel Ek). “Un tieši tāpat kā mūzikā un podkastos, mēs esam patiesi sajūsmā, ka spējam atnest visus apbrīnojamos rīkus, ko veidojām gan autoriem, gan patērētājiem, lai dotu iespēju vairāk atklāt šīs apbrīnojamās audiogrāmatas visai pasaulei,” viņš piebilda.
Tomēr Spotify pakalpojuma pievienošana nav bijusi tik gluda, kā tas varētu būt patērētājiem, jo uzņēmums mēģinājis atrast risinājumu ar lietotņu veikalu noteikumiem par pirkumiem lietotnē, pieprasot lietotājiem iegādāties audiogrāmatas no Spotify mājas lapas, lai tās atskaņotu savā lietotnē. Turklāt Spotify nevarēja novirzīt klientus uz tīmekļa vietni, jo lietotņu veikalu (App Store) “anti-steering” noteikumi traucē lietotņu izstrādātājiem norādīt uz alternatīviem maksāšanas līdzekļiem ārpus App Store pašu maksāšanas mehānismiem.
Piekļūstot audiogrāmatām Premium pakalpojuma ietvaros, grāmatu klausīšanās kļūs vienkāršāka gala lietotājiem.
Eks norādīja, ka šīs izmaiņas palīdzēs kompānijai, palielinot lietotāju iesaisti Spotify. Turklāt viņš teica, ka tas dos lielu elastību viņu biznesam, kas tad galu galā palīdzēs viņu ieņēmumiem un peļņai.
Kompānija arī izteica pieņēmumu, ka audiogrāmatu tirgum šodien ir izplatīšanas un pieejamības problēma, kuru Spotify mērķē atrisināt līdzīgi kā ar mūziku un podkastiem.
“Desmitiem miljonu Premium abonentu jau ir ieinteresēti noklausīties audiogrāmatas,” sacīja Spotify līdzpriekšsēdētājs un galvenais biznesa darbinieks Alekss Norstrēms (Alex Norström). “Viņiem vienkārši ir vajadzīga iespēja.”
Viņš arī norādīja, ka aplēses liecina, ka šogad grāmatu būs lasījuši 2 miljardi cilvēku, taču starp šīm grāmatām tikai neliela daļa ir audiogrāmatas.
Lai gan Spotify plašākais audiogrāmatu katalogs tika izlaists ar 300 000 vienībām, tikai puse no tām ir pieejami, izmantojot Premium abonementu. Kamēr abonenti varēs lasīt tik grāmatu, cik vēlas, pakalpojums tāpat būs ierobežots uz laiku līdz 15 stundām mēnesī. Bet lietotāji varēs iegādāties vairāk pieejamo stundu, iegādājoties papildus 10 stundas kā papildpakalpojumu.
“Mums būs redakcionāli ieteikumi, kurus veidos daudzveidīga ekspertu komanda. Un tie parādīsies audiobooks hub sadaļā,” skaidroja “Audiobooks Business” vadītājs Deivids Kefers (David Kaefer). Šajā sadaļā būs izvietotas cilnes, kas izceļ arī populāros žanrus.
Viņš sacīja, ka jau notiek testi audiogrāmatu ieteikumu personalizēšanai un tie parādīsies arī aplikācijas sākumlapas plūsmā, kas būs redzami katru dienu desmitiem miljonu lietotāju.
Autori tikmēr iegūs piekļuvi jauniem rīkiem, piemēram, promo kartēm, kuras viņi var pielāgot ar vizuāliem līdzekļiem un kuras viņi var izmantot lietotāju uzmanības piesaistīšanai. Vēlāk Spotify strādās pie modernākiem rīkiem, kas autoriem ļaus saprast, kādi rezultāti ir viņu darbiem.
Tā kā funkcija tiek atvērta atbalstītajiem tirgiem, pieejamajām audiogrāmatām, kas iekļautas Premium piedāvājumā, blakus būs karodziņš, lai abonenti zinātu, ka tās var straumēt bez maksas.
Lietotāji arī sociālajos medijos varēs dalīties ar savām iecienītākajām audiogrāmatām, izmantojot iebūvētus koplietošanas rīkus, kā arī varēs veidot audiogrāmatu atskaņošanas sarakstus.
Avots: TechCrunch