“Spotify” iepazīstina ar savu jaunāko sociālo iezīmi “Jam”, kas ļauj vairākiem cilvēkiem apvienot savu muzikālo gaumi kopīgā atskaņošanas sarakstā. Jaunā funkcija, kuras pamatā ir tehnoloģija, kas iepriekš tika izmantota vairāku cilvēku veidotos atskaņošanas sarakstos, piemēram, Blend un Duo Mix, ir paredzēta klausīšanās reāllaikā starp cilvēkiem, piemēram, ballītē, kur jebkurš var veidot kopīgu dziesmu rindu.
Spotify skaidro, ka tagad, tā vietā, lai sabiedriskā pasākumā būtu viens atbildīgais par mūziku, tāds varēs kļūt jebkurš.
Jaunu “Jam” var radīt tikai “Spotify Premium” abonenti, taču savu ieguldījumu var sniegt jebkurš “Spotify” lietotājs – bez maksas vai maksas. Lai sāktu darbu, ekrāna lejasdaļā jāpieskaras skaļruņa ikonai vai augšdaļā esošajai trīspunktu izvēlnei un pēc tam jebkurā dziesmā, albumā vai esošajā atskaņošanas sarakstā atlasiet jauno opciju “Start a Jam”.
Ikviens, kas darbojas vienā Wi-Fi tīklā, tiks aicināts pievienoties Jam, atverot savu Spotify programmu.
Varat arī aicināt lietotājus piedalīties Jam pa tiešo saliekot telefonus kopā, kad tiem ir ieslēgts bluetooth, vai liekot draugiem no tālruņa skenēt Jam QR kodu, vai izmantojot “share” opciju, kur iespējams nosūtīt saiti konkrētām personām.
Kad kāds no Jam dalībniekiem dziesmu rindā pievieno dziesmu, jums ir iespējams redzēt konkrētā dalībnieka profilu blakus dziesmai. Vienā Jam sesijā var piedalīties līdz 32 cilvēkiem.
Kā Jam galvenais veidotājs jūs joprojām lielā mērā kontrolējat mūzikas atskaņošanas sarakstu pēc noklusējuma, jo varat noteikt, kurš var piedalīties Jam, mainīt ierakstu secību vai noņemt dziesmas, kuras nevēlaties atskaņot. Taču Spotify ļauj Jam īpašniekam iespējot “Guest controls“, kas ļauj katram lietotājam mainīt dziesmu secību vai noņemt konkrētas dziesmas.
“Spotify” stāsta, ka pat tad, ja grupas cilvēkiem ir dažādas muzikālās gaumes, kompānija izstrādājusi ieteikumu tehnoloģiju, kas spēj tikt galā ar šo problēmu. Tas ietver dažādas ievades un dažādus signālus, stāsta kompānija, taču specifika ir daļa no “Spotify” slepenās mērces, tā teikt, un atšķiras atkarībā no lietotāja un koplietošanas sesijas.
“Mēs spējam radīt lieliskus personalizētus ieteikumus mūsu dinamisko sistēmu dēļ, kas ņem vērā visdažādāko informāciju, piemēram, to, ko klausāties, kuras dziesmas pievienojat saviem atskaņošanas sarakstiem, ko klausās citi ar līdzīgu gaumi un daudz ko citu,” skaidro “Spotify” dizaina direktors Braiens Rojs (Bryan Roy).
Spotify ar Jam dod lietotājiem vēl vienu iemeslu abonēt pakalpojumu un maksāt par to, neskatoties uz tā nesenajiem cenu kāpumiem. Pagaidām kompānijai joprojām labi klājas abonentu frontē, 2023. gada 2. ceturksnī ziņojot par 220 miljoniem abonentu, gadu no gada tiem pieaugot par 17%. Tomēr pastāv iespēja, ka cenu pieaugums varētu izraisīt kādu abonentu atcelšanu, lai gan uzņēmums pēdējā ceturksnī šīs bažas mazināja, pārliecinot investorus, ka cenu pieaugumam 3. ceturksnī būs minimāla ietekme.
26. septembrī visiem “Spotify” lietotājiem kļuva pieejams “Jam”.
Avots: TechCrunch