TikTok platforma tiek vainota Universal Music Group iebiedēšanā līguma sarunās. UMG plāno izņemt visas pārstāvētās dziesmas no konkrētās platformas.
Trešdien Universal Music Group paziņoja, ka pārtrauks mūzikas licencēšanu platformai TikTok. Tika izvirzītas apsūdzības, ka sarunu laikā par līgumu, sociālais medijs pievērsies iebiedēšanas taktikām.
ByteDance piederošajai platformai TikTok un UMG mūzikas licencēšanas līguma termiņš beidzies trešdien un jauni noteikumi nav saskaņoti. Tas nozīmē, ka UMG var izņemt savas dziesmas no TikTok kataloga.
UMG izvirzītās apsūdzības
Publiskā vēstulē UMG paziņoja, ka sarunās ar TikTok, esot uzsvēruši trīs būtiskas problēmas. Tās ir: “pilnvērtīga kompensācija māksliniekiem un dziesmu autoriem, cilvēktiesību pasargāšana no mākslīgā intelekta ļaundabīgās ietekmes un TikTok lietotāju drošība interneta vidē.”
Mūzikas izdevniecība, kas pārstāv dažādas zvaigznes, piemēram, Teilori Sviftu un Drake, sacīja, ka platforma piedāvājusi māksliniekiem un autoriem maksāt tikai “daļu no tās likmes, ko maksā līdzīgas sociālās platformas”. UMG atzina, ka tikai 1% ienākumu ir no TikTok. Tas ir pārsteidzoši apskatot medija “apjomīgo un augošo lietotāju skaitu, strauji augošos reklāmas ieņēmumus un arvien lielāku paļaušanos uz saturu ar mūziku.”
UMG arī piemin ByteDance platformas nepretošanos tam, ka platformā netrūkst mākslīgā (MI) intelekta ģenerētās mūzikas, kā arī rīku izstrādi, kas pieļauj un pat iedrošina MI veidotu mūziku.” Balstoties uz UMG ziņoto, TikTok “pieprasa līgumiskas tiesības, kas ļautu šādam saturam samazināt mākslinieku autoratlīdzības fondu veidā, kas gandrīz ir kā sponsorēšana mākslinieku aizstāšanai ar AI.”
Mūzikas industrija cīnās ar mākslīgā intelekta izplatīšanos, jo tas var ne tikai ģenerēt mūziku, bet arī atveidot slavenu mākslinieku balsis. UMG vēl pievieno, ka TikTok pat necenšas tikt galā ar platformā esošo satura apjomu, kas pārkāpj autoru mūzikas tiesības.
“Kad mēs ierosinājām TikTok veikt līdzīgus lēmumus kā citas mūsu platformas un pieķerties šīm problēmām, pretī saņēmām vienaldzību un tad iebiedēšanu,” UMG atzīst.
“Sarunām ritot uz priekšu, TikTok centās mūs iebiedēt, lai apstiprinām darījumu, kas ir mazāk vērtīgs nekā iepriekšējais, turklāt daudz mazāks kā godīga tirgus vērtība un vispār neatbilst viņu straujajai attīstībai. Kā viņi centās mūs iebiedēt? Selektīvi izņemot jauno mākslinieku mūziku, taču paturot globālās zvaigznes.”
TikTok pretojas UMG
Tomēr jau trešdien platforma atbildēja uz UMG sacīto. “Ir bēdīgi, ka Universal Music Group ir likuši savu mantkārību pāri savu mākslinieku un autoru interesēm,” uzņēmums paziņo.
“Neskatoties uz Universal nepatieso stāstījumu un retoriku, fakts, ka viņi izvēlas aiziet no spēcīga atbalsta, ko sniedz platforma ar vairāk kā miljardu lietotāju un ir ne tikai bezmaksas reklāma, bet arī veids, kā tiek atklāti viņu talanti.”
ByteDance platforma sacīja, ka ir panākusi “piekrišanu ar jebkuru citu izdevniecību un izdevēju, kam pirmajā vietā ir mākslinieks.” Pagājušogad uzņēmums parakstīja līgumu ar Warner Music Group.
Avots: CNBC