Pēc mēneša jau būs 2024. gads, lai to atzīmētu, Google nosauc Google Play Best of 2023 balvu uzvarētājus.
Tā kā uzņēmums ir krietni paplašinājis kategoriju klāstu, saraksts kļuvis daudz garāks, tāpēc rakstā netiks iekļautas labākās Chromebook vai planšetdatoru aplikācijas.
Google norāda, ka saraksts bloga ierakstā ir centrēts uz ASV uzvarētājiem. Citām valstīm, šķiet, ir citi uzvarētāji, taču apskatot atsevišķus reģionus, saraksti sakrīt, izņemot vienu aplikāciju, kas tiks pieminēta.
Imprint: Learn Visually
Google devusi balvu “Best App of 2023” aplikācijai Imprint: Learn Visually, izglītojoša lietotne, kas cenšas iemācīt jaunas prasmes un par apkārtējo pasauli ļoti īsās nodarbībās. Tā piedāvā personalizētu pieredzi, kur lietotājs var mācīties par tēmām, kas pašu interesē, sākot no cilvēka vēstures līdz psiholoģijai. Imprint to paveic ar unikāliem vizuālajiem materiāliem.
Spotify
Spotify nopelnījis titulu “Best Multi-device App”, sekmējot mūzikas straumēšanu dažādās lokācijās – virtuvē, pārgājienā vai ārpus pilsētas. Uzņēmums izceļ pakalpojuma funkciju kontrolēt citas ierīces mūzikas atskaņošanu. Kā arī var ielādēt mīļākās dziesmas, lai klausītos bez interneta. Interesanti, ka šī ir vienīgā mūzikas straumēšanas aplikācija visā sarakstā.
ChatGPT
Jau novembra sākumā, Google aicināja cilvēkus balsot, kas, viņuprāt, ir gada labākā aplikācija. ChatGPT uzvarēja “Users’ Choice Award” nominācijā, kas nav pārsteigums. ChatGPT darbina Microsoft Bing Chat, kā arī ir viena no vispopulārākajām mākslīgā intelekta platformām. Šādai tehnoloģijai 2024. gads izskatās spožs.
Bumble For Friends: Meet IRL
BFF jeb Bumble For Friends spēs palīdzēt jebkuram, kas vēlas iegūt jaunus draugus. Tā atšķiras no oriģinālās Bumble lietotnes, jo fokuss nav uz randiņiem. Tā vietā BFF interesēs ir palīdzēt izveidot īstenas draudzības ar cilvēkiem tuvākajā reģionā.
Voidpet Garden: Mental Health
Voidpet Garden: Mental Health uzvarēja nominācijā “Best for Personal Growth”. Lietotnes mērķis ir palīdzēt piekopt apzinātību un rūpes par sevi, tādējādi uzlabojot mentālo veselību. Unikāls ir aplikācijas darbības veids – Pokemonu stilā – Void Pets ir radības, kas dzimušas no negatīvajām emocijām un tie ir jākrāj. Dzīvnieciņus jāaudzina, lai tie kļūtu par daiļiem pūķiem, un katrs pārstāv kādu labu īpašību par aplikācijas lietotāju.
Artifact: Feed Your Curiosity
Artifact: Feed Your Curiosity ir līdzīga Imprint lietotnei, jo tā māca par pasauli, taču citādā veidā. Aplikācija darbojas līdzīgi kā X (iepriekš Twitter) explore sadaļa, piedāvājot dažādus jaunumus no interneta rakstiem. Tiek iekļauts lērums tēmu, piemēram, politika un videospēles. Lietotāji pat var atzīmēt noteiktus rakstus kā clickbait jeb klikšķu ēsmu, nodrošinot labāku pārvaldību.
Apvienotajā Karalistē šo balvu saņēma ReciMe, sociālā platforma, kur tie, kam patīk gatavot mājās, dalās ar ģimenes receptēm.
Aware: Mindfulness & Wellbeing
Aware ir vēl viena aplikācija mentālajai veselībai, līdzīgi kā Voidpet Garden, lai gan Aware izmanto citus ceļus mērķa sasniegšanai. Lietotne ir veidota kā dienasgrāmata, ko papildina zinātnē balstīti vingrinājumi un tiešraides sesijas. Nav jāizveido profils, kā arī to var izmantot bez maksas.
Ir vērts pieminēt, ka šai lietotnei ir vismazākais lejupielāžu skaits, taču tai piemīt potenciāls, galu galā aplikācija uzvarēja “Best Hidden Gem” balvu.
Character AI: AI-Powered Chat
Neskaitot “Users’ Choice” balvas iegūšanu, ChatGPT nesaņēma titulu kā “Best AI (mākslīgais intelekts)”. Šis pagodinājums tika Character AI, kurā darbojas čatboti pilni ar personībām. Piemēram, var sarunāties ar Amelia Earhart, Julius Ceasar vai Poseidon, Okeāna Dievu. Lietotāji pat var parunāt ar Whiskers the Cat.
Kā jau var minēt – šī aplikācija nav ar nopietnības garšu. Tās mērķis ir veidots jautru un interaktīvu pieredzi, gandrīz kā videospēlē.
PAW Patrol Academy
Ģimenēm Google iesaka PAW Patrol Academy, aplikācija, kur mazi bērni, vecumposmā no 2 līdz 5 gadiem, var mācīties problēmu risināšanas prasmi, iegūt pašpārliecinātību un attīstīt savu radošo pusi. Spēlē varoņi no populārās multfilmas piedalās gan dažādos interaktīvos piedzīvojumos, gan redzami klipos no konkrētām sērijām. Kā arī aplikācijai nevajag Wi-Fi, tāpēc bērni var izklaidēties pat esot ceļā.
AWorld in support of ActNow
Aplikācijas mērķis ir pretoties klimata pārmaiņam, mācot cilvēkiem kā aprēķināt savu oglekļa pēdas nospiedumu (carbon footprint) un kā var mainīt savu dzīvesveidu, lai samazinātu esošo ietekmi uz vidi. Lietotne ieteiks vienkāršas aktivitātes, piemēram, koku stādīšanu, lai samazinātu oglekļa emisijas vai izmantot dabīgus produktus. AWorld mudinās pievienoties grupu izaicinājumiem, paveicot noteiktu skaitu dabai draudzīgu darbību.
Avots: TechRadar